Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuinka usein värjäätte hiuksianne kotona?

Vierailija
24.08.2014 |

Mulla ei ole varaa käydä kampaajalla koko vuonna. Eilen värjäsin kotona kaupan aineella. Halvaks tuli 14e, mutta lopputulos kamala.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Joskus mun toisella paikkakunnalla asuva kampaaja-kaveri värjää käymään tullessaan. Yleensä käyn kampaajalla hiusmuotoilukoulussa. Nyt varasin ajan ammattikoululle hiusten leikkaukseen. Maksaa 5-15€ riippuen siitä leikkaako ekaluokkalainen jne.

Vierailija
2/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Jos ei ole varaa kampaajalle mennä niin annan olla. Onneksi en ikinä värjää koko päätä, raitoja laitan, joten ei kauheesti haittaa jos ei ole varaa mennä laittamaan uusia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuosi oli vähän laihempi tulojen puolesta, joten värjäsin hiukset noin 8-10 viikon välein kotona. Lopputulos oli ihan ok, mutta ei kampaajan tasoa missään tapauksessa. Tänä vuonna olen käynyt kampaajalla ja yrittänyt säästää muualta siihen menevät rahat. Viimeksi kampaajakeikka kun taisi maksaa 125 e.

Vierailija
4/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap voisitko sä käydä jossain amiskalla kampaajalla? Siellä kuitenkin opettaja aina paikalla neuvomassa oppilaita ja tarkistamassa lopputuloksen.

t.2

Vierailija
5/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä värjään n. 8 viikon välein. Mulla käynyt hyvä tuuri kun olen löytänyt kaupasta tietyn värin, joka on tosi hyvä ja sopiva mulle.

Vierailija
6/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin pitkään hiuksiani noin kahden kuukauden välein paria astetta omaa väriäni tummemmalla värillä, joka toinen kerta kampaajalla, joka toinen kerta juurikasvua kotona kevytvärillä (käytin kampaajan sivellintä tähän). Raskaus- ja imetysaikana en käynyt ollenkaan kampaajalla värissä,  ja värjäsin juurikasvua lähempänä omaa sävyä olevalla kevytvärillä harvakseltaan noin 4 kuukauden välein. Lopulta tein pelkistyskäsittelyn ja haalistutin väriä kotona, ja menin sitten värjäämään hiukset kampaajalla lähes täysin omaa väriäni  (tuhkaan taittava keskiruskea, 5.01/6.01) vastaavalla sävyllä. Nyt aikomuksena on kasvattaa väri kokonaan pois päästä, ja korjailla sävyä suoraväreillä, jos on tarvetta.

Vierailija
7/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 08:12"]Mä värjään n. 8 viikon välein. Mulla käynyt hyvä tuuri kun olen löytänyt kaupasta tietyn värin, joka on tosi hyvä ja sopiva mulle.

[/quote]

Sama! Väri on niin lähellä omaa, ettei tule yhtään erottuvaa tyvikasvua!

Vierailija
8/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitkaa kaupasta aina luonnollisemman värinen sävy, niin onnistuu. Omille maantienharmailleni otan lämpimäm vaaleanruskeita, ei oo ikinä menny pieleen.

Vierailija
9/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään kuukauden välein juuren jos on kasvanu liikaa. Väri on onnistunu hyvin . Sävy on syvä tummanruskea. Jos värjäisin jollain erikoisemmalla värillä ni menisin kyl kampaajalle.

Vierailija
10/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4vk välein värjään mustanruskealla. Vois varmaan pidemmälläkin välillä, oma tukka on ruskea niin ei sinänsä erotu juurikasvu. Omaan silmään se näkyy :D

Vierailija
11/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään itse n. 8vk välein.. Olen löytänyt hyvän värin. Käyn kuitenkin kampaajalla aina joskus :)

Vierailija
12/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 07:13"]Mulla ei ole varaa käydä kampaajalla koko vuonna. Eilen värjäsin kotona kaupan aineella. Halvaks tuli 14e, mutta lopputulos kamala.

[/quote]

millä sävyllä värjäsit

Vierailija
13/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitoja tms. en kotona laittaisi mutta kyllä yksiväriseen värjäykseen löytyy kaupastakin nättejä värejä. Itselläni on nyt kylläkin kampaajan tekemä liukuväri hiuksissa ja kasvatan samalla kaikkia värejä päästäni pois. Oma hiustenväri on ihan nätti, olen ruvennut ihmettelemään miksi olen värjännyt sitä niin kauan.

Vierailija
14/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee nyt vähän pelkkää kysymystä laajempi vastaus.. Myöskään minulla ei ole varaa käydä kampaajalla (olen tälläinen Laura Rädylle tuntematon pienituloinen). Olen  vuosia värjännyt markettiväreillä hiuksiani n. kerran kuukaudessa ehkä 14-vuotiaasta lähtien. Nuorempana vaalensin, mutta 30 vuotta täytettyäni ymmärsin, että tummanruskea sopii minulle paremmin kuin vaalea.

Viime keväänä minulle tuli suuri havahtuminen. Muut tummat ja punaiset hiusvärit kuin suoravärit ja Henna -värit sisältävät kaikki puhdasta myrkkyä eli PPD:tä. Tämä ppd markkinoidaan ihmisille "allergiaa aiheuttavana", mutta on käytönnössä myrkky. Ihmiset käyttävät tätä myrkkyä päähänsä säännöllisesti ja sitä voi hyvin verrata lyijystä valmistettujen puutereiden käyttöön menneisyydessä (ei tapa heti, mutta pitkän ajan kuluessa myrkytys). Jos hiusvärissä lukisi: "Voi aiheuttaa myrkytyksen.", tuote ei varmaankaan olisi yhtä myyvä kuin, että siinä lukee: "Voi aiheuttaa allergisen reaktion." Allerginen reaktio kuullostaa vaarattomammalta.

http://kemikaalikimara.blogspot.fi/2011/12/kemikaalikimaran-hiusvariopas.html

http://kemikaalikimara.blogspot.fi/2011/11/rytmihairiot-hiusvarit-ja-vastuut.html

Tämän havahtumisen jälkeen siirryin Hennaan ja Indigoon (Sante hiusvärit), koska haluan pitää tummanruskean (melkein musta, kiiltää punaiselle auringossa) tukan oman maantienharmaan sijaan. Olen kyllä kuullut, että joku voi olla hennallekin allerginen, mutta siinä on kyse "oikeasta" allergiasta samaan tapaan kuin joku voi olla allerginen vaikkapa kalalle tai tomaatille. Suurimmalle osalle ihmisistä Henna käy, koska se ei ole myrkky.

Koska Hennalla voi värjätä kuinka usein haluaa se jopa parantaa hiusten kuntoa ja tekee nistä paksummat (väri jää kalvoksi hiuksen pintaan toisin kuin ppd väreissä, jolloin ppd saa värin tunkeutumaan hiuksen läpi), hennalla voi värjätä halutessaan vaikka joka viikko. Itse olen käyttänyt 2-3 viikon välejä. Ja olen käyttänyt lapsesta asti hoitoaineita helposti takkuuntuvien hiusteni kanssa. Ensimmäistä kertaa elämässäni minun ei tarvitse käyttää hoitoainetta kuin ehkä mahdollisesti talvella sähköisyyden takia. Olen nyt hennaillut keväästä saakka. Hoitoaineeksi suositteli jo vuosia hennaillut tuttavani tätä: http://www.xz.fi/tuotteet/xz-tyrni-hoitoaine. Kyseinen hoitoaine ei sisällä silikoneja, jotka haittaisivat hennan tarttumista hiuksiin. Pesen hiukseni päivittäin Ole Hyvä Nokkos-Yrtti-Shamppoolla.

Hennavärit ovat hiukan kalliimpia kuin markettivärit (n. 14€/paketti), mutta sopivat mun budjettiin. Joskus olen käyttänyt sinistä sävyä antamaan kampaamosta ostamaani Colour Maskia (tätä: http://kauneusstudiofab.blogspot.fi/2013/10/varin-yllapito-kotona.html, sävy Coffee), jos olen halunnut vähentää punaista kiiltoa hiuksistani varsinaisten värjäysten välissä.

Värin levittäminen on haastavampaa ja käytännössä tarvitsee levittämiseen ostaa erikseen tälläinen hiusväripensseli: http://www.pahis.fi/product/2476/hiusvari---pensseli. Vaikutusaika myös on pidempi (3 tuntia suihkumyssy ja pipo päässä). Hiukset myös tuoksuvat aina kastuessaan yrttiselle, mutta itse pidän siitä tuoksusta. Hennavärit antavat myös eri erissä hiukan erilaisen tuloksen. Jollain värjäyskerralla väri tarttuu juurikasvuun todella hyvin ja toisella kerralla heikommin johtuen siitä, että värihän tehdään kasveista (eikä laboratooriossa vakiintuneena koostumuksena). Itseäni se ei haittaa, koska seuraavalla kerralla väri yleensä jää taas syvemmin kiinni. En myöskään huomaa erityisemmin rajaa hiusteni pituuksissa olevan vanhan markettivärin ja hennan välillä (ensinen hiusvärini oli tämä Poly Colourin Tummanruskea: http://3.bp.blogspot.com/-cdEM0jtsoB0/UYpDtr8zuRI/AAAAAAAACBc/8BrMdI8Dawc/s320/image_view.jpg ).

Vierailija
15/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä värjäsin ennen muutaman kerran vuodessa, vaalensin, mutta minäkin olen  nyt siirtynyt luonnollisempaan suuntaan, kemikaalit ei kiinnosta, siksi en ole nyt vuoteen värjännyt ollenkaan enkä aio värjätäkään. Hiuksissani ei ole pahat rajat kuitenkaan, vaalensin viimeisinä vuosina vain 1-2 astetta.

Vierailija
16/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään itse kotona. Pitkät punaiset hiukset, ja punainenhan haalistuu miltei heti, varsinkin kesällä. Täytyy siis värjätä 2-3vkon välein ainakin. En edes uskalla miettiä mitä maksaisi kampaajalla...
Käyn kuitenkin kampaajalla leikkauttamassa, aina kehuu miten on hyvä ja kirkas väri päässä :)

Vierailija
17/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain wt:t värjäävät hiuksiaan kaupan väreillä.

Vierailija
18/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:51"]Vain wt:t värjäävät hiuksiaan kaupan väreillä.

[/quote]

Vain wt:t värjäävät hiuksiaan

Vierailija
19/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään n. 4-6 viikon välein. Ostan kaupan halvinta väriä (Cameo/Cameleo, paketti maksaa noin 4e) ja värjään vain juuret. Minulla on kaksiväriset hiukset, joten joka värjäyskerralla menee puoli pakettia kumpaakin väriä, eli värjäykseni maksaa sen 4 euroa kerta.. Halvaksi tulee, järkyttävää ajatellakin että pulittaisin jollekin vaikka 120 euroa samasta hommasta. Työtähän tuo värjääminen toki vaatii kun pitää itse peilien kanssa kikkailla jne, mutta on säästön väärti kuitenkin :)

Vierailija
20/39 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään kerran kuussa (värinpoisto joka toinen kuukausi 14 e ja shokkivärit joka toinen kuukausi 14 e). Valkaisen vain juuret ja sävytän koko pään, että värit pysyvät kirkkaina. Joskus laitan tahallaan pastellisävyille ja silloin joudun kahden viikon kuluttua laittamaan shokkiväripastellit uudestaan. En ole käynyt kampaajalla värjättävänä koskaan. Omaa kokemusta hiusten värjäämisestä on se 10 vuotta ja jälki on samaa tasoa, kuin liikkeessäkin olisi. Onhan se kikkailua, mutta vuodessa tuhansia euroja halvempaa, kuin liikkeissä. Viimeksi kun katsoin, niin shokkivärit maksoivat raitoina jo 90 e, joten en ole uskaltanut ajatella koko pään hintaa.