Juoksutrikooita käyttävät maratoonari-naiset, mitä alle?
Vai eikö mitään? Olen just siirtynyt trikoisiin, enkä oikein tiedä miten kannattaisi mennä. Lyhyemmillä lenkeillä ihan sama, mutta maraton on arvoitus. Stringejähän pikaisen googlauksen perusteella moni tuntuisi käyttävän, mutta onko kukaan juossut pidempiä matkoja ilman alushousuja. Itse en ole tottunut stringien käyttäjä, luulisi niiden just tekevän hirveät hankaumat pidemmillä matkoilla. Millaiselle pepulle nuo stringit sitten kävisi?
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:40"]
Stringit tietenkin, MUTTA muista puuvillaiset.
Ne toimii juostessa parhaiten, ja näyttää hyvältä. :)
t. maraton-mamma
[/quote] Eikö puuvilla hiosta, kun ei ole teknistä kangasta?
ap
[/quote]
Puuvilla ainakin minulla pitää alapään terveenä. :D Se on luonnollinen, sekä pehmyt.
Olen välillä juossut myös kokonaan ilman alushousuja, mutta silloin pitää olla hyvät trikoot jotka eivät hierrä. Kannattaa kokeilla ensin lyhyemmällä matkalla.
t. maraton-mamma
Valitse mummopöksymalli. Maratonilla kudos heiluu sen verran (vaikka olisit kuinka timmi), että lisätuki vatsan, pepun ja lantion seudulle ei ole pahitteeksi vaan kiität itseäsi valinnasta loppukilometreillä. Tekninen materiaali on hyvä valinta.
Mä käytän sellaisia sloggin ohuita saumattomia mikrokuitupikkareita. Tai-mallisia. En kylläkään mitään maratoneja juokse vaan sellaisia 10km lenkkejä, mutta nuo ovat tosi mukavia eivätkä näy läpi.
Ei kukaan oikeesti edes harkitse maratonin juoksua stringeissä?!
Jos trikoot on laadukkaat ja saumat painamattomat, niin ei sinne alle mitään tarvitse laittaa. Urheilualushousut, jos saumat hiertää.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 15:29"]
Kokeilen ilman pikkareita.
ap
alkaa mennä provon puolelle
[/quote]
Urheilualkkareita käytän,boxerimallisia. Nikella on hyviä. Ei hierrä,ja antavat mukavasti vähän tukea,jos sellaista kaipaa.
Kyllä parhaimmat alushousut maratonille on stringit.Pysyvät hyvin paikoilla,ei tarvi nyppiä peppuvaosta ja ei jätä mitään rajoja trikoisiin.Olen juossut 4 maratonia ja aina on ollut stringit alla,eikä ole hangannut :)
Krista74
Juoksutrikoiden alle aina stringit,kun ne pysyvät parhaiten paikoillaan ja päällä.Olen juossut 10vuotta että alla on ollut stringit yhtään kertaa ne eivät ole hiertäneet,pitää olla oikea koko ja malli ( / )
Petra72
Boxer mallliset vähän kylmemmällä kelillä ja kesällä sitten strigit....
Joo, ei voi ilman pikkareita (kokeilin tänään). Pimppa kastuu jo heti alkumetreillä eikä ole kiva "pimppa märkänä" juoksennella pelkillä trikoilla. Juoksin melkein 20 km ja kyllä nuo saumat hankas "sieltä", tuntui lopussa kun siirryin kävelyyn.
ap
Mä käytän juostessa ja muutenkin treenatessa aina stringejä. Toki oon niitä jo reilu kymmenen vuotta käyttänyt lähes päivittäin, joten musta ne ei tunnu epämiellyttäviltä. H&M:llä myydään sellaisia mikro(puoli)stringejä, jotka musta tuntuvat tosi hyviltä juostessa. Eli toisin sanoen huomaamattomilta. Ja en nyt ite oo maratoonia juossut, mutta n. 30 km tapahtumalenkin juoksin stringeissä ilman mitään hankaumia tms. Ehkä stringienkin käyttöön kannattaa pikkuhiljaa totuttautua?
Tämmöset siis ne mun: http://www.hm.com/fi/product/28648?article=28648-A
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 15:34"]
Ei kukaan oikeesti edes harkitse maratonin juoksua stringeissä?!
Jos trikoot on laadukkaat ja saumat painamattomat, niin ei sinne alle mitään tarvitse laittaa. Urheilualushousut, jos saumat hiertää.
[/quote] on hyvät trikoot! ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:40"]
Stringit tietenkin, MUTTA muista puuvillaiset.
Ne toimii juostessa parhaiten, ja näyttää hyvältä. :)
t. maraton-mamma
[/quote] Eikö puuvilla hiosta, kun ei ole teknistä kangasta?
ap