Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HYTTYNEN ravintolan perunamuusissa aiheutti SUURKOHUN!

Vierailija
26.08.2014 |

Asiakkaan lappilaisessa ravintolassa saamasta ruoka-annoksesta löytyi hyttynen, ja tästä on aiheutunut koko valtakunnan laajuinen sosmed-soppa:

http://www.city.fi/ilmiot/muualla+arabikevat+meilla+saaski+muussissa/8147

"Kun olin syönyt annoksesta noin puolet, perunamuusin sisältä ilmestyi iso sääski (kuva liitteenä). Nostin sen lautasen reunalle ja pyysin tarjoilijaa paikalle.

Tarjoilija oli sitä mieltä että se on perussääski ja annoksen kyllä uskaltaisi syödä."
http://web.archive.org/web/20140826065140/https://ravintolalumi.wordpress.com/

Tämän jälkeen alkoi reklamaatiorumba, muiden asiakkaiden varoittelu huonosta ravintolasta, yhteydenotto toimitusjohtajaan ja sosmed-kohu, kun asiakas otti asian esille blogissaan.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:17"]

Ongelma ei ollut varsinaisesti hyttynen, vaan se ettei ravintolalla ollut mitään tajua asiakaspalvelusta! Koko hyttys-kohu ei olisi tullut julkisuuteen, jos se tarjoilija olisi pahoitellut ikävää maustelisää ruoassa ja jaksanut vaivautua takaisin keittiöön hakemaan asiakkaalle uuden annoksen, mutta kun ei viitsinyt niin ei. Huonoa mainosta tämä on ravintolalle, vaikka asiakas käyttäytyikin jälkikäteen kuin tyypillinen aasiakas.net -tapaus, ei se ravintolan toimintaa muuta yhtään järkevämmäksi.

[/quote]

Uskot siis huomiohuoraajan kirjoituksen mukisematta? =D

Vierailija
22/34 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei taida olla hyvä luetunymmärrys? Pointtinahan tässä on se, että asiakaasta on aliarvioitu ja hänelle on vastattu törkeästi. Olen itse ollut ravintolassa esimiehenä, ja vastannut asiakaspalautteisiin. Mikäli olisin noin vastaillut jokaiseen palautteeseen mikä tuli, olisin minä työtön ja ravintolassa tuskin kävisi ketään.

Asiakaskin on toki varmasti ollut röyhkeä ja asiaton, mutta uskon, että syy siihen on ollut henkilökunnan käytös. Ei se käristyskään niin paljoa maksa, että sitä ei voisi asiakkaalle tarjota. Minä ainakin haluan, että asiakkaat poistuvat ravintolasta tyytyväisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 12:54"]

Se asiakaskuulosti kyllä mielensäpahoittajalta. Luin alkuperäisen jutun ja muistaakseni asiakas sai kyllä aluperin uuden annoksen, mutta se kannettiin terasille pöytään ja satoi, joten ruoka meni hänen mielestään syömäkelvottomaksi.

Ravintola hoisi jatkon huonosti, mutta oli asiakkaassakin kyllä vikaa.

[/quote]

Pisti siinä valituksessa silmään, että siirtyivät sisälle kun alkoi sataa ja sitten pyysivät tarjoilijaa hakemaan viinilasin terassilta sisälle. Tuosta tuli vähän turhan juoksuttamisen maku heti kättelyssä, mutta WTF?! Kyllähän jokainen järkevä ihminen nyt viinilasin ensimmäisenä pelastaa sateesta ;)

Vierailija
24/34 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 15:47"]

Se asiakaskuulosti kyllä mielensäpahoittajalta. Luin alkuperäisen jutun ja muistaakseni asiakas sai kyllä aluperin uuden annoksen, mutta se kannettiin terasille pöytään ja satoi, joten ruoka meni hänen mielestään syömäkelvottomaksi.

[/quote]

Pisti siinä valituksessa silmään, että siirtyivät sisälle kun alkoi sataa ja sitten pyysivät tarjoilijaa hakemaan viinilasin terassilta sisälle. Tuosta tuli vähän turhan juoksuttamisen maku heti kättelyssä, mutta WTF?! Kyllähän jokainen järkevä ihminen nyt viinilasin ensimmäisenä pelastaa sateesta ;)

[/quote]

Ja siis uusi annos kastui koska tarjoilija haki mainitun viinilasin uuden annoksen kanssa ulkoa.

Vierailija
25/34 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 15:47"]

[/quote]

[/quote]

Ja siis uusi annos kastui koska tarjoilija haki mainitun viinilasin uuden annoksen kanssa ulkoa.

[/quote]

Joo, näin se asiakkaan version meni. t. nro 14

Vierailija
26/34 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 12:19"]

"Kukaan ei ole kieltänyt vegaania valittamasta, eikä kunnon telaketjuvegaani kielloista piittaisikaan"

No täällähän on reilu viikko valitettu miten nirsoja valittajia vegaanit on, muissakin ketjuissa kun vegaanit kehtaavat valittaa surkeasta ruoasta ja heillä on fb:ssä sellainen ryhmä kuin paskaa vegaaniruokaa. 

http://www.vauva.fi/keskustelu/4257868/ketju/vegaani_synnyttaja_valitti_ruoasta_koko_ajan

minä kyllä valitan siitä että vegaani ei saa valittaa

[/quote]

Vegaanius on ystävä hyvä ihan oma valinta, ei mikään pakko. Ihan itse olet päättänyt rajata ruokavaliosi niin minimaaliseksi joten turha mukista, jos muut eivät sinun mielihalujesi mukaan halua tanssia.

Vierailija
27/34 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se marttyyrin kruunu kirkas, on.

Vierailija
28/34 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä onkin sattunut harvinaisen ylimielinen paska tuonne asiakkaaksi! Osanotot Lumin tarjoilijoille.

Vierailija
29/34 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 14:30"]

Sinulla ei taida olla hyvä luetunymmärrys? Pointtinahan tässä on se, että asiakaasta on aliarvioitu ja hänelle on vastattu törkeästi. Olen itse ollut ravintolassa esimiehenä, ja vastannut asiakaspalautteisiin. Mikäli olisin noin vastaillut jokaiseen palautteeseen mikä tuli, olisin minä työtön ja ravintolassa tuskin kävisi ketään.

Asiakaskin on toki varmasti ollut röyhkeä ja asiaton, mutta uskon, että syy siihen on ollut henkilökunnan käytös. Ei se käristyskään niin paljoa maksa, että sitä ei voisi asiakkaalle tarjota. Minä ainakin haluan, että asiakkaat poistuvat ravintolasta tyytyväisenä.

[/quote]

Kaikkia asiakkaita ei vaan voi miellyttää vaikka tanssisi polkkaa päällään. Tässä loistoesimerkki tällaisesta yksilöstä.

Vierailija
30/34 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asiaa jaettu facebookissa, koska niin monet ovat olleet minun kanssani asiasta samaa mieltä." Whaaat??? Itse ainakin jaon tuota, koska halusin tarjota kavereilleni päivän naurut :D

Vierailija
31/34 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 16:16"]

No kylläpä onkin sattunut harvinaisen ylimielinen paska tuonne asiakkaaksi! Osanotot Lumin tarjoilijoille.

[/quote]

Ei Lumin, vaan Lumen!

Vierailija
32/34 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 16:33"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 16:16"]

[/quote]

Ei Lumin, vaan Lumen!

[/quote]

Erisnimen ollessa kyseessä molemmat muodot kelpaavat 

Vierailija
33/34 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussääski? Ei ihme, jos herättää tunteita. Poliittisesti valveutunut sääski ruoassa.

Vierailija
34/34 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuloni riippuvat omistamani ravintolan maineesta, olen aina valmis miellyttämään asiakasta. Hankaliakin voi olla, mutta liiketoimintani jatkuvuuden kannalta on tärkeää, että tuo hankala asiakas muistaa ravintolan hyvästä palvelusta.

Se että myötäilen hankalaa asiakasta, on markkinointia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä