Mitä vastaan jos työhaastattelussa kysytään heikkouksia?
Jos olisin ihan rehellinen, listasta tulisi pitkä:
- olen ujo ja hiljainen ja teen mieluummin yksin töitä kuin asiakaspalvelussa
- stressaannun helposti ja menen silloin vähän lukkoon
- haluan aina selvät toimintaohjeet, inhoan sitä että joudun säveltämään
- kirjoitan englantia paremmin kuin puhun, en ole tottunut puhumaan sitä
- inhoan pöydällä makaavia selvittämättömiä asioita, olen huono ratkomaan ongelmia
- minulla on 3 lasta ja en mielellään tee ylitöitä
Tässä näitä jo tulikin, hyvinä puolina mainittakoon että olen täsmällinen, tunnollinen, huolellinen ja tarkka ja luotettava. Tykkään nyprätä pikku yksityiskohtien kanssa. Jos olisin ihan rehellinen, palkkaisikohan minua kukaan?
Kommentit (24)
Usein olen liian vaatimaton esimerkkinä työhaastattelut.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen perinteinen: " Olen joskus vähän liian joustava, työt tulee vietyä kotiin mukaan ja lässyn lässyn, hehehhheheh *slurps* uh, oih"
😂
Itse sanoin, että voisin olla rohkeammin työyhteisössä mukana esittämässä omia ideoitani ym. Tottakin se on, vaikkakaan ei asia jota viitsisin aktiivisesti työstää, koska teen työni yksin ja teen sen hyvin, sillä kai eniten on väliä.
No voitko sanoa mitä minun kannattaisi haastattelussa sanoa (as if pääsisin edes haastatteluun, mutta työkkäri joutuu esittämään että toki pääsen töihin kun vain haen jne) kun minulla on nämä heikkoudet: vain vähän työkokemusta useiden mielisairaalareissujen takia, mt ongelmien vuoksi huono stressinsietokyky ja ongelmia jaksamisen kanssa. Persoonana noin muutoin tulen kyllä itse toimeen ihmisten kanssa mutta minua pidetään omituisena. En opi helposti uusia asioita.
Hyviä puolia tunnollisuus.