Ystävän mies tuli vastaan, Tinderissä. Miten toimia järkevästi?
Eilen Tinderiä selatessa vastaan tuli vähän turhankin tuttu naama. Ja nyt sitten pitäisi päättää miten toimia... Kannattaako asiaan puuttua, eli siis kertoa ystävälle mitä näin?
Sen verran avaan tilannetta, että ystävälläni ja tällä miehellä on pieni lapsi. Ystäväni olen tuntenut vuosia, mutta muutamaan viime vuoteen emme ole enää olleet niin läheisiä, että kertominen olisi itsestään selvä ratkaisu. Lisäksi kun kyseessä ei ole vaan kahden aikuisen ihmisen välinen asia, vaan mukana kuviossa on kuitenkin vauva. Se mietityttää eniten.
Miestä taas ei tunne juuri ollenkaan, ollaan kyllä tavattu ja olen kuullut miehen "entisestä elämästä" ja sen menevyydestä jonkin verran. Toisaalta, ei minulla ole koskaan aiemmin ollut syytä epäillä etteikö tämä kyseinen mies olisi voinut rauhoittua ja asettua aloilleen. Vaikea sanoa, kun en häntä henkilökohtaisesti tunne. Lisäksi mies käy työnsä puolesta niin paljon matkoilla, että sekin hirvittää tässä kuviossa.
Kun voihan tässä olla kyseessä se, että asia on tälle ystävälleni ihan ok ja he ovat sopineet, että mies saa toimia näin, mutta niin... Ainakaan ystäväni aikaisemmissa suhteissa tälläinen ei olisi ollut mahdollista.
Pelottaa myös puuttuminen, kun en osaa itse samaistua tähän tilanteeseen, ei ole lapsia, joten en tiedä haluaisinko kuulla asiasta vai en.
Onko kellään kokemusta tälläisestä tilanteesta, ihan kummasta näkökulmasta vaan? Neuvoja? Todella paha mieli ystävän puolesta, ehkä turhaan, mutta silti.
Kommentit (70)
Minä olen parhaimpien ystävieni kanssa puhunut tästä onneksi etukäteen. Kaikille kerrotaan, jos havaitaan jotakin vastaavaa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:09"]
Tinderissä voi muuten kyllä laittaa tietoihin, että on varattu. Härskiä tietty on, jos siellä lukee "sinkku" tiedoissa.
[/quote]
No tämä tarkoittaa lähinnä sitä, että etsii seuraa vaikka on varattu, eli haluaa olla sille toiselle osapuolell rehelinen parisuhdestatuksestaan, tai sitten sitä että etsivät kolmatta pyörää.
[/quote]
EIkös tinder ole ihan yleisesti myös varattujen suosiossa, jos halutaan esimerkiksi "testata omaa markkina-arvoa" (yököttävä ilmaus, mutta ymmärtänet, mitä ajan takaa...) tai selailla mielenkiinnosta. Tostahan sinkutkin valittaa, että läheskään kaikki eivät edes etsi sieltä mitään. En nyt ihan heti mitään johtopäätöksiä miehen aikeista tekisi.
[/quote]
NO MITENKÄ SINÄ MARKKINA-ARVOSI TESTAAT JOS TIEDOISSA LUKEE VARATTU? :) Sinkut valittaa, että naiset eivät vastaile keskustelunaloituksiin.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:31"]
No kyllä se mies nyt sen näköinen on, että seuraa varmasti löytyy. Lähinnä ihmettelin sitä, kun oli sovelluksen avannut luultavasti kotonaan (välimatka minuun täsmäsi...) Tuskinpa se mikään vanha unohtunut profiili on, kun oli käynyt siellä muutama tunti sitten.
Ihmettelin myös kuvien ns. laatua, kun siellä nyt tietysti poseerattiin ilman paitaa ja ensimmäisessä kuvassakin aurinkolasit silmillä...
En kyllä ala nimettömiä kirjeitä lähettämään, ei tässä nyt sentään ala-asteella olla.
[/quote]
Omapa on asiasi, mutta omasta kokemuksesta tiedän, ettei välit pysy kunnossa, jos menet itse asian kertomaan.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:09"]
Tinderissä voi muuten kyllä laittaa tietoihin, että on varattu. Härskiä tietty on, jos siellä lukee "sinkku" tiedoissa.
[/quote]
No tämä tarkoittaa lähinnä sitä, että etsii seuraa vaikka on varattu, eli haluaa olla sille toiselle osapuolell rehelinen parisuhdestatuksestaan, tai sitten sitä että etsivät kolmatta pyörää.
[/quote]
EIkös tinder ole ihan yleisesti myös varattujen suosiossa, jos halutaan esimerkiksi "testata omaa markkina-arvoa" (yököttävä ilmaus, mutta ymmärtänet, mitä ajan takaa...) tai selailla mielenkiinnosta. Tostahan sinkutkin valittaa, että läheskään kaikki eivät edes etsi sieltä mitään. En nyt ihan heti mitään johtopäätöksiä miehen aikeista tekisi.
[/quote]
NO MITENKÄ SINÄ MARKKINA-ARVOSI TESTAAT JOS TIEDOISSA LUKEE VARATTU? :) Sinkut valittaa, että naiset eivät vastaile keskustelunaloituksiin.
[/quote]
No eikö siinä ihan ensin klikata kuvaa sen perusteella miellyttääkö naama vai ei?
Kertokaapa minulle, miksi asianomaisen on itse asia nimellään / naamallaan kerrottava? Mitä haittaa / eroa jos antaa tiedon nimettömänä?
Voi jeesus että olisi noloa jotenkin myöhemmin paljastua sellaisen nimettömän kirjeen kirjoittajaksi. Se kun on kuitenkin AIKA TODENNÄKÖISTÄ. Ei tää oikea elämä ole mitään jenkkitelevisiosarjaa jossa voisin kuvitella nimettömiä kirjeitä läheteltävän.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:37"]
No eikö siinä ihan ensin klikata kuvaa sen perusteella miellyttääkö naama vai ei?
[/quote]
Joku voi klikatakin, useimmat kuitenkin varmaan katsovat kaikki kuvat ja profiilin.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:40"]
Voi jeesus että olisi noloa jotenkin myöhemmin paljastua sellaisen nimettömän kirjeen kirjoittajaksi. Se kun on kuitenkin AIKA TODENNÄKÖISTÄ. Ei tää oikea elämä ole mitään jenkkitelevisiosarjaa jossa voisin kuvitella nimettömiä kirjeitä läheteltävän.
[/quote]
Ja miten?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:40"]
[/quote]
Jenkkisarjassa nimenomaan paljastuu, ei IRL.
En ole lähettämässä nimettömiä kirjeitä. Tuossa oli kaksi vaihtoehtoa, joita harkitsen. Eli joko kasvokkain tai puhelimessa/viestillä. Viestikin tuntuu turhan tylyltä... Ja ihan asiasta kukkaruukkuun, minulla on kuvankaappaus miehen profiilista. Juurikin sen takia, ettei mies vain kiistä asiaa ja tee minusta samalla mustamaalaajaa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:47"]
En ole lähettämässä nimettömiä kirjeitä. Tuossa oli kaksi vaihtoehtoa, joita harkitsen. Eli joko kasvokkain tai puhelimessa/viestillä. Viestikin tuntuu turhan tylyltä... Ja ihan asiasta kukkaruukkuun, minulla on kuvankaappaus miehen profiilista. Juurikin sen takia, ettei mies vain kiistä asiaa ja tee minusta samalla mustamaalaajaa.
[/quote]
Linkkiä?
Jos saisin itse nimettömän kirjeen postiluukustani kysyisin jokaiselta osoitteeni ja parisuhteeni tietävältä ystävältäni ainakin sadan kilometrin säteellä, että laitoitko minulle sellaisen kirjeen. Satunnaisemmat tuttavat kun eivät tiedä osoitettamme, vaikka mieheni henkilöllisyyden tietäisivätkin, eikä niitä kiinnostaisi. Ihan hirveän iso joukko ei kyseltäviä jää. Lisäksi aloittaisin ystävistäni typerimmistä (koska eihän järkevä aikuinen ihminen tuolaista tee) ja painostaisin kovaa :) Sen jälkeen todellakin katkaisisin yhteydenpidon tähän ystävääni.
Lisäksi kirjeen saajan nimi pitäisi kirjoittaa koneella jollekin tarralle. Tai leikellä aikakauslehdistä kirjaimia ja liimata niitä. Aika vaivalloista. Sitten kuitenkin saisi seuraavana päivänä puhelinsoitin kyseiseltä ystävältä ja tivauksen, että ootko semmosen laittanu. "No en oo, mistä on kyse??!" ehe ehe.
Ei profiili Tinderissä ole mielestäni sen arvoinen asia, että sen takia kannattaa kenenkään avioliittoa romuttaa. Eri asia tietysti on, jos mies on mennyt sitäkin pidemmälle.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:50"]
Jos saisin itse nimettömän kirjeen postiluukustani kysyisin jokaiselta osoitteeni ja parisuhteeni tietävältä ystävältäni ainakin sadan kilometrin säteellä, että laitoitko minulle sellaisen kirjeen. Satunnaisemmat tuttavat kun eivät tiedä osoitettamme, vaikka mieheni henkilöllisyyden tietäisivätkin, eikä niitä kiinnostaisi. Ihan hirveän iso joukko ei kyseltäviä jää. Lisäksi aloittaisin ystävistäni typerimmistä (koska eihän järkevä aikuinen ihminen tuolaista tee) ja painostaisin kovaa :) Sen jälkeen todellakin katkaisisin yhteydenpidon tähän ystävääni.
Lisäksi kirjeen saajan nimi pitäisi kirjoittaa koneella jollekin tarralle. Tai leikellä aikakauslehdistä kirjaimia ja liimata niitä. Aika vaivalloista. Sitten kuitenkin saisi seuraavana päivänä puhelinsoitin kyseiseltä ystävältä ja tivauksen, että ootko semmosen laittanu. "No en oo, mistä on kyse??!" ehe ehe.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:50"]
[/quote]
Todistit juurikin sen, että viestintuoja aina ammutaan...
Keskityt siihen mikä ei todellakaan ole oleellista c:
Kerro ystävälle puhelimessa. Ja mielellään jo puhelun alussa heti kuulumisten jälkeen, ettei se paljastus vaikuta liian huolettomalta heitoltapitkän puhelun päätteeksi, vaan siltä että haluat oikeesti kertoa. Kerro vaikka ystävälle kuinka itse käytät tinderiä ja kysy että onko ystävä tai mies kokeillut tinderiä noin niinkus hupimielellä (kun kerta varattuja ovat). Jos vastaus on ei, sano että sitä vähän pelkäsitkin ja kerro löydöstäsi. Minä haluaisin tietää, vaikka sydän särkyis.
Ehdottomasti kerrot!!! Minä haluaisin tietää, jos mieheni olisi siellä. Aivan sama kuka kertoisi ja miten, kunhan tulisi screen shot että voin miehelle todistaa kertaheitolla eikä tarvitse kuunnella valheita!
Tinder on houkutteleva pettäjälle! Jos joku varattu sen lataa ja sinne kirjautuu, niin pettäjähän se on. Varmasti on jo moni klikannut sen miehen ja chattilangat käy kuumana.
Ottakaa yhteyttä näihin seuraa hakeviin miehiin ja sanokaa että tiedätte mitä peliä hän pelaa. Uhatkaa kertoa vaimolle jollei mies poista profiiliaan ja kerro itse.
Ottakaa yhteyttä sähköpostilla niin jää todistusaineistoa käytävästä keskustelusta.
No kyllä se mies nyt sen näköinen on, että seuraa varmasti löytyy. Lähinnä ihmettelin sitä, kun oli sovelluksen avannut luultavasti kotonaan (välimatka minuun täsmäsi...) Tuskinpa se mikään vanha unohtunut profiili on, kun oli käynyt siellä muutama tunti sitten.
Ihmettelin myös kuvien ns. laatua, kun siellä nyt tietysti poseerattiin ilman paitaa ja ensimmäisessä kuvassakin aurinkolasit silmillä...
En kyllä ala nimettömiä kirjeitä lähettämään, ei tässä nyt sentään ala-asteella olla.