Onko välikausikengät tarpeelliset lapselle? Sellaiset varsilenkkarit siis?
Vai ihan markkinamiesten keksintö taas yhdestä tarpeesta? Meillä siis on gore-tex-kesälenkkarit, kumisaappaat ja talvikengät. Pitäiskö siihen väliin vielä ostaa varrelliset lenkkarit muutaman kuukauden käyttöön?
Kommentit (10)
Välikausi-goretexit on ainakin minusta kätevät koululaisella. Sää saattaa vaihdella päivän mittaan niin että jos aamulla lähtiessä sataa niin suuren osan päivästä saattaakin olla kuivaa, jolloin olisi ikävä löntystää niillä saappailla koko päivä. Samoin nyt syksyllä kun on ulkoliikuntaa sen mukaan onko juuri sillä tunnilla sateista vai ei, niin goretexeilla on mukavampi urheilla kuin saappailla.
Meillä ekaluokkalaisella varrelliset goretex-jalkineet. Eikä ollenkaan varrettomia goreja, vaan sellaista edullista peruslenkkaria/-tennaria. Ja sitten tulee tietenkin aikanaan talvikengät.
Mielestäni varrelliset hyvät kouluun, kun ei taida juurikaan olla kumisaappaat käytössä.
Musta nuo on huippuhyvä keksintö. Menee villasukan kanssa pikkupakkasillakin, siis aamulla pakkasta ja iltapäivällä loskaa. Kumisaappaista taas voisin luopua kokonaan.
Meillä on sandaali-nahkakenkä-gorenilkkuri-talvigoret-huopatossu -arsenaalilla menty useampi vuosi arkea.
Ostin joskus lapselle, mutta ei pitänyt. Lenkkarit, kumpparit ja talvikengät riitti. Koulussa on oltava sisäkengät muutenkin. Mutta kai se on lapsikohtaista. Mun lapsi inhoaa sandaaleita, kun niihin menee hiekkaa...
Meilläkin on joskus ollut, mutta eivät suostu pitämään. Paitsi nyt isompana, kun ne on korvannut talkikengät. Itse muistan sellaisia käyttäneeni ja tykääneeni. Mutta ehkä olin sit jo vanhempi.
Meillä on ollut sellaiset "aina". Tavalliset lenkkarit sen sijaan olen jättänyt ostamatta, lämpimillä keleillä on lapsella ollut käytössä kangastossuja.
On tosi kätevät. Muutama kk on kuitenkin pitkä aika ja pk-seudulla kun talven tulosta ei mitään varmuutta, voi käyttöaika olla koko talven.
Meillä ei ainakaan ole koskaan ollut. Sateella kumpparit ja kuivalla kesä- tai talvikengät.