Aino, Eevi vai Sonja tytölle nimeksi?
Mikä olisi fiksuin valinta nimeksi? Mielipiteitä?
Kommentit (25)
Eevi. Aino on muotinimi, Sonja on kasari/ysäri.
Sonja on pehmeä, soinnukas ja kaunis nimi. Täytyypä googlata sen merkitys.
Meillä on tytöt Anni ja Eevi, joten Eeville ääni!
Tiedän monta pientä Aino- ja Sonja -nimistä tyttöä, mutta en yhtään Eeviä. Se on kiva, ei niin yleinen. Ainakaan vielä.
Oikeastiko tiedät monta pientä Sonjaa? Se kun ei ole edes top 50 yleisimpien etunimien listalla.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 22:09"]
Oikeastiko tiedät monta pientä Sonjaa? Se kun ei ole edes top 50 yleisimpien etunimien listalla.
[/quote]
Meidän pikku kylässä ( alle 5000 asukasta) ainakin 5 pientä Sonjaa, vanhin 4v. Mielestäni kyllä kiva nimi. Itsekin mietin 5 v sitten työlle nimeksi Sonja tai Senja. Ei kuitenkaan tullut kumpikaan.
Mä en tykkää Eevistä yhtään. Sonja on klassinen - ja naisellinen. Eevi on noita vähän outoja, ei ikinä sensuelleja nimiä kuten Helka, Virve, Tuire ja Terhi.
Itse alussa tykkäsin eniten nimestä Sonja. Sitten anoppini meni sanomaan että siitä tulee mieleen sana sonta. Sen takia olen ruvennut epäröimään :/ - ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 22:26"]
Itse alussa tykkäsin eniten nimestä Sonja. Sitten anoppini meni sanomaan että siitä tulee mieleen sana sonta. Sen takia olen ruvennut epäröimään :/ - ap
[/quote]
Totta. Itsekin tykkäsin nimestä Lotta, sitten kun mies sanoi Lotta -potta, niin nimi jäi...
Noista kaunein on Aino, vaikka olisi kuinka suosittu.
Mun on aina tullut nimestä Sonja mieleen sonta, yök. Piste Eeville!
Itse olen ainakin tykännyt nimestäni, enkä ole kuullut mitään väännöksiä, eikä sitä ole väännetty edellämainittuihin muotoihin :)
t. Sonja
PS. Eevin kuitenkin itse valitsisin!
Komppaan edellistä, eipä kukaan ole koskaan sonnaksi kutsunut. Pienenä tosin kutsuin itseäni Soijaksi. ;)
T: Sonja
Ei ainakaan Aino!!!! Ihan liian yleinen = tylsä
Sonja todellakin kaunein
t.Sonjan äiti
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 22:15"]
Mä en tykkää Eevistä yhtään. Sonja on klassinen - ja naisellinen. Eevi on noita vähän outoja, ei ikinä sensuelleja nimiä kuten Helka, Virve, Tuire ja Terhi.
[/quote] Kiitos, haukuit juuri nimeäni! Itse olen pitänyt nimestäni aina, ei ole liian yleinen jne.
Eevi! :)