Valitsisitko Finnairin lennon, jossa aasialainen henkilökunta
vai ennemmin esim. Lufthansan lennon, jossa saksalainen henkilökunta?
Kommentit (21)
Lufthansa valitsisin mutta pelkästään sen vuoksi että se on turvallisempi lentoyhtiö.
Saksalaisen,en halua aasialaista henkilökuntaa.
Mä haluaisin matkustaa sellaisella koneella, missä henkilökunta puhuu suomea.
Riippuu lipun hinnasta ja aikataulujen sopivuudesta suunnitelmiini nähden.
Herttaisen yhdentekevää kuka siellä minua palvelee.
Aika harvoin tapaa enää Finnairilla suomalaista lentohenkilökuntaa. Palkkaavat varmaan muista maista ne, jotka halvalla saavat. Viikko sitten lensin Espanjaan ja takaisin, enkä nähnyt yhtään suomalaista lentoemäntää tai stuerttia. Muutenkin palvelun taso muistuttaa halpalentoyhtiöitä. Hinnat vaan ovat korkeammat, koska Finnair. Todella sääli. Kohta varmaan tulee kone alas ensimmäistä kertaa, kun kaikki on ulkoistettu. Huollot ja muut. Eikä niistä kovin hyvää sanaa kuulu.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:22"]
Riippuu lipun hinnasta ja aikataulujen sopivuudesta suunnitelmiini nähden.
Herttaisen yhdentekevää kuka siellä minua palvelee.
[/quote]
Näin juuri.
Aivan sama. Minulle ei ole mitään väliä sillä, minkä maalainen henkilö sen kahvin minulle kaataa.
Aasialaiset Finnairilla ovat aina palvelleet oikein hyvin. Lufthansalla ihan normaalia henkilökuntaa, eli ei erityisen kohteliasta muttei töykeääkään. En koskaan valitsisi lentoa henkilökunnan kansallisuuksien mukaan.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:25"]
Aika harvoin tapaa enää Finnairilla suomalaista lentohenkilökuntaa. Palkkaavat varmaan muista maista ne, jotka halvalla saavat. Viikko sitten lensin Espanjaan ja takaisin, enkä nähnyt yhtään suomalaista lentoemäntää tai stuerttia. Muutenkin palvelun taso muistuttaa halpalentoyhtiöitä. Hinnat vaan ovat korkeammat, koska Finnair. Todella sääli. Kohta varmaan tulee kone alas ensimmäistä kertaa, kun kaikki on ulkoistettu. Huollot ja muut. Eikä niistä kovin hyvää sanaa kuulu.
[/quote]
Finnairin Espanjan reittilennoilla on espanjalainen henkilökunta.
Vain jos Finnairin lento olisi halvin, valitsen lennon hinnan mukaan.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:21"]
[/quote]
Sorry, sellaisia ei enää jatkossa ole tarjolla kaukolennoilla.
Olen menossa Singaporeen tammikuussa Finskillä ja kyllä minä ajattelin puhua niille emännille vain suomea koko matkan. Kiva nähdä mitä tekevät.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:33"]
Olen menossa Singaporeen tammikuussa Finskillä ja kyllä minä ajattelin puhua niille emännille vain suomea koko matkan. Kiva nähdä mitä tekevät.
[/quote]
Ne varmaan sanoo sulle englanniksi ettei puhu suomea ja keskenään päivittelevät junttia joka ei osaa lainkaan englantia.
[/quote]
[/quote]
Japani, Korea...
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:35"]
[/quote]
[/quote]
Japani, Korea...
[/quote]
Nuo pari kohdetta ovat vain alkua. Kaikki kaukolennot, joiden toisesta päästä on mahdollista ottaa halpatyövoimaa, ulkoistetaan.
[/quote]
Ne varmaan sanoo sulle englanniksi ettei puhu suomea ja keskenään päivittelevät junttia joka ei osaa lainkaan englantia.
[/quote]
Voin testata heidän ranskan, saksan ja ruotsinkielen taidon myös. On se kumma jos vaan englanti kelpaa.
Suomalaiset nyrpeät emot laahustaa ja diivailee, ja asiakaspalvelu yhtä ynseää kuin Venäjällä.
Aasialaiset osaavat palvella, hymyillä ja ovat vielä todella vikkeliä koneen käytävillä liikkuessaan :)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:38"]
[/quote]
[/quote]
Voin testata heidän ranskan, saksan ja ruotsinkielen taidon myös. On se kumma jos vaan englanti kelpaa.
[/quote]
Kyllä RKP pitää huolen, että emot puhuvat ruotsia. Muutenhan rikottaisiin ruotsinkielisten perustuslaillisia oikeuksia olla ymmärtämättä mitään muita kieliä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:25"]
[/quote]
Voi huokaus, sama kuvio joka yhtiöllä.
Finski, edellyttäen että ne on valinnut halvimmat mahdolliset emot. Työt saa katsos ne jotka ne halvimmin tekee.