Ollaanko ainut perhe, jossa ei jatkuvasti sairasteta?
Jatkuvasti tutut ja tuntemattomat valittaa jatkuvista lasten ja vanhempien sairasteluista. Meillä syksyllä koululainen on ollut 3 pvää pois koulusta, päiväkotilainen yhden päivän ja vanhemmat terveitä. En tiedä miksei tähän taloon taudit eksy (kop kop) mutta tuntuu ikävältä lukea ja kuulla kun kaikki muut tuntuu olevan jatkuvissa flunssissa yms. tautikierteissä.
Kommentit (25)
Niin oltiin mekin tosi terveitä.
Kuukauden sisällä minulla ollut, flunssa, mahatauti, korona ja koronan jälkimaininkeja.
Eilen nousi lapselle kuume ja alkoi yskiä.
Mulla oli mahatauti v1989 ja flunssa v2006.
Mies on joka vuosi flunssassa, mahataudilta on välttynyt.
Vuosi sitten oli molemmilla nopeasti ohimennyt korona.
Vierailija kirjoitti:
Kuukauden sisällä minulla ollut, flunssa, mahatauti, korona ja koronan jälkimaininkeja.
Eilen nousi lapselle kuume ja alkoi yskiä.
Niin, herkästi se menee ehkä juuri noin että kaikki rytisee sitten kerralla. Ja yhdestä taudista voi jäädä vastustuskyky heikoksi.
Ette ole, meilläkään ei sairasteta. Meillä on hyviä hygienia, emmekä pakkaudu likaisten ihmisten joukkoihin, vaan pysymme etäällä.
Helpolla ollaan päästy. Lapset olivat sairaana kerran vuodessa tai harvemmin. Minä ja mies sairaana ehkä kerran viidessä vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen nousi lapselle kuume ja alkoi yskiä.Niin, herkästi se menee ehkä juuri noin että kaikki rytisee sitten kerralla. Ja yhdestä taudista voi jäädä vastustuskyky heikoksi.
Ihmisten kannattaisi pitää maskeja mahdollisimman paljon. Ei niilläkään saa sataprosenttista suojaa, mutta moni sairastelu jäisi varmasti pois. Ihmettelen tätä uusavuttomuutta ja alistumista tartuntataudeille nyt kun pitäisi kaikilla olla jo tiedossa, miten tartuntoja voi torjua tai ainakin vähentää. Terveenä saa talvestakin enemmän irti.
Meillä kolme lasta, alakoululaisia ja 5v. Keskimmäinen oli syksyllä 2 pv pois koulusta pienen nuhan takia. Kaksi muuta eivät ole olleet kipeenä viime talven koronan jälkeen.
Meillä on perheessä vanhempien lisäksi kolme 16-21 vuotiasta ja kahdella lapsella on ollut lievä korona, mutta muilla ei ole ollut yhtään mitään sairauksia vuosiin.
Nuoret saivat koronansa koulusta ja se olinsellainen kahden päivän yskä/kurkkukipu, mutta minulle ei ole tullut edes nuhaa vuosiin. Olen liikkunut ihan tavalliseen tapaan töissä ja kaupoissa.
Esikoinen 6 luokalla. Koko ala-asteella ollut yhteensä alle 5 päivää kipeä.
Meillä on lapset yleensä 1-2 kertaa vuodessa flunssaisia. 1-3-vuotiaana, kun aloittivat päiväkodin, olivat vähän useammin. Sääliksi käy työkaverit kun joka kuukausi lapset kipeänä.
Vähän olen ihmetellyt, kun meillä ainoastaan minä olen sairastanut flunssan syksyllä. Töistä sain, muuten olen vältellyt ihmisjoukkoja. Lapsilla ei ole (isosta) koulusta tullut mitään.
Olette tosi onnekkaita. Meillä tämä talvi isojen lasten kanssa ihan jatkuvaa sairastelua. Saattaa olla viikko välissä, että kukaan ei ole sairaana.
Ette ole. Meillä ei (kopkop) sairasta juuri kukaan koskaan, en itsekään ole ollut flunssassa vuosikausiin. Monet työkaverit sairastavat koko ajan, ja heidän lapsensa tietty myös.
KIva kuulla, että teillä on näin. Oikeasti kiva kuulla. Itsekin olisin mielummin terveenä. Nyt kuumeflunssassa lyhyen ajan sisällä jo kolmatta kertaa. Näin aikuisena kuume tuntuu vielä niin rajulta.
Meidän liki kolmekymppinen on saanut elinaikanaan yhden antibioottikuurin ja on ylipäätään harvoin edes nuhakuumeessa. Isäni ei ole ollut koskaan lentsussa, äitinikin harvoin. Mulla niitä flunssia on yleensä ollut useampi vuodessa, mutta ei nyt pariin vuoteen yhtään. Mieheen eivät ole yleensä tarttuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen nousi lapselle kuume ja alkoi yskiä.Niin, herkästi se menee ehkä juuri noin että kaikki rytisee sitten kerralla. Ja yhdestä taudista voi jäädä vastustuskyky heikoksi.
Ihmisten kannattaisi pitää maskeja mahdollisimman paljon. Ei niilläkään saa sataprosenttista suojaa, mutta moni sairastelu jäisi varmasti pois. Ihmettelen tätä uusavuttomuutta ja alistumista tartuntataudeille nyt kun pitäisi kaikilla olla jo tiedossa, miten tartuntoja voi torjua tai ainakin vähentää. Terveenä saa talvestakin enemmän irti.
Se nyt vasta tyhmää onkin pilata vastustuskykynsä välttelemällä pikkupöpöjä. Onneksi seuraukset tuosta on edes jossain määrin darwinistisia.
Lapseni on ollut kahdeksan vuoden koulu/päiväkotiuralla sairaana yhteensä alle 10 päivää. Itse en ole flunssan takia ollut töissä pois kahteenkymmeneen vuoteen kuin yhden päivän. Oon saanut hyvän tekosyyn siivouslaiskuudelleni, kun ollaan eläviä todisteita siitä että selvästi vastustuskyky on hyvä kun ei liikaa puunaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vasta tyhmää onkin pilata vastustuskykynsä välttelemällä pikkupöpöjä. Onneksi seuraukset tuosta on edes jossain määrin darwinistisia.
"Pikkupöpöt" aiheuttavat Suomessa joka päivä sairastumisia, joista osa johtaa kuolemaan tai vakaviin pitkäaikaisiin terveyshaittoihin. Pelkästään koronaan kuolee viimeisimpien tietojen mukaan joka päivä 27 suomalaista. Mutta muitakin tartuntatauteja on liikkeellä. Jos kesällä ennustettiin vaikeaa influenssakautta, ja syksyllä alettiin puhua triplaepidemiasta. Siitä huolimatta ani harva viitsii käyttää maskeja ja tai muutenkaan miettiin turvallisuuskysymyksiä. Mennään esim. isovanhempia tapaamaan lasten kanssa, ja kohta ovat mummot ja papat vakavasti sairaina, kas kummaa. Mutta monen mielestä ilmeisesti ihan normaalia, koska eivät viitsi toimia järkevämmin.
Minun työpaikalla minua nuorempi kollega vietti huoletonta elämää syksyllä eikä ottanut vakavasti, kun muistutin maskin käytön hyödyllisyydestä. Hän sai loppusyksystä tartunnan ja on nyt sairastellut jo yli kaksi kuukautta. On joutunut käymään lääkärissä kahdensadan kilometrin päässä sijaitsevassa kaupungissa ja on saanut rankan hoitokuurin. Hänen sairastelunsa on hidastuttanut yhtä projektia merkittävästi. Myös taloushallinnossamme on sairasteltu syksystä asti, mikä hidastaa raha-asioiden käsittelyä.
Aika isoja ongelmia siis aiheutuu parhaillaan yksilöille, perheille, työpaikoille ja koko yhteiskunnallekin siitä, että moni on haluton käyttämään maskia. Useimmat suomalaiset eivät ole oppineet mitään pandemiasta.
kannattaisi jättää se yltiöpäinen siivoaminen kloorilla, että kehittyisi vähän vastustuskykyä. lasten kuuluu altistua pöpöille, niin vastustuskyky paranee. ei tarvitse olla varjelemassa kaikilta kuraleikeiltä ja romppeiden suuhun työntämiseltä, pelkästään hyväksi. meillä lapset olivat niin terveitä, että kouluunmeno tarkastuksessa terveydenhoitaja epäili lapsen tietojen menneen jotenkin hukkaan, kun ei ole ollut lääkärissä käyntejä! :D
Ette ole.