Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unien tulkitsijat: talo unessa

Vierailija
25.08.2014 |

Olen nähnyt elämäni aikana (40v) joitakin toistuvia unia, yleensä ne on painajaisia, kuten hampaiden irtoilu, pelkään hammaslääkäriä, mutta nuo unet tulee yleensä elämänmuutosten aikoihin. Myös toinen painajainen on sellainen minkä olen mielstäni osannut tulkita, eli joudun kulkemaan joko rappusia tai hissillä, jotka on erittäin huonokuntoiset, ja yleensä pelkään putoavani, joskus hissi liikkuu jopa vaakatasossa, ja usein on suuria vaikeuksia päästä perille, mutta yleensä pääsen lopulta. Usein näen myös painajaista että jotain sattuu ja yritän soittaa miehelle kännykällä, mutta se ei vaan jotenkin onnistu, numeroa ei löydy tai kännykkä tekee muuta outoa.

Nyt minulla on ollut jo puoli vuotta mahdollisuus että vuosien työttömyyden jälkeen voisin päästä töihin, hyvin haastavaan työhön, mutta mielenkiintoiseen. En muista miten pitkään nämä unet on jatkuneet, mutta nyt hiljattain tuli mieleen että olen nähnyt monta kertaa unen jossa meidän perhe muuttaa johonkin isoon vanhaan taloon, ihan joku kartanon tapainen, unessa on usein myös minun vanhempani jotenkin mukana. Kun mennään porukalla katsomaan taloa, tai ollaan muuttamassa siihen, sieltä löytyy kaikkia erikoisia huoneita, ja huoneissa on erikoisia tavaroita, esimerkiksi iso ravintola/ruokala keittiöineen päivineen, tai sata vuotta vanha luokkahuone, yhdessä talossa oli huone täynnä pakastimia, ja pakastimet täynnä lihaa.

Olen lukenut että talo unessa tarkoittaa itseä, että jos on ränsistynyt talo tai talo palaa (olen joskus sellaistakin nähnyt) on itsellä jotain ongelmaa, henkistä tai ruumiillista terveysongelmaa. Mutta tuota en tajua, että mitä se tarkoittaa kun talo onkin yhtäkkiä ihan valtava kartano, ja huoneita ja tavaroita jotka ei liity minuun mitenkään, ennen talounet oli jotain joiden talo oli joku vanha kotitalo jossa olin ennen asunut, ja se talo oli samanlainen suurinpiirtein kuin oikeastikin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ehkä talot on vanhoja kun minäkin alan olla vanha, vähän ikäkriisiä pukkaa :)

Ne huoneet on kyllä olleet sellaisia positiivisia yllätyksiä, työpaikka jonka saaminen huomenna pitäisi vihdoin ratketa, olisi sellainen että itse teen sen, sitä ei ole vielä olemassakaan siinä firmassa, eli hoitaisin itse kaikki markkinoinnista alkaen, etsisin asiakkaita ja keksisin palveluja peruspalvelun lisäksi mitä voisin myydä asiakkaille, ehkä ne ajatukset on pyörineet näiden uusien ideoiden parissa, ja alitajunta kertoo että kaikkea yllättävää löytyy kun penkoo... Tosin tuo työpaikka voi myös epäonnistua täysin jos en löydäkään asiakkaita tai muuten en tulekaan toimeen siellä muitten kanssa, enkä saa toteutettua ideoitani jotka omasta mielestäni on hyviä.

ap

Vierailija
2/5 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä olen kanssa ymmärtänyt että talo kuvaa itseä ja ainakin omat unet on sopineet siihen hyvin. Lapsuudessa näin usein unta että kerrostalon vintti paloi - kärsin migreenikohtauksista vuosia. Kun erosin suuresta rakkaudestani näin unen että päästin hänet luokseni taloon ja hän vain nauroi minulle kun ymmärsin väärin hänen eleensä.

Ehkä tuo sun uni merkitsee isoa asiaa sinulle (työllistymistä) ja sitämyöten elintason nousua tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo, että sinussa on puolia, joista et ole tietoinen. Jotain olet itsestäsi syväjäädyttänytkin.

Vierailija
4/5 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huoneet tavaroineen ovat myönteisiä, se kertoo, että sinussa on piileviä voimavaroja.

Vierailija
5/5 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tässä on käynyt? Uskalsitko ottaa riskin, jonka myötä unesi kertoi sinulle myönteisistä yllätyksistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme