Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iso, kipeä ja suuri patti alapäässä! APUA

Vierailija
25.08.2014 |

Olen 18v ja mulle on muutama päivä sitten ilmestynyt ihonalainen patti. Se on pienen kananmunan kokoinen ja tosiTOSI kipeä. Varsinkin iltaisin ja pyöräillessä on kipeimmillään. Oikean isomman häppärin alla VÄLILIHASSA. Hieman punoittaa. Ei ole finni eikä iho ole rikki patin kohdalta. Olen yrittänyt vähän puristaakkin mutta mitään ei tunnu liikkuvan. Ei siis tunnu "nestemmäiseltä" vaan enemmänkin superpallolta. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää oo mikää lääkäri

Vierailija
2/11 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jotai kysyttävääki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on paise, ei sen kummempaa. Jos kokoluokka on kuvaamasi, niin mene lääkäriin - vaiva paranee antibioottikuurilla.

Vierailija
4/11 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa bartholinin rauhasen tulehdukselta. käy lääkärissä hakemassa ab-kuuri. t. th

Vierailija
5/11 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bartholinin rauhasen paise. Antibiootti ei riitä, se tarvitsee avata. t. tkl

Vierailija
6/11 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta. Meni ruokahalu.

Vierailija
7/11 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tää avaaminen sitten tapahtuu. olen niin sairaalapelkoinen ja varsinkin piikkikammoinen ihminen. paikallispuudutuksella?

Vierailija
8/11 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallispuudutuksella. Ei se ihan kivuton toimenpide ole, mutta kipu (se alkuperäinen paiseesta johtunut kipu) helpottaa heti kun paise on puhkaistu.

9/11 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 20:18"]

miten tää avaaminen sitten tapahtuu. olen niin sairaalapelkoinen ja varsinkin piikkikammoinen ihminen. paikallispuudutuksella?

[/quote]

Soita huomenna terveyskeskukseen ja kerro oireet. Ne kertovat kyllä mitä tulee tehdä. Lääkäri varmasti puuduttaa ainakin ihon pinnan. Kerro että pelkäät neuloja, niin voivat vaikka pahassa pelkotapauksessa antaa jotain rauhottavaa, jos sellaista huolit.

Vierailija
10/11 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 20:17"]

Bartholinin rauhasen paise. Antibiootti ei riitä, se tarvitsee avata. t. tkl

[/quote]

Joissain tapauksissa riittää antibiootti. Jos se puhkeaa itsekseen antibioottikuurin aikana/jälkeen, ei ole tietenkään syytä muihin toimenpiteisiin. Jos rupeaa uusimaan tai ei puhkea, paise on avattava.

Ap:lle, jos kyseessä on bartholinin kysta se on käytännössä jättifinni. Vaikkei siltä tunnukaan. Itsellä ollut se, eikä tullut tosiaan mieleen, että olis käytännössä mätäpaise/finni. Oli puhjennu itsekseen ab kuurin aikana, en tuntenut sitä lainkaan. Ihmettelin kun pikkarit oli märkänä, tutkin asiaa ja paise oli kadonnut.

Vierailija
11/11 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti menee ap yhdellä hoidolla ohi! Mulla sama juttu kroonistui, paise avattiin monta kertaa päivystyksessä ja lopulta jouduin sairaalaan, jossa koko rauhanen leikattiin pois. Sen jälkeen pääsin vaivasta, mutta vieläkin mietin sitä tulehduskierrettä kauhulla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme