Lukiolaispoika puuttui kiusaamiseen bussissa
Eikä kukaan luullut häntä pedofiiliksi tai homoksi.
Kommentit (14)
Huomaatteko mikä on hyvän kotikasvatuksen tulos? Fiksun näköinen poika muutenkin!
Ja entäpä nämä muut poispäin toljottavat aikuiset -mistä heitä oikein riittää.
edelliselle kommentoijalle: kyllä fiksun näköisetkin voi olla niitä kiusaajia. Ei se ulkonäkö mitään kerro.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 08:47"]
edelliselle kommentoijalle: kyllä fiksun näköisetkin voi olla niitä kiusaajia. Ei se ulkonäkö mitään kerro.
[/quote]
Juupajuu mutta tässä tapauksessa yhdistyi kaksi hienoa asiaa! Hyvä kotikasvatus sekä miellyttävä ulkonäkö! Toivottavasti et moiti minua huomiostani:)
Hämmentävää!
Kun ylipainoinen, syrjäytynyt, koulut kesken jättänyt ystäväni puuttui samankaltaiseen tilanteeseen, ei kukaan hänestä kirjoittanut lehtiin ja palstoilla ihaillut.
Noh, mutta hän ei ollutkaan "ulkonäöltään miellyttävä" (minkä vuoksi olikin kärsinyt koulukiusauksesta koko kouluaikansa).
Mä en hiffannut, miksi tuosta kirjoitettiin lehteen? Ei kai tuo nyt niin erikoinen tilanne nykypäivän Suomessa ollut (toivon mukaan)? Olen itsekin puuttunut vastaavaan tilanteeseen, eikä tullut mieleenkään ottaa Iltalehteen yhteyttä... Tärkeä asia toki, ja toivottavasti ihmiset saavat tuosta ajateltavaa.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 09:16"]
Hämmentävää!
Kun ylipainoinen, syrjäytynyt, koulut kesken jättänyt ystäväni puuttui samankaltaiseen tilanteeseen, ei kukaan hänestä kirjoittanut lehtiin ja palstoilla ihaillut.
Noh, mutta hän ei ollutkaan "ulkonäöltään miellyttävä" (minkä vuoksi olikin kärsinyt koulukiusauksesta koko kouluaikansa).
[/quote]
Ehkäpä se juttu ei "lähtenyt leviämään somessa" kuten tämä, jolloin iltapäivälehdet eivät hoksanneet napata siitä kiinni.
Fiksu poika ja tällaisia tarinoita lisää. Ehkä useampi uskaltaa puuttua ja kokee, että on myös velvollisuus puuttua, kun pois päin katsominen ei ole niin hyväksyttävää.
Melkein jokainen kommentti tuolla is:n uutisessa on tyyliin "miksei kukaan muu puuttunut" ja "kyllä mä vain olisin puuttunut," mutta tosipaikan tullen ne kiusaamiseen puuttujat vain puuttuvat paikalta.
Hyvähän tämä on, että näitä julkaistaan. Vastavoimana törpöille selkärangattomille ja törkeille ihmisille joista kaikki ala-arvoinen kiusaaminen on jotenkin hyvä juttu.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 11:38"]
Hyvähän tämä on, että näitä julkaistaan. Vastavoimana törpöille selkärangattomille ja törkeille ihmisille joista kaikki ala-arvoinen kiusaaminen on jotenkin hyvä juttu.
[/quote]
Olet kyllä ihan lukutaidoton tai muuten vain hidas jos luulet tällä palstalla jonkun sanoneen, että kiusaaminen olisi hyvä juttu.
Jos näkisin että jotain lasta kiusataan, niin kyllä savu kohoais korvista ja varmaan räjähtäisin kiukusta. Eli kiusaajat sais kuulla kunniansa.
Itse ex-kiusattu ja viha nousee pintaanjos nään kiusaamista.
Mun pikkuveljeäkin ala-asteella oli kiusattu ja kerran ku näin yhden kiusaajan, niin se pillahti itkuun kun sanoin pari valittua sanaa...aika rajua oli se kiusaaminen ku olivat veljen mahan päällä hyppineet ja tehneet muutakin...
Vittu luulis kiusaajia hävettävän moinen toiminta mutta ei. Mitään ei liiku korvien välissä.
Ja [quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 13:31"]Jos näkisin että jotain lasta kiusataan, niin kyllä savu kohoais korvista ja varmaan räjähtäisin kiukusta. Eli kiusaajat sais kuulla kunniansa.
Itse ex-kiusattu ja viha nousee pintaanjos nään kiusaamista.
Mun pikkuveljeäkin ala-asteella oli kiusattu ja kerran ku näin yhden kiusaajan, niin se pillahti itkuun kun sanoin pari valittua sanaa...aika rajua oli se kiusaaminen ku olivat veljen mahan päällä hyppineet ja tehneet muutakin...
Vittu luulis kiusaajia hävettävän moinen toiminta mutta ei. Mitään ei liiku korvien välissä.
[/quote]
Ja tässä koulussq missä omat lapset on, näin muutaman pojan ja pari niistä töni toisiaan. Jäin seisomaan ja tuijotin niitä niin että huomasivat ja lopttivat. Oli ehkä pientä erimielisyyttä. Mutta kyllä täytyy sanoa että aikuiset on helvetin nössöjä jos eivät lasten kiusaamiseen uskalla puuttua!! Ihan hävettää jo akuistenki puolesta.
Ihana poika!