Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

laittaisitko ekaluokkalaisen kouluun (tuoreen ekaluokkalaisen äiti kysyy)

Vierailija
26.08.2014 |

Mä oon nyt jotenkin ihan pihalla näistä. Jos ois kyse eskarista pitäisin kotona päivän varulta,  ihan vaan koska voi (itse olen kotona kuitenkin pikkusiskon kanssa). Mutta mites nyt koulussa? Lapsella ei ole kuumetta, on (hyvin) pirteä. Kurkku ollut muutaman päivän kipeä (oli silti koulussa) ja nyt se on vaihtunut nuhaksi ja limaisuudeksi, lapsi siis kuulostaa aika limaisella ja niistää silloin tällöin. Miehen mielestä vois olla kotona, itse olen epävarma, kun tosiaan ei ole kuumeinen, ei kipeä, ja todella pirteä.

Lapsi itse on jo omaksunut asenteen "jee ei koulua" esim. viikonloppuisin ja mielellään olisi pois :P Kyseli jo viime viikolla, että "mulla on kurkku vähän kipeä, en ehkä voi mennä kouluun, etten vaan tartuta" yms, pienimpäänkin oireeseen tarttuu koska "en ehkä voi mennä kouluuun". Kuulemma tylsää :P Olen sitä mieltä, että olisi hyvä näin alussa olla koko ajan että ryhmäytyy luokkaan (ei tuntenut muita ennestään), mutta en tietenkään sairasta laita. Vaan mikä koululaiselle lasketaan sairaaksi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin kouluun, mutten iltikseen.

Vierailija
2/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haittaako tuo yhden päivä olla poiskaan jos kerta itse olet kotona? Jos on tosi limainen niin eihän se kiva ole välitunnilla juoksennella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei ole kovin suurta merkitystä, on hän nyt sen verran sairas, että voisi olla pois. Sinne alkaa taas tehdä mieli kun ei pääse.

Vierailija
4/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuon limaisuuden vuoksi jäisi kotiin, niin minäkin menisin hakemaan sairaslomaa n. 50 kertaa vuodessa. Mielestäni ei lasta pidetä kotona, jos on pirteä ja voi hyvin.

Vierailija
5/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun vaan

Vierailija
6/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun.

Vierailija
7/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun vaan. Koulusta sitten kotiin lepäämään.

Vierailija
8/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin koulussa että jos lapsi on jokaisesta nuhasta pois niin porukasta olis aina puolet pois. Kuume on hyvä mittari. Jos ei kuumetta, kouluun.

Vierailija
9/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun ja sitten suoraan kotiin, ei kaverille tai iltikseen.

Vierailija
10/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin kouluun, jos kerran on ihan pirteä ja jaksaa touhuta.

Vierailija
11/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume EI ole hyvä mittari. Mutta jos on pirteä niin voi varmasti mennä kouluun. Kovin kurkkukipuista en laittaisi kouluun, varsinkaan pientä, kun sitten kuitenkin juoksee hiki päässä siellä välitunnilla.

Vierailija
12/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa, ettei ekaluokkalainen halua mennä kouluun tai on mielellään pois sieltä.

Vierailija
13/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittanut seiskaluokkalaista kouluun, vaikka sillä ei eilen ollut kuumetta. Sillä alkoi kuitenkin nenä vuotaa oikein urakalla ja oli tukkoinen.

Menee nopeammin ohi, kun on heti alkuun pari päivää lepäämässä. Kuumekin varmaan nousee tänään, mutta lievempi,kuin mitä olisi koulussa tullut.

Vierailija
14/14 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen olo ja vointi on parhaat mittarit. Jos on pirteä, niin ihan loistavasti voi mennä kouluun. Talven aikana tulee riittävästi oikeitakin sairauksia ja infektioita, joten ihan turhaa jäädä kotiin reippaana ja pirteänä vain viihteen pariin. Sitten kun lapsi on huonovointinen ja väsynyt (kuumetta tai ei), ja on oikea tarve jäädä kotiin, on helpompaa jos on ajan tasalla koulutehtävissä, eikä ole jo valmiiksi jäänyt yhtä sun toista asiaa kuulematta. Ekaluokalla käsiteltävät asiat eivät tietysti ole niin käsitteellisiä ja vaikeita kuin myöhemmin, mutta koulu on silti koulu. Kannattaa miettiä tarkkaan, onko tulevien vuosien kannalta järkevää antaa lapselle käsitys, että ihan joka niiskaisusta saa ja on jopa suotavaa jättää velvollisuudet hoitamatta.