Milloin kuukautiset oikein alkavat? Vauva kohta 1v.
Ja imetän siis vielä. Muutamia kertoja päivällä, mutta yöllä vauva on vielä vieressä... Kuukautisia ei ole ollut vielä kertaakaan. Valkovuotoa ja kaikenlaisia kummia oireita on ollut, olen jo luullut olevani raskaanakin oireitten perusteella.. en silti ole. Vauva olisi tosin tervetullut kyllä.. :)
Kommentit (11)
Ei kuulosta aivan normaalilta. Kävisin lääkärissä. Oletko laihtunut alipainoiseksi?
Minulla alkoi kuukautiset vasta 2vko sen jälkeen kun olin lopettanut imettämisen kokonaan. Ja sama molempien lasten kanssa.
Samaa luulin kuin kakkonen. Mulla alkoi, kun lopetin yöimetykset, eli vauvan ollessa n. 9kk. Eli siis imetätkö vielä öisin vai että vauva vain nukkuu vieressä?
Okei, silloin voi vielä hyvinkin olla alkamatta. Mulla tosiaan ihan n. viikko yöimetyksen lopetuksesta alkoi kk. Luulisin, että liittyy siihen säännöllisyyteen. Eli kun vuorokauden ympäri syöttää niin ei jotkut hormonit pääse toimimaan siten, että kk alkaisi. Ja jos vauva toiveissa, niin suosittaisin kyllä yöimetyksen lopetusta. Ja kannattaisi odottaa ainakin yhdet kk ennen raskauden yritystä. Tieten ei pakollista! Mutta silloin näkisi että ne todella alkaa. :) (Raskaudestakihan voi päätellä). Jotkut suosittavat, että olisi esim 2 kk ennen uutta raskautta, jotta LA helpompi määrittää, muttei ole mitenkään pakollista. :)
Ei voi tietää. Kyllä ne varmaan joskus alkaa ellet ole uudestaan raskaana ;)
En ole raskaana (tein tänään testin). OIreita on kyllä ollut raskauteen viittaavia (varsinkin mahanippailuja ym) mutta ei, en ole.
ap
Minulla meni reilu 2kk imetyksen lopetuksesta. Ekalla kerralla lapsi oli 1v 6kk, toisella 1v.
Minulla alkoi kun vauva oli 5kk, ei juurikaan heräillyt enää öisin ja söi kiinteitäkin jo jonkin verran. Ja tulin sitten raskaaksikin osittaisimetyksestä huolimatta.
Olen kuullut että joillakin alkanut reippaasti yli vuosi synnytyksestä imetyksen takia, joillain pienikin imetys pitää ne poissa. Ja vaikka kierto palaisi niin raskauskin on saattanut alkaa vasta kun imetyskin loppuu.
Mutta sinuna lopettaisin kyllä yöimetyksen, ei tee hyvää lapsen hampaille ja jos toivotte sitä sisarustakin niin mahdollisuudet voisivat parantua.
Väsyttääkö mua, luulin parhaaksi provoksi ikinä.. Ajattelin, että tosissas kysyt koska vauvasi kuukautiset alkavat.
Menen nukkumaan, hyvää yötä!
..niin ja kyllä ne alkaa. Mulla joskus, kun vauva 4kk vaikka imetin :)