Saako kotiavun työntekijä ottaa vastaan rahaa vanhukselta?
Kommentit (10)
Sukulaiselta katoaa rahaa. Hän nostaa suuria määriä rahaa, ostaa hyvin pieniä ostoksia ja rahat katoavat. Iäkkäällä miehellä on tapana halata kotipalvelun työntekijöitä. Mietin, antaako hän rahaa mukaville työntekijöille.
Hän antoi 100 euroa tädilleni. Minulle hän antoi 20 euroa, kun kävin häntä tapaamassa.
En vaani perintöä, koska en ole perillinen. Olen huolestunut rahojen häviämisestä.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 23:36"]Sukulaiselta katoaa rahaa. Hän nostaa suuria määriä rahaa, ostaa hyvin pieniä ostoksia ja rahat katoavat. Iäkkäällä miehellä on tapana halata kotipalvelun työntekijöitä. Mietin, antaako hän rahaa mukaville työntekijöille.
Hän antoi 100 euroa tädilleni. Minulle hän antoi 20 euroa, kun kävin häntä tapaamassa.
En vaani perintöä, koska en ole perillinen. Olen huolestunut rahojen häviämisestä.
[/quote]
Otitko rahan vastaan? Itse olet siis samanlainen. Ei todellakaan saisi ottaa rahoja vastaan.
En tiedä, onko virallisesti kiellettyä, mutta ei ole soveliasta.
Otin, kunnes vanhuksen lapsi haastoi oikeuteen ja väitti minun varastaneen. Törkeä petos 3kk ehdollista. Kiitos vain kysymästä.
siis ikäänkuin palkaksi?? ei tietenkään saa ottaa jos palkanmaksun hoitaa joku toinen firma.
Ei saa. Mullekin on monta kertaa väkisin tyrkytetty ja kieltäytyminen on tosi hankalaa. Vanhukset ei välttämättä ymmärrä sitä kuviota, että maksajana on yritys (tai vaikka kunta). Tai sit vaan jauhavat, että ei sitä kukaan saa tietää, otat nyt ja itse yrität selittää että kertakaikkiaan en voi kun se on kiellettyä.
Yhden kerran olen joutunut ottamaan ja laittanut "selän takana" rahat takaisin pussiin. Yhden kerran olen saanut käännetyksi niin että rahojen sijasta otan pullan evääksi mukaan. Mutta tosi vaikeuta tilanteita, ymmärrän ihan hyvin että joku haluaa antaa eikä nää siinä väärää, mutta kun itse ei saa ottaa.
on ehdottomasti kielletty ja ihan virallisesti
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 00:18"]
Otin, kunnes vanhuksen lapsi haastoi oikeuteen ja väitti minun varastaneen. Törkeä petos 3kk ehdollista. Kiitos vain kysymästä.
[/quote]
Miksi otit, kun se kerran on selvästi kiellettyä? Oma moka, kyllä säännöt pitäisi jokaisen ymmärtää.
On.