Ystävän mies tuli vastaan, Tinderissä. Miten toimia järkevästi?
Eilen Tinderiä selatessa vastaan tuli vähän turhankin tuttu naama. Ja nyt sitten pitäisi päättää miten toimia... Kannattaako asiaan puuttua, eli siis kertoa ystävälle mitä näin?
Sen verran avaan tilannetta, että ystävälläni ja tällä miehellä on pieni lapsi. Ystäväni olen tuntenut vuosia, mutta muutamaan viime vuoteen emme ole enää olleet niin läheisiä, että kertominen olisi itsestään selvä ratkaisu. Lisäksi kun kyseessä ei ole vaan kahden aikuisen ihmisen välinen asia, vaan mukana kuviossa on kuitenkin vauva. Se mietityttää eniten.
Miestä taas ei tunne juuri ollenkaan, ollaan kyllä tavattu ja olen kuullut miehen "entisestä elämästä" ja sen menevyydestä jonkin verran. Toisaalta, ei minulla ole koskaan aiemmin ollut syytä epäillä etteikö tämä kyseinen mies olisi voinut rauhoittua ja asettua aloilleen. Vaikea sanoa, kun en häntä henkilökohtaisesti tunne. Lisäksi mies käy työnsä puolesta niin paljon matkoilla, että sekin hirvittää tässä kuviossa.
Kun voihan tässä olla kyseessä se, että asia on tälle ystävälleni ihan ok ja he ovat sopineet, että mies saa toimia näin, mutta niin... Ainakaan ystäväni aikaisemmissa suhteissa tälläinen ei olisi ollut mahdollista.
Pelottaa myös puuttuminen, kun en osaa itse samaistua tähän tilanteeseen, ei ole lapsia, joten en tiedä haluaisinko kuulla asiasta vai en.
Onko kellään kokemusta tälläisestä tilanteesta, ihan kummasta näkökulmasta vaan? Neuvoja? Todella paha mieli ystävän puolesta, ehkä turhaan, mutta silti.
Kommentit (70)
Laita sille naiselle nimetön kirje ja siihen nuo tietosi.
Viestintuoja aina ammutaan ja se on vaan tosi.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:11"]
Ja olen kyllä kuullut useammaltakin henkilöltä, kun olen törmännyt kuvaansa jossain deitti/treffipalvelussa, että facebookista kuvat voivat tosiaan päätyä vaikka mille sivustoille esim. joidenkin viattomien pelisovellusten kautta. Eivät siis ole itse tehneet profiiliaan.
[/quote]
Muille sivustoille kyllä, mutta EI TINDERIIN joka on applikaatio, joka pitää ladata Google Playsta laitteelle itse ja johonka pitää tehdä koko profiili itse. Ja se muille sivustoille joutuminenkin vaatii kyllä aika kyseenalaisten linkkien klikkailua. Yksi Wt- tuttavani joutui kyllä "vahingossa" Badoohon.
Ap ei myöskään kysynyt klikkaako ystävänsä miehen kohdalla pnaista ruksia vai vihreää... Voi luoja.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:09"]
Tinderissä voi muuten kyllä laittaa tietoihin, että on varattu. Härskiä tietty on, jos siellä lukee "sinkku" tiedoissa.
[/quote]
No tämä tarkoittaa lähinnä sitä, että etsii seuraa vaikka on varattu, eli haluaa olla sille toiselle osapuolell rehelinen parisuhdestatuksestaan, tai sitten sitä että etsivät kolmatta pyörää.
On mullakin tinderprofiili, kiinnosti ko app! Tosin jo nyt olen sen poistanut :)
Tinderissä voi muuten kyllä laittaa tietoihin, että on varattu. Härskiä tietty on, jos siellä lukee "sinkku" tiedoissa.
[/quote]
No tämä tarkoittaa lähinnä sitä, että etsii seuraa vaikka on varattu, eli haluaa olla sille toiselle osapuolell rehelinen parisuhdestatuksestaan, tai sitten sitä että etsivät kolmatta pyörää.
Miten itse haluaisitte kuulla asiasta? Mielummin puhelimessa, niin että saisitte reagoida ehkä rauhassa (tosin mies voi olla paikalla ja lapsi on niin pieni, että on varmasti siinä), vaiko mielummin niin että kutsuttaisiin kahville ja siinä kerrottaisiin?
Lähinnä mietin sitä, kun emme ole viettäneet enää aikaa tiiviisti yhdessä... Että haluaako hän olla minun kanssani, jos tämä Tinder -sekoilu on täysi yllätys ja hän ottaa asian todella raskaasti.
