TE-TOIMISTO OTTAA SINUUN YHTEYTTÄ
Odotatko, että TE-toimisto ottaa sinuun yhteyttä tiettynä päivänä? (Kyse on siis rutiininomaisesta työttömäksi jo ilmoittautuneen ja TE-toimistolla henkilökohtaisesti käyneen henkilön tilanteen kyselemisestä puhelimitse.)
Soittopäivän piti olla pe 22.8.2014 ( ja niin sähköisen asioinnin omilla sivuilla luki vielä perjantai-iltanakin). Kyttäsin puhelinta koko perjantain. Soittoa ei tullut perjantaina.
Maanantaina 25.8.2014 odottelin soittoa keskipäivään saakka ja menin varmuuden vuoksi vielä tarkastamaan omat tiedot sähköisessä asioinnissa. Yllättäen siellä oli uutta tietoa: TE-toimisto ottaa sinuun yhteyttä 18.2.2015!
Olen huojentunut, koska en kaipaa tenttausta siitä, olenko muuttunut työttömästä yrittäjäksi, metsänomistajaksi tai pimeän työn tekijäksi. Ottaa muutenkin aivoon olla työttömänä, vaikka on opiskellut neljä tutkintoa ja tehnyt töitä kuin elukka, kun työtä on ollut. Siitä huolimatta minusta olisi TE-toimistolta edes alkeellisen kohteliasta laittaa siihen työttömän vahtimaan puhelimeen se sama viesti, että yhteydenotto siirtyy ensi vuoteen, heippa vaan.
Käykää siis katsomassa omia tietojanne siellä sähköisen asioinnin sivuilla, koska se on ainoa tapa saada tieto siitä, ettei puhelua olekaan tulossa "ihan lähiaikoina."
Kommentit (69)
Eivät soittele muuta kuin silloin, kun on jotakin asiaa, sanoi työkkärin täti, kun kysyi asiasta. Tuo omilla sivuilla näkyvä yhteydenottopäivä on kuulemma vain jokin automaattisen järjestelmän antama päivämäärä, joka siirtyy aina itsestään puoli vuotta eteenpäin eikä siitä siis tarvitse kantaa huolta.
Ei sieltä ikinä soiteta. Se yhteydenottopäivä on vaan joku random, joka muuttuu sen mukaan milloin sattuu olemaan seuraava joukkoinfo, johon on velvollisuus osallistua. Noissa infoissa ihmiset on sitten olleet aika tuohtuneita, kun ovat turhaan istuneet kotona puhelimen vieressä koko kyseisen päivän ja mitään ei ole kuulunutkaan.
Otsikko on väärin. Eikös se ole RE-toimisto.
Eivät ole koskaan soittaneet. Itse olen aina joutunut tuolloin raahautumaan te-toimistoon uusimaan työnhaun. Kerran joku tyyppi sanoi työnhaun uusiutuneen automaattisesti. Jaa, noh eipä siitä minulle muistettu kertoa. Minulla ei muuten ole verkkopankkitunnuksia, joten verkossa en näitä asioita pysty hoitamaan.
TE-toimisto ottaa sinuun EHKÄ yhteyttä ennen kuin maailmanloppu koittaa.
Vierailija kirjoitti:
Otsikko on väärin. Eikös se ole RE-toimisto.
Miksi tätä on alapeukutettu. Puljun nimi on nykyisin Ryö-ja Elinkeinotoimisto.
Työttömyydenedistämistoimisto olisi sopivampi nimi.
Nyt kaikki röihin kantamaan vastuuta
MV:poliisi-valmistautuu-raiskausaaltoon-ostamalla-600-000-eurolla-naytteenottomateriaalia
Kirhoitan tähän vanhaan viestiin että mulla lukee työkkärin sivuilla että sieltä soitetaan 20.2.2016. Ai lauantaina meinaavat soittaa? En jaska uskoa että viikonloppuisin soittelevat.