Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävän mies tuli vastaan, Tinderissä. Miten toimia järkevästi?

Vierailija
25.08.2014 |

Eilen Tinderiä selatessa vastaan tuli vähän turhankin tuttu naama. Ja nyt sitten pitäisi päättää miten toimia... Kannattaako asiaan puuttua, eli siis kertoa ystävälle mitä näin?

Sen verran avaan tilannetta, että ystävälläni ja tällä miehellä on pieni lapsi. Ystäväni olen tuntenut vuosia, mutta muutamaan viime vuoteen emme ole enää olleet niin läheisiä, että kertominen olisi itsestään selvä ratkaisu. Lisäksi kun kyseessä ei ole vaan kahden aikuisen ihmisen välinen asia, vaan mukana kuviossa on kuitenkin vauva. Se mietityttää eniten.

Miestä taas ei tunne juuri ollenkaan, ollaan kyllä tavattu ja olen kuullut miehen "entisestä elämästä" ja sen menevyydestä jonkin verran. Toisaalta, ei minulla ole koskaan aiemmin ollut syytä epäillä etteikö tämä kyseinen mies olisi voinut rauhoittua ja asettua aloilleen. Vaikea sanoa, kun en häntä henkilökohtaisesti tunne. Lisäksi mies käy työnsä puolesta niin paljon matkoilla, että sekin hirvittää tässä kuviossa.

Kun voihan tässä olla kyseessä se, että asia on tälle ystävälleni ihan ok ja he ovat sopineet, että mies saa toimia näin, mutta niin... Ainakaan ystäväni aikaisemmissa suhteissa tälläinen ei olisi ollut mahdollista.

Pelottaa myös puuttuminen, kun en osaa itse samaistua tähän tilanteeseen, ei ole lapsia, joten en tiedä haluaisinko kuulla asiasta vai en.

Onko kellään kokemusta tälläisestä tilanteesta, ihan kummasta näkökulmasta vaan? Neuvoja? Todella paha mieli ystävän puolesta, ehkä turhaan, mutta silti.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin, että mun ystävä soitti ihan paniikissa, että ei voi sanoa keneltä kuuli, mutta joku hänen ystävänsä oli lyötänyt minun mieheni Tinderistä. Mulle jäi sellainen kuva, että siellä Tinderissä on sitten tapahtunut jotain ihan kamalaa koska minulle ei voitu kertoa kuka mieheni on siellä nähnyt.

No, oltiin juuri edellisenä iltana mieheen sekä kavereiden kanssa Tinderistä jutelleet, että mikä se sellainen on, onko pelkkä "treffi"sivusta yms.

Ei muuta kuin helvetin vihainen puhelu miehelle, että mitä helvettiä sä puuhaat mun seläntakana. Eipä se siellä mitään puuhannut, alle 24h ehtinyt koko tinderissä olla, selvästi näki hänen profiilista että seurustelee, etsii kavereita miehistä ja naisista. Pelkästään kokeillut sitä meidän edellisen päivän puheiden perusteella. Ja heti kaverini leimasivat miehen pettäjäksi. 

Jouduin soittamaan ystävälleni uudelleen, että mitä siellä nyt oikeesti on tapahtunut, miehen mukaan se ei ole edes siellä keskustellut kenenkään kanssa. No, eihän se ollutkaan, ja ystäväni tarkensi, että joku hänen kaverinsa on VAIN nähnyt miehen profiilin. Ei mene mun tajuntaan, miksi tieto profiilin näkijästä haluttiin salata, profiilin on voinut nähdä ihan kuka tahansa.

No, käskin miehen sen poistaa etten jatkossa saa vastaavanlaisia puheluita. Vahinko tosin oli jo ehtinyt tapahtua, nyt pitkin kyliä juorutaan kuinka mies minua pettää kun on kerran tinderissä.

Ap:lle: voit toki kertoa asiasta ystävällesi. Mutta älä heti leimaa miestä pettäjäksi! Voi aiheutua turhaan hysteriaa ja paniikkia, niinkuin omassa tapauksessani. Äläkä vaan ala pitkin kyliä juoruamaan että parilla on ongelmia yms.

Vierailija
62/70 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 20:14"]

Todistit juurikin sen, että viestintuoja aina ammutaan...

Keskityt siihen mikä ei todellakaan ole oleellista c:

[/quote]

No enpä tainnut todistaa. Jos saisin itse nimettömän kirjeen, olisi todella vaikea uskoa mitään pettämistä edes tapahtuneen. Miten nimetön kirje sen todistaa? Lähinnä ajattelisin, että jollakin on kaunaa minua itseäni vastaan ja joku haluaa aiheuttaa pahaa mieltä minulle sen takia.

Ystäväni kyllä pystyisi asian minulle kertomaan ihan suoraan, en totta vie siitä ilahtuisi, mutta ei se ystäväni syy olisi. Nimetön kirje loukkaisi myös sen takia, että ystäväni ajattelisi minun olevan sen verran vajaa, että pistäisin asian viestinviejän harteille. Nimettömän kirjeen saatuani en myöskään voisi olla normaalisti enää yhdenkään ystäväni kanssa, koska en tietäisi kuka on nähnyt mitäkin mieheni selkäni takana puuhailuja ja yrittää minua "säästellä". Mitä muuta minulle ei suoraan kerrota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nähnyt ystäväni miehen treffeillä. Ja ne varmasti oli treffit - kukaan mies ei kävele naispuolisen ystävän kanssa käsi kädessä jne...

Kerroin vaikka muut käski pitää omana tietonaan. Ajattelin juurikin näin, että itse haluaisin tietää. 

Ollaan tänä päivänä vieläkin parempia ystäviä. 

Että mielestäni, jos joku rupeaa "ampumaan viestinviejää", niin joutaakin mennä.

Vierailija
64/70 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 20:14"]

Todistit juurikin sen, että viestintuoja aina ammutaan...

Keskityt siihen mikä ei todellakaan ole oleellista c:

[/quote]

No enpä tainnut todistaa. Jos saisin itse nimettömän kirjeen, olisi todella vaikea uskoa mitään pettämistä edes tapahtuneen. Miten nimetön kirje sen todistaa? Lähinnä ajattelisin, että jollakin on kaunaa minua itseäni vastaan ja joku haluaa aiheuttaa pahaa mieltä minulle sen takia.

Ystäväni kyllä pystyisi asian minulle kertomaan ihan suoraan, en totta vie siitä ilahtuisi, mutta ei se ystäväni syy olisi. Nimetön kirje loukkaisi myös sen takia, että ystäväni ajattelisi minun olevan sen verran vajaa, että pistäisin asian viestinviejän harteille. Nimettömän kirjeen saatuani en myöskään voisi olla normaalisti enää yhdenkään ystäväni kanssa, koska en tietäisi kuka on nähnyt mitäkin mieheni selkäni takana puuhailuja ja yrittää minua "säästellä". Mitä muuta minulle ei suoraan kerrota?

[/quote]

Sinulle en todellakaan kertoisi, en uskaltaisi.

Vierailija
65/70 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Olet ihana!

Vierailija
66/70 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi (lähes) kaikki oletatte, että Tinder-profiili on merkki pettämisestä? Ette kuitenkaan huolestu FB-privaattikeskusteluista.

Itselläni on Tinder ja tykkään katsella ihmisiä, mutta ei tulisi mieleenkään tavata heistä ketään muuten kuin korkeintaan kaverimielessä. Juttelen myös monille, miehille ja naisille, ja aika harva näyttää asentaneen sovelluksen deittailumielessä. Se on kuin peli: voi antaa ylä- tai alapeukkua ja chattailla, jos yläpeukutatte toisianne.

Mieheni joskus jopa peukuttelee puolestani. Jos hän säikähtäisi tai arvelisi Tinderin perusteella, että paneskelen vieraita, niin lopettaisin suhteen jo luottamuksen puutteen vuoksi.

Vierailija
67/70 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:03"]

No en kyllä tosiaan ollut säätämässä yhtään mitään tämän miehen kanssa. Luitko 9 aloitusviestiä ollenkaan?!

En kyllä myöskään tiedä miten Tinderiin joudutaan vahingossa. Siellä oli kuitenkin useampi erilainen kuva. Ja aktiivinen viimeeksi 3h sitten.

[/quote]

Neuvoja kysyttiin ja neuvoni oli, että ei kannata ystävän miestä sieltä valita (vaikika oliskin komee) vaan hylätä ja jatkaa selausta eteenpäin. En mielestäni syyttänyt säätämisestä, vastasin vaan ap:n kysymykseen. Ja olen kyllä kuullut useammaltakin henkilöltä, kun olen törmännyt kuvaansa jossain deitti/treffipalvelussa, että facebookista kuvat voivat tosiaan päätyä vaikka mille sivustoille esim. joidenkin viattomien pelisovellusten kautta. Eivät siis ole itse tehneet profiiliaan.

[/quote]

Neuvoa kysyttiin siihen, kertoako vaimolle että mies on siellä, vai ei.

Vierailija
68/70 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 21:16"]

Mulle kävi niin, että mun ystävä soitti ihan paniikissa, että ei voi sanoa keneltä kuuli, mutta joku hänen ystävänsä oli lyötänyt minun mieheni Tinderistä. Mulle jäi sellainen kuva, että siellä Tinderissä on sitten tapahtunut jotain ihan kamalaa koska minulle ei voitu kertoa kuka mieheni on siellä nähnyt.

No, oltiin juuri edellisenä iltana mieheen sekä kavereiden kanssa Tinderistä jutelleet, että mikä se sellainen on, onko pelkkä "treffi"sivusta yms.

Ei muuta kuin helvetin vihainen puhelu miehelle, että mitä helvettiä sä puuhaat mun seläntakana. Eipä se siellä mitään puuhannut, alle 24h ehtinyt koko tinderissä olla, selvästi näki hänen profiilista että seurustelee, etsii kavereita miehistä ja naisista. Pelkästään kokeillut sitä meidän edellisen päivän puheiden perusteella. Ja heti kaverini leimasivat miehen pettäjäksi. 

Jouduin soittamaan ystävälleni uudelleen, että mitä siellä nyt oikeesti on tapahtunut, miehen mukaan se ei ole edes siellä keskustellut kenenkään kanssa. No, eihän se ollutkaan, ja ystäväni tarkensi, että joku hänen kaverinsa on VAIN nähnyt miehen profiilin. Ei mene mun tajuntaan, miksi tieto profiilin näkijästä haluttiin salata, profiilin on voinut nähdä ihan kuka tahansa.

No, käskin miehen sen poistaa etten jatkossa saa vastaavanlaisia puheluita. Vahinko tosin oli jo ehtinyt tapahtua, nyt pitkin kyliä juorutaan kuinka mies minua pettää kun on kerran tinderissä.

Ap:lle: voit toki kertoa asiasta ystävällesi. Mutta älä heti leimaa miestä pettäjäksi! Voi aiheutua turhaan hysteriaa ja paniikkia, niinkuin omassa tapauksessani. Äläkä vaan ala pitkin kyliä juoruamaan että parilla on ongelmia yms.

[/quote]

Meillä kävi vastaava tilanne, ainoastaan se oli mun idea tehdä se profiili. Katsoin vierestä kun mies sitä profiilia teki.  Pian tuli yhteydenottoja pariltakin huolestuneelta ystävältä ja yhdeltä puolitutulta, jotka sitten odottivat selvitystä parisuhteestamme ja "miten tästä eteenpäin". Nyt mua pidetään vähintäänkin sinisilmäisenä vaimona, ellei jopa alistettuna reppanana kun en miehestä halua erota. 

Vierailija
69/70 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hauaisin tietää. Mielestäni kannattaa kertoa..

Vierailija
70/70 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumakeuta että on ollu hauskaa luettavaa tää raskaushormoneiden huuruissa olevien naisten kirjoittelu. Itse olen reilu 40v mies ja ollu onnellisesti naimisissa yli 15v. Kaverit houkutteli pikkujouluissa kokeilemaan Tinderiä ja vajaan vuorokauden pidin profiilia, josta vihkisormuskin loisti tarkkaavaisimmille katsojille. Matcheja tuli kymmenkunta ja olin ihan positiivisesti yllättynyt tarjonnasta. En todellakaan etsinyt mitään sivusuhdetta. Yksi hyvä sinkkukaverikin löytyi kuvasta ja ihan läpällä ajattelin laittaa plussaa kuvalle.

Älkää nyt stessailko niistä puolituttujenne miesten tinderöinneistä, oli tarkoitusperät mitä tahansa. Muistakaa että: ei järvikään kulu, kun sen yli soudetaan. Thredin moraalikäsitykset on kyllä kuin Päivi Räsäseltä.