Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kituutus viikko edessä

Vierailija
25.08.2014 |

Pitäis elää viikko kahdestaan miehen kanssa 70e. Osaisko joku auttaa ruokalistan suunnittelussa tms? Olisin kiitollinen! :)

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule sitten uudelleen kysymään, kun sulla on toi summa käyttää koko kuukauden ruokaan.

t. opiskelija

Vierailija
22/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:45"]

Kiitos vinkeistä! :) Haetaan kyllä aika usein ruokaa, molemmat tehdään kolmivuoroa niin joskus vaan napataan jotain äkkiä syötävää ja siksi sitä rahaa sitten tietenkin menee enemmän... -ap

[/quote]

Noutoruokaanhan tuota rahaa saa menemään. Nyt ymmärrän, miksi 70 e / vko kuulostaa ap:stä pieneltä summalta. Kannattaa alkaa tehdä kotona noita isompia ruokasatseja, että riittää aina pariksi päiväksi kerralla. Säästyy rahaa ja kyllä se kotiruoka vaan on yleensä noutoruokaa terveellisempääkin. Vaikka luulisi syövänsä ihan ok-ravintolaruokaa, niin niissä on monesti liikaa suolaa ja rasvaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tosta 70e:sta menee tupakkaan ja kaljaan?

Vierailija
24/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 pv 70 e / kaksi ihmistä? Oikeesti? Meillä menee saman verran / 4 henkilön perhe, eikä tee edes tiukkaa. Pienellä suunnittelulla pystyttäisiin 50-60e.

Vierailija
25/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paista broilerin koivet uunissa ja nypi kananliha pieneksi, suurusta kermakastike ja mausta hyvin. Tästä tulee meille 2 pävän ruoka ja on hyvää! Makkarakastiketta myös iso satsi, lisäkkeeksi kukkakaalia ja porkkanaa. Jauhelihasta tekisin murekkeen. Kasvissosekeitto on myös todella hyvää ja edullista, lisäksi siihen raejuustoa ja tummaa leipää vaikka kananmunilla. Kyllä te pärjäätte! Mulla on sama summa ruokaan tälle viikolle kahden teinin kanssa ja mekin ajateltiin pärjätä! Mulla uunissa makaronilaatikko.. :)

Vierailija
26/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta ei mene tupakkaan ja alkoholiin rahaa. Kumpikaan ei polteta. Mutta autoa täytyis tankata, koska mä tarvin autoa töissä. Ja turha tulla jonkun opiskelijan siihen pätemään, mee töihin ja tienaa rahat, niin sitä minäkin tein opiskeluaikana. Kyllä mä nään ton 70e aika pieneks summaks jos siitä pitää autoa tankata myös. Kiitos viimeinen asiallisesta vastauksesta! :) -ap

Vierailija
27/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso keitto (kanaliemi, perunoita, porkkanaa, palsternakkaa, paprikaa, broileria, tomaattimurskaa, sipulia, chiliä) jonka hinnaksi tulee n. 12 euroa, riittää kolmeksi-neljäksi päiväksi. Lisänä ruisleipää (2 e) ja munia (2 e iso laatikko).

Bensaan 40 e ja jää vielä 14 e rahaa. 14 eurolla ostaa esimerkiksi lohta tarjouksessa kilon (9 e) ja loppuviikon riittää se lohi ja perunat + loppurahalla saat vielä tilliä ja kermaviiliä kastikkeeksi.

Vierailija
28/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvishernekeitto. Puolikiloa herneitä maksaa 79s, lisäksi porkkanaa ja sipulia. Tuosta tulee isokattilallinen ja siitä syö kyllä kaksi henkeä ainakin neljä kertaa aterian.

Vierailija
29/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

70e/5pvä/2henk ja kituuttamista? No, kai se on kiinni siitä mihin on tottunut. :)

Minun ja poikaystävän ruokiin menee viikossa (7pvä) korkeintaan 20e, sekin alkukuussa. Loppukuussa ehkä 10e/vko, ihan hyvin pärjätään. Minä olen pieni ihminen, ja tosi pieniruokainen, poikaystävä taas päinvastainen. Karkeasti arvioituna yksin ollessa riittäisi ihan hyvin 5e/vko ruokaan.

Tosin en minä näillä ruoilla ihan oikeasti eläisi jos ei olisi pakko. Kaipaan laadukkaita tuotteita ja eniten kunnon kalaa ja hyviä salaatteja (mitä onneksi kesällä on saatukin syödä!)

T. Opiskelija

Vierailija
30/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tol elää helposti

Vierailija
31/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 11:10"]

70e/5pvä/2henk ja kituuttamista? No, kai se on kiinni siitä mihin on tottunut. :)

Minun ja poikaystävän ruokiin menee viikossa (7pvä) korkeintaan 20e, sekin alkukuussa. Loppukuussa ehkä 10e/vko, ihan hyvin pärjätään. Minä olen pieni ihminen, ja tosi pieniruokainen, poikaystävä taas päinvastainen. Karkeasti arvioituna yksin ollessa riittäisi ihan hyvin 5e/vko ruokaan.

Tosin en minä näillä ruoilla ihan oikeasti eläisi jos ei olisi pakko. Kaipaan laadukkaita tuotteita ja eniten kunnon kalaa ja hyviä salaatteja (mitä onneksi kesällä on saatukin syödä!)

T. Opiskelija

[/quote]

Hah kerroppa mulle miten elät viikon 5 eurolla? :) Nyt kiinnostaa.

Vierailija
32/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n olis kannattanut aloituksessaan kertoa, että tuosta 70 eurosta pitää riittää myös bensaan. Nyt moni, minä mukaan lukien, on ymmärtänyt, että tuo summa on varattu vain ruokaan. Olis jäänyt nämä turhat "kauhistelut" pois :)

Vierailija
33/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähä minäkin.

Vierailija
34/36 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
35/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pv yks: perunat ja kasvispihvit. Keitä iso satsi perunoita, jää seuraavalle päivälle vaikka pyttipannuun.  Tee kasvispihvit juureksista, joissa esim porkkanaa, purjoa, selleri, perunaa... Osta paljon juureksia.

Pv kaks. Se pyttipannu edellisen päivän perunoista ja nakeista tai lihapullista tai makkarasta.

Pv kolme. Kasvissosekeitto jäljelle jääneistä juureksista.

Pv neljä. Vaikkapa se suosittu makaronilaatikko

Pv viisi. Hernekeitto/pinaattikeitto/uunimakkara ja lohkoperunat/ruokaisa munakas.

Leivo leipää tai sämpylöitä itse ja tee marjakiisseleitä tai rahkaa marjoista/hedelmistä. Kaurapuuro on halpaa ja siihen kaveriksi jotain hedelmäsosetta esim. Pilttiä. 

Opiskelija-äiti 

Vierailija
36/36 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 10:52"]

Iso keitto (kanaliemi, perunoita, porkkanaa, palsternakkaa, paprikaa, broileria, tomaattimurskaa, sipulia, chiliä) jonka hinnaksi tulee n. 12 euroa, riittää kolmeksi-neljäksi päiväksi. Lisänä ruisleipää (2 e) ja munia (2 e iso laatikko).

Bensaan 40 e ja jää vielä 14 e rahaa. 14 eurolla ostaa esimerkiksi lohta tarjouksessa kilon (9 e) ja loppuviikon riittää se lohi ja perunat + loppurahalla saat vielä tilliä ja kermaviiliä kastikkeeksi.

[/quote]

Oi, tuo keitto kuulostaa hyvältä, täytyypä kokeilla joskus

33

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan