Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset 25-40-vuotiaat ihmiset eivät ole Facebookissa?

Vierailija
25.08.2014 |

Mitä tulee mieleen?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies. Sitä ei voisi vähempää kiinnostaa, että kuka meni vessaan tai ei mennyt tai kenen muksu kaatoi jugurtit pöydälle. Ja jos jotain kiinnostaa hänen elämänsä, voi ihan soittaa tai tulla käymään.

Vierailija
2/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hipsterit on poistunu jo facesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä muutama vuosi oltu sitä mieltä, että vain psykopaatit sun muut oudot kulkijat ja potentiaaliset rikolliset eivät ole facebookissa.

Minusta järkevät ihmiset, jotka eivät lähde kaikkeen mukaan kun muutkin ovat, eivät ole facebookissa,  jos eivät nyt vain pidä sellaisesta tyylistä olla ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
4/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. 32-vuotias nainen. Perustelut samat kuin vastaajalla 2.

Vierailija
5/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 20:55"]

Eikö sitä muutama vuosi oltu sitä mieltä, että vain psykopaatit sun muut oudot kulkijat ja potentiaaliset rikolliset eivät ole facebookissa.

Minusta järkevät ihmiset, jotka eivät lähde kaikkeen mukaan kun muutkin ovat, eivät ole facebookissa,  jos eivät nyt vain pidä sellaisesta tyylistä olla ihmisten kanssa tekemisissä.

[/quote]

Se oli joskus vuosi sitten ja uutisoitiin siihen tyyliin, että nykyaikana facebookittomuus (nuorempien keskuudessa siis vaikka alle 45-vuotiaiden) herättää jo ihmetystä, koska Facebook on jo niin arkipäivää. Tai siis, ei tarkoita, että olisi psykopaatti tai rikollinen, mutta juuri psykopaatit ja rikolliset ym. hörhöt ovat useammin facebookin ulkopuolella kuin "normaalit".

Kieltämättä itselläkin outo tilanne, kun olen toimistotyössäni työpaikkani ainoa, joka ei ole facebookissa... inhottaa kun moni työkaveri ihmettelee tätä. Mitä se muille kuuluu miksi en ole facebookissa.

Vierailija
6/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunlaiseni. Ei kiinnosta yhtään muiden ihmisten tekemiset. Jos liittyisin facebookin, en huolisi yhtään kaveria enkä koskaan päivittäisi omaa profiiliani. Joten siksi ei kannata lähetä mukaan ollenkaan.

Vierailija
7/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä. kyllästyin facebookiin, en jaksanut päivitellä enkä lisäillä kuvia. ensin olin joku pari kuukautta innoissani, sitten alko tuleen naivit ja ärsyttävät muiden päivitykset tulla korvista :) enkä ole mitenkään outo. ihan sosiaalinen ja avoin ihminen. :D whats ap riittää mulle!

Vierailija
8/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset ihmiset kyselevät tällaisia kysymyksiä? Mitä tulee mieleen?

Vierailija
9/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi minä en kuulu, ei kuulu miehenikään eikä kaikki ystävistäkään. Ei ole tarvetta kehua urheilusaavutuksilla jne. Soittelen, viestittelen, lenkkeilen ja kahvittelen ystävien kanssa. En halua olla muka sosiaalinen olemalla facessa.

Vierailija
10/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jei,kivaa että muitakin facettomia löytyy näin paljon mun lisäksi.En kertakaikkiaan tajua koko juttua,ei vois vähempää kiinnostaa milloin mitkäkin päivitykset.Soittelen ja näen livenä ystäviäni jolloin kuulumiset vaihdetaan!

Vierailija
11/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen introvertti ihminen, joka ei halua kertoa elämästään mitään isolle joukolle ihmisiä kerrallaan. Jopa kasvokkain kahdestaan kohdatessa mietin yleensä hyvin tarkkaan sanani. Ei ole mitään asiaa, minkä voisin kohdistaa kaikille ystäville, sukulaisille ja tuttaville samalla tavalla. Jokainen asia pitää kertoa jokaiselle ihmiselle eri tavalla. Siis asiat pitää kertoa eri tyylillä eri ihmisille. Siksi koen, etten voi huudella asioistani tuolla tavalla.

Vierailija
12/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä ollut, enkä mene. Samat perustelut kuin 2. ei vaan kiinnosta muitten vessassa käynnit ynm.

Vierailija
13/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, minulla on jo ihan tarpeeksi ystäviä ja töissä tapaa tuhat uutta naamaa vuodessa, ei jaksa enempää. Ja varsinkin sellainen tekohauska "kato ku me ollaan täällä" läppä on vain niin väsynyttä.

Vierailija
14/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista tuttavistani faceen eivät ole liittyneet:

- todella suosittu tyyppi joka pelkää että face rajoittaisi hänen elämäänsä liikaa kun kaikki ystävät, tuttavat, kaveriksi haluavat jne vaatisivat hänen aikaansa siellä. Tyypille on kuitenkin ok että hän ja lapsensa esiintyvät facen kuvissa muiden profiileissa

- epäluuloinen tyyppi joka ei ole kovin sinut tietokoneiden kanssa. Pelkää että face varastaa elämänsä josta tulee liittymisen jälkeen täysin julkista. Ei osaisi muuttaa yksityisyysasetuksia yms eikä varmaan luota niihinkään. 

- pari henkilöä jotka kokevat FB:n turhuutena

Tuleekohan muuten niiden ihmisten mieleen jotka eivät facessa ole, että tuhlaavat päätöksellään muiden rahoja? Kun sovitaan esim. tapaamisia näille pitää aina laittaa erikseen tekstaria tai soittaa kun eivät ehdi oikein nettiin muutenkaan jotta voisi ottaa yhteyttä s-postilla.

Vierailija
15/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin itse fB:iin vasta nelikymppisenä työjuttujen takia. Hämmästyksekseni läheskään kaikki kaverit / tuttavat / sukulaiset eivät ole siellä, vaikka olisivat ikähaarukassa 25-40. Luulin olevani poikkeava, kun pysyttelin sieltä poissa.

Vierailija
16/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 21:20"]

Mä en ole ikinä ollut, enkä mene. Samat perustelut kuin 2. ei vaan kiinnosta muitten vessassa käynnit ynm.

[/quote] Fb ei muuten nykyään ole enää tuota. Hyvin harvat viitsivät kiusata muita arkielämänsä yksityiskohdilla. Siellä voi olla ihan vaan seuraamassa mielenkiintoisia asioita (harrastusryhmät, järjestöt, julkiset laitokset ... lähes kaikilla instituutioilla ym. on fb-sivut)

Vierailija
17/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 21:42"]

Omista tuttavistani faceen eivät ole liittyneet:

- todella suosittu tyyppi joka pelkää että face rajoittaisi hänen elämäänsä liikaa kun kaikki ystävät, tuttavat, kaveriksi haluavat jne vaatisivat hänen aikaansa siellä. Tyypille on kuitenkin ok että hän ja lapsensa esiintyvät facen kuvissa muiden profiileissa

- epäluuloinen tyyppi joka ei ole kovin sinut tietokoneiden kanssa. Pelkää että face varastaa elämänsä josta tulee liittymisen jälkeen täysin julkista. Ei osaisi muuttaa yksityisyysasetuksia yms eikä varmaan luota niihinkään. 

- pari henkilöä jotka kokevat FB:n turhuutena

Tuleekohan muuten niiden ihmisten mieleen jotka eivät facessa ole, että tuhlaavat päätöksellään muiden rahoja? Kun sovitaan esim. tapaamisia näille pitää aina laittaa erikseen tekstaria tai soittaa kun eivät ehdi oikein nettiin muutenkaan jotta voisi ottaa yhteyttä s-postilla.

[/quote]

Jos ei minulle raaski soittaa tai tekstata jos on asiaa, niin tuskin on kovin kiinnostavaa tai tärkeätä silloin.

Vierailija
18/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25-vuotias, enkä ole Facebookissa. Jostain lehdestä luin, että 95 % 25-vuotiaista on Facebookissa. Tiesin facebookkailun olevan yleistä, mutta prosenttiluvun suuruus silti vähän yllätti.

En osaa ihan tarkkaan sanoa, miksi en ole Facebookissa. En vain ole tullut liittyneeksi. Ei minulla kyllä olisi edes ketään, jolle Facebookissa kirjoittaisin. Vanhempani eivät ole Facebookissa. Veljestäni ja hänen vaimostaan en ole varma, ainakaan googlella en löytänyt heidän mahdollisia Facebook-tilejään. Mummoni ei käytä tietokonetta. Joten kenen kanssa ja kenelle facebookkaisin?

Olen kuullut joidenkin poliitikkojen ja julkkisten hyväksyvän kaikki kaveripyynnöt. Ehkä minun täytyisi sitten facebookata heidän kanssaan.

Vierailija
19/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 21:42"]

[/quote]

Voi luoja..

Vierailija
20/58 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta facebook on jotenkin arveluttava juuri siksi että siellä on ns.kaikki. Olkoonkin että voit laittaa asetuksia ja "privaa", mutta en vaan halua liittyä moiseen hysteriaan. Pidän yhteyttä perinteisemmin keinoin niihin harvoihin, kehen viitsin yhteyttä pitää. En ole kiinnostunut seuraamaan mitään harrastusryhmää facebookissa. Harrastuset hoidan ihan vaan käymällä niissä :) Samaten nämä kirppistouhut ihmetyttää. Kauhean aikaavievää ja vaivalloista joka rättiä ja tavaraa yksitellen sohlata sinne tänne.

Minä en ehtisi muuta elämää elämäänkään, jos pitäisi vaklata muiden päivitykset ja keksiä jotain nasevaa omasta elämästä. Vaikka itse elämästäni pidänkin, niin en oleta että muita kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän