Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan laihduttanut onnistuneesti vähäkalorisella dieetillä?

Vierailija
25.08.2014 |

Tyyliin 1200kcal pvässä. Onko turvallista ja tippuuko kilot ja pysyykö poissa? Itselläni ei toimi pelkkä terveellisestisyöminen ja liikunnan lisääminen. Pakko saada painoa alas. Niin ja normaalipainon ylärajoilla olen nyt.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske kaloreita enkä edes punnitse itseäni. Mutta vaatteet ovat käynyeet kovin väljiksi! Aloitin koosta 42/44, nyt mahdun jo 40-, joskus 38-kokoonkin. Aloitin kesälomalla.

Teen näin: liikuntaa joka päivä kuten reippaita kävelylenkkejä ja jumppaa kotona. Hyötyliikuntaa. Aina mielessä, miten voisin liikkua. Esim. työmatkalla kahta, kolmea, neljää pysäkkiä ennen poisjääminen (jo töissä hyvät kengät jalkaan kotimatkaa varten) jne. En käytä hissiä enkä liukuportaita.

Syöminen: kaikki valmisruoka pois. Kaikki sipsit ja karkki pois. Sokeri ylipäätään pois. Hiilareita vähemmäksi ja aamupäiväpainotteisesti. Rahkaa, piimää, salaatteja joka päivä ja iltaa kohti kevyemmin. Entiseen ruokavalioon on huima ero.

Paino putoaa ja olen tosi energinen. Ihan hurjasti tullut sellaista elastisuutta ja kiinteytymistä ulkomuotoon. Näin jatkan loppuikäni.

Vierailija
22/32 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:01"]

Tyyliin 1200kcal pvässä. Onko turvallista ja tippuuko kilot ja pysyykö poissa? Itselläni ei toimi pelkkä terveellisestisyöminen ja liikunnan lisääminen. Pakko saada painoa alas. Niin ja normaalipainon ylärajoilla olen nyt.

[/quote]

Olen laihduttanut 1200kcal-dieetillä useamman kerran onnistuneesti. Käytän apuna kalorilaskuri.fi:ä.

Valitettavasti kilot ei tahdo pysyä pois, sillä olen tunnesyöjä ja laihtuminen ei poista ajoittaista masennukseen herkuttelua. Lisäksi tykkään kovasti makeasta muutenkin.

Sama ongelma on kyllä muillakin dieeteillä eli paino nousee helposti uudelleen. Sen syihin ei näet dieetit auta, pitäisi varmaan kokeilla terapiaa. Saa kuitenkin painon pidettyä jotenkin kurissa, kun tartun tilanteeseen heti kun normaalipainon yläraja kolkuttelee ja kirjaudun taas kalorilaskuriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:45"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:35"]

 

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:33"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:32"]

 

 

 

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:29"]lähtömitat 157/58, viidessä kuukaudessa tippui viisi kiloa, juurikin tuolla 1200 kcal päivässä menetelmällä. ja ihminen kun ei loppuelämäänsä jaksa kaloreja laskea, niin kilot tulivat kolminkertaisina takaisin.

 

 

 

[/quote]

 

 

 

 

 

 

 

Ootko löytänyt toimivan keinon pudottaa painoa?

 

 

 

 

 

 

 

Ap

 

 

 

[/quote]

 

 

 

Olen.

 

[/quote]

 

 

 

Kertoisitko minkä? Oon aika epätoivoinen kilojeni kanssa. Kun tosiaan terveellisesti syöminen ja liikunnan lisääminen ei tuota tuloksia.

 

 

 

Ap

 

[/quote]

 

Vhh-ruokavalio

[/quote]

 

Ja tämänkin ideana on loppujen lopuksi vaan syödä vähemmän kaloreita kuin kuluttaa. Jos vetelee sitä proteiinia ja rasvaa yli 2000 kalorilla päivässä, niin ihan varmasti lihoo.

[/quote]

Näinpä, ei vhh:n idea ole syödä ylenmäärin.  Vähän hiilareita, sopivasti proteiinia, tarpeeksi rasvaa.

Muistutukseksi vielä, että vhh ei ole proteiinidietti.

Vierailija
24/32 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat dieetille? Tajuathan, että jos palaat entisiin tapoihisi dieetin jälkeen niin saat satavarmasti ne kilosi takaisin, todennäköisesti korkojen kera.

Ainut tie pysyvään painonhallintaan on elämäntavan muutos. Sinun pitä päättää kumpaa haluat: hoikistuneen olemuksen ja terveellisen ruokavalion, vai vatsamakkarasi ja pullan mättämisen. Valitset toisen ja elät sen mukaan. Jos vatsamakkarat ovat pienempi paha kuin roskaruoanhimo, sitten syöt sen roskaruoan. Jos taas haluat kauniin ja terveen vartalon, miksi edes haluaisit syödä paskaa? Nimimerkki "165cm/58kg/rasvaprosentti 20/2300kcal päivässä"

Vierailija
25/32 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainoinen (BMI 21), muutaman kerran ollut 1200-1300 kalorin päiväkulutuksella kuukauden, ja laihtunut 5-7 kiloa joka kerta. Kyseessä on vain kerran ollut tietoinen laihdutus, pari kertaa syöminen on eri syistä vain jäänyt vähäiseksi. Ongelmana on ollut, että olen samalla menettänyt selkeästi lihasmassaa, paitsi ollessani tarjoilija vilkkaassa kesäravintolassa, kantaessani raskaita astioita ja kävelessäni 30 000 askelta päivässä, myös portaita ylös keskimäärin 50 kertaa vuorossa. Ja paino on tullut joka kerta takaisin, usein korkojen kera.

Tässä on aivan mahtava artikkeli koskien "1200 kalorin myyttiä " laihdutuksessa. Englanniksi tosin, mutta kääntäjät auttanevat, jos oma enkku ei riitä kääntämään kaikkea:

http://www.dailyhiit.com/hiit-blog/hiit-diet/1200-calories

Artikkelin kirjoittaja siis ihmettelee  sitä, kuinka edelleen naisten treeniohjelmat ovat niin kovin "kalorisentrisiä". 1200 kcalia pidetään siis vähimmäisrajana energiamäärälle, jonka aikuinen nainen voi syödä ilman negatiivisia terveysvaikutuksia päivässä. Siltikin, tuo energiamäärä on sellainen, että sitä syömällä voi hankkia kilpirauhasvaivoja ja pidemmän päälle olla vaikea saada tarpeeksi lihaksien ylläpidolle tärkeää proteiinia. Tämä johtaa yleiseen "voimattomuuteen" ja peruskulutuksen laskuun, kun lihakset eivät ole kunnossa.  

Pitäkää siis naiset huolta lihaksistanne! Nehän supistuvat muutenkin iän myötä, jo noin 35-vuotiaasta. Joillekin voi se kotijumppakin riittää, jos lihaskunto on muuten hyvällä tasolla. Mutta se taso pitäisi kyllä ensin ainakin käydä testaamassa, ja katsoa, missä olisi kehitettävää. 

Vierailija
26/32 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihtunut 6vkossa 4kg syömällä vähäkaloriaesti. Nälkää en ole nähnyt vaan syön terveellisesti esim kasviksia ja broileria. Ei ole ollut kitudieetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/32 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten voi laihduttaa kuin syömällä vähemmän kuin kuluttaa? Eli vähempi kalorisesti? Tietty runsaalla liikunnan lisäämisellä mutta sitten saakin tosi paljon liikkua.

Vierailija
28/32 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinasit laihtua pysyvästi kannattaisi ennemmin miettiä elämäntapamuutosta eikä mitään dietteejä. Nykyinen elämäntapasi ei ole terveellinen jos kerran kolminkertaisena paino tuli takaisin. Itse aloitin lenkkeilyn ja terveellisen ruokavalion ja 2vuodessa paino tippunut yli 20kg. 52kg/158cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/32 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:35"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:33"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:32"]

 

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:29"]lähtömitat 157/58, viidessä kuukaudessa tippui viisi kiloa, juurikin tuolla 1200 kcal päivässä menetelmällä. ja ihminen kun ei loppuelämäänsä jaksa kaloreja laskea, niin kilot tulivat kolminkertaisina takaisin.

 

[/quote]

 

 

 

Ootko löytänyt toimivan keinon pudottaa painoa?

 

 

 

Ap

 

[/quote]

 

Olen.

[/quote]

 

Kertoisitko minkä? Oon aika epätoivoinen kilojeni kanssa. Kun tosiaan terveellisesti syöminen ja liikunnan lisääminen ei tuota tuloksia.

 

Ap

[/quote]

Vhh-ruokavalio

[/quote]

Ja tämänkin ideana on loppujen lopuksi vaan syödä vähemmän kaloreita kuin kuluttaa. Jos vetelee sitä proteiinia ja rasvaa yli 2000 kalorilla päivässä, niin ihan varmasti lihoo.

[/quote]

Itse ainakin punnitsen jokaisen suupalan joten liikaa ei tule syötyä

Vierailija
30/32 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:23"]

Miten muuten voi laihduttaa kuin syömällä vähemmän kuin kuluttaa? Eli vähempi kalorisesti? Tietty runsaalla liikunnan lisäämisellä mutta sitten saakin tosi paljon liikkua.

[/quote]

Kerropa miten pystyt laskemaan kulutuksesi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/32 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:00"]

Miksi haluat dieetille? Tajuathan, että jos palaat entisiin tapoihisi dieetin jälkeen niin saat satavarmasti ne kilosi takaisin, todennäköisesti korkojen kera.

Ainut tie pysyvään painonhallintaan on elämäntavan muutos. Sinun pitä päättää kumpaa haluat: hoikistuneen olemuksen ja terveellisen ruokavalion, vai vatsamakkarasi ja pullan mättämisen. Valitset toisen ja elät sen mukaan. Jos vatsamakkarat ovat pienempi paha kuin roskaruoanhimo, sitten syöt sen roskaruoan. Jos taas haluat kauniin ja terveen vartalon, miksi edes haluaisit syödä paskaa? Nimimerkki "165cm/58kg/rasvaprosentti 20/2300kcal päivässä"

[/quote]

Annas kun arvaan, sinä treenaat myös lihaksia? ;-) Oikeasti loistava esimerkki siitä, kuinka oikeita asioita tekemällä voi pysyä upeassa kunnossa (vaikka jonkun palstatietäjän mukaan sinäkin varmasti olet läski, koska 165 senttisen naisen pitäisi painaa enintään 50 kiloa :-P) ja saa syödä ruokaakin. 2300 kaloria on jo 500 kaloria päälle kevyehkössä toimistotyössä olevan ja vähän hyötyliikkuvan pituisesi naisen kulutuksen, ja oikeastaan aika paljon ruokaa määrällisesti, jos tosiaan puolia kaloreista ei ota hampurilaisaterian tai suklaalevyn muodossa. 

- 26 -

Vierailija
32/32 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:25"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:23"]

Miten muuten voi laihduttaa kuin syömällä vähemmän kuin kuluttaa? Eli vähempi kalorisesti? Tietty runsaalla liikunnan lisäämisellä mutta sitten saakin tosi paljon liikkua.

[/quote]

Kerropa miten pystyt laskemaan kulutuksesi?

[/quote]

miksi laskea kulutus? Syön vähemmän kuin ennen ja terveellisemmin. En laske mitään sen kummemmin. Paino laskenut kuukaudessa muutaman kilon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi