Mitä mieltä ekaluokkalaisesta, jolla korvikset, hiusraitoja ja harjotusrintsikat?
Tai pikemminkin hänen vanhemmistaan... Tyttö kävi lapseni luona leikkimässä ja olin hieman ihmeissäni. Korvikset ok, hiusraidatkin olis vielä ymmärtänyt, mut nää liivit.... Siis eikö lapsi vois saada ihan oikeasti olla LAPSI?
Kommentit (45)
Miten harjoitusrintsikat tai raidat estää lasta olemasta lapsi?
On iso ero siinä, leikkiikö tyttö harjoitusliiveillä nuken imetystä, vai pukeeko äiti hänet ikäiselleen sopimattomalla tavalla. Olen itse nähnyt pari pikkutyttöä jotka olivat suorastaan - anteeksi vaan - huoran näköisiä. Vaatteet olivat yliseksikkäät ja täysin sopimattomat esipuberteettiselle lapselle.
Ja olikohan kestoväriä nää raidat? Mun kampaajasukulainen on laittanut 6-v. tytölleni päähän juurikin pinkkejä "raitoja" semmoisella pois pestävällä mönjävärillä. Sama juttu, kerran teki sateenkaarenväreihin hiukset, kun oli naamiaist ja tyttö halusi olla Rainbow Dash.
Korviksista: Olen päättänyt, että ekasta luokasta lähtien tyttö saa korvikset heti kun niitä pyytää.
Rintsikat: On vähän outoa joo. Mun mielestäni ne on turhia, ja korostaa lapsen seksuaalisuutta väärällä tavalla. Pedofiilin unelma. Sit kun rinnat alkavat kasvaa, rintsikat ovat tietysti heti paikallaan. Sama juttu on mielestäni "seksikkäät" lasten alusvaatteet. Aasiassa myytiin pikkulapsille stringejä yms. En käsitä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 15:02"]
Ja olikohan kestoväriä nää raidat? Mun kampaajasukulainen on laittanut 6-v. tytölleni päähän juurikin pinkkejä "raitoja" semmoisella pois pestävällä mönjävärillä. Sama juttu, kerran teki sateenkaarenväreihin hiukset, kun oli naamiaist ja tyttö halusi olla Rainbow Dash.
Korviksista: Olen päättänyt, että ekasta luokasta lähtien tyttö saa korvikset heti kun niitä pyytää.
Rintsikat: On vähän outoa joo. Mun mielestäni ne on turhia, ja korostaa lapsen seksuaalisuutta väärällä tavalla. Pedofiilin unelma. Sit kun rinnat alkavat kasvaa, rintsikat ovat tietysti heti paikallaan. Sama juttu on mielestäni "seksikkäät" lasten alusvaatteet. Aasiassa myytiin pikkulapsille stringejä yms. En käsitä.
[/quote]
Pedofiili kyllä taitaa nimenomaan unelmoida niistä tytöistä joilla ei niitä rintoja eikä rintsikoita ole. Ja yleensä ne rintsikat, oli ne oikeita tai harjoitus, on paidan alla piilossa.
Oli mullakin harjoitusrintsikat jo tokalla luokalla (yli 10 vuotta sitten), pyysin äitiä ostamaan sellaiset kun olin koulussa nähnyt jollain muullakin tytöllä ja tahdoin itsekin, ei niissä mun mielestä mitään pahaa ole, ei ne mua aikuiseksi muuttanut, vaan ihan samoja leikkejä leikin vaikka olikin ne harjoitusrintsikat päällä, enkä edes niitä käyttänyt kuin silloin tällöin :D
Korvikset on mun mielestä ok jos lapsi on ne itse halunnut, mutta hiusten värjäys on kyllä typerää aloittaa noin nuorena, vaikkakin sitten olisi pelkkiä raitoja.
Taas tällainen humblebrag-aloitus... :P
Musta vaikuttaa siltä että enemmän lapsia estää olemasta lapsi tiukkapipoiset ja ilmeisesti naiseuden pahana kokevat aikuiset kuin tuon tytön vanhemmat. Sairasta jos arvottaa lasta noilla perustein.
Itse käytin jo tuon ikäisenä sellaista toppia vaatteiden alla ja muistaakseni halusin niitä pitää sen takia että murrosikäsellä isosiskollakin oli. Kyllähän niitä on tyttöjä jotka kehittyvät nopeammin eräällä ystävälläni alkoivat rinnat kasvaa toisella luokalla. Korvikset ymmärrän ja hiusraidatkin on ok nykypäivänä.
Noilla Colour Maskin hoitoaineilla saa kivasti laitettua raitoja. Mä sain jotain ilmaisnäytteitä ja 8v tyttö halus heti kokeilla. Curry-sävyllä tuli ihan vaaleanpunaiset raidat. Muutamassa pesussa lähtee. Korvikset myös on ollut jo vuoden. Ja eiks harkkarintsikat oo vähän ku joku pikkutoppi?
Löysää vähän vannetta pään ympärillä, muista vaan varoa ettei ruuvit tipu kokonaan..
Noi harjoitusliivit on kyllä minusta ihan sama kuin aluspaita. Ne on vaatteiden alla ja niiden pito ei muille kuulu.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:55"]Miten harjoitusrintsikat tai raidat estää lasta olemasta lapsi?
[/quote]
Sitä ihmettelen minäkin. Narutoppi ja bikinitkään ei lopeta tytön lapsuutta.
Hienoon suuntaan ollaan menossa... Jepjep.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:21"]Hienoon suuntaan ollaan menossa... Jepjep.
[/quote]
Mikä se pahin asia on?
Joillakin on jo toisella luokalla rinnan alut. En tiiä miksi tarvii liivejä, korvikset ok. Voiko olla aurinkoraidat?
En juuri mitään mieltä. Ensi vuonna se sama tyttö saattaa olla jo kyllästynyt hiusväreihin ja jos rintsikoille ei ole tarvetta, niihinkin.
mitkä on harjoitusrintsikat??? tarkoitatteko sellaisia pikkuhousut+toppi settejä joita myydään joka kaupassa lasten alusvaatepuolella?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:53"]mitkä on harjoitusrintsikat??? tarkoitatteko sellaisia pikkuhousut+toppi settejä joita myydään joka kaupassa lasten alusvaatepuolella?
[/quote]
Todellakin, mitkä ihmeen harjoitusrintsikat?! Mitä siinä harjoitellaan?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:53"]mitkä on harjoitusrintsikat??? tarkoitatteko sellaisia pikkuhousut+toppi settejä joita myydään joka kaupassa lasten alusvaatepuolella?
[/quote]
Ilmeisesti siis juurikin toppi.
No jos lapsi on itse pyytänyt ostamaan. Ja kun täydellinen av-mamma sanoo ettei rintaliivejä missään nimessä niin siinä opetetaan lapselle, että ne ovat nolo ja häpeällinen asia. Sutten kun liiveille olisi tarvetta ei uskalleta pyytää.