Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä kiusaamista?

Vierailija
26.08.2014 |

Kaverit koulussa nauravat silleen hiljaa mutta kuitenkin kuuluvasti jos lapsi vastaa väärin.
Otetaan kynä kysymättä lupaa eikä meinaa antaa takaisin.
Nämä siis tunnilla open ollessa luokassa. Ope ei tee/sano mitään.
Lasta on myös haukuttu tyhmäksi joten pelkää vastata tunnilla, ei halua mennä kouluun.
Mitä olen open kanssa jutellut, niin lapsen pitää vaan oppia sietämään tällaista.
Mitä mieltä olette? Ope ei ole kommentoinut kahta ekaksi mainitsemaani tapausta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistä.
Ope on sitä mieltä (kaikesta mitä hänelle kerron) että tällaista tapahtuu eikä se ole kiusaamista.
Luokalla on kaksi poikaa jotka alkaa rähinöimään ja sättimään muita kun ne esim häviää jalkapallopelissä vaälitunnilla. Open mielestä pojat ovat vaan kilpailuhenkisiä. Onneksi oma lapsi on katsonut parhaaksu ettei mene mukaan pelaamaan ollenkaan, joten on säästynyt tältä.
Kaiken hauskin juttu on se että koulussa on Kiva-koulu ohjelma. Kaunista sananhelinää sanon minä. Kuulostaa hyvältä mutta ei se meidän koulussa ainakaan toteudu.
Lapsi on hieman arka ja kokee nämä kiusaamisena, mutta ope siis ei. Lapsi kokee olonsa turvattomaksi koulussa.
Tänään lähdettiin taas itku kurkussa kouluun.
Otan yhtettä tänään opeen, mutta voin juuri kuvitella mikä vastaus on. Mitään ei ole tapahtunut ja lapsen pitää kasvattaa sietokykyään.
Ap

Vierailija
2/10 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta ei voi huutaa: Mua kiusataan!! Ope on tässä oikeassa, nyt tsemppaatte lastanne olemaan tyynesti välittämättä, todennäköisimmin se loppuu sillä. Kannustatte häntä ettekä tee noin olemattomasta asiasta mitään vuorta. Tietenkään noin EI SAISI tehdä mutta kaikkea EI SAISI -kamaa on maailma täynnä ja itse valitsee asenteensa: olenko marttyyri ja uhri lopun elämääni vai pärjäänkö ja menen eteenpäin. Tsemppiä teille, kyllä lapsenne pärjää varmasti, ovat sitkeää tekoa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 07:58"]Kaikesta ei voi huutaa: Mua kiusataan!! Ope on tässä oikeassa, nyt tsemppaatte lastanne olemaan tyynesti välittämättä, todennäköisimmin se loppuu sillä. Kannustatte häntä ettekä tee noin olemattomasta asiasta mitään vuorta. Tietenkään noin EI SAISI tehdä mutta kaikkea EI SAISI -kamaa on maailma täynnä ja itse valitsee asenteensa: olenko marttyyri ja uhri lopun elämääni vai pärjäänkö ja menen eteenpäin. Tsemppiä teille, kyllä lapsenne pärjää varmasti, ovat sitkeää tekoa. :)
[/quote]
Olet siis sitä mieltä että kaikkea paskaa "pitää sietää", vaikka se on väärin. Käännä siis toinen poski ja ota siihenkin lyönti. Näinkö?

Kun näin toimitaan eikä vääriin toimintatapoihin puututa, niin tämä jatkuu aikuisena. Meillä työpaikalla aikuisetkin nauraa toisten sanomisille palavereissa. En yhtään ihmettele että näin toimitaan kun jo alakoulussa opetetaan että paskaa "pitää sietää".

Voin omakohtaisesta kokemuksesta sanoa, että kun kukaan ei välitä ja mun kokemusta mitätöidään, jättää se pitkäksi aikaa jäljet. Itsetunto laskee entisestään ja vetäydyt syrjälle.

Ap

Vierailija
4/10 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuten vähän ajattelinkin mutten sitä kirjoittanut: äiti ottaa uhrin ja marttyyrin roolin ja siirtää sitä lapselleen...ei noin. :(   Koeta päästä itsesi yli ja siitä huolimatta antaa lapsellesi vahva itsetunto mitä SINULLE on käynyt. Kaikkea et voi lapsesi edestä curlata kuitenkaan. Sisälukutaito olisi myöskin loistavaa hallita; sanottiin ettei tietenkään toisten lasten käytös ole toivottavaa mutta maailma ei muutenkaan joka sekunti ole taivas, kaikkea muuta. Asenteen muutoksella tarkoitin sitä että ne vaikeatkin kohdat voi selvittää vahvalla itsetunnolla. Kaikkea hyvää, teille molemmille.

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 07:58"]Kaikesta ei voi huutaa: Mua kiusataan!! Ope on tässä oikeassa, nyt tsemppaatte lastanne olemaan tyynesti välittämättä, todennäköisimmin se loppuu sillä. Kannustatte häntä ettekä tee noin olemattomasta asiasta mitään vuorta. Tietenkään noin EI SAISI tehdä mutta kaikkea EI SAISI -kamaa on maailma täynnä ja itse valitsee asenteensa: olenko marttyyri ja uhri lopun elämääni vai pärjäänkö ja menen eteenpäin. Tsemppiä teille, kyllä lapsenne pärjää varmasti, ovat sitkeää tekoa. :) [/quote] Olet siis sitä mieltä että kaikkea paskaa "pitää sietää", vaikka se on väärin. Käännä siis toinen poski ja ota siihenkin lyönti. Näinkö? Kun näin toimitaan eikä vääriin toimintatapoihin puututa, niin tämä jatkuu aikuisena. Meillä työpaikalla aikuisetkin nauraa toisten sanomisille palavereissa. En yhtään ihmettele että näin toimitaan kun jo alakoulussa opetetaan että paskaa "pitää sietää". Voin omakohtaisesta kokemuksesta sanoa, että kun kukaan ei välitä ja mun kokemusta mitätöidään, jättää se pitkäksi aikaa jäljet. Itsetunto laskee entisestään ja vetäydyt syrjälle. Ap

[/quote]

Vierailija
5/10 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Rehtorin yhteyttä, seuraavaksi koulutusvirastoon tai vastaavaan

Vierailija
6/10 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitää oppia sietämään"??! Justiinsa joo. Ei tosiaankaan pidä sietää kiusaamista millään muotoa. Nyt uudestaan yhteyttä opettajaan, jos se on niin vässykkä ettei saa mitään aikaiseksi niin entä rehtori tai kuraattori?

Vierailija
7/10 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä opettajan tehtävä on lopettaa naureskelut yms. touhut tunneilla. Jokaisella on oikeus vastata ilman, että täytyy pelätä muiden nauravan. Mä ottaisin yhteyttä opettajaan ja kertoisin, että jos hän ei hoida asiaa, vien asian eteenpäin.

Vierailija
8/10 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/10 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana pistäisin naureskelijat vastaamaan itse kysymyksiin, niin johan lopettaisivat naureskelun. Sellaisia pitää kouluttaa kuin koiria.

Vierailija
10/10 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiusaamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä