Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaanit! Voisitteko seurustella sekasyöjän kanssa?

Vierailija
26.08.2014 |

Eli haluaisin vastauksia otsikon kysymykseen :) Perustelutkin olisi kivoja!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen naimisissa, mies syö lihaa, minä olen vegaani. Mies on kristitty, minä ateisti. Mies on rotuja kohtaan suvaitseva, minä jonkinsortin rasisti. Mies ei hyväksy homoutta, mun kaveripiiri koostuu seksuaalivähemmistöistä ja itse olen bi. Mies ei tykkää eläimistä, mä en halua elää ilman. Mies on mukana politiikassa, minä en edes äänestä.
Kaikesta tästä huolimatta ollaan erittäin onnellisia, eikä näistä aiheista olla vielä ikinä saatu sotaa aikaiseksi. Mies tekee mulle kasvispöperöitä ja minä paistan hälle pihvejä, mies käy kirkossa ja rukoilee, minä hoidan pääasiallisesti koirat, mies hengailee maahanmuuttajien kanssa ja minä homoystävien, ja kaikki ovat tervetulleita kylään, kenenkään ystäviä ei haukuta vaikka ei tykättäisi. Mies harrastaa politiikkaa samanhenkisten kanssa, ja siitä puhutaan yhtä vähän kuin mun käsityöharrastuksesta.
Kyllä maailmaan mahtuu arvoja, ideologioita ja ennakkoluuloja, en minä edes haluaisi olla naimisissa itseni kopion kanssa. Mies on ihana juuri tuollaisena, ja ne mielipiteet ja aatteet on osa sitä miestä jota rakastan, vaikka en kaikesta samaa mieltä olekaan

Vierailija
2/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 20:39"]

Eli onko teistä hälläväliä-vegaaneista myös ok seurustella vaikkapa rasistin tai veronkiertäjän kanssa, jos kaikki moraaliset kysymykset ovat teistä "oma valinta"?

[/quote]Onko itsestäsi ok seurustella mainittujen kanssa?

[/quote]

Ei ole. Jos minusta jokin asia on selvästi väärin (kuten ymmärtääkseni vegaaneista eläinten systemaattinen hyväksikäyttö ja tappaminen ruoaksi ja raaka-aineeksi on), en voisi valita kumppanikseni ihmistä, joka tekee tekee jatkuvasti väärin eikä näe siinä mitään outoa. 

Tämän vuoksi juuri kysynkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Exäni söi lihaa ja haisi pahalle, en halunnut edes pussata sitä. En halua kotiini myöskään lihaa, on helpompi asua samanhenkisen kanssa, sillä olen vähän hankala tapaus. On tosi rasittavaa kun muut ovat erilaisia kuin minä, haluaisin kotonani olla rauhassa oma itseni ilman että koko ajan huomaa erilaisuutensa.

Vegaanimieheltä voi ottaa suikkiin mennen tullen ja haluan sellaisen miehen jonka kanssa voi panostaa seksielämään esim. tantran kera, en ole tylsä.

"Mikä tekee näistä erilaisen?"

Olen ruumiskammoinen. Eli en voi ottaa suuhuni kuollutta ja tapettua lihaa, mutta elävää voin ottaa hyväntekotarkoituksessa, en syödäkseni tai tappaakseni. Joisitko itse ihmisen maitoa? Jos et niin mikä tekee siitä erilaisen kuin lehmän maidosta. Höpöjä miekkosia täällä, mutta tämähän on pervojen ikuisuuskysymys. Menkää katsomaan niitä videoitanne.

Vierailija
4/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Kunnioitan toisten tapoja elää, ei ne minulle kuulu. Mutta kunnoituksen täytyy olla molemminpuoleista.

Vierailija
5/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai! Ruokavalio on jokaisen oma asia.

Vierailija
6/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 18:23"]

Voisin. Kunnioitan toisten tapoja elää, ei ne minulle kuulu. Mutta kunnoituksen täytyy olla molemminpuoleista.

[/quote]

Jos sinun mielestäsi eläinten hyväksikäyttö on väärin, miten voit rakastaa kumppania, joka tekee joka päivä väärin?

Vierailija
7/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ideologinen vegaani, voisin siis hyvinkin. Ihmisen kanssa minä seurustelen, en ruokavalion. Kuten kakkonen hienosti sanoikin, että kunnioituksen täytyy olla molemminpuolista, jos se on kunnossa niin minulle ei ole väliä mistä toisen ihmisen ruokavalio koostuu.

Vierailija
8/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 18:31"]

[/quote]

Jos sinun mielestäsi eläinten hyväksikäyttö on väärin, miten voit rakastaa kumppania, joka tekee joka päivä väärin?

[/quote]

Niinpä.

Vierailija
9/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Heh. Näiden kanssa vegaani ei voi voittaa. Sanoo hän sitten mitä tahansa, se on jonkun mielestä väärin.

Vierailija
10/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vähän pakko ellei halua loppuelämäänsä yksin elää. Suomessa nyt vaan ei riitä vegaanimiehiä kaikille Suomen vegaaninaisille, joita on huomattavasti enemmän kuin miehiä. Mutta toisaalta vaikka tapaisin vegaanimiehen, enhän minä silti välttämättä häneen rakastuisi. Kyllä rakkaus vaatii muutakin kuin saman ruokavalion ja samat aatteet. Ideaalimaailmassa toki mieheni (ja kaikki muutkin ihmiset) olisivat vegaaneja.

Vierailija
11/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin. Mun raja menee rikollisissa.

Vegaanius on oma valinta, liha toiselle oma valinta. Eikä mulla ole tarvetta ketään aivopestä omiin juttuihin.

Vierailija
12/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lihan syöminen ei ole väärin, miksi ette sitten itse syö lihaa?

Vierailija
13/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 18:52"]

[/quote]

Mikä on väärin? Lain mukaan ei ole väärin, joten syökää kanaa ihan huoletta :D, ja toisaalta, kaikki eivät edes vaan tykkää lihasta. Ei kaikki vegaanit ajattele, että se on väärin.

Vierailija
14/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 18:52"]

[/quote] Kuulostatpa lapselliselta. Eihän lihan syöminen minkään lain mukaan ole väärin. Tiedän ihmisiä, jotka eivät syö vaikkapa sipulia tai paprikaa, ei siksi, että se muka olisi jotenkin väärin, vaan siksi, etteivät yksinkertaisesti pidä niiden mausta! Ja onhan ihan terveydellisiäkin syitä kasvisruokavalioon esim. kuulemma jotkut reumaatikot voivat paremmin kasvisruokavaliolla. Jotkut voivat vältellä lihaa ihan vain painonhallinnan takia. Itse en syö lainkaan kalaa, joten sinä varmaan luulet että kalan syöminen on minusta väärin? Sekasyöjä muuten kuulostaa todella hölmöltä, sekasyöjä-eläimiä ainakin useimmiten kutsutaan kaikkiruokaisiksi... Ihminen on ollut kaikkiruokainen kehityksensä alkutaipaleilta saakka.

P.S. Itse en voisi kuvitella ikimaailmassa seurustelevani vegaanin kanssa.

Vierailija
15/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 19:25"]

P.S. Itse en voisi kuvitella ikimaailmassa seurustelevani vegaanin kanssa.

[/quote]Perustelisitko? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Vierailija
16/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tosin tämä johtuu siitä etten halua seurustella kenenkään kanssa.

Vierailija
17/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole vegaani, syön maitotuotteita ja kananmunia, luomuna. Kyllä olisin ollut valmis seurustelemaan erään metsästystä harrastavan miehen kanssa. Teininä tuo olisi ollut mustavalkoisesti ehdoton ei! Nykyään kunnioitan enemmän tuollaista periaatteen miestä, joka metsästää ruokansa. Toisin kuin sellaista, joka ei halua/välitä tietää, mitä siellä tehotuotanto liukuhihnalla tapahtuu.

Vierailija
18/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Saako sun näkemyksen mukaan vegaanit olla minkäänlaisissa ihmissuhteissa ei-vegaanien kanssa? Koska meillä on suvussa vegaaneja, jotka ei ole katkaissut meihin välejä. Aika yksinäistä elämää saa elää, jos odottaa että kaikkien ympärillä olevien tulee elää samanlaista elämää kuin itse elää.

Vähän suvaitsevaisuutta.

Vierailija
19/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko teistä hälläväliä-vegaaneista myös ok seurustella vaikkapa rasistin tai veronkiertäjän kanssa, jos kaikki moraaliset kysymykset ovat teistä "oma valinta"?

Vierailija
20/28 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 20:39"]

[/quote]Kaikki ovat rasisteja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi