Vegaani synnyttäjä valitti ruoasta koko ajan.
Pari viikkoa sitten jaoin huoneen naisen kanssa laitoksella. Nainen oli vegaani ja sillä oli myös joku ihme allergia, joku leipäpuu tms.
Sinä valittajanainen, arvaa olinko väsynyt synnyttämisestä. Ja arvaa väsyinkö ja ärsyynnyinkö entisestään, kun jouduin kolme päivää kuuntelemaan valitustasi siitä, ettet saanut ravintolatason vegaaniannoksia eteen kannettuna!? Et tykännyt punajuurista, et kikherneistä. Marmatit siitä, että tomaatit olivat löllöjä. Annoskin oli tosi epähoukuttelevasti aseteltu.
Syö pääsi! Ai niin, et voikaan, koska olet vegaani.
Kommentit (159)
"Keskustelu" jatkuu:
valehtelu ja vääristely edistää vegaanivihaa... Argh mitä vatipäämarttyyreitä tuo ryhmä täynnä. Jos 3. maailmansota alkaa, voin ainakin iloita siitä että tuo jengi joutuu joko ottamaan pään pois hanuristaan tai kuolemaan nälkään... neljä täipäätä 15 vuotta vanhoilla pöytäkoneillaan vierekkäin alapeukuttamassa.. Eli vasemman jalan saapas. Otan osaa, muropaketistako olet tutkintosi saanut?.. Hahhahhaa! Purjonimijät!... laajentamalla tuon vegaanisen ajatusmaailman maailmanlaajuiseen mittakaavaan, me kuollaan kaikki nälkään!
Alapeukkujen määrästä toinen vegaanikommuuni heräsi.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:29"]
Alapeukkujen määrästä toinen vegaanikommuuni heräsi.
[/quote]
Tai se idiootti massapeukuttajavegaani taas lempipuuhassaan.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:11"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:52"]Ohhoh aika erikoista vegaanivihaa :O Mie olen lääkäri ja vegaani ensisijaisesti ympäristön ja terveyden vuoksi. Jos ravintoloissa olisi parempia kasvisruokia voisi se rohkausta ihmisiä syömään enemmän kasviksia. Se olisi suorastaan kansanterveysteko! Mikäli haluaa selkeää ja viihdyttävää tietoa kasviperäisen ruokavalion terveysvaikutuksista kannattaa katsoa Forks over knives-dokumentti. Oli ainakin netflixissä viime viikolla.
Kolesterolilääkkeet ja sydän- ja verisuonisairaudet olisivat lähes historiaa jos kaikki söisivät kasvisperäistä ruokaa. Samoin syöpätaudit vähenisivät. Suomen Lääkäriliittokin listaa veganismin keinona estää sydän- ja verisuonisairauksia.
Mukavaa viikonloppua kaikille :)
[/quote]
Et ole mikään lääkäri tai sitten oöet vain tyhmä kuin vasemman jalan saapas. Älä tule vääntämään mitään juttua kasvissyönnistä keskusteluun, jossa aiheena on vegaanius. Ne ovat kuin yö ja päivä. Liialliset aatteet ne vasta valtimoita heikentävätkin ja verenpainetta nostavat.
[/quote]
Kasviperäinen ruokavalio ei sisällä eläinperäisiä ruoka-aineita. Lakto-ovovegetarismista toki usein puhutaan kasvissyöntinä.
Pitihän se arvata, että kyseenalaistetaan. Voin olla ihan omalla nimelläni tässä keskustelussa kyllä.
T. Eveliina Jaurakkajärvi (tarkistakaa julkiterhikistä jos epäilyttää)
[/quote]
Voi itku. Tähän asti olen seuraillut tätä palstaa luottaen siihen, ettei täällä minkään alan ammatti-ihmiset viihdy. Olen halunnut ajatella, että täällä kirjoittelevat vain tylsistyneet, vailla elämän sisältöä olevat ihmiset, kun suurimman osan älykkyyskin on vähän sieltä tänne päin. Pääasia on toisille ilkeily. Ja nyt luen, että täällä niitä ammatti-ihmisiäkin on. Mistä tiedän, etteivät he provoa täällä wt-nimistä tai alapään karvoituksista kuten kuka tahansa (vrt. "terveydenhoitoalan ammattilaisen" aloitus wt-nimistä)?
Kunnioitan kyllä sitä, että omalla nimelläsi esiinnyt. Koetan kuitenkin olla ajattelematta seuraavan kerran vaikkapa lääkärillä tai jossain virastossa, että milloinkahan av-palstalla näen aloituksen itsestäni...
Vauvapalstan seuranta on tosi suosittua kaveripiirissäni :) Itse ekaa kertaa kommentoin mitään. Ja muistin juuri miksen kommentoi kun katsoo ketjun tasoa :D
Useimmiten hoksaa ketjuista jos aloittaja feikkaa, esim eilisen "patologi".
T. Eveliina
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:21"]
Ihmettelettekö, miksi jokaiseen ei-vegaanin aloitukseen ilmestyy salamannopeasti neljä alapeukkua? Vegaanit asuvat useimmiten kommuuneissa, joten jossain päin Kumpulaa on nyt neljä täipäätä 15 vuotta vanhoilla pöytäkoneillaan vierekkäin alapeukuttamassa kaikkia niitä viestejä, joita eivät ole itse kirjoittaneet.
[/quote]
Ei, vaan täällä on myös korkeakoulutettua, älykästä väkeä. Kuten tämä lääkäri. Eihän tätä palstaa vegaanivastaisine wt-mammoineen muuten kestäisi kukaan.
Haters gonna hate!
[/quote]
Tuossa tuo igsensä paremmaksi nostava asenne juuri tuli. Olen kirjoittanut siitä ketjuun aikaisemminkin. Vegaanit voivat katsoa peiliin, miksi heitä halveksutaan.
Tietysti myös siksi, että vegaanit ovat kuin jotakin uskovaisia. Liian syvällä aatteissaan, jotka eivät pohjaudu mihinkään. Mielipiteistä tulee aatteita ja kiihkoava ryhmä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:16"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:21"]
Ihmettelettekö, miksi jokaiseen ei-vegaanin aloitukseen ilmestyy salamannopeasti neljä alapeukkua? Vegaanit asuvat useimmiten kommuuneissa, joten jossain päin Kumpulaa on nyt neljä täipäätä 15 vuotta vanhoilla pöytäkoneillaan vierekkäin alapeukuttamassa kaikkia niitä viestejä, joita eivät ole itse kirjoittaneet.
[/quote]
Ei, vaan täällä on myös korkeakoulutettua, älykästä väkeä. Kuten tämä lääkäri. Eihän tätä palstaa vegaanivastaisine wt-mammoineen muuten kestäisi kukaan.
Haters gonna hate!
[/quote]
Tuossa tuo igsensä paremmaksi nostava asenne juuri tuli. Olen kirjoittanut siitä ketjuun aikaisemminkin. Vegaanit voivat katsoa peiliin, miksi heitä halveksutaan.
Tietysti myös siksi, että vegaanit ovat kuin jotakin uskovaisia. Liian syvällä aatteissaan, jotka eivät pohjaudu mihinkään. Mielipiteistä tulee aatteita ja kiihkoava ryhmä.
[/quote]
Suurimmalle osalle vegaaneista on ihan sama, halveksutaanko heitä (vauva-av:lla) vai ei. Niin kuin kenelle tahansa, jolla ei ole sisäisiä arvoristiriitoja.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:52"]Ohhoh aika erikoista vegaanivihaa :O Mie olen lääkäri ja vegaani ensisijaisesti ympäristön ja terveyden vuoksi. Jos ravintoloissa olisi parempia kasvisruokia voisi se rohkausta ihmisiä syömään enemmän kasviksia. Se olisi suorastaan kansanterveysteko! Mikäli haluaa selkeää ja viihdyttävää tietoa kasviperäisen ruokavalion terveysvaikutuksista kannattaa katsoa Forks over knives-dokumentti. Oli ainakin netflixissä viime viikolla.
Kolesterolilääkkeet ja sydän- ja verisuonisairaudet olisivat lähes historiaa jos kaikki söisivät kasvisperäistä ruokaa. Samoin syöpätaudit vähenisivät. Suomen Lääkäriliittokin listaa veganismin keinona estää sydän- ja verisuonisairauksia.
[/quote]
Et ole mikään lääkäri tai sitten oöet vain tyhmä kuin vasemman jalan saapas. Älä tule vääntämään mitään juttua kasvissyönnistä keskusteluun, jossa aiheena on vegaanius. Ne ovat kuin yö ja päivä. Liialliset aatteet ne vasta valtimoita heikentävätkin ja verenpainetta nostavat.
[/quote]
Kasviperäinen ruokavalio ei sisällä eläinperäisiä ruoka-aineita. Lakto-ovovegetarismista toki usein puhutaan kasvissyöntinä.
Pitihän se arvata, että kyseenalaistetaan. Voin olla ihan omalla nimelläni tässä keskustelussa kyllä.
[/quote]
Voi itku. Tähän asti olen seuraillut tätä palstaa luottaen siihen, ettei täällä minkään alan ammatti-ihmiset viihdy. Olen halunnut ajatella, että täällä kirjoittelevat vain tylsistyneet, vailla elämän sisältöä olevat ihmiset, kun suurimman osan älykkyyskin on vähän sieltä tänne päin. Pääasia on toisille ilkeily. Ja nyt luen, että täällä niitä ammatti-ihmisiäkin on. Mistä tiedän, etteivät he provoa täällä wt-nimistä tai alapään karvoituksista kuten kuka tahansa (vrt. "terveydenhoitoalan ammattilaisen" aloitus wt-nimistä)?
Kunnioitan kyllä sitä, että omalla nimelläsi esiinnyt. Koetan kuitenkin olla ajattelematta seuraavan kerran vaikkapa lääkärillä tai jossain virastossa, että milloinkahan av-palstalla näen aloituksen itsestäni...
[/quote]
Huomasit varmaan, että ko lääkärikään ei kirjoittanut potilaistaan.
Itse aikoinaan sain vinkin palstasta terveystiedonopettajaystävältäni.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:30"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei ole kyse siitä kirjoittaako lääkäri potilaistaan vai ei. Kyse on siitä, että ammattilaiset viihtyvät tällaisilla palstoilla, joilla asiapitoisia keskusteluja on ehkä 10%. Loput sitten ovat mitä ovat. Mikseivät ammatti-ihmiset provoaisi täällä kuten kuka tahansa muukin? Miksi vaikkapa lääkärit viihtyvät täällä, tällaisten keskustelujen äärellä?
Olen tosi surullinen. Epäilyksen siemen on nyt kyllä kylvetty, valitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 23:18"]
Kato kun vegaanitveti herneet nessuun :-)
[/quote]Joo, ei saa valittaa heidän käytöksestään, kun hehän ovat kaiken yläpuolella eettisemmän elämäntapansa vuoksi.
Heh, rouva luomutuottaja on ottanut uudet keinot käyttöön kun hänen ekologiset, ravinnolliset ja terveydelliset puolustuksensa liharuoan puolesta osoitettiin vääräksi.
Hänet tunnistaa näissä ketjuissa siitä että hän käyttää sanaa "massapeukuttajavegaani". Nyt hänen vihansa vegaaneja kohtaan on yltynyt ja nyt sanansäilänä käytetään suoraa solvausta ja haukkumasanoja.
Miksi näin kova viha ja raivo vegaaneja kohtaan? Eihän me tehdä kenellekään mitään pahaa, päinvastoin, jätetään tekemättä. Miksi se saa teidät niin kovan raivon valtaan?
Minusta tuo fb-ryhmä on hyvä. Vegaanien joukko kasvaa nykyisin huimaa tahtia ja ravintolat varmasti arvostavat myös meidän tuomiamme killinkejä kassoihinsa. Itse en ainakaan maksa 12 euroa jostain kesäkurpitsaviipaleista. Lukekaapa ravintola-arvosteluja, kyllä niitä taitaa lihansyöjätkin tehdä...
No voi herran jee! Jos se sun vieressä makaava olis ollut sekasyöjä, niin et olis täällä mankumassa, että SEKARAVINTOA SYÖVÄ VALITTI PUNAJUURISTA. Ei vegaanienkaan tarvii kaikesta ruoasta tykätä, jos et tiennyt. Ikävää, että valitti ruoasta (koska a) ruoka on ruokaa ja b) ei tarvii valittaa ääneen, vaikkei tykkäiskään), mutta sillä ei ole mitään tekemistä vegaaniuden kanssa.
PS: Oman pään tai muiden omien ruumiinosien syöminen ei ole veganismin vastaista.
"Suurimmalle osalle vegaaneista on ihan sama, halveksutaanko heitä (vauva-av:lla) vai ei. Niin kuin kenelle tahansa, jolla ei ole sisäisiä arvoristiriitoja." Tämä. Mua ei todellakaan riipaise millään tavalla tuo yksi höyrypää, joka sättii täällä vegaaneja mitä innovatiivisimmilla sanankäänteillä, päinvastoin. Itsensä tekee pölhöksi, minun sydämeni ei itke verta. =) En myöskään ottanut ap:n aloituksesta itseeni tai ulottanut sitä koskemaan kaikkia vegaaneja. Minulle on aivan sama, vaikka vegaanivalintaani haukuttaisiin täällä kuinka aggressiivisesti, koska tiedän sen silti olevan oikein. Ja loppujen lopuksi - it's not about you, it's not about me. It's about the animals...
Kyllä vegaanikin saa sairaalaruuasta valittaa.
Itse vähän aikaa sitten synnyttäneenä valiitin kyllä sairaalan safkoista (en toki toiselle mammalle) vaan miehelleni. Kaksi vuorokautta syömättä leikkausuhan takia ja sitten seitsemän tuntia syömättä jälkivuotouhan takia. Ja kun vihdoin sain syödä niin eteen tuotiin kylmä kasvissuikalekeitto pakastekasvissuikaleista ilman yhdenyhtä proteiinilähdettä. Pyysin sitten kaikkia vauvan katsojia tuomaan minulle ruokaa tuliaisiksi.
Terv. Sekasyöjä bmi19
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:50"]
Heh, rouva luomutuottaja on ottanut uudet keinot käyttöön kun hänen ekologiset, ravinnolliset ja terveydelliset puolustuksensa liharuoan puolesta osoitettiin vääräksi.
Hänet tunnistaa näissä ketjuissa siitä että hän käyttää sanaa "massapeukuttajavegaani". Nyt hänen vihansa vegaaneja kohtaan on yltynyt ja nyt sanansäilänä käytetään suoraa solvausta ja haukkumasanoja.
Miksi näin kova viha ja raivo vegaaneja kohtaan? Eihän me tehdä kenellekään mitään pahaa, päinvastoin, jätetään tekemättä. Miksi se saa teidät niin kovan raivon valtaan?
Minusta tuo fb-ryhmä on hyvä. Vegaanien joukko kasvaa nykyisin huimaa tahtia ja ravintolat varmasti arvostavat myös meidän tuomiamme killinkejä kassoihinsa. Itse en ainakaan maksa 12 euroa jostain kesäkurpitsaviipaleista. Lukekaapa ravintola-arvosteluja, kyllä niitä taitaa lihansyöjätkin tehdä...
http://www.hs.fi/juttusarja/ravintola-arviot
[/quote]
Heh, rouva luomutuottaja on löytänyt tämän ketjun vasta tänään ja kirjoittanut tasan yhden viestin, massapeukuttajavegaanista :D Näyttää olevan vaikea uskoa, että joku muukin on samaa mieltä minun kanssani. Liharuoan puolustuksena käyttämiäni ekologisia ja terveydellisiä väitteitä ei muuten osoiteta vääriksi kuittaamalla ne vain höpöhöpöksi tai hajottamalla keskustelua minne sattuu, jotta varsinainen asia jää kommentoimatta tai toistelemalla, että on ne perustelut vääriksi osoitettu, on, on, uskokaa nyt.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:30"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei ole kyse siitä kirjoittaako lääkäri potilaistaan vai ei. Kyse on siitä, että ammattilaiset viihtyvät tällaisilla palstoilla, joilla asiapitoisia keskusteluja on ehkä 10%. Loput sitten ovat mitä ovat. Mikseivät ammatti-ihmiset provoaisi täällä kuten kuka tahansa muukin? Miksi vaikkapa lääkärit viihtyvät täällä, tällaisten keskustelujen äärellä?
Olen tosi surullinen. Epäilyksen siemen on nyt kyllä kylvetty, valitettavasti.
[/quote]
Ihan turhaan olet asettanut "ammattilaiset" jollekin korokkeelle, yksilön etiikassa ja moraalissa on varmaan lähtökohtana joku muu, kuin suoritettu tutkinto :)
"Heh, rouva luomutuottaja on löytänyt tämän ketjun vasta tänään ja kirjoittanut tasan yhden viestin, massapeukuttajavegaanista :D Näyttää olevan vaikea uskoa, että joku muukin on samaa mieltä minun kanssani."
Mutta sehän on kiva että olet löytänyt tästä ketjusta samanhenkistä seuraa. Jatkakaapa täällä yksissä tuumin haukkumanimitysten keksimistä vegaaneille :) se on varmasti ihan kivaa puuhastelua.
terv. saatanan vegaani
Varmaan on monia jotka valittaa sairaalan sapuskasta, vaikkei olisi vegaani.
Itse voi sen verran vihjasta, että vaikka olette vegaaneista mitä mieltä tahansa, niin älkää sitä lapsillene jakako. Koulutatte nimittäin helposti koulukiusaajia ja erilaisuuden kammoksujia. On eriasia sanoa, että ruoasta ei saa valittaa, kuin se että kaikki vegaanit sun muut ituhipit on perseestä.
Ei enää parempi voisi tuo sun kirjoitus olla!!
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:29"]
Huh huh, nyt en oikein tiedä mistä tätä lähtis purkamaan... Siis ensinnäkin, ymmärräthän, että se tehotuotettu liha, jota lapsellesi syötät, ei ole "luonnon tarjoamaa". Sillä on itse asiassa hyvin vähän tekemistä luonnon kanssa, se tulee suoraan lihatehtaasta. Vai mitä, teidän perhekö metsästää ihan kaiken kuluttamanne lihamäärän?
Toisekseen, onko lapsellesi järjestetty asianmukaista terapiaa? Normaali naskali ei oravan nähdessään ensimmäisenä ajattele sen nistimistä tai oravapataa. En nyt halua syyttää mistään, mutta useat aikuiset psykopaatit ja murhaajat ovat aloittaneet tappamalla eläimiä. Kuulostaa väkivaltaiselta tapaukselta, toisaalta kun ottaa huomioon vanhempiensa tarjoamat lähtökohdat niin...
br>
Kolmanneksi. Miksi suollat lapsellesi tuollaista propagandaa, että vain lihaa syömällä pysyy terveenä? Oletko käynyt mitään kouluja? Tiedätkö mitään kasvipohjaisesta ruokavaliosta ja sen terveydestä, entä lihansyönnin merkityksestä ihmiskunnan sairauksiin? Ja edelleenkään, "luonto" ei ole tarkoittanut, että tehokasvattakaamme eläimiä ja syökäämme sitten niiden ruhoja. Ihmettelen syvästi tuota yhteyttä, minkä vedät jatkuvasti tehotuotannon ja luonnon väliin. Ja mitä tulee teidän ruokavaliostanne ja "tyhmäksi jäämisestä" niin... No, I rest my case. =D
Siis haukutko lastani psykopaatiksi, koska haluaa syödä eläimiä?! Keneltähän ne koulut on jäänyt käymättä? Kysypä miksi psykopaatit tappavat eläimiä? Tappaakseen ne nopeasti ja syödäkseen? Ehkä ei kuitenkaan... Koita nyt ymmärtää, että laajentamalla tuon vegaanisen ajatusmaailman maailmanlaajuiseen mittakaavaan, me kuollaan kaikki nälkään! Sekö on sinun käsityksesi luonnollisuudesta? Ja siitä ettei ihmisen pitäisi käyttää aivojaan ruokkimaan itsensä helposti?
Olet kyllä niin outo yksilö. En osaa sanoa noin tyhmälle ihmiselle mitään.