Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kevyt- vai rasvaton maito? perustelut!

Vierailija
25.08.2014 |

kumpaa nyt kannattaa juoda näiden lapsettomuus-kohujen keskellä? mitä huonoja puolia kevytmaidolla taas on jos siirtyy siihen?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaloreitahan kevytmaidossa on enemmän, ja tietysti sitä eläinrasvaa. Kalorien lisääntyminen on paha jos on paino-ongelmia, muuten ei. Eläinrasvan haitallisuudesta on monia uskomuksia nykyisin, toiset uskoo että on haitallista ja toiset ei. 

Vierailija
2/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt. Perusteluna yksinkertaisesti se että maistuu paremmalta ja sisältää enemmän energiaa, eli on täten halvempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kahdesta jos pitää valita niin kevytmaito. Mä käytän punaista maitoa sen vähän mitä käytän.

Rasvainen tuote on aina parempaa niin maultaan kuin ravintoarvoltaan.

Vierailija
4/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei rasvatonta maitoa edes myydä, joten ostetaan joko 3,6- tai 1,8-prosenttista maitoa. Juodaan maitoa hyvin vähän, menee ehkä 1-2 tölkkiä viikossa.

t. Keski-Euroopasta

Vierailija
5/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaton, etenkin koska kolesteroliarvo nousi yli viiden. 

Joutunen vaihtamaan myös voin margariiniin leivonnassa (vaikka leivon harvoin).

Vierailija
6/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:36"]

[/quote]

Ootko tosiaan noin tyhmä?

Vierailija
7/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista. :) en ole mikään todella lihava, mutta haluaisin pudottaa painoa. lisäksi juon aika paljon maitoa, useamman kerran päivässä. kannattaako pitäytyä rasvattomassa? maku ei ole ongelma, sillä olen juonut rasvatonta jo vuosia ja se on minulle sitä "normaalin makuista" maitoa.

Vierailija
8/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 siis ap!

Vierailija
9/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos painonhallinta on mielessäsi niin syö kaikki ruokasi normaalirasvaisena.
Kevyt versiot keventää vain kukkaroasi ja leventää persettä.

Vierailija
10/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:08"]

kiitos vastauksista. :) en ole mikään todella lihava, mutta haluaisin pudottaa painoa. lisäksi juon aika paljon maitoa, useamman kerran päivässä. kannattaako pitäytyä rasvattomassa? maku ei ole ongelma, sillä olen juonut rasvatonta jo vuosia ja se on minulle sitä "normaalin makuista" maitoa.

[/quote]

Miksi juot maitoa niin paljon? Onhan rasvattomassakin maidossa kaloreita ja jos useita desejä päivässä juot niin se alkaa vaikuttamaan. Minimoi maidon juonti ja ala juoda vettä, jos painoa haluat pudottaa.

Vierailija
11/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:08"]

[/quote]

Miksi juot maitoa niin paljon? Onhan rasvattomassakin maidossa kaloreita ja jos useita desejä päivässä juot niin se alkaa vaikuttamaan. Minimoi maidon juonti ja ala juoda vettä, jos painoa haluat pudottaa.

[/quote]pinttynyt tapa. mutta kiitos neuvoista! eli enemmän vettä ja kevytmaitoa silloin kun sitä "saa" juoda. :)

ap

Vierailija
12/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:40"]

[/quote]

[/quote]

Ehkä olen kun en ymmärrä mitä tarkoitat. Luen vain tuotteiden ravintoselosteista tyynyttyneiden rasvojen määrän ja kuvittelen sillä olevan vaikutusta kolesteroliin.

Vierailija
13/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:40"]

[/quote]

[/quote]

Ehkä olen kun en ymmärrä mitä tarkoitat. Luen vain tuotteiden ravintoselosteista tyynyttyneiden rasvojen määrän ja kuvittelen sillä olevan vaikutusta kolesteroliin.

[/quote]

Tuntuu vähän siltä, että et taida ravinnosta paljonkaan tietää?  Et ole ainoa :(

Vierailija
14/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysmaito tietenkin. Janojuomana vesi.

Vierailija
15/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt. Uskon luonnollisuuteen, rasvatonta maitoa on käsitelty enemmän.

Vierailija
16/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysmaito, se vähä mitä käytän kahviin. Kaikki ruoka mahd. vähän käsiteltynä, on mun periaate. Oon pitkään jo käynyt vaan Lidlissä, myydäänkö Hilja-maitoa enää? Se oli ennen aina mun vakiomaito. Rasvaton maito aiheuttaa syöpää joidenkin tutkimusten mukaan.

t. terve ja normaalipainoinen.

Vierailija
17/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaton maito. Raikasta ja hyvää. Kevytmaito maistuu rasvaiselta, mutta vaikka leivontaan voisin käyttää sitä.

Vierailija
18/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaton maito! Kevytmaito maistuu rasvaiselta kun on kymmenisen vuotta rasvatonta juonut. Perunamuussin/vellin tekoon olen joskus kevyttä ostanut, niihin rasvaisempi maito sopii hyvin.

Vierailija
19/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysmaitoa. Ei maitoa kuulu litkiä paljoa päivässä. Täysmaito on sitä oikeaa maitoa. Osta homogenoimatonta luomumaitoa jossa luonnollinen rasvapitoisuus.

Vierailija
20/38 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvatonta. Maito jossa on rasvaa on ihan helvetin pahaa.