Ilmoittaisin asian vaan tekstarilla, tyyliin "hei mitäs ihmettä, ihankun sun miehes olis tullu mulla tinderissä vastaan" ja heittäisin screenshotin profiilista viestiin mukaan. Ohimennen ja nopeasti, sunhan syy tai muukaan asia ei ole vaan jää sitten pariskunnan kanssa hoidettavaksi.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:20"]
Miten itse haluaisitte kuulla asiasta? Mielummin puhelimessa, niin että saisitte reagoida ehkä rauhassa (tosin mies voi olla paikalla ja lapsi on niin pieni, että on varmasti siinä), vaiko mielummin niin että kutsuttaisiin kahville ja siinä kerrottaisiin?
Lähinnä mietin sitä, kun emme ole viettäneet enää aikaa tiiviisti yhdessä... Että haluaako hän olla minun kanssani, jos tämä Tinder -sekoilu on täysi yllätys ja hän ottaa asian todella raskaasti.
[/quote]
Nimetön kirje, ei kasvtusten tai puhelimessa.
Jos kerrot, ystävä suuttuu. Jos et kerro, ystävä suuttuu.
Ei luoja tota yhtä idaria, joka luulee ap:n pohtivan säätääkö ystävän miehen kanssa vai ei... :D Kerro ap ystävällesi, eipähän sinun sen jälkeen tuntea huonoa omaatuntoa ja ystävä selvittäköön asian miehensä kanssa.
No mutta onko mies edes komea, eli onko mitään vaaraa, että hän joutuissi kiusauksiin tiderin välityksellä. harmitonta hupiahan nuo tinderit ja badoot :D
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:23"]
Ei luoja tota yhtä idaria, joka luulee ap:n pohtivan säätääkö ystävän miehen kanssa vai ei... :D Kerro ap ystävällesi, eipähän sinun sen jälkeen tuntea huonoa omaatuntoa ja ystävä selvittäköön asian miehensä kanssa.
[/quote]
Mutta kun ap. ei jää tuossa ulkopuoliseksi, saa vielä jotenkin syyt niskoilleen.
Nimetön ilmianto!
[/quote]
oumaigaad näitä huumorintajuttomia tosikkoja.
(Kaada ittelles vaan.)
Mä en tiedä millasten ihmisten kanssa liikutte, mutta suosittelen hankkimaan järkevämpiä tuttavia, jos luulette jonkun naisen suuttuvan viestinviejälle tässä asiassa. Nyt kyse on vain siitä, että treffisivustolla on tullut eteen miehen profiili, ei esim. tulkinnanvaraisesta ilmoituksesta jos olisi nähnyt miehen jossain baarissa eri muijan kanssa.
Tosin, jos ap ei ehtinyt edes ottaa screenshottia niin silloin en enää asiasta ilmoittaisi, sillä ei jäljellä todisteita.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:20"]
[/quote]
Kyllä puhelimessa voi hyvin kertoa tuon asian. Voithan kysyä, että tiesitkö että miehesi on Tinderissä (jos katsoakseen minkälainen appsi on, niin on voinut mainita asiasta vaimolleen ja asiahan on silloin ok), vai eikö teillä ole ollut puhetta asiasta? Ja että törmäsit profiiliin, kerro mitä siellä luki ja oliko esim. kaikki kolme kuvaa, minkälaisia kuvia? Ja kerro myös se, että kerroti tämän ylipäätään koska halusit hänen tietävän ja tekevän sen perusteella oman päätöksensä, ottaako asia puheeksi miehen kanssa vai ei. Että hänellä on oikeus tietää.
Jos kaverisi suutahtaa, on se varmaan aika normaalia. Mutta jos kaverisi on oikea ystävä, ymmärtää hän kyllä pian, että hänen parastaan ajattelit. Ja että olet vain viestintuoja asiaan jonka syypää on hänen miehensä. Se että on omalla naamallaan Tinderissä on aika härskiä. Todennäköisesti miekkonen pokailee baareista ja työmatkoiltakin naisia. Kenenkään ei tarvitse elää elämäänsä sellaisen mulkeron kanssa, varsinkaan kasvattaa lasta. Koska ongelmia tulee jossakin vaiheessa joka tapauksessa. Joko mies jää kiinni, paljastaa itse, tai nainen saa sp-taudin.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:24"]
[/quote]
Mutta kun ap. ei jää tuossa ulkopuoliseksi, saa vielä jotenkin syyt niskoilleen.
Nimetön ilmianto!
[/quote]
Selitätkö miten tämä nyt ap:n niskoille tulee? Tinderisä tuskin varta vasten etsi tätä ko. miestä iskemis-tarkoituksessa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:18"]
[/quote]
[/quote]
EIkös tinder ole ihan yleisesti myös varattujen suosiossa, jos halutaan esimerkiksi "testata omaa markkina-arvoa" (yököttävä ilmaus, mutta ymmärtänet, mitä ajan takaa...) tai selailla mielenkiinnosta. Tostahan sinkutkin valittaa, että läheskään kaikki eivät edes etsi sieltä mitään. En nyt ihan heti mitään johtopäätöksiä miehen aikeista tekisi.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:27"]
Mä en tiedä millasten ihmisten kanssa liikutte, mutta suosittelen hankkimaan järkevämpiä tuttavia, jos luulette jonkun naisen suuttuvan viestinviejälle tässä asiassa. Nyt kyse on vain siitä, että treffisivustolla on tullut eteen miehen profiili, ei esim. tulkinnanvaraisesta ilmoituksesta jos olisi nähnyt miehen jossain baarissa eri muijan kanssa.
Tosin, jos ap ei ehtinyt edes ottaa screenshottia niin silloin en enää asiasta ilmoittaisi, sillä ei jäljellä todisteita.
[/quote]
Minuun ja perheeseeni katkaistiin välit kun kerroin miehen pettävän.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 18:19"]
Eilen Tinderiä selatessa vastaan tuli vähän turhankin tuttu naama. Ja nyt sitten pitäisi päättää miten toimia... Kannattaako asiaan puuttua, eli siis kertoa ystävälle mitä näin?
Sen verran avaan tilannetta, että ystävälläni ja tällä miehellä on pieni lapsi. Ystäväni olen tuntenut vuosia, mutta muutamaan viime vuoteen emme ole enää olleet niin läheisiä, että kertominen olisi itsestään selvä ratkaisu. Lisäksi kun kyseessä ei ole vaan kahden aikuisen ihmisen välinen asia, vaan mukana kuviossa on kuitenkin vauva. Se mietityttää eniten.
Miestä taas ei tunne juuri ollenkaan, ollaan kyllä tavattu ja olen kuullut miehen "entisestä elämästä" ja sen menevyydestä jonkin verran. Toisaalta, ei minulla ole koskaan aiemmin ollut syytä epäillä etteikö tämä kyseinen mies olisi voinut rauhoittua ja asettua aloilleen. Vaikea sanoa, kun en häntä henkilökohtaisesti tunne. Lisäksi mies käy työnsä puolesta niin paljon matkoilla, että sekin hirvittää tässä kuviossa.
Kun voihan tässä olla kyseessä se, että asia on tälle ystävälleni ihan ok ja he ovat sopineet, että mies saa toimia näin, mutta niin... Ainakaan ystäväni aikaisemmissa suhteissa tälläinen ei olisi ollut mahdollista.
Pelottaa myös puuttuminen, kun en osaa itse samaistua tähän tilanteeseen, ei ole lapsia, joten en tiedä haluaisinko kuulla asiasta vai en.
Onko kellään kokemusta tälläisestä tilanteesta, ihan kummasta näkökulmasta vaan? Neuvoja? Todella paha mieli ystävän puolesta, ehkä turhaan, mutta silti.
[/quote]
Menin vahingossa nettitreffeille etäisen ystäväni miehen kanssa ja tilanne oli kauhea. Mies oli naimisissa (netissä väitti olevansa eronnut) ja pienen lapsen isä (netissä väitti olevansa lapseton). Olin järkyttynyt, mies aneli olemaan hiljaa asiasta, mutta en ollut. Soitin ystävälleni, jolle myös lähetin miehen kirjoittamat viestit. Mies keksi teoilleen aivan käsittämättömän typerän selityksen. Hän oli muka nettiriippuvainen ja tarvitsi siihen apua. Profiililla ei ollut mitään tekemistä vaimonsa kanssa, johon oli muka tosi rakastunut. Hän vaan kärsi nettiriippuuvuudesta, joka aktivoitui deittisivustoilla.
He menivät yhdessä terapiaan ja jälkeenpäin vaimo suuttui mulle, kun ihmettelin hänen ottaneen miehen selitykset todesta. Kului pari vuotta, etsin edelleen seuraa netistä ja törmäsin miehen profiiliin taas, mutta maksullisessa deittipalvelussa. Sillä kertaa en enää kertonut kaverilleni asiasta, omapahan on vikansa, kun on niin naiivi.
Jos vaimo on fiksu, niin kannattaa kertoa, mutta jos hän on sinisilmäinen ja helposti muiden johdateltavissa, niin ei kannata tosiaankaan nähdä vaivaa.