Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisko vei nimi-idean

Vierailija
26.08.2014 |

Mitä mieltä olette? Antaa siis vauvalleen sellaisen nimen jota olin itse suunnitellut käyttäväni tulevaisuudessa. En ole raskaana, joten kysymys on enemmänkin periaatteesta. Mutta siis tiesi että tykkään tästä nimestä ja antaa silti.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get over it. Jos nimi olis ollut vaikka peppi, mutta et saisi tyttöä niin mitäs sitten?

Tai.. Entä jos tyttö ei olisi ollut yhtään pepin näköinen?

Myös nimimaku muuttuu.

Vierailija
2/18 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittumainen teko omalta siskolta. Mutta saathan sinä laittaa vaikka saman nimen. Kuka sitä estää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi voinut kysyä että haittaako, se olisi ollut kohteliasta.

Vierailija
4/18 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimuotikin muuttuu. Voi olla, että sitten kun sinulla on lapsia, et haluakaan antaa enää sitä nimeä...

Vierailija
5/18 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu ajatus, että pitäisi olla selvillä jonkun kaverin tai sukulaisen nimimausta, ja siitä, mitä nimeä joku ihminen, joka ei edes ole vielä raskaana, mahdollisesti haluaisi joskus antaa lapselleen. Ei minulla ole aavistustakaan siitä, mistä nimistä sisko ja ystävät pitävät, vaikka varmaan joskus ollaan siitäkin puhuttu. Ihmeellistä kiukuttelua nämä "nimien varastamiset".

Vierailija
6/18 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Keksi uusi, senkin valittaja!

Vierailija
7/18 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet mennyt kertomaan nimen siskolle. Olisit pitänyt omana tietonasi lapsen kastamiseen asti.

Vierailija
8/18 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuuu! Sama aihe kuin ihan vähän aikaa sitten. Ystävä vei nimen jota joku oli suunnitellut tulevalle vauvalleen. Tylsää toistoa.

Vierailija
9/18 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 22:56"]

Get over it. Jos nimi olis ollut vaikka peppi, mutta et saisi tyttöä niin mitäs sitten? Tai.. Entä jos tyttö ei olisi ollut yhtään pepin näköinen? Myös nimimaku muuttuu.

[/quote]

Niinpä! Tai mitä jos ap ei koskaan saa lasta, onko nimi silti varattu ikuisesti?

Vierailija
10/18 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku on pahin!

Vierailija
11/18 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 22:55"]

Mitä mieltä olette? Antaa siis vauvalleen sellaisen nimen jota olin itse suunnitellut käyttäväni tulevaisuudessa. En ole raskaana, joten kysymys on enemmänkin periaatteesta. Mutta siis tiesi että tykkään tästä nimestä ja antaa silti.

[/quote]

Me me ei viitsitty antaa erästä nimeä kummallekaan pojistamme, koska miehen veli oli tavallaan "varannut" sen nimen. No, nyt vahvasti vaikuttaa siltä että veli ei ikinä sitä poikaa tule saamaan joten nimi sit jäi kokonaan käyttämättä meiltä molemmilta :/

Vierailija
12/18 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh. Nimiä piisaa, keksi toinen.

Vierailija
13/18 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripa antoi lapselleen nimen, joka on minun kissallani ollut yhdeksän vuotta (nimi yleinen sekä eläimillä että ihmisillä), vaikka tiesi siis nimen olevan myös kissallani. Ei muuten haittaisi niin yhtään, mutta kun kaveria tuntuu haittaavan, ja se yrittää koko ajan saada mut vaihtanaan kissani nimen joksikin muuksi. Lähettelee päivittäin nimiehdotuksia jne. Argh!

Vierailija
14/18 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 23:39"]Pöh. Nimiä piisaa, keksi toinen.
[/quote] Miksi ei päde siskooni? Ap

Vierailija
15/18 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 23:39"]Pöh. Nimiä piisaa, keksi toinen. [/quote] Miksi ei päde siskooni? Ap

[/quote]

Siksi koska siskollani on lapsi, mutta sulla ei. Edes tulossa. Et välttämättä ikinä saa lasta, tai saat vain toista sukupuolta, tai siihen menee aikaa niin että olet jo muuttanut mielesi tässä nimiasiassa.

Vierailija
16/18 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikista on ok että jos on pitkään puhunut tykkäävänsä vaikka nimestä Iida niin sisko ottaa sen kysymättä. Asia selvä.

Vierailija
17/18 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on tosi inhaa, jos joku antaa lapselleen mun lapsen nimen. Keksikää omanne! Mun lapsi oli ensin.

Vierailija
18/18 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 23:42"]

Kaveripa antoi lapselleen nimen, joka on minun kissallani ollut yhdeksän vuotta (nimi yleinen sekä eläimillä että ihmisillä), vaikka tiesi siis nimen olevan myös kissallani. Ei muuten haittaisi niin yhtään, mutta kun kaveria tuntuu haittaavan, ja se yrittää koko ajan saada mut vaihtanaan kissani nimen joksikin muuksi. Lähettelee päivittäin nimiehdotuksia jne. Argh!

[/quote]

Apua, ihan oikeastiko? :D Kyllä on otsaa.