Torissa on ihmeellisiä ostajia
Onko muille sattunut Torissa eteen outoja ostajia, jotka kyselevät anonyyminä kaikkea maan ja taivaan väliltä muutaman euron kaupasta. Onko tämä heille vain harrastus vai onko se niin iso panostus pienistä rahoista, että pitää näpyttää sormet kipeinä viestiä milloin mistäkin mitättömästä asiasta. Lopulta kun päästään yhteisymmärrykseen hinnasta yms. Ostaja katoaa mitään ilmoittamatta ja ei vastaa yhteyden ottoihin. Yhteytenä on vain tori viesti anonyyminä. Olen muutamalle pahimmille tinkijöille sanonut, että lopetettaan heti alkuun neuvottelu, kun 40 tavarasta tarjotaan 10 ja hinnoittelu on ollut varmasti kohdallaan. Mä en kyllä kehtaisi edes lähteä pilkkahintaa tarjoamaan.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Sebu kirjoitti:
Pitää vielä mainita tämä. Pilkkahintaa tarjoava "rahamies" varmaan luulee pelastavansa myyjän nälkäkuolemalta tai muulta vararikolta, tekemänsä terävän säälitarjouksen tuomalla rahalla. Hän varmaan luulee myyjän odottavan kauppalapun kanssa yhteyden ottoja, että pääsisi ostamaan maksalaatikkoa.
Mutta edelleen, on mulla aikaa säätää, kun olen töistä vapaa ja kaupinta on mukava harrastus.Yhteyden otto on yhdys sana
Vieläkö opella etäopetus jatkuu kun täällä?
Alan olla jo täysin kyllästynyt Toriin. Mielelläni kierrättäisin, mutta nämä turhat kyselyt sekä turhat lupaukset alkavat ottaa päähän. Mieluummin annan pois tai sitten vien sorttiasemalle. Sääli.
Tunnistan myös edellämainitut ongelmat ostajan näkökulmasta.
Myynti-ilmoituksenkin tekeminen on taitolaji, johon eivät vaan kaikki pysty ja siksi niitä tarkennuksia kysytään joskus ihan aiheellisestikin. Vastaan tulee edelleen tavaraa josta on napattu huono ja rakeinen, liian pieni, yli- tai alivalottunut kuva loisteputkilampun valossa. Myyntiartikkelista puuttuu joku olennainen tieto, esim. huonekalun mitoista syvyys tai kankaista materiaali tai vaate on aivan ryppyinen (käsittämätöntä, että joku luulee saavansa ryppyisen huonossa henkarissa roikkuvan vaatteen kaupaksi!). Maksutapaa ei ole yksilöity jne. Onhan näitä.
Aika usein näillä "kauppiailla" onkin myynnissä pelkkää shaissea.. Onhan se oma tavara nyt arvokas..
Kaikille kannattaa vastata, nähdä se vaiva, mutta kyllä ne ihan turhat saa hiljenemään selkeillä vastauksilla. Ei tarvitse olla epäystävällinen, mutta turha saivartelu loppuu kun on itse suora ja selkeä.
Tinkaaminen kuuluu asiaan ja pyynnöt tuoda tavara. Kuljetuksesta sovitaan korvaus ja joka joillekin sopii.
Joukossa on aina torveloita, joita ei voi välttää millään.
Nettikippikset ovat monelle virtuaalishoppailua virtuaalirahalla, jossa mieli muuttuu hetkessä kun toinen tavara tulee vastaan. Se on vähän säälittävää, mutta ken myynti-ilmoituksen laittaa voi kaiken toivon heittää pelkästään asiallisista ostajista.
Vierailija kirjoitti:
Sebu kirjoitti:
Pitää vielä mainita tämä. Pilkkahintaa tarjoava "rahamies" varmaan luulee pelastavansa myyjän nälkäkuolemalta tai muulta vararikolta, tekemänsä terävän säälitarjouksen tuomalla rahalla. Hän varmaan luulee myyjän odottavan kauppalapun kanssa yhteyden ottoja, että pääsisi ostamaan maksalaatikkoa.
Mutta edelleen, on mulla aikaa säätää, kun olen töistä vapaa ja kaupinta on mukava harrastus.Yhteyden otto on yhdys sana
Lainauksessa kommentin kirjoittajana näkyy Sebu, eli sama kuin aloittaja?, mutta alkuperäinen kommentti ylempänä näyttää kirjoittajaksi Hetas. Että mitähän nyt taas...Nyt skarppausta multinikkeilyyn!!!
ohisohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sebu kirjoitti:
Lainauksessa kommentin kirjoittajana näkyy Sebu, eli sama kuin aloittaja?, mutta alkuperäinen kommentti ylempänä näyttää kirjoittajaksi Hetas. Että mitähän nyt taas...Nyt skarppausta multinikkeilyyn!!!
ohisohis
Näköjään Hetas on vaihtui Sebuksi, kun päivitti sivun, eli Hetaksesta on tullut Sebu, ei kyse olekaan multinikkeilystä, vaan on vaihdettu nimimerkkiä. Mikä on ihan ok.
ohiksenohis
Sebu kirjoitti:
Äidinkielen opettaja on nyt ollut tarkkana, hyvä hyvä. Malta vielä päivä niin pääset pätemään taas alakoululaisten koepapereita korjaillessasi.
Sulta menee varmaan itse aihe ohi, kun pitää kytätä pilkkuja ja yhdys-sanoja.
Ihme kukkahattu-henkilöitä nämä pilkun hässijät.
Kyttäilen lähinnä nimimerkkejäsi
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sebu kirjoitti:
ohisohis
Näköjään Hetas on vaihtui Sebuksi, kun päivitti sivun, eli Hetaksesta on tullut Sebu, ei kyse olekaan multinikkeilystä, vaan on vaihdettu nimimerkkiä. Mikä on ihan ok.
ohiksenohis
Molemmat persoonat kirjoittaneet ketjuun. Ilmeisesti samalta koneelta.
Aiemmin oli puhetta omalla nimellä kirjautumisesta, että eihän kukaan sellaista tee... Minäpä tein, aloitin torissa myynnin ja ostamisen kymmenen vuotta sitten, omalla kokonimellä, ja niin toimin edelleenkin! Suurin osa kaupoista on sujunut loistavasti, toki tunnistan noita muiden kertomia ongelmiakin, tässä ajassa kun ehtinyt tulla kaikenlaista vastaan.
Ei mitään kikkailuja. Rekisteröidyin vain aloituksen jälkeen. Samalla nimellä ja omalla koneella. T. Sebu
Myypä vanhaa autoa, muutamalla satasella katsastettu auto...
Helpompaa olisi ajaa se romuliikkeeseen.
On outo ilmiö. Juuri oli tällainen tapaus, joka 15 euron tavarasta kyseli ummet ja lammet, aina pitkä viive viesteissä, lopulta eilen ilmoitti ostavansa tuotteen, mutta ei sitte taas vuorokauteen vastannut mitään viesteihin, eikä kysynyt tilinumeroa. Ilmoitin lopulta, että myin toiselle niin kuin teinkin. Outoa kaupankäyntiä tosiaan. Tuntuu, että huvikseen viestittelevät ja kyselevät.
Vierailija kirjoitti:
Myydä pitää joo, mutta myös aika tulee suhteuttaa hyötyyn. Jos kympin esineen myyntiin käyttää aikaa puoli tuntia vastaillen epäolennaisiin kysymyksiin, sellainen myyntityö on kannattamatonta.
Kannattamatonta?
Myyt käytettyä tavaraa halvemmalla mitä olet alunperin ostanut. 🙄
Vierailija kirjoitti:
On outo ilmiö. Juuri oli tällainen tapaus, joka 15 euron tavarasta kyseli ummet ja lammet, aina pitkä viive viesteissä, lopulta eilen ilmoitti ostavansa tuotteen, mutta ei sitte taas vuorokauteen vastannut mitään viesteihin, eikä kysynyt tilinumeroa. Ilmoitin lopulta, että myin toiselle niin kuin teinkin. Outoa kaupankäyntiä tosiaan. Tuntuu, että huvikseen viestittelevät ja kyselevät.
Ja sama toisin päin.
Kysyin myyjältä postituksesta ja pyysin maksutietoja, mutta myyjä vastaili lyhyillä lauseilla ja pitkillä viiveilllä.
Kaupat jäi siihen, kun myyjä oli jostain syystä haluton myymään? Ihme tyyppi.
Just näin enkä todellakaan anna puhelinnumeroa.