Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvisi etten ole lapseni isä

Vierailija
26.08.2014 |

Lapseni syntyi 6 kuukautta sitten. Jokin vaisto sanoi että kaikki ei ole kunnossa, vaimoni reaktiot minuun ja eleet, se miten kylmästi hän suhtautui minuun raskausaikana... Päätin että en jätä nyt tätä kiveä kääntämättä ja vaadin isyystestiä. Itselläni ei ole käynyt mielessäkään pettää ja oli vaikea ajatella vaimostanikaan sitä, mutta tuntui siltä että jokin on vain pahasti pielessä. Vaimo tietysti veti aivan uskomattomat pultit, mutta kävin ottamassa lapsen syliin tai lähdin kävelylle aina kun valitus alkoi. Sillä selvittiin vähän aikaa.

Testin tulokset tulivat kuukausi sitten. Sanoin vaimolle että otetaan nyt yksi vapaa ilta ja viedään lapsi äidillesi. En tarjonnut vaimolle kynttiläillallista vaan sellaiset huudot ettei ole ikinä kuullut. Muuttui kyllä niin säälittäväksi nurkassa itkeväksi rievuksi koko akka. Lähdin hotelliin ja ennen lähtemistäni kävin sylkäisemässä vaimon naamalle. Olisi tehnyt mieli lyödä, mutta parempi etten anna hänelle mitään aseita.

Tein vielä pienen soittokierroksen sukulaisille ja ystäville sekä työnantajalle ja kerroin kaiken mitä oli tapahtunut. Aika moni sanoi, ettei halua enää nähdä koko naista, kun teki minulle tuollaisen tempun, vaikka olen aina antanut kaikkeni parisuhteelle ja perheelle. Pomo sanoi että pitää miettiä että ottaako hänet takaisin äitiysloman jälkeen, kun ei taida olla luotettava ihminen kyseessä. Aika moni hänen sukulaisensa ja ystävänsä näkyy hänet poistaneen facebook-kavereistaankin. Sitä voi jokainen miettiä, että onko tosiaan riskin arvoista. Mies voi meinaa pilata aika hyvin elämäsi etkä voi enää vierittää mitään miehen niskoille, kun hän voi näyttää ihmisille mustaa valkoisella siitä, ettei ole isä.

Kommentit (239)

Vierailija
161/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista tapahtuu. Ystävälleni (mies) kävi näin. Voisi olla jopa aloituksen tekijä, koska sai tietää lapsen ollessa noin puolivuotias. Ihan samalla tavalla teki soittokierroksen ja olin kiitollinen, että teki, ettei tarvinnut ihmetellä, miksi nuokin ovat nyt eronneet. Laitoin välit poikki naiseen heti ja koin kyllä, että hän oli pettänyt miehen lisäksi minuakin. Tuntui uskomattomalta, että pystyi tuon tason petokseen eikä tullut mieleenkään, että voisin olla ystävä tai millään tavalla tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa. Noin vain ei tehdä.

Myös tämä mies soitti vaimon pomolle - tosin harrastivat yhdessä ja laittoi harrastuksen tauolle, kun ei kestänyt nähdä mitään naiseen liittyvää. Ja aikanaan nainen oli ensimmäisten irtisanottavien listalla, kun  tuli "taloudellisia vaikeuksia".

Aluksi tekivät sopimuksen, että mies tapaa lasta etäisänä mutta alle 6 kuukaudessa oli tilanne niin muuttunut, että tapaamiset lopetettiin. Lapsella oli elämässä uusi isä (joka muuten ei myöskään sitten ollut oikea isä dna-testien mukaan) ja harvat tapaamiset olivat tehneet tehtävän eikä isyys tuntunut enää samalta kuin alussa.

Minulta ei liikene mitään sympatiaa naista kohtaan, ei vaikka kävisi ilmi, että ystäväni olisi sylkenyt hänen päälleen. Toki en pidä sitä kovin rakentavana tekona mutta ymmärrän, että järkyttyneenä tulee tehtyä ja sanottua asioita, joita ei tekisi muuten. Vain me suomalaiset koemme, että mitään järkytystä ei saisi näyttää ja että heti on suurin syyllinen, jos tilanteen ollessa päällä harkintakyky pettää. En hyväksy sylkemistä mutta ymmärrän, että tuossa tilanteessa se vain oli se järkevin teko. Lyömisestä kun olisi paljon pahemmat seuraukset.

Ja rehellisesti - tuollainen nainen ansaitsisi kunnon selkäsaunan.

Vierailija
162/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen voimafantasia lassukalla.

En voi uskoa, että ihmiset vastailee tähän. Tästähä ei provo provommaksi voi muuttua vaikka tanssisi alasti kyltti kaulassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista tapahtuu. Ystävälleni (mies) kävi näin. Voisi olla jopa aloituksen tekijä, koska sai tietää lapsen ollessa noin puolivuotias. Ihan samalla tavalla teki soittokierroksen ja olin kiitollinen, että teki, ettei tarvinnut ihmetellä, miksi nuokin ovat nyt eronneet. Laitoin välit poikki naiseen heti ja koin kyllä, että hän oli pettänyt miehen lisäksi minuakin. Tuntui uskomattomalta, että pystyi tuon tason petokseen eikä tullut mieleenkään, että voisin olla ystävä tai millään tavalla tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa. Noin vain ei tehdä.

Myös tämä mies soitti vaimon pomolle - tosin harrastivat yhdessä ja laittoi harrastuksen tauolle, kun ei kestänyt nähdä mitään naiseen liittyvää. Ja aikanaan nainen oli ensimmäisten irtisanottavien listalla, kun  tuli "taloudellisia vaikeuksia".

Aluksi tekivät sopimuksen, että mies tapaa lasta etäisänä mutta alle 6 kuukaudessa oli tilanne niin muuttunut, että tapaamiset lopetettiin. Lapsella oli elämässä uusi isä (joka muuten ei myöskään sitten ollut oikea isä dna-testien mukaan) ja harvat tapaamiset olivat tehneet tehtävän eikä isyys tuntunut enää samalta kuin alussa.

Minulta ei liikene mitään sympatiaa naista kohtaan, ei vaikka kävisi ilmi, että ystäväni olisi sylkenyt hänen päälleen. Toki en pidä sitä kovin rakentavana tekona mutta ymmärrän, että järkyttyneenä tulee tehtyä ja sanottua asioita, joita ei tekisi muuten. Vain me suomalaiset koemme, että mitään järkytystä ei saisi näyttää ja että heti on suurin syyllinen, jos tilanteen ollessa päällä harkintakyky pettää. En hyväksy sylkemistä mutta ymmärrän, että tuossa tilanteessa se vain oli se järkevin teko. Lyömisestä kun olisi paljon pahemmat seuraukset.

Tää on ap. Varmaa tietoa.

t. sivusta naureskelija

Vierailija
164/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta purskahdin nauruun aloituksen luettuani.

Noin huonosti osaa kirjoittaa vain mies. Tää on 100% varmuudella provo. Provo mieheltä, jolla ei ole lapsia eikä varsinkaan ikinä vaimoa ollut tai tule olemaan.

Haiskahtaa niiden työttömien reppanoiden aatteelta, missä kerrotaan väärien isien siittämien lapsien ja perättömien raiskausilmoitusten olevan oikea ongelma isossa mittakaavassa.

Ei todellakaan ole. Valkoisena pullaheteromiehenä pitää vaan pinnistellä keksiäkseen itselle ongelmia, kun on hyysätty kehdosta hautaan.

Vierailija
165/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellanen voimafantasia lassukalla.

En voi uskoa, että ihmiset vastailee tähän. Tästähä ei provo provommaksi voi muuttua vaikka tanssisi alasti kyltti kaulassa.

Joo siis eli tämä.

Älä tue harmaata taloutta, älä ruoki lassukan provoa.

Vierailija
166/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskumäärin jokaisessa koululuokassa on lapsi, jolla on isänä mies, joka luulee olevansa isä, muttei oikeasti ole.

Isyystestit pitäisi ottaa rutiinisti kaikilta.

Tälle olisi perusteet ihan jo lapsen terveyden vuoksi. Niin iso osa naisista kuitenkin lutkailee ettei tätä ikinä sallita.

Hehheh, lutkailee? Ja naiset vai?

Jos iso osa naisista lutkailee, niin eikö yhtä suuri osa myös miehistä lutkaile.

Vai onko mies vapaamatkustaja ja saa kylvää siemeniään, ilman mitään seuraamuksia.

Taidat olla ikäluokkaani, sillä lutka sanaa en ole juuri kuullut 50-luvun jälkeen vai kuulutko johonkin lahkoon, jossa tasa-arvo on tuntematon käsite ja miehen pettäminen hyväksyttävää.

Vierailija
167/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en varsinaisesti nyt usko tätä tarinaa. Mutta.....Mulla uhkaili ex-mies soittaa työnantajalleni ja kertoa millainen ihminen olen. (Eli oikeasti tuollaisia idiootteja on). Jätin hänet parin vuoden jälkeen siitä syystä, että alun huuman jälkeen paljastui vähitellen, että hän olikin melko itsekäs, pummi ja meillä ei ollut lapsiakaan.

No minä menin pomon juttusille, ja sanoin, että tämmöinen vaikea erotilanne on kotona ja jos sellainen soitto tulee, niin varmaan tiedät mitä teet. Pomo sanoi: "Juu,  lyön luurin korvaan! "

Työnantajilla on tärkeämpääkin tekemistä kuin ihmisten perheasiat!

Vierailija
168/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raukkamainen tarina, jossa aikuisen etu menee syyttömän lapsen edelle.

Mun miehellä on vastaava tarina, kun hänen x-vaimonsa tuli raskaaksi kun olivat eroamassa ja eroa siirrettiin, kunnes lapsi oli syntynyt. Ei mennyt kuin muutama kun kaveri oli kertonut ettei mieheni ole lapsen isä ja tietää kuka hän on.

Mieheni mielestä oli saman tekevää kuka oli lapsen biologinen isä, sillä hän oli kuulunut lapsen elämään syntymästä lähtien ja muut lapset saaneet sisaren ja tuo lapsi on tuonut niin paljon iloa ja hyvää hänen elämään, että hän haluaa olla lapsen isä, siinä kuin kahdelle muulle lapselle. Eikä ole katunut ratkaisua vielä 20v jälkeen, vaan yhä edelleen avustaa lasten koulutuksesta ja aikoinaan maks. elatusmaksut ja tapaa lasta säännöllisesti. Ja yhä edelleen mies on todella onnellinen ja iloinen kaikista lapsistaan.

Ja ehkä juuri siksi, yli 15 vuotta vanha suhteemme on onnellinen ja todella arvostan ja kunnioitan miehestä ja tiedän, että hänestä löytyy selkärankaa ja vastuullisuutta, myös vaikeissa asioissa, eikä ole ainoastaan oman edun tavoittelija.

Olen kauhuissani lukenut näitä kommentteja, jossa katkeruus ja kostonhimo, on mennyt viattoman lapsen edelle, vaikka rakkautta luulisi riittävän, vaikka ei olisi biologinen vanhempi.

Vierailija
169/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä miehelläkin vielä pitkä tie kuljettavana aikuisuuteen. Sellaiset primitiivireaktiot päästelit ilmoille kertomasi mukaan. Mikä pakko oli huutaa niin että tyrätkin rytkyivät. Ja vielä räit naisen naamalle. Et sitten mitään vielä halventavampaa keksinyt? Rauhallinen hallittu käytös olisi ollut tehokkaampaa. Ja sitten vielä nuo puhelinsoitot. Herra hyväst´ hallitkoon, sanoi sukulaismummovainaa, kun päivitteli jonkun typeryyttä. Samoin minä. Mitä sinä siitä hyödyit, että oksensit koko pahan olosi sukulaistesi ja peräti työnantajan niskaan. Jos kertomasi on totta, niin nythän sinulla vasta on urakka edessä, kun oikeusteitse yrität purkaa isyytesi. Juridisestihan sinä olet lapsen isä, jos kerran olet lapsen äidin aviopuoliso. Jos olette avoliitossa, niin asia lienee yksinkertaisempi. Mutta ennen kuin rupeat millekään, rauhoitu kunnolla. Tuo kuvaamasi käytös on pelottavaa.

Vierailija
170/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselle kävi vähän saman suuntaiseti ja kadun sitä ja silloisesta firmasta sain potkut.

Helppo oli antaa kun olin 3 kk koeajalla ja sitten sitä ei  jatkettu.

Ainoa asia mitä elmässäni kadun on tämä miten toimin silloin, menetin paljon ja suurin osa meneteyistä jäin pysyväksi.

Vierailija
171/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tehnyt mieli lyödä, mutta parempi etten anna hänelle mitään aseita.

Olisit sä hyvin voinut läpsiä sitä muutaman kerran avokämmenellä, eihän siitä mitään jälkiä jää. Tietysti kannattaa tarkistaa ensin, ettei lutkan kännykkä ole nauhoittamassa. Sillä tavallahan se venäläinen horo sai Mel Gibsonin nalkkiin: nauhoitti vain Melin kiroilut ja oli leikannut omat natkutuksensa nauhalta pois.

Vierailija
172/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai,ai, taas on päässyt "lompakkoloinen" ja "lutkuilu" sanojen käyttäjä vauhtiin ja lääkkeet jääneet ottamatta moneen päivää ja elää virtuaalimaailmassa, kun omaa elämää ei ole.

Ja tälläinen tarina ap. oli tällä kertaa!!!

Vierailija
173/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on juridisesti lapsen isä, jos lapsi syntyy avioliitossa - olkoon biologinen isä kuka tahansa.

Vierailija
174/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle kävi niin että kaikki piti olla kunnossa suhteessa ja olimme naimisissa asuimme minun ostamassa talossa .

Mentii synnyttämään ja kaikki piti olla kunnossa mutta sitten näin että sieltä tulee tumma lapsi samana hetkenä  kävelin ovesta ulos.

Mitään sanomatta mitää tekemättä naiselle , samalla ku kävelin ulos soitin että lapsi synty mutta se ei ole minun koska se on tumma. Kävin läpi niin  hänen kuin omat sukulaiset.

Kaikki laittoi välit poikki naiseen  hän oli silloin työtön. Menin kotiin pakkasin hänen tavarat ulos sain apua muutamalta hänen sukulaiseltaan. Laitoin vain tekstarin kun homma oli ohi että tavarat on ulkona saa hakea milloin huvittaa .

Onneksi oli aivoehto tehty monesta asiasta  riitely jäi. 

Tavarat oli n 4 kk pihalla ennen kuin hävisivät.

Noin 2v tämän asian jälkeen naisen paineet oli päässä kasvaneet niin isoiksi että ajoi autonsa puuhun niin siinä lähti lapsen henki kuin äidinkin.

Hänen hautajaissa ei ollut edes hänen omat vanhemmat.

Kerran kävin heidän haudallaan ja sanoin ääneen että itsepä sotkusi ja selvitit sen omalla tavallasi.

Mitään en kadu tai muuta mutta elämän raadollisuus tulee esille tälläisissä tapauksissa.

Asun samassa talossa vieläkin ja onnellisesti naimisissa ja lapsia on kolme.

Nykyinen vaimoni ymmärsi sen että haluan dna testit jos lapsi syntyy ja jokainen on mun omani.

Jopa mun ex:än sukulaisten ja mun välit on todella hyvät olivat jopa meidän  häissä.

Koko tapahtumasta on n 6 v

Vierailija
175/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni syntyi 6 kuukautta sitten. Jokin vaisto sanoi että kaikki ei ole kunnossa, vaimoni reaktiot minuun ja eleet, se miten kylmästi hän suhtautui minuun raskausaikana... Päätin että en jätä nyt tätä kiveä kääntämättä ja vaadin isyystestiä. Itselläni ei ole käynyt mielessäkään pettää ja oli vaikea ajatella vaimostanikaan sitä, mutta tuntui siltä että jokin on vain pahasti pielessä. Vaimo tietysti veti aivan uskomattomat pultit, mutta kävin ottamassa lapsen syliin tai lähdin kävelylle aina kun valitus alkoi. Sillä selvittiin vähän aikaa.

Testin tulokset tulivat kuukausi sitten. Sanoin vaimolle että otetaan nyt yksi vapaa ilta ja viedään lapsi äidillesi. En tarjonnut vaimolle kynttiläillallista vaan sellaiset huudot ettei ole ikinä kuullut. Muuttui kyllä niin säälittäväksi nurkassa itkeväksi rievuksi koko akka. Lähdin hotelliin ja ennen lähtemistäni kävin sylkäisemässä vaimon naamalle. Olisi tehnyt mieli lyödä, mutta parempi etten anna hänelle mitään aseita.

Tein vielä pienen soittokierroksen sukulaisille ja ystäville sekä työnantajalle ja kerroin kaiken mitä oli tapahtunut. Aika moni sanoi, ettei halua enää nähdä koko naista, kun teki minulle tuollaisen tempun, vaikka olen aina antanut kaikkeni parisuhteelle ja perheelle. Pomo sanoi että pitää miettiä että ottaako hänet takaisin äitiysloman jälkeen, kun ei taida olla luotettava ihminen kyseessä. Aika moni hänen sukulaisensa ja ystävänsä näkyy hänet poistaneen facebook-kavereistaankin. Sitä voi jokainen miettiä, että onko tosiaan riskin arvoista. Mies voi meinaa pilata aika hyvin elämäsi etkä voi enää vierittää mitään miehen niskoille, kun hän voi näyttää ihmisille mustaa valkoisella siitä, ettei ole isä.

Miusta tää nainen on itse pilannu elämänsä, ennemminkin tää nainen on pilannu siun elämän.

Vierailija
176/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on juridisesti lapsen isä, jos lapsi syntyy avioliitossa - olkoon biologinen isä kuka tahansa.

Oletusarvollisesti kyllä, mutta mikäli mies (tai vaimo) isyystestillä todistaa aikarajan puitteissa, ettei ole isä, hän vapautuu täysin myös juridisesta vastuusta, vaikka lapsi olisi syntynyt avioliitossa.

Vierailija
177/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 12:46"]

Juu, varmaan sun tai naises pomo paskat nakkaa  jotain siitä, mitä yksityiselämässäsi teet. Ja että nolaisit itsesi vielä tuolla tavalla? Keksi parempi.

Miten mä nyt nolasin itseni? Tunnen kyllä tämän pomon, vaimoni oli töissä pienessä firmassa ja ollut useammat illanistujaiset joissa olen jutellut hänen kanssaan.

Sitä pomoa ei oikeesti kiinnosta teidän pettämiset. Ei vaikka oletkin jutellut sen kanssa illanistujaisissa. Mielessään se tuumaa, että oli helvetin hyvä että vaimosi pääsi tollosta miehestään eroon. Siten sä nolasit itsesi. 

Jos minä olisin pomo, niin tietyllä tavalla minua kyllä kiinnostaisi se, miten alaiseni suhtautuu läheisiin ihmisiinsä. Työ ja muu elämä eivät ole erillisiä saarekkeita, kun niitä katsotaan ihmisen arvomaailman tai toimintatapojen valossa. Huijari on huijari useimmiten kaikilla elämänalueilla, kun kyseessä on tämän huijarin etua koskeva asia.

Vierailija
178/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme juttu, kun tää ylijäämä-, ylilauta- ym. katkera miesaines jaksaa mässyttää tätä samaa provoa. Kellä nyt olikaan se käenpoika pesässä? Ei kenelläkään.

Lopeta nyt se jankuttaminen, olet kirjoitustyylistäsi päätellen jankannut tätä vaikka kuinka monen viestin verran. Kantasi tuli jo selväksi.

Muillekin provoepäilijöille voisi sanoa, että onhan tässä provon mahdollisuus, mutta varmasti tuollaisessa tilanteessa voisi suuttua niin paljon että tekee nuo soittokierrokset yms. Ei se järkevää ole, muttei ihminen toimi rationaalisesti vahvojen tunteiden vallassa.

Ja tuo että pomo sanoo noin on varmasti vain lohduttaakseen miestä, kyllä pomo nyt tajuaa ettei noin ketään voi erottaa. Se oikea erottaminen tulisi myöhemmin jostain muusta syystä.

Ja jos joku epäilee provoksi vain siksi, ettei tällaista voi oikeasti tapahtua, niin se on todella naiivia. Tätä ilmiötä on tutkittu viime aikoina, ja on huomattu sen olevan paljon yleisempi kuin luullaan.

Vierailija
179/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvä provo. Joku koittaa nyt antaa muka varoittavan esimerkin muille naisille.  Työsuojelulaki jo sanoo ettei tuollaisen takia voi ketään pihalle potkia.

Tosin jos tuollaista oikeasti tapahtuu niin nainen olisi tuon kaiken ansainnutkin.

Vierailija
180/239 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, olet loukattu ja huolella, mutta mielestäsi oli silti sinulta reilua tehdä vielä pahemmin?

Miten tuo oli muka vielä pahemmin tehtyä? Eikö totuutta naisen petollisuudesta olisi saanut kertoa? Olisiko miehen pitänyt olla vain hiljaa asiasta ja kasvattaa omanaan lasta, josta tietää että kyseinen lapsi ei ole mitään sukua itselleen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme