Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpaa äänestit: Niinistöä vai Haavistoa?

Vierailija
26.08.2014 |

Kumpaa ehdokasta äänestit viime presidentinvaalien toisella kierroksella? Jos äänestit Niinistöä, yläpeukuta, jos taas Haavistoa, niin alapeukuta.

Kerro myös halutessasi perustelut ja puoluekantasi.

(Ylä- ja alapeukut on valittu sattumanvaraisesti, ei siis ole mikään kannanotto Niinistön puolesta.)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinistöä, vain siitä syystä, etten missään tilanteessa kannata Vihreitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavistoa. Olen persu.

Vierailija
4/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavistoa tietenkin.

Vierailija
5/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavistoa. Olen vihreä, mutta vielä enemmän kyse oli siitä, etten pidä Niinistöstä. En pidä edelleenkään, minun presidenttini hän ei tule olemaan ikinä. Kyseessä on entinen kokoomusideologian pääarkkitehti, joka esitti myötätuntoista muumipappaa päästäkseen presidentiksi.

Yleensäkin kokoomuslaiset esittävät politiikassa jotain muuta kuin mitä ovat. Ulkoisilla seikoilla meille on nyt valittu Stubbkin pääministeriksi, vaikka yhteiskunnallisissa asioissa hän oikeasti on ihan eri mieltä kuin suurin osa äänestäjistä. Tämä on oire politiikan viihteellistymisestä: ulkonäkö ja harrastukset nostavat pinnalle poliitikkoja, jotka ajavat ihan äänestäjistä poikkeavaa agendaansa.

Vierailija
6/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei homoja äänestä enää kukaan nykyisin. Uusmoralismi nostaa päätään siten ettei homot ole enää on vaan yhteiskunnan syöpä.

Vierailija
7/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 19:59"]

Ei homoja äänestä enää kukaan nykyisin. Uusmoralismi nostaa päätään siten ettei homot ole enää on vaan yhteiskunnan syöpä.

[/quote]

Ei mee noin. Uskovaiset on uus yhteiskunnan syöpä.

Vierailija
8/28 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin Haavistoa molemmilla kierroksilla. Puoluekanta Vasemmistoliitto. Arhinmäkeä en äänestänyt ensimmäisellä kierroksella ensinnäkin sekä siksi, että pidän Arhinmäen mielelläni entisissä hommissaan, ja toisaalta siksi, että Haaviston 2. kierros oli Arhinmäkeä realistisempi tavoitella ja halusin varmistella sitä. 

Niinistöä en olisi äänestänyt ikinä. 

Niinistön kannattajat irvailivat murskavoitolla vaalien jälkeen, mutta minusta sekin oli jo jonkinlainen voitto, että sentään 40% kansasta oli valmis valitsemaan presidentin, joka ei täytä normeja. Minusta Haavisto on mieletön tyyppi ja minulle hänen seksuaalinen suuntaumuksensa on täysin yhdentekevä asia sinäsä, mutta tuntuu se tärkeältä, että suomalaisetkin tuntuvat olevan hiljalleen matkalla kohti suvaitsevaisuutta. 

Vierailija
9/28 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin Haavistoa, koska hän olisi ollut parempi ihminen edustamaan Suomea. Niinistöä tarvitaan tärkeisiin virkoihin, hän on älykäs mies.

Vierailija
10/28 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 00:21"]

Äänestin Haavistoa, koska hän olisi ollut parempi ihminen edustamaan Suomea. Niinistöä tarvitaan tärkeisiin virkoihin, hän on älykäs mies.

[/quote]

Ei puoluekantaa. Unohtu äskeisestä sorry. Äänestän ihmistä.

Vierailija
11/28 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1..Väyrynen 2. Niinistö

Koska Pekka on poliittisesti hyvin kokematon en olisi heteroa häntäkään äänestänyt. Presidentin on hyvä olla 60+ vuotias sekä aiemmin muita poliittisia tehtäviä hoitanut henkilö, ei pelkkä kansanedustaja/ joku pikkuministeri.

Vierailija
12/28 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinistöä, mutta en olisi ollut erityisen pahoillani jos Haavisto olisi voittanut.

Haavisto vaikutta ihan mielyttävältä mieheltä ja asialliselta keskustelijalta. Nyt Ukrainan kriisin aikana kunnioitukseni häneen on noussut lisää.

Syy äänestää Niinistöä oli lähinnä luotto häneen jämäkkänä henkilönä ja miehenä (ihmisenä) joka on selkeämmin valtakunnan isähahmo. Hän oli tiukka ja kovapäinen valtionvarainministeri, joten uskoin siihen että hän olisi/on omapäinen ja riippumaton presidentti. Ennen vaaleja hän otti kantaa talouteen, euroon ja EU:hun kriittisemmin kuin hallitus ja tiukemmin kuin Haavisto. Ukrainan kriisissä hänen uskottavuutensa on noussut jopa monien vasemmistolaisten mielestä - vaikka vasemmisto on ajanut koko presidentin viran romuttamista.

Kummallakin (setämies-) ehdokkaalla oli nuori puoliso, ja näistä edustavampana ja aikuismaisempana pidän ehdottomasti Jenniä.

Haaviston s-suuntautiminen oli minulle varmaan pieni miinus, sillä heterona en vain osaa asettua hänen tilanteeseensa, MUTTA olisin silti myös ERITTÄIN tyytyväinen jos Suomi olisi saanut homoseksuaalisen presidentin. En pidä muslimeista ja kammoan islamia, joten heidän inhonsa Haavistoa kohtaan olisi minulle suuri nautinto. Olen kuitenkin erittäin pahoillani s-vähemmistöjen asemasta ja kohtelusta muslimien taholta, tämä skisma muslimien ja vihervasemmiston välillä on se nautinnon aihe.

Olen valmis hyväksymään suunileen kaiken mitä islam/muslimit vastustavat, kuten myös valmis hyväksymään suunileen kaiken mitä ahdasmielisimmät kristityt vastutavat. Kannatan todellista ja täydellistä tasa-arvoa, avioliittoineen, adoptioineen etc. - koska muuten olisin itsekin eräänlainen muslimipaska.

Arvostan siis vapaata yhteiskuntaa, missä muita tuomitsevien uskontojen/ryhmien toimintaa ei katsota hyvällä. Tämä aiheuttaa vihervasemmistolle paradoksaalisen asenteen erityisesti islamia/muslimeja kohtaan, mutta toki myös minulle samanaikaisen uskomisenvapauden kannattamisen ja islamin vastustamisen takia.

Jos vastustaa fasismia, islamia tai totalitärismiä yleensä, koska he vastustavat muita, niin eikö silloin itsekin vastusta muita?

Niin ja vaaleissa äänestän Perussuomalaisia. M40

Vierailija
13/28 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavistoa. Vihreät on lähempänä omaa ajattelumaailmaani kuin kokoomus, vaikka en varsinaisesti kummankaan puolueen kannattajiin kuulu. Täytyy kuitenkin sanoa että tähän mennessä olen ollut erittäin tyytyväinen Niinistöön presidenttinä.

Vierailija
14/28 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinistöä äänestin, olen KD:n kannattaja.

Vierailija
15/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alapeukuta. Haavistoa.

Vierailija
16/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinistöä, puoluekanta kokoomus (ylläri).

Vierailija
17/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavistoa, vaikka puoluekanta kokoomus.

Vierailija
18/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavistoa. Puoluekanta... no, vaikea sanoa. Vihreä olen henkeen ja vereen, mutta nykyisellään en Vihreitä ole useinkaan äänestänyt, koska puolue on leimaantunut ihan vääränlaiseksi. Minulle vihreä = ekologinen. Piste. Muistaakseni viimeisissä vaaleissa äänestin RKP:n ehdokasta, joka oli ekologisista kysymyksistä jopa enemmän kanssani samaa mieltä kuin yksikään Vihreiden ehdokas!

Oikeastaan vähän toivoin, ettei Haavisto olisi ollut homo. Ei siksi, ettenkö hyväksyisi homoja; minusta olisi ollut ok, jos presidenttinä olisi homo. Putinin ja ulkomaalaisten fundamentalistiuskovaisten mielipiteistä viis. Mutta tiesin, että koska Haavisto oli homo, hänellä ei ollut mitään mahdollisuuksia päihittää Niinistöä toisella kierroksella. Sääli, sillä hän olisi ollut mielestäni hyvä presidentti.

Vierailija
19/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinistöä äänestin, puoluekanta perussuomalainen.

Vierailija
20/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kauhea pakkanen enkä jaksanut käydä äänestämässä. Koin turhaksi, koska Niinistön voitto oli niin selkeä. Olisin äänestänyt Niinistöä. Ekalla kierroksella äänestin Arhinmäkeä. Olen demari.