Paljonko on sinun eläkekertymäsi nyt?
oman eläkkeensä voi tarkistaa osoitteesta www.tyoelake.fi
Itsellä eläkettä kertynyt viime vuoden loppuun mennessä n 1650€/kk ikää 44v ja nainen
Kommentit (84)
940 e olen ymmärtänyt tämä on yleistä monilla joita tunnen, sen lisäksi asumistuki ja pikkuruinen Kelan raha.
Unelmani pärjätä ilman as tukea.
248 e oli lokakuussa kertynyt. Ikää 30. Olen ollut lasten kanssa yhteensä 3,5 v kotona, opiskellut ja joutunut olemaan työttömänäkin.
Onneksi itsellänikin sijoituksia ja säästöjä ja treidaamisen ansiosta omat kuukausitulot välillä jopa 6000 e / kk palkkatulojen 2650 e lisäksi.
En tiedä onko nykyistä eläkejärjestelmää enää edes olemassa silloin kun itse olisin eläkeikäinen, joten säästän ja sijoitan myös senkin takia. Itselläni säästöjä ja sijoituksia yhteensä 60 000 e.
Turha murehtia eläkettä. Kukaan ei varmasti tiedä, elääkö eläkeikään asti. Lisäksi eläkeikä nousee hiljalleen. Minun piti päästä eläkkeelle 63-vuotiaana, mutta nyt ikä onkin jo 65. Odotan innolla, että se nousee 68 ennen kuin pääsen virallisesti vapaalle. Tärkeää olisi elää nyt, eikä odotella tai surra eläkettä.
Kirjoittaja #78 täällä morjens, mitä kirjoitinkaan?
http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2014/09/26/akava-laski-elakkeet-putoavat-jopa-420-ekk/201413370/139
Akava laski: Eläkkeet putoavat jopa 420 e/kk
Jos olette 'fiksuja' uskotte, että nämä leikkauskierrokset oli tässä ja tähän voi luottaa.