Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Torissa on ihmeellisiä ostajia

Sebu
09.08.2021 |

Onko muille sattunut Torissa eteen outoja ostajia, jotka kyselevät anonyyminä kaikkea maan ja taivaan väliltä muutaman euron kaupasta. Onko tämä heille vain harrastus vai onko se niin iso panostus pienistä rahoista, että pitää näpyttää sormet kipeinä viestiä milloin mistäkin mitättömästä asiasta. Lopulta kun päästään yhteisymmärrykseen hinnasta yms. Ostaja katoaa mitään ilmoittamatta ja ei vastaa yhteyden ottoihin. Yhteytenä on vain tori viesti anonyyminä. Olen muutamalle pahimmille tinkijöille sanonut, että lopetettaan heti alkuun neuvottelu, kun 40 tavarasta tarjotaan 10 ja hinnoittelu on ollut varmasti kohdallaan. Mä en kyllä kehtaisi edes lähteä pilkkahintaa tarjoamaan.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myydä pitää joo, mutta myös aika tulee suhteuttaa hyötyyn. Jos kympin esineen myyntiin käyttää aikaa puoli tuntia vastaillen epäolennaisiin kysymyksiin, sellainen myyntityö on kannattamatonta.

Vierailija
22/55 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi siellä voi estää nämä toisten ajan hukkaajat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/55 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vielä mainita tämä. Pilkkahintaa tarjoava "rahamies" varmaan luulee pelastavansa myyjän nälkäkuolemalta tai muulta vararikolta, tekemänsä terävän säälitarjouksen tuomalla rahalla. Hän varmaan luulee myyjän odottavan kauppalapun kanssa yhteyden ottoja, että pääsisi ostamaan maksalaatikkoa.

Mutta edelleen, on mulla aikaa säätää, kun olen töistä vapaa ja kaupinta on mukava harrastus.

Vierailija
24/55 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat väsyneet myymään halpaa tavaraa, koska:

-kyselijöitä

-tinkaajia

-sovitaan kauppa, mutta ostajaa ei näy

-kinutaan kuljetusta/postitusta, vaikka ilmoituksessa on selkeästi: vain nouto

-perutaan kauppoja

-varaillaan ja lupaillaan, ei osteta, jolloin menee potentiaalinen ostaja ohi

-sovitaan hinta ja nouto, tullaan paikalle ja aletaan tinkaamaan...

Haloo nyt. Jos se on ongelma, että joku kysyy tuotteesta jotain, niin ei kannata varmaan yrittää myydä mitään ikinä koskaan kenellekään. T. Alan ammattilainen.

Kirjoituksestasi huomaa että et ole alan ammattilainen :)

Vierailija
25/55 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinattiin antaa kerrossänky Torin kautta. Meni niin vaikeaksi että vietiin kaatopaikalle.

Vierailija
26/55 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä pidä nykyään kirjautua? Itse tein just torikaupat ja viestittely tapahtui oikealla nimellä. Minulla on ollut ilmeisesti hyvä onni matkassa, kun olen onnistunut kaikissa kaupoissa.

27/55 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini oli isännöimässä toimistotilojen tyhjennyksiä ja ajatteli tarjota ihmisille mahdollisuuden ostaa huippukalusteita ja muitakin toimistotarvikkeita edullisesti.

Laittoi ilmon Toriin ja ....

Hän kertoi sopineensa esim ostajan kanssa Martelan toimistopöydän myynnistä 20 egen hintaan ja tuli toiselta puolelta kaupunkia sitä luovuttamaan. Ostaja alkoi tinkimään pöytää kympillä. No kaveri myi sen pois sillä kympillä. Poisti sitten ilmon ja soitti firmaan, joka tuli hakemaan kaikki kamat kaatsille. Ei riittänyt hermo ,eikä aika esitellä kympin pöytiä pitkin työpäivää ja ajella ympäri kylää.

Moni ihmettelee miksi hyvää kamaa menee kaatopaikalle, tämä on ainakin yksi syy.

Onhan ostajia, jotka tyhjentää koko kohteen sovitulla keikkahinnalla, on se sitten plus tai miinus merkkinen.

Vierailija
28/55 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kyselijöitä

-tinkaajia

-perutaan kauppoja

Haloo nyt. Jos se on ongelma, että joku kysyy tuotteesta jotain, niin ei kannata varmaan yrittää myydä mitään ikinä koskaan kenellekään. T. Alan ammattilainen.

On eri asia myydä työkseen työaikana kuin myydä henkilökohtaisia tavaroitaan henkilökohtaisella vapaa-ajallaan(tai mahdollisesti vastailla jopa työajallaan viesteihin).

Sulla on hyvä, käytetty nojatuoli, josta haluat eroon, ilmoitat: kuvan mukainen nojatuoli, ensimmäiselle halijalle 25€

No, 1. ostajan kanssa sovit kaupat, sovitte noudon seuraavana päivänä ruokatunnillesi, poistat ilmoituksen.

Ostaja ei ilmestykään paikalle, etkä kuule hänestä enää.

Pistät uudestaan ilmoituksen.

"Voitko toimittaa tänne..."

Seuraava tinkaa, myytkö kympillä.

No, myyn, kun haet pois.

No pitää kysellä, saisinko kaverin hakemaan...

Sitten tästäkään ei kuulu mitään.

Viimei ilmestyy joku, joka ostaa tuolin sovitusti ja hakee pois.

Kahden viikon päästä soittaa se kympin luvannut ja raivoaa, kun ei saa luvattua tuolia ja laittaa negatiivisen palautteen "epäluotettava myyjä".

Torissa ei taida palautetta olla, mutta mm. huutonetissä on.

Tassä kuule sulle sitä positiivista kyselyä kannatettavan käytetyn tavaran kierrätyksen tiimoilta.

Vierailija
29/55 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sebu kirjoitti:

Pitää vielä mainita tämä. Pilkkahintaa tarjoava "rahamies" varmaan luulee pelastavansa myyjän nälkäkuolemalta tai muulta vararikolta, tekemänsä terävän säälitarjouksen tuomalla rahalla. Hän varmaan luulee myyjän odottavan kauppalapun kanssa yhteyden ottoja, että pääsisi ostamaan maksalaatikkoa.

Mutta edelleen, on mulla aikaa säätää, kun olen töistä vapaa ja kaupinta on mukava harrastus.

Yhteyden otto on yhdys sana

Vierailija
30/55 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia suosin itsepalvelu kirppareita. Ei tarvitse parin euron takia mittailla kuvioiden halkaisijoita ja helman pituuksia. Ostaa kuka ostaa tai on ostamatta

Vierailija
31/55 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydetään kuvaa jostain mitättömästä tavarasta ja sitten ei kuulu enää mitään.

Vierailija
32/55 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on varmaan niitä ihmisiä joiden ”harrastuksena” on kysellä mutta joilla ei ole aikomustakaan ostaa, kunhan tappavat aikaa ja jotkut suorastaan härnäävät lukuisilla kysymyksillään. Näille on yhteistä se että kauppoja ei synny vaikka monen viestin verran kysellään.

Vierailija
33/55 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onks mitään myynnissä joka ei maksais ja voisitko tuoda sen mulle kotio".  Näitä piisaa.

Vierailija
34/55 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sebu kirjoitti:

Haloo, jos on selvittänyt tekstissä ja hyvillä kuvilla tuotteen kunnon, tyyppi merkinnät, mitat, postituksen yms.

Luulisi kaikkien Torin käyttäjien osaavan malli ja tyyppi merkeillä osaavan hakea netistä tuotteen tiedot.

Mutta ei, pitää tekstailla ja rautalangasta vääntää. Soittaa ei voi, koska anonyymi paljastuu.

Kyllä mä jaksan myydä tavaraa, vaikka kysellään, ei siinä mitään.

Eihän kukaan tyhmä ole, toisille pitää vaan selittää enemmän kuin muille 😅

Näkyy olevan vaikeaa vääntää rautalangasta keskustelua, jos tuotteen tietojen kohdalla on yhtä paljon kirjoitusvirheitä mm. sanojen yhteenkirjoitusasusta.

Myydään rakennus lämmitin.

Kumpaa myyt? Rakennusta vai lämmitintä?

Vierailija
35/55 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä pidä nykyään kirjautua? Itse tein just torikaupat ja viestittely tapahtui oikealla nimellä. Minulla on ollut ilmeisesti hyvä onni matkassa, kun olen onnistunut kaikissa kaupoissa.

Kuka sinne omalla nimellään kirjautuisi :D En minä ainakaan. Torissa ostajapuolella on niin paljon häröä porukkaa, etten halua kenenkään tietävän nimeani ja kaupat sovitaan läheisen ärrän pihalle.

Vierailija
36/55 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onks mitään myynnissä joka ei maksais ja voisitko tuoda sen mulle kotio".  Näitä piisaa.

Myydään, ostetaan, annetaan -palstojen lisäksi tarvittaisiin otetaan vastaan rojua -osio.

Minulle voi tuoda toimivan värimustesuihkutulostimen...

Jonka jälkeen tarina jatkuu: Jätimme sen yläovellesi...

Vierailija
37/55 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät vain ilmeisesti enää jaksa lukea koko myynti-ilmoitusta läpi. Aikanaan myin itse paljonkin torin kautta tavaraa ja vaikka kissankokoisin kirjaimin laitoin, että vain nouto, en postita, enkä kuljeta yhtään mihinkään, niin poikkeuksetta lähes jokainen laittoi viestiä, että kai postitan. En postita en. 

Jos kuvauksessa lukee vain nouto ja ostaja ei siihen kykene, tavara ei ole häntä varten.

Vierailija
38/55 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle kohdalle on osunut useampikin postikulujen tinkijä joka ei halua maksaa postin hinnaston mukaista postikulua. Jos tavara mahtuu Postin L-koon laatikkoon, niin en todellakaan postita sitä 2-3 eurolla tai postimerkin hinnalla. 

39/55 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielen opettaja on nyt ollut tarkkana, hyvä hyvä. Malta vielä päivä niin pääset pätemään taas alakoululaisten koepapereita korjaillessasi.

Sulta menee varmaan itse aihe ohi, kun pitää kytätä pilkkuja ja yhdys-sanoja.

Ihme kukkahattu-henkilöitä nämä pilkun hässijät.

Vierailija
40/55 |
10.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kyselijöitä

-tinkaajia

-perutaan kauppoja

Lisään tähän vielä, että myyntikoulutuksissa, joissa olen ollut on kaikissa opetettu, että kyseleminen on positiivinen merkki ja mahdollisuus tehdä myyntiä. Yleensä aina siinä vaiheessa, kun joku kysyy jotain, tiedän että saan tästä kaupat. Teidän pitää vaan opetella vastaamaan niihin kysymyksiin siten, että myytte sen tuotteen. Olen myös myynyt käytettyä tavaraa torissa ja kaikki on aina menneet nopeasti kaupaksi. Moni ei vaan osaa myydä. Se kun on ihan taito, joka pitää opetella.

Kysely ei ole aina positiivista eikä todellakaan lupaus myynnistä. Sen muutaman kerran kun olen laittanut jotain myyntiin, kyselyt on ollut tyyliä:

"Kuinka iso tuote on?" - Mitat löytyvät ilmoituksesta.

"Onko X värisenä?" - Ei? Kuva on myytävästä tuotteesta elikkä ei ole värivalikoimaa

"Tuotko kotiinkuljetuksella 700 km päähän ilman korvausta?" - En, ilmoituksessa lukee VAIN NOUTO.

"Onko takuuta?" - EI. Tuote on käytetty ja testattu toimivaksi. Jos se hajoaa viikon päästä, ei ole minun ongelmani. Eri asia olisi, jos on tavara sen verran uusi että on vielä takuuta jäljellä ja kuitti tallessa.

"Myytkö 400 euron laitteen kympillä sisältäen toimituksen?" - EN. Jos ei ole rahaa ostaa, älä vaivaudu kyselemään. 

Eli joskus tulee ihan asiallista kyselyä ja kaupat syntyvät. Mutta yhtä paljon tulee turhia kysymyksiä, joihin löytyy vastaukset jo ilmoituksesta. Tai näitä tinkaajia jotka kuvittelevat olevansa suuriakin bisnestietäjiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme