Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vegaanit käyttää eläinperäistä lääkettä?

Vierailija
24.08.2014 |

Esim. insuliini, kilpirauhaslääkitys tai vaikka kyyn vastamyrkky? Vai koskeeko eläinviha vain suunkautta otettavia juttuja? Eli lääkettä voi pistää?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tuntemaltani vegaanilta tätä asiaa kerran. Hän sanoi että jos ei ole vegaanitonta vaihtoehtoa ja lääke on tarpeellinen niin hän käyttää sitä. Hän on tietoinen että siinä on eläinperäistä ainetta, mutta syö sen silti.

Vierailija
22/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta ketjusta kopioitua:

Ajatuksesihan on, että jos vegaani käyttää lääkettä tai käy magneettikuvauksessa, hän ei olekaan enää vegaani, vaan kaksinaamainen ja tekopyhä.

Valitettavasti maailma ei ole valmis ja vegaanikin joutuu toimimaan pienimmän haitan periaatteella.

Etsitkö kaikista ihmisistä jotain huomautettavaa samalla innolla? Mitä lähimmäisesi sanovat, kun kaivat esiin kaikki epätäydellisyydet?

Kieltäytyisitkö sinä käyttämästä IBM:n ja Siemensin teknologiaa missä tahansa maailman laitteista tai Wolksvagenin ja Fordin autoja, koska he tekivät kauppaa natsien kanssa? Jos käyttäisit, olisitko välittömästi ihan natsi itsekin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:12"] [quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:08"]Tähän on jo vastattu toisessa ketjussa. Vegaaniviha ajaa tekemään sokeana monia samanlaisia avauksia. [/quote] Mikä ihmeen vegaaniviha? :D kasvissyönti on kiva juttu, mutta siinä vaiheessa kun lihansyönti on lopetettu kokonaan ja homma menee fanaattisuuden puolelle ollaan kyllä väärillä jäljillä. Ihminen on sekasyöjä! JOS arvottaa eläimet ihmisen tasolle, on tekopyhää nostaa se oma henkilulta muiden hengen yläpuolelle. [/quote] Fanaattisimpia näisssä ketjuissa tuntuvat olevan vegaaneja monin eri tavoin törkeästi haukkuneet ihmiset. On merkillistä, että vegaanisuus saa aikaan niin äärimmäisiä reaktioita, että voidaan puhua vihasta. Lue ketjuja ja tule sitten sanomaan, kuka on fanaattinen. Vegaani nimenomaan ei arvota eläintä ihmisen kanssa samalle tasolle. Ihminen kykenee päättämään valinnoistaan, kuten syömisistään, toisin kuin eläin. Se, että ihminen kykenee olemaan sekasyöjä, ei tarkoita sitä, että niin pitäisi olla. Eihän ihminen toteuta muitakaan biologisia tarpeitaan ja impulssejaan vain siksi, että ne ovat olemassa.    [/quote] Kuitenkin suurinta osaa toteuttaa: lisääntyminen, jälkeläisistään huolehtiminen, metsästäminen. Edelleen kasvossyönti on todella suotavaa, mutta on naurettavaa kieltäytyä lihansyönnistä kokonaan. Se on pelkkää pätemisen halua ja nillittämistä. Kieltäytymällä lihansyönnistä et itseasiassa paranna eläinten oloja lainkaan. Kuluttamalla luomulihaa kannustat kasvattajia panostamaan eläinten elämänlaatuun. Ihminen kykenee päättämään syömisistään, mutta miksi se rajoittaminen päättyy siihen kun oma henkikulta on vaarassa? Eiköhän eläinkokeissa käytetyt eläimet ole kärsineet hieman enemmän kuin elävältä (vahingossa) teurastettu kana. Mikä tekee lääketestauksesta saatikka eläinperäisistä lääkkeistä erityistapauksia? Pahimmillaan nämä vegaanit nillittävät etteivät voi syödä tarjottua ruokaa esim. erehdyksessä käytetyn liivatteen (teurasjätteen!!!) vuoksi mutta hyvin lääkettä varten kidutettu eläin on ihan ok. En vaan ymmärrä.

[/quote]Mutta väkivalta ja raiskaaminen ja sukukypsiin alaikäisiin sekaantumien ei varmasti sinustakaan ole ok, vaikka nekin impulssit ovat meissä.

Kerrotko, miksi on naurettavaa, pätemistä ja nillittämistä kieltäytyä lihansyönnistä? Se ei viestistäsi selvinnyt.

Kieltäytymällä lihansyönnistä lihakarjaa ei kannata kasvattaa niin pajon. Ei karjaa, ei kärsimystä. Eikö olekin yksinkertaista?

Ei kanojen elävätä teurastaminen ole mikään vahinko vaan normipäivä. Jos liivatetta on käytetty vahingossa, silloinhan liivatteen käyttäjän tulisi pahoitella, ja tarjota se, mitä oli tarkoitettukin, eli ilman liivatetta, jos oikein ymmärsin.

Et siis näe mitään eroa lääkkeiden ja ravinnon välillä? Oletko yhtä mustavalkoinen kaikissa moraaliasioissa. Onko sinulla periaatteita? Koe-eläinten kohtelu on vaikea asia, mutta ilman aktivisteja siihenkään ei oltaisi saatu edes niitä mutoksia, mitä nykyään on tapahtunut.

Koska itsekin olet sitä mieltä, että koe-eläimiä kidutetaan, mitä teet näiden eläinparkojen eteen?

[/quote]

Kyllä, tarkoitus on ollut tarjota vegaanista ruokaa mutta sen kakun pyöräyttämiseen menee monta tuntia! Ei sitä noin vain nosteta jääkaapista valmiina.

Pedofilia on parafilia, jota ei ns. Terveessä ihmisessä esiinny. Miehissä teini-ikäiset (naiset) herättävät luonnollisesti kiinnostusta, ja ilman länsimaista moraalia he olisivatkin vapaata riistaa saavutettuaan sukulypsyyden. Me kuitenkin kiellämme tämän vaiston, sillä haluamme varjella teinienkin seksuaalisuutta. Ja se on hieno asia!

Jos olet käynyt seuraamassa kotimaisia tiloja ja teurastamoja niin huomaat kyllä että sairaat eläimet lopetetaan heti, ja jos joku kana kisutetaan kuoliaaksi niin se on todellakin ON vahinko.

Näet itse asiat mustavalkoisesti. "Ei karjaa ei kärsimystä". Miten olisi ensin tuotantoeläinten inhimillinen kohtelu, sen jälkeen lihansyönnin vähentäminen? Miksi täytyy heti lähteä fanaattiselle linjalle? Minusta srn fanaattisen linjan tulisi kantaa ihan loppuun asti. Esim kilpirauhashäiriöt harvoin ovat hengenvaarallisia, ja lääkkeitä syödään nimenomaan mukavuudenhalusta.
Mitä tulee eläinten oikeuksiin,
Minua ei kiinnosta eläimet. Käytän nahkatakkia, nahkakenkiä ja takissani on turkista. Kuitenkin voin perustella näiden käytön halutessani, sillä ovat kestävämpiä ja helpompia hävittää kuin tekonahkaiset vaatteet. Tiedostan tuotantoeläimien huonot olot, mutta eivät ne kiinnosta minua. Minulla on isompiakin huolia. Syön kuitenkin luomulihaa ja pelkästään suomalaista lihaa. Vierailtuani useilla tiloilla olen valinnut ne omasta mielestäni parhaat ja heidän tilojensa toimintaa haluan tukea. Syömme kotona paljon kasvisruokaa, sillä koen sen olevan varsinkin kesällä mukavan kevyttä.
En myöskään itse ylläpidä sairaaksi jalostettua koiraa tai muuta lemmikkiä. Minusta lemmikkien pitäminen on hyvin itsekästä.

Vierailija
24/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:33"]

Ovat tyypillisesti synteettisiä, olet oikeassa. Paha homma että lähes poikkeuksetta nämä eivät anna yhtä hyvää vastetta kuin eläinperäiset lääkkeet. Miksi vegaani voi syödä liivatteen lääkkeessä (jos muuta ei ole tarjolla) mutta kun juhlan emäntä on tietämättömyyttään käyttänyt sitä leivontaan siitä tehdään SHOW, en voi syödä tätä, ja istutaan marttyyrina nurkassa. Terv. Yksi tällainen paska vegaanikokki

[/quote]Kukahan nyt on marttyyri, etttei vain kokki itse? :D Mikset ota asioista selvää, jos vegaaneille kokkaat, netti on niitä täynnä.
[/quote]

Ahaa, eli erehtyminen on syntiä. Selvä. Ja meillä ei enää vegaanivieraille tarjoilla, vaan pyydetään ottamaan omat eväät mukaan.

Vierailija
25/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:12"] [quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:08"]Tähän on jo vastattu toisessa ketjussa. Vegaaniviha ajaa tekemään sokeana monia samanlaisia avauksia. [/quote] Mikä ihmeen vegaaniviha? :D kasvissyönti on kiva juttu, mutta siinä vaiheessa kun lihansyönti on lopetettu kokonaan ja homma menee fanaattisuuden puolelle ollaan kyllä väärillä jäljillä. Ihminen on sekasyöjä! JOS arvottaa eläimet ihmisen tasolle, on tekopyhää nostaa se oma henkilulta muiden hengen yläpuolelle. [/quote] Fanaattisimpia näisssä ketjuissa tuntuvat olevan vegaaneja monin eri tavoin törkeästi haukkuneet ihmiset. On merkillistä, että vegaanisuus saa aikaan niin äärimmäisiä reaktioita, että voidaan puhua vihasta. Lue ketjuja ja tule sitten sanomaan, kuka on fanaattinen. Vegaani nimenomaan ei arvota eläintä ihmisen kanssa samalle tasolle. Ihminen kykenee päättämään valinnoistaan, kuten syömisistään, toisin kuin eläin. Se, että ihminen kykenee olemaan sekasyöjä, ei tarkoita sitä, että niin pitäisi olla. Eihän ihminen toteuta muitakaan biologisia tarpeitaan ja impulssejaan vain siksi, että ne ovat olemassa.    [/quote] Kuitenkin suurinta osaa toteuttaa: lisääntyminen, jälkeläisistään huolehtiminen, metsästäminen. Edelleen kasvossyönti on todella suotavaa, mutta on naurettavaa kieltäytyä lihansyönnistä kokonaan. Se on pelkkää pätemisen halua ja nillittämistä. Kieltäytymällä lihansyönnistä et itseasiassa paranna eläinten oloja lainkaan. Kuluttamalla luomulihaa kannustat kasvattajia panostamaan eläinten elämänlaatuun. Ihminen kykenee päättämään syömisistään, mutta miksi se rajoittaminen päättyy siihen kun oma henkikulta on vaarassa? Eiköhän eläinkokeissa käytetyt eläimet ole kärsineet hieman enemmän kuin elävältä (vahingossa) teurastettu kana. Mikä tekee lääketestauksesta saatikka eläinperäisistä lääkkeistä erityistapauksia? Pahimmillaan nämä vegaanit nillittävät etteivät voi syödä tarjottua ruokaa esim. erehdyksessä käytetyn liivatteen (teurasjätteen!!!) vuoksi mutta hyvin lääkettä varten kidutettu eläin on ihan ok. En vaan ymmärrä.

[/quote]Mutta väkivalta ja raiskaaminen ja sukukypsiin alaikäisiin sekaantumien ei varmasti sinustakaan ole ok, vaikka nekin impulssit ovat meissä.

Kerrotko, miksi on naurettavaa, pätemistä ja nillittämistä kieltäytyä lihansyönnistä? Se ei viestistäsi selvinnyt.

Kieltäytymällä lihansyönnistä lihakarjaa ei kannata kasvattaa niin pajon. Ei karjaa, ei kärsimystä. Eikö olekin yksinkertaista?

Ei kanojen elävätä teurastaminen ole mikään vahinko vaan normipäivä. Jos liivatetta on käytetty vahingossa, silloinhan liivatteen käyttäjän tulisi pahoitella, ja tarjota se, mitä oli tarkoitettukin, eli ilman liivatetta, jos oikein ymmärsin.

Et siis näe mitään eroa lääkkeiden ja ravinnon välillä? Oletko yhtä mustavalkoinen kaikissa moraaliasioissa. Onko sinulla periaatteita? Koe-eläinten kohtelu on vaikea asia, mutta ilman aktivisteja siihenkään ei oltaisi saatu edes niitä mutoksia, mitä nykyään on tapahtunut.

Koska itsekin olet sitä mieltä, että koe-eläimiä kidutetaan, mitä teet näiden eläinparkojen eteen?

[/quote]

En ole tuo jota lainasit, mutta minkä hinnan kuvittelet ihmisille koituvan koe-eläinten käytön lopettamisesta? Ja turha puhua mistään paremmasta kohtelusta. Ei se olee hyvää kohtelua, että tartutetaan syöpä eläimille tai altistetaan hurjille määrille lääkeaineita ja katsotaan jälkeläisten vammat.

Tiede vaatii uhreja ja uhrauksia. En minä ainakaan haluaisi elää kivikaudella. Näiden kokeiden takia minulla on kolme tervettä lasta käyttämistäni välttämättömistä lääkkeistä huolimatta. Näiden kokeiden takia luokka nelosen paksusuolensyöpää sairastava äitini voi saada parasta hoitoa.

Vierailija
26/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastannut jo useamman kerran tähän kysymykseen.

Ensinnäkin, suomessa on vapaus valita mitä suuhunsa pistää, ja minä valitsen sen itse. En ala syömään lihaa jonkun palstahuutelijan vuoksi. En söisi lihaa vaikka uhkaisisit aseella, saisit vaikka tappaa minut ennemmin. 

Lihan poisjättäminen on sitä paitsi tosi helppoa, kaupasta saa ostettua vaihtoehdon tosi helposti. Sen sijaan lääkkeet ovat vaikeampi juttu. Minulla tulehtui viisaudenhammas, kipeähän se oli, se oli pakko ottaa pois. En tiedä olisinko kuollut jos se olisi jätetty, mutta loppuelämäni olisin varmaan joutunut elämään kärsimyksessä. Piti tehdä valinta, laittaako puudutetta(varmaan sisältää vähintään sian ja apinan plasmaa tms) no kyllähän minä sen hampaan otatin pois. Jos en olisi otattanut, niin sittenhän