kuinka usein värjäätte hiuksianne kotona?
Mulla ei ole varaa käydä kampaajalla koko vuonna. Eilen värjäsin kotona kaupan aineella. Halvaks tuli 14e, mutta lopputulos kamala.
Kommentit (39)
ja 22 jatkaa.
Niin eroa ei ole koti- ja kampaamoväreissä. Samaa myrkkyä eri purkissa.
Värjään aina kotona (paitsi jos n. kerran vuodessa/kahdessa hemmottelen itseäni kampaamoreissulla) ja ylläpidän väriä värinaamioilla (punaiset hiukset). Värjään n.2-3kk välein :)
Itse asiasssa henna on myös myrkky. Luonnollinen myrkky, mutta myrkky kuitenkin. Vähän niin kuin valkoinen kärpässieni tai kielo tai kuusaama. Tai tarkemmin sanottuna hennan sisältämä lawson on se myrkky. Se ei aiheuta mitään allergiaa, vaan syöpää.
Olen värjännyt hiuksiani yläasteelta asti ja täytän nyt 40v. Värjään ehkä 4 kertaa vuodessa, aina leikkautettuani hiukset, kun on lyhyt malli, lähtee leikkaamalla väri kokonaan sivuilta ja takaa, tällä kertaa kun kävin leikkauttamassa, en värjännytkään, mietin kanssa tuota että voisiko olla värjäämättä, vaikka oma väri on kauhea eiminkäänvärinen epäväri, maantienvärinen. En ymmärrä miten kotivärjäys voi mennä pieleen, jos sen verran osaa katsoa että joka kohtaan tulee väriä, niin kyllä se hyvä tulee, ei tarvi olla rakettitieteilijä. Kampaajani sanoikin minulle että myös hän on huomannut sen, että itsevärjäämällä markettiväreillä väri pysyy paljon paremmin, parempana pidempään kuin kampaamoväreillä, ei hänkään tiennyt miksi. En käsitä ihmisiä jotka sanoo että markettiväreillä ei voi värjätä, mikä järki on maksaa kampaamoon moninkertainen rahamäärä? Millä tavalla se väri on erilainen jos sen joku laittaa kampaamossa päähäsi, etkä sinä kotonasi? Raitoja on varmaan vaikeampi laittaa, mutta siihen kin voi pyytää kaverin apua.
En värjää hiuksia kotona.
T. kalju mies.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:42"]
En enää koskaan. Kuten yllä jo mainittiin, hiusvärit varsinkin kestovärit ja kevytvärit ovat allergisoivia ja herkistäviä, kenties jopa syöpääaiheuttavia aineita. Oikeasti.
Se kevytväri on vaan markkinointikikka, ihan samaa tavaraa se on.
Lisäksi on hiusvärejä, joita myydään "luonnonväreinä", mutta niissäkin voi olla aivan samoja haitallisia aineita.
Lisäksi kestovärit yms. muuttavat hiuksen rakennetta niin, että hiuslaatu on alussa nätti sileä ja kiiltävä, mutta pian ohut, sähköinen ja lentävä. Siksi monet joutuvat värjäyskeirteeseen, koska yrittävät aina saada hiuksen laadun samanlaiseksi kuin alussa. Mutta itse asiassa hiuksen kunto heikkenee värjäys värjäykseltä.
Ja sitten kun hius on tuollainen ikävä laadultaan, pitää hiusta pestä usein ja muotoilla hiusta. Se ei vie vain aikaa vaan myös rahaa, koska jottei väri haalistu pitää olla suojaavat shampoot ja muotoilutuotteet. Siinä sitä sitten hiuksen pintaan alkaa kerääntyä kaikenlaista töhnää, joka ei lähdekään miedolla shampoolla vaan joutuu ottamaan kaikenmaailman syväpuhdistavia shampoita, jotka taas kuluttavat sitä väriä. Kaikki tuo ruljanssi lisäksi rasittaa ja kuivattaa hiusta.
Monet värjäävät ym. syiden takia vieläpä useammin kuin pitäisi, joten altistavat itsensä ikäville kemikaaleille suositeltua useammin.
[/quote]
Aika taukki saa olla, jos uskoo väriä suojaaviin shamppoisiin. Nehän on pelkkää lumetta. Hiuksissani on n. 40 värinpoistoa (lapaluille yltävät luonnonkiharat hiukset) ja paremmassa kunnossa nämä on, kuin perus valkaisijalla. Jippohan nimenomaan on, että " älä kerrosta, värjää vain tarpeeseen". -21
Värjäsin ehkä kymmenen vuotta hiuksiani vuorotellen kampaajalla ja kotona, ehkä noin parin kuukauden välein. Viimeiset noin viisi vuotta kävin kampaajalla värjäyttämässä noin kolmen kuukauden välein.
Jossain vaiheessa juurikasvu oli jo niin pitkä, että ajattelin josko en enää värjäisi ollenkaan. Nyt olen ollut värjäämättä hiuksiani noin puolitoista vuotta. Latvoissa nyt kivasti vaaleampaa, mutta muuten omaa väriä.
Nyt ainakin suunnitteilla, etten enää värjäisi hiuksiani kokonaan. Jos alkavat näyttää tylsiltä, voisi käydä laittamassa muutamia raitoja hiuksiin, jotka tuovat sitten vähän elävyyttä. Mutta ei enää koko pään värjäämistä.
Värjään n. 6-7 viikon välein, värin vaikutusta juuri tässä odottelen pelkkä pyyhe ympärilläni. Jos haluaisin olla kokonaan ilman tyvikasvun näkymistä, tarvitsisi värjätä n. neljän viikon välein. Kärsin noiden valkoisten hiusten esiinmarssista sen parisen viikkoa ekstraa, mutta sitten pitää jo hankkia väriä. Inhoan syvästi valkoisia hiuksia, samoin kuin valkoisia ripsiäni ja kulmakarvojani, joita on aina vain enemmän tummanruskeiden seassa. Ja ikää on vasta alle viisikymmentä. :(
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:46"]
Itse asiasssa henna on myös myrkky. Luonnollinen myrkky, mutta myrkky kuitenkin. Vähän niin kuin valkoinen kärpässieni tai kielo tai kuusaama. Tai tarkemmin sanottuna hennan sisältämä lawson on se myrkky. Se ei aiheuta mitään allergiaa, vaan syöpää.
[/quote]
Sulla on väärää tietoa. Henna ei aiheuta syöpää, kun sitä käytetään värinä. Tutkimuksissa, joissa todettiin hennan aiheuttavan syöpää, hennaa tutkittiin SYÖTTÄMÄLLÄ kaneille suuria määriä hennaa ja todettiin siten hennan aiheuttavan syöpää. Siis hennaa käytettiin ks. tutkimuksessa sisäisesti eikä ulkoisesti kuten kuuluisi. Normaalikäytössä henna ei aiheuta syöpää. Moni muukin aine on turvallinen iholle levitettynä, mutta ei sisäisesti nautittuna.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 07:13"]
Mulla ei ole varaa käydä kampaajalla koko vuonna. Eilen värjäsin kotona kaupan aineella. Halvaks tuli 14e, mutta lopputulos kamala.
[/quote]
Kerran viikossa,tosin käytän hippihiusväriä eli hennaa.
Kerran 4 viikossa. Värjään luonnostaan maantienharmaata tukkaa mustaksi, joten pakko värjätä usein. Koskaan ei ole kotivärjäys mitenkään epäonnistunut.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:46"]
[/quote]
Sulla on väärää tietoa. Henna ei aiheuta syöpää, kun sitä käytetään värinä. Tutkimuksissa, joissa todettiin hennan aiheuttavan syöpää, hennaa tutkittiin SYÖTTÄMÄLLÄ kaneille suuria määriä hennaa ja todettiin siten hennan aiheuttavan syöpää. Siis hennaa käytettiin ks. tutkimuksessa sisäisesti eikä ulkoisesti kuten kuuluisi. Normaalikäytössä henna ei aiheuta syöpää. Moni muukin aine on turvallinen iholle levitettynä, mutta ei sisäisesti nautittuna.
[/quote]
Niin ja siis synteettisen hennan on kyllä todettu aiheuttavan syöpää. Se on eri asia kuin aito henna.
Niin monta kertaa oon mokaillut kaupan värien kanssa että nykyään käyn kampaajalla suosiolla kuuden viikon välein.
Olen leikannut ja värjännyt hiukseni seitsämän vuotta itse. Viimeksi laitoin raitoja pari kuukautta sitten ja sitä ennen värjäsin vuosi sitten kokonaan. Aikasemmin värjäilen neljän viiden kuukauden välein. Aina on tullut hyvät hiukset ja väri miellyttänyt :) On tullut kokeiltua ruskeaa, mustaa, blondia, punaista yms...
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:46"]Itse asiasssa henna on myös myrkky. Luonnollinen myrkky, mutta myrkky kuitenkin. Vähän niin kuin valkoinen kärpässieni tai kielo tai kuusaama. Tai tarkemmin sanottuna hennan sisältämä lawson on se myrkky. Se ei aiheuta mitään allergiaa, vaan syöpää.
[/quote]
No jaa, kiistelty asia, se on nimittäin myös hoitava aine.
T: Kemisti
Viimeisin tutkimustieto. Kannattaa lukea ainakin lopusta johtopäätökset: http://ec.europa.eu/health/scientific_committees/consumer_safety/docs/sccs_o_140.pdf
Värjään aina kotona noin 6-8 viikon välein. Lopputulos on mielestäni yhtä hyvä kuin kampaamossa teettämäni ovat olleet. Kun noudattaa ohjeita, nykyväreillä saa hyvän lopputuloksen. En sitten tiedä, onko eroa siinä, värjääkö esim. tummaksi vai vaaleaksi. Itse värjään kullanvaaleaksi.
Minä värjään jatkuvasti vyötärömittaiset hiukseni itse kevyt värillä 6-8vk välein. Kampaaja pilasi aikoinaan hiukseni, sen jälkeen olen värjännyt ja tasoittunut itse.
Laitan sävyä tyveen, ehkä 10vk välein pituuksiin myös.
Hoitoaineita hiukseni rakastaa myös. Olen 50v ylittänyt.
En enää koskaan. Kuten yllä jo mainittiin, hiusvärit varsinkin kestovärit ja kevytvärit ovat allergisoivia ja herkistäviä, kenties jopa syöpääaiheuttavia aineita. Oikeasti.
Se kevytväri on vaan markkinointikikka, ihan samaa tavaraa se on.
Lisäksi on hiusvärejä, joita myydään "luonnonväreinä", mutta niissäkin voi olla aivan samoja haitallisia aineita.
Lisäksi kestovärit yms. muuttavat hiuksen rakennetta niin, että hiuslaatu on alussa nätti sileä ja kiiltävä, mutta pian ohut, sähköinen ja lentävä. Siksi monet joutuvat värjäyskeirteeseen, koska yrittävät aina saada hiuksen laadun samanlaiseksi kuin alussa. Mutta itse asiassa hiuksen kunto heikkenee värjäys värjäykseltä.
Ja sitten kun hius on tuollainen ikävä laadultaan, pitää hiusta pestä usein ja muotoilla hiusta. Se ei vie vain aikaa vaan myös rahaa, koska jottei väri haalistu pitää olla suojaavat shampoot ja muotoilutuotteet. Siinä sitä sitten hiuksen pintaan alkaa kerääntyä kaikenlaista töhnää, joka ei lähdekään miedolla shampoolla vaan joutuu ottamaan kaikenmaailman syväpuhdistavia shampoita, jotka taas kuluttavat sitä väriä. Kaikki tuo ruljanssi lisäksi rasittaa ja kuivattaa hiusta.
Monet värjäävät ym. syiden takia vieläpä useammin kuin pitäisi, joten altistavat itsensä ikäville kemikaaleille suositeltua useammin.