Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko on sinun eläkekertymäsi nyt?

Vierailija
24.08.2014 |

oman eläkkeensä voi tarkistaa osoitteesta www.tyoelake.fi

Itsellä eläkettä kertynyt viime vuoden loppuun mennessä n 1650€/kk ikää 44v ja nainen

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 12:01"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 09:58"]

Miten jotkut uskaltaa laskea eläkeajan toimeentulonsa jonkun tulevan perinnön varaan?

[/quote]

Näinpä. Vanhemmilla on oikeus käyttää kaikki rahat itseensä ja myydä se mahdollinen hulppea talo nyt ja vaikka lähteä kiertämään rahoilla maailmaa. Estää ette voi, eikä oikeutta estää ole. 

[/quote]

[/quote]

Lainaus meni mönkään. Vanhemmilla ainakin miljoona käteistä tilillä/sijoituksissa ja neljä kiinteistöä ympäri maailmaa. Aika hulppeasti pitäisi elää jos kymmenessä vuodessa aikoisivat kaiken käytää ... Enkä ole "uskaltanut" itseäni tähän tilanteeseen, näin on vain käynyt ja tarkoitin vain että en osaa olla asiasta huolestunut.

4

[/quote]

Aiotko murhata vanhempasi 10 vuoden kuluttua? Tunnen ihmisiä, jotka ovat eläkkeellä, mutta molemmat vanhemmat elossa. Vanhemmat voivat myös lahjoittaa omaisuutensa vaikkapa hyväntekeväisyyteen tai testamentata niin että saat vain lakiosan. 

[/quote]

No ovat jo 75v. niin en usko että nyt 100-vuotiaaksi elävät, vaikka onhan sekin tietysti mahdollista. Minkä tiedän varmasti on että eivät todellakaan ole lahjoittamassa rahojansa muille eikä hyväntekeväisyyteen, olen jo nähnyt perikirjat ja omaisuus menne siskolleni ja minulle tasan. 

[/quote] Oot järkyttävä ahne paska! Kyttäät kuin haaskalla vanhempiesi kuolemaa jotta saisit HEIDÄN omaisuutensa tuhlattavaksi. Olet oksettava ihminen.

[/quote]

Mitkä ihmeen perikirjat? Taisi olla kuitenkin sepitetty tarina. Perunkirjat tehdään vasta kuoleman jälkeen, jos tuo niitä tarkoitti. Testamentti taas on sellainen asiakirja, jota voi muuttaa niin usein kuin haluaa. 

Vierailija
62/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 12:31"]

Hyvin masentavat 12€. Olen 22-vuotias ja ollut opiskelujen ohessa töissä vuodesta 2008 ja kesätöissä joka kesä 2007 lähtien. Eläke lähti kertymään vuonna 2010. Mutta toisaalta mitä järkeä on murehtia tämän ikäisenä eläkekertymäänsä, kun en varmaan tule ikinä pääsemään eläkkeelle. Silloin kun olen itse eläkeikäinen, hauta on luultavasti ainoa pelastus työelämästä. Vähän skeptistä suhtautumista...

[/quote]

Samanlaiset fiilikset. Omaa eläkekertymää tosin 3 e / kk. ( Kertynyt kesätöistä ja pari kuukautta sitten saadusta osa-aikatyöstä.) Minulle taidettiin tosin maksaa eläkemaksuja yhdestä työpaikastakin alaikäisenä. 

T: 20 v opiskelija. 

[/quote]

ap.llä ei 23-vuotiaana ollut kertynyt yhtään eläkettä. 20 vuodessa olen kertyneen eläkkeen onnistunut keräämään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nauraisin paskaset niille jotka elättelevät toivoa tulevaisuudessa jostain perinnöstä ja sitten se menisikin ohi.. :D

Khyyyyllä!

Vierailija
64/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 12:01"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 09:58"]

Miten jotkut uskaltaa laskea eläkeajan toimeentulonsa jonkun tulevan perinnön varaan?

[/quote]

Näinpä. Vanhemmilla on oikeus käyttää kaikki rahat itseensä ja myydä se mahdollinen hulppea talo nyt ja vaikka lähteä kiertämään rahoilla maailmaa. Estää ette voi, eikä oikeutta estää ole. 

[/quote]

[/quote]

Lainaus meni mönkään. Vanhemmilla ainakin miljoona käteistä tilillä/sijoituksissa ja neljä kiinteistöä ympäri maailmaa. Aika hulppeasti pitäisi elää jos kymmenessä vuodessa aikoisivat kaiken käytää ... Enkä ole "uskaltanut" itseäni tähän tilanteeseen, näin on vain käynyt ja tarkoitin vain että en osaa olla asiasta huolestunut.

4

[/quote]

Aiotko murhata vanhempasi 10 vuoden kuluttua? Tunnen ihmisiä, jotka ovat eläkkeellä, mutta molemmat vanhemmat elossa. Vanhemmat voivat myös lahjoittaa omaisuutensa vaikkapa hyväntekeväisyyteen tai testamentata niin että saat vain lakiosan. 

[/quote]

No ovat jo 75v. niin en usko että nyt 100-vuotiaaksi elävät, vaikka onhan sekin tietysti mahdollista. Minkä tiedän varmasti on että eivät todellakaan ole lahjoittamassa rahojansa muille eikä hyväntekeväisyyteen, olen jo nähnyt perikirjat ja omaisuus menne siskolleni ja minulle tasan. 

[/quote] Oot järkyttävä ahne paska! Kyttäät kuin haaskalla vanhempiesi kuolemaa jotta saisit HEIDÄN omaisuutensa tuhlattavaksi. Olet oksettava ihminen.

[/quote]

Osuiko pahaan paikkaan että mun tulevaisuus on turvattu? :D Ei tässä mitään kyttäillä. Mainitsipahan vain että en ole eläkekertymästäni huolissani kookkaan perinnön takia. Mutta sauhua siellä vain, ihan sama mulle.  

Vierailija
65/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

65: Kerro mikä on perikirja! Hih. 

Vierailija
66/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutan siitä asiasta, että Suomessa on indeksiin sidottu takuueläke, joka on tällä hetkellä hieman yli 700 euroa kuukaudessa. Jokainen eläkeläinen saa eläkettä siis vähintään sen hieman yli 700 euroa kuukaudessa, kukaan ei siis jää täysin tyhjän päälle, vaikka eläkekertymää ei olisikaan. Tosin tuolla hieman yli 700 eurolla ei tosin kovin leveää elämää elellä.

Vierailija
67/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäpä oli mielenkiintoinen ketju:). Kävin katsomassa ja oma eläkekertymäni on 2813€. Aikas vähän, mutta onneksi olen säästänyt ja sijoittanut. Olen 44v. nainen.

Vierailija
68/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"AP:llä on myös työnantajan maksama lisäeläke, johon on reilun 10 vuoden aikana kertynyt jo ihan mukava summa. Jos kupsahtaa ennen eläkeikää niin lapsi saa nämä kertyneet rahat perinnöksi." 

Työantajan maksamat lisäeläke, ei kuitenkaan kerrytä työeläkettä, vaan sen avulla aikaistetaan varsinaista eläkeikää, joka tällä hetkellä on 62-vuotta ja lisäeläkettä maksetaan 65-vuotiaaksi eli 3-vuotta, joka jälkeen saa varsinaisen työeläkeen, ilman työnantajan maksaa lisäeläkettä.

Vierailija
69/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erästä työkaveriani odotti ihan kohtuullinen eläke, melkein 3000 kuussa. Sai pian eläkkeelle siirtymisen jälkeen aivoverenvuodon ja menehtyi. 

Vierailija
70/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"]Mä en edes katso, mua niin vituttaa edelleen se että alle 23v tehdystä työstä ei makseta eläkettä! En tajua miksi ei?

Nuorena painoin kesäisin kovasti töitä, samoin opiskelujen ohessa ja valmistumisen jälkeen . Mulle kertyi työkuukausia siis tuossa ajassa n. 6-7 vuoden edestä, mutta niitä ei noteerata mitenkääne eläkkeessä? 

Perseestä koko systeemi, tienaan rahani muutoin enkä tuollaisiin luota.

[/quote]

Muakin suoraan sanottuna kyrsii kun on välillä jopa tullut viikonloppuisin tehtyä 14h vuoroja... Kaikki lomat ja pyhät töissä, mutta ei :(...opiskelija minäkin."

Nykyään työeläke alkaa kertymään jo 18-vuotiaasta, myös viikonloppu työstä. Ennen ikäraja oli 24-vuotta eli tämän päivän opiskelijoille eläkekertymä alkaa lähes poikkeuksetta työelämään siirryttäessä, toisin kuin ennen.

Tämän päivän eläkkeet eivät ole ongelma, koska työeläkeet ovat niin pieniä. Naisilla se on keskimäärin reilut 1300.-ja miehillä 1600.-/kk, mutta tulevaisuudessa yli 2000 e/kk tulee olemaan melkoisesti, alennetun eläkekertymän ja hyvien palkkojen vuoksi, myös äitiyspäivärahat ja työttömyysjaksot kerryttävät eläkettä, toisin kuin ennen.

Vierailija
71/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:30"]

"AP:llä on myös työnantajan maksama lisäeläke, johon on reilun 10 vuoden aikana kertynyt jo ihan mukava summa. Jos kupsahtaa ennen eläkeikää niin lapsi saa nämä kertyneet rahat perinnöksi." 

Työantajan maksamat lisäeläke, ei kuitenkaan kerrytä työeläkettä, vaan sen avulla aikaistetaan varsinaista eläkeikää, joka tällä hetkellä on 62-vuotta ja lisäeläkettä maksetaan 65-vuotiaaksi eli 3-vuotta, joka jälkeen saa varsinaisen työeläkeen, ilman työnantajan maksaa lisäeläkettä.

[/quote]

Hyvällä tuurilla voi selvitä työelämässä viralliseen eläkeikään asti tai sitten ei. Lisäeläke mahdollistaa sen että voi jäädä aiemmin eläkkeelle ja saada siitä kohtuu korvauksen. Eiköhän niille muutamalle sadalle eurolle kuukaudessa löydy käyttöä eläkkeellä. Ja jos kupsahtaa ennen eläkeikää niin rahat jäävät perillisille eikä yheiskunnalle. 

ap

Vierailija
72/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman vajaat 1300 e / 37 v.  

Vierailija
73/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkettä kertynyt 201 euroa, ikää 32 vuotta. Maksan tosin vapaaehtoista omaeläkettä 50e kuussa, ja olen aloittanut sen maksamisen jo 25-vuotiaana. Toivon, että tuo säästäminen jotenkin sitten helpottaisi elämää, ja olen yrittänyt säästää myös muutenkin. En oikein usko, että tulevaisuudessa pääsee eläkkeelle hyvänkuntoisena 63-vuotiaana.. joutuu varmaan seitsemänkymppiseksi asti olemaan töissä.

Vierailija
74/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkettä on kertynyt 630 euroa/kk ja ikää on 40v. Jos siirryn vanhuuseläkkeelle 63-vuotiaana, eläkkeeni on noin 2600 euroa. Tässä näkyy ilmeisesti jo se eläkeleikkuri, koska eläke on alle puolet nykyisistä tuloistani. :(

Vierailija
75/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:18"]

Muistutan siitä asiasta, että Suomessa on indeksiin sidottu takuueläke, joka on tällä hetkellä hieman yli 700 euroa kuukaudessa. Jokainen eläkeläinen saa eläkettä siis vähintään sen hieman yli 700 euroa kuukaudessa, kukaan ei siis jää täysin tyhjän päälle, vaikka eläkekertymää ei olisikaan. Tosin tuolla hieman yli 700 eurolla ei tosin kovin leveää elämää elellä.

[/quote]

Nyt on, kyllä. Tuo takuueläke voidaan tietenkin myös poistaa vastaavalla nuijan kopautuksella, kuin millä se muutama vuosi sitten kepulaisten toimesta säädettiin. Takuueläke luotiin suurten ikäluokkien tarpeisiin, taas kerran, ja kun he ovat menneet, tuota tuskin enää tarvitaan. Itse en tuon varaan luottaisi.

Vierailija
76/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:25"]

Tämäpä oli mielenkiintoinen ketju:). Kävin katsomassa ja oma eläkekertymäni on 2813€. Aikas vähän, mutta onneksi olen säästänyt ja sijoittanut. Olen 44v. nainen.

[/quote]

Mikä sinun bruttopalkkasi on?

Vierailija
77/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaas ketju poistoon.

http://www.pusa.fi/Renkien%20kaappaus.pdf

Ja joku uskoo saavansa sen, mitä TyEL yhtiö lupaa NYT, vaikka maksun aika on vasta 20v päästä? Kirja käsittelee eläkeyhtiöiden korruptiota.

Vierailija
78/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 16:35"]

Erästä työkaveriani odotti ihan kohtuullinen eläke, melkein 3000 kuussa. Sai pian eläkkeelle siirtymisen jälkeen aivoverenvuodon ja menehtyi. 

[/quote]

Opettaja? Tiedän vastaavan, en eläkkeen määrää, mutta ei kuukauttakaan kestänyt eläkkeellä olo, jota oli kovasti odottanut. En tuntenut hyvin kuitenkaan.  

Vierailija
79/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1023€/kk ikää 26, en taida vielä jäädä eläkkeelle.. :DD Vaikka toisaalta, jos tarpeeksi kerkeän kerryttää eläkettä ja säästää rahaa.. Voisin kyllä jäädä varhaiseläkkeelle sitten joskus +50v. Kerkeiäisi tehdä enemmän omia juttuja, ja olla lapsien ja lapsenlapsien (jos sellaisia on..) matkustella ja nauttia elämästä.

..Mutta eläkettä en vielä mieti, olen niin nuori.. Toivottavasti olen terve, kun jään eläkkeelle. Se on omasta mielestä rahaa tärkeämpi juttu! :)

Vierailija
80/84 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 09:43"]

2300 eur/kk kasassa, 51 v

[/quote]lienet aika hyväpalkkainen... Paljonko brutto? Kateellinen täällä kyselee

[/quote]

Vuositulot  on pitkään olleet siinä 100 - 115 000 eur/v, ahkeruudesta ja laskutuksesta riippuen. Aika paljon on sen eteen saanut tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi