Syödäänkö teillä lihaa joka aterialla?
Tuolla "helppoa ja simppeliä kotiruokaa" -ketjussa joku kirjoitti, että pelkkä kasvissosekeitto ei ole oikea ruoka, vaan lisäksi täytyy tarjota lihaa. Kuinka monessa perheessä syödään lihaa joka aterialla? Miksi teille ei kasvisruoka kelpaa päivälliseksi?
Kommentit (44)
Lapset syö lihaa tai kalaa. Itselleni käy kasvisruokakin. Kaipaan kyllä joskus lihaa. Kasvisruoka ei pidä lasten nälkää eikä riitä proteiinin tarpeeseen. Tämä proteiinin tarve ei ole minun keksimä vaan lääkärin ja ravintosuunnittelijan. Ja ajatella lapset syö 3 ruokaa & aamu- ja iltapalat. Jos on treenivapaa niin kaksi ruokaa päivässä riittää.
Punaista lihaa ostetaan 500-700 g viikossa, tästä määrästä syö 2 aikuista ja yksi leikki-ikäinen 2 päivällistä ja yhden lounaan. Toisinaan punaisen lihan asemaa ajaa makkara/nakit. Loput ruuat kalaa, kasvista, hiukan kanaa. Emme osta leikkeleitä. Maksamakkara on ainoa lihapitoinen leivänpäällinen ja sitä ostamme pötkylän ehkä joka toinen viikko.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:45"]
Lapset syö lihaa tai kalaa. Itselleni käy kasvisruokakin. Kaipaan kyllä joskus lihaa. Kasvisruoka ei pidä lasten nälkää eikä riitä proteiinin tarpeeseen. Tämä proteiinin tarve ei ole minun keksimä vaan lääkärin ja ravintosuunnittelijan. Ja ajatella lapset syö 3 ruokaa & aamu- ja iltapalat. Jos on treenivapaa niin kaksi ruokaa päivässä riittää.
[/quote]
Että et itse osaa omia aivoja käyttää??
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 12:30"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 12:27"]
Miehelle ei kasvisruoka riitä, minulle riittäisi, mutta olen huono syöjä muutenkin, jätän usein ruuan välistä ja syön vaan suklaata ja jugurttia. Mies syö kunnon ruokaa kerran päivässä, ja sitä pitää sitten olla iso annos, lihaa/kalaa ja perunaa jossain muodossa, muuten ei nälkä lähde tai nälkä tulee pian uudestaan, esim. kaalikeitto on liian höttöistä kun siinä on vaan kaalta ja jauhelihaa, pitäisi olla perunaa. Aamulla mies syö kaurapuuroa ja ruisleipää ja kahvia, leivällä yleensä on leikkelesiivu, eli lihaa silläkin aterialla, kolmas ateria on sitten vaan maitotuotteita, eli activia-jugurtti, juotava maitohappobakteerijuoma ja viili. Joka ikinen päivä vuosien ajan ollut tasan samat aamu- ja iltapalat.
[/quote]
Ei noilla ruuilla nälkä lähdekään.
[/quote]
Juu meillä oli ihan sama juttu, mies aina ennen valitti että pitää olla perunaa, muuten ei nälkä lähde ja heti tulee nälkä uudestaan. Mutta sitten pari vuotta sitten hän lopetti perunan syönnin ja nyt pysyy kuulemma nälkä paljon paremmin poissa! Vaihtoi perunan ruisleipään. Lihakin on hävinnyt lautaselta ja useimmiten tofua, härkäpapua tms. Lihasta tulee kuulemma nivelet kipeiksi.
[/quote]
No ei tuo ruisleivän jatkuva puputtaminenkaan kovin tervettä oo. ja jotain vialla niissä nivelissä.
[/quote]
Viljasta ne nivelet kipeytyy.