Vegaanit! Voisitteko seurustella sekasyöjän kanssa?
Eli haluaisin vastauksia otsikon kysymykseen :) Perustelutkin olisi kivoja!
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 20:39"]
Eli onko teistä hälläväliä-vegaaneista myös ok seurustella vaikkapa rasistin tai veronkiertäjän kanssa, jos kaikki moraaliset kysymykset ovat teistä "oma valinta"?
[/quote]
?
Eli onko teistä hälläväliä-vegaaneista myös ok seurustella vaikkapa rasistin tai veronkiertäjän kanssa, jos kaikki moraaliset kysymykset ovat teistä "oma valinta"?
[/quote]Onko itsestäsi ok seurustella mainittujen kanssa?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 18:23"]
Voisin. Kunnioitan toisten tapoja elää, ei ne minulle kuulu. Mutta kunnoituksen täytyy olla molemminpuoleista.
[/quote]
Jos sinun mielestäsi eläinten hyväksikäyttö on väärin, miten voit rakastaa kumppania, joka tekee joka päivä väärin?
[/quote]
Hei! Olen maltillinen vegaani, eikä mua kiinnosta eläinten hyväksikäyttö juuri lainkaan. Mua kiinnostaa oma hyvä olo ja vähäinen luonnonvarojen kuluttaminen. Olen naimisissa sekasyöjän kanssa.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 19:25"]
P.S. Itse en voisi kuvitella ikimaailmassa seurustelevani vegaanin kanssa.
[/quote]Perustelisitko? Ihan mielenkiinnosta kyselen.
[/quote]
Minäkään en pystyisi. Ihan jo yhdessä asuminen olisi ongelmallista, pitäisi tehdä eri ruokia. Ravintolassa käynti voisi olla ongelmallista, koska yleensä vegaanimestoista ei saa kunnon pihviä, ja pihvipaikoista taas ei kunnon vegaaniruokaa jne. Lisäksi seksikin vegaanin kanssa on aika vaikeaa, tai ainakin tylsää. Eiväthän he voi ottaa edes suihin, nielemisestä puhumattakaan (siinä syödään / niellään eläinperäistä ainetta, tai ainakin laitetaan sitä suuhun jne. Ja jos joku väittää, että vegaani voi ottaa poskeen / niellä spermat ,ei hän ole oikeasti vegaani, vaan valikoiva lumppu)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 22:39"]
[/quote]
Minäkään en pystyisi. Ihan jo yhdessä asuminen olisi ongelmallista, pitäisi tehdä eri ruokia. Ravintolassa käynti voisi olla ongelmallista, koska yleensä vegaanimestoista ei saa kunnon pihviä, ja pihvipaikoista taas ei kunnon vegaaniruokaa jne. Lisäksi seksikin vegaanin kanssa on aika vaikeaa, tai ainakin tylsää. Eiväthän he voi ottaa edes suihin, nielemisestä puhumattakaan (siinä syödään / niellään eläinperäistä ainetta, tai ainakin laitetaan sitä suuhun jne. Ja jos joku väittää, että vegaani voi ottaa poskeen / niellä spermat ,ei hän ole oikeasti vegaani, vaan valikoiva lumppu)
[/quote]
Hirrveen hauska vitsi, ja ihan hirveen uusi myös!
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 22:39"]
[/quote]
[/quote]
Hirrveen hauska vitsi, ja ihan hirveen uusi myös!
[/quote]
Mistä lähtien totuus on ollut vitsi ? Vai oletko sinäkin niitä vegaaneja, jotka eivät voi laittaa suuhunsa mitään eläinperäistä, mutta miehen penis / spermat sinne kuitenkin uppoaa? Miksipä et siis voisi laitaa sinne esim makkaraa, sisäfilettä, tai jotain muuta. Mikä tekee näistä erilaisen? Aivan loppujenlopuksi ei mikään. Mikään näistä ei myöskään ole kasvikunnan tuotoksia.
Jos taas tosiaan valikoit, että jotkut lihaperäiset tuotteet suuhusi menevät kun taas toiset eivät, eikö se tee sinusta erittäi tekopyhän. Senkun olet rauhassa vegaani, mutta ole sitten kunnolla.
Närkästystä herättänyt kakkonen vastaa: ei eläinsuojeluasiat ole minulle hälläväliä -asioita, mutta kumppaninvalinnassa ruokavalio on toissijainen jos molemminpuoleinen kunnioitus löytyy toista kohtaan. Toki haluan, että ihminen on eläinrakas ja välittää ympäriatöstä, mutta en minä ketään voi vegaaniksi pakottaa enkä tasan aio puuttua toisten ruokajuttuihin. Vegaani kumppani olisi tosin oilein kiva, samoin kuin vaikkapa lottovoittokin. Jos olisin sanonut etten todellakaan voisi seurustella kuin vegaanin kanssa, olisin nyt tiukkapipoinen kusipää-ituhippi. Aina joku löytää valittamista, mutta onneksi olen sinut itseni kanssa. Tämä "hälläväliä-vegaani" ei voisi seurustella rasistin kanssa (minusta ei ole edes verrattavissa oleva asia, mutta perusteluna sanon että tuttavapiirini olisi liian.. kirjava), sensijaan periaatteessa voisin seurustella veronkiertäjän kanssa. Moraalini on häilyvä.
[/quote]
Varmaan kannattais olla vailla mitään periaatteita. Sais ainakin elää rauhassa ja solmia ihmissuhteita monenlaisten ihmisten kanssa.