Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoksutrikooita käyttävät maratoonari-naiset, mitä alle?

Vierailija
25.08.2014 |

Vai eikö mitään? Olen just siirtynyt trikoisiin, enkä oikein tiedä miten kannattaisi mennä. Lyhyemmillä lenkeillä ihan sama, mutta maraton on arvoitus. Stringejähän pikaisen googlauksen perusteella moni tuntuisi käyttävän, mutta onko kukaan juossut pidempiä matkoja ilman alushousuja. Itse en ole tottunut stringien käyttäjä, luulisi niiden just tekevän hirveät hankaumat pidemmillä matkoilla. Millaiselle pepulle nuo stringit sitten kävisi?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ millaiset stringit kannattaisi ostaa tuohon hommaan?

ap

Vierailija
2/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku sellaiset saumattomat, ohuet sloggit ehkä? Ja en todellakaan ole maratoonari, jaksan juosta ehkä 3 metriä. Mutta kuvittelisin etteivät sellaiset kovinkaan hankaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ennemmin boxerimalliset..niitähän on ihan urheiluliikkeissä noita urheilualkkareita.

Vierailija
4/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän sellaisia alushousuja, jotka eivät hierrä (selviää kokeilemalla) Yleensä käytän ns. tavallisen mallisia tai hipstereitä. Käytän paljon Björn Borgin pikkuhousuja. Sama se mulle, vaikka pikkuhousun rajat näkyisikin ;).

Stringejä käytin joskus vuosia sitten, mutta mun mielestä ne oli epämiellyttävämmät kuin tavalliset alushousut. Ilman alushousuja en lenkille haluaisi lähteä :)

Vierailija
5/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:20"]

Mä käytän sellaisia alushousuja, jotka eivät hierrä (selviää kokeilemalla) Yleensä käytän ns. tavallisen mallisia tai hipstereitä. Käytän paljon Björn Borgin pikkuhousuja. Sama se mulle, vaikka pikkuhousun rajat näkyisikin ;).

Stringejä käytin joskus vuosia sitten, mutta mun mielestä ne oli epämiellyttävämmät kuin tavalliset alushousut. Ilman alushousuja en lenkille haluaisi lähteä :)

[/quote]

joo, minustakin tuntuu että jotkut käyttävät noita stringejä juuri ulkonäkö - ei mukavuus -syistä. Stringeissähän ei tule ns. kaksoispakaraa, mikä tavallisissa huousuissa väistämättä tulee.

Minä olen jo rengastettu ja mulla on ihan hyvä peppu (ilman housuja). Ihan sama miltä se jossain maratonilla näyttää.

Ilman alushousuja olisi huonompi homma, jos housut ratkeisivat :D

ap

Vierailija
6/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pehmeiksi kuluneet vanhat puuvillakalsarit parhaat, eivät hierrä. Mahdollisimman vähän kuminauhoja. Esim. jos vyötärölla on leveä kuminauha ja siinä jossain kohti sauma, hiertää takuuvarmasti.

Vierailija
7/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

maratonia en ole juossut, puolikkaita joo, hipster-mallisista tekokuitualkkareista tykkään itse

Vierailija
8/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:23"]

joo, minustakin tuntuu että jotkut käyttävät noita stringejä juuri ulkonäkö - ei mukavuus -syistä. Stringeissähän ei tule ns. kaksoispakaraa, mikä tavallisissa huousuissa väistämättä tulee.

Minä olen jo rengastettu ja mulla on ihan hyvä peppu (ilman housuja). Ihan sama miltä se jossain maratonilla näyttää.

ap

[/quote]

Hyvässä ja timmissä pepussa "kaskoispakarakin" näyttää hyvältä ;).

Mulla ratkesi kerran suunnistaessa trikoot takapuolesta. Vaikka alushousut olivatkin kirkuvan pinkit (ratkenneet trikoot mustat), ei haitannut (juuri) yhtään. Hyvien alushousujen avulla kriittiset paikat pysyivät silti piilossa :D.

- nro 5.

Vierailija
9/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:23"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:20"]

[/quote]

ap

[/quote]

Mä käytän stringejä, koska käytän niitä aina. Eivät hierrä, enkä osaa käyttää muun mallisia. Jos sulla ei ole mitään väliä, näkyykö käyttämäsi alushousut alta, niin laitat ne mitä yleensäkin käytät, "luottoalkkarit". Koska ne tuskin hiertävät.

Vierailija
10/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:30"]

maratonia en ole juossut, puolikkaita joo, hipster-mallisista tekokuitualkkareista tykkään itse

[/quote]

Totta kai puolikkaatkin (ja muut pidemmät matkat) käy, kyllähän se vaikutus niissäkin näkyy...En kehanu alkaa veistelemään kovin pitkää otsikkoa :)

ap

Vierailija
11/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää yksinkertaisesti löytää sopivat stringit, niin ne ei hierrä.

Vierailija
12/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stringit tietenkin, MUTTA muista puuvillaiset.

Ne toimii juostessa parhaiten, ja näyttää hyvältä. :)

t. maraton-mamma

Vierailija
13/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto!

Vierailija
14/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään alle. t:juoksijanainen vm.68

Vierailija
15/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:07"]

Valitse mummopöksymalli. Maratonilla kudos heiluu sen verran (vaikka olisit kuinka timmi), että lisätuki vatsan, pepun ja lantion seudulle ei ole pahitteeksi vaan kiität itseäsi valinnasta loppukilometreillä. Tekninen materiaali on hyvä valinta.

[/quote]

Samaa mieltä. Kerran juoksin stringeissä, minä tyhmä, vaikka jo tavallisessa kävelyssäkin koen ne ikäviksi. Olipa kiva kun puolet matkaa oli pakottava tunne että pitäisi alkaa nyppiä sitä hankaavaa narua pois persvaosta. Ja oli tosiaan ihan kivasti verille asti hankautunut persvako, ja häpyhuuletkin osin kun oli juostessa se kapea haaroväliosakin pakkautunut narumaiseksi häpyhuulten väliin. Yöhk, ei ikinä enää stringejä. Viimeksi oli pehmoiset maxi-mallin alushousut, aidot rumat mummopöksyt, ja toimi!

Vierailija
16/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:07"]

Valitse mummopöksymalli. Maratonilla kudos heiluu sen verran (vaikka olisit kuinka timmi), että lisätuki vatsan, pepun ja lantion seudulle ei ole pahitteeksi vaan kiität itseäsi valinnasta loppukilometreillä. Tekninen materiaali on hyvä valinta.

[/quote]

Samaa mieltä. Kerran juoksin stringeissä, minä tyhmä, vaikka jo tavallisessa kävelyssäkin koen ne ikäviksi. Olipa kiva kun puolet matkaa oli pakottava tunne että pitäisi alkaa nyppiä sitä hankaavaa narua pois persvaosta. Ja oli tosiaan ihan kivasti verille asti hankautunut persvako, ja häpyhuuletkin osin kun oli juostessa se kapea haaroväliosakin pakkautunut narumaiseksi häpyhuulten väliin. Yöhk, ei ikinä enää stringejä. Viimeksi oli pehmoiset maxi-mallin alushousut, aidot rumat mummopöksyt, ja toimi!

[/quote]

Ja itse siis suosittelin mummopöksymallia siitä syystä, että kun 42 kilometriä taot asfalttia ja kivetystä, kaikki pehmeä kudos hieman kipeytyy siitä iskumäärästä. Tukevat mummopöksyt on sen vuoksi maratonilla parhaat. Ja tosiaan alkkarit ei saa mistään hangata.

Vierailija
17/36 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin hipstereillä, aluksi tuntui menevän persvakoon.. sitten en enää edes huomannu. Trikoot tuntui kyllä älyttömän tiukoilta. Toivottavasti sää sallii shortsit.

ap

Vierailija
18/36 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesmaratoonaria kuumottaa.

Vierailija
19/36 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juossut 10 kilometriä pidempää matkaa, mutta bokserimalliset alushousut on kyllä mukavasti antanut tukea takapuolelle niin, ettei pylly hylly. :D  Ongelmana kuitenkin on ollut, että ne lahkeet eivät pysy suorassa paikoillaan vaan rullautuvat reisistä ylöspäin ja rullalla olevat lahkeet näkyvät typerästi tiukkojen trikoiden alta.

Vierailija
20/36 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on käytössä saumattomat puuvillaiset hipsterit. Gutz-merkkiset ja todella hyviä ovat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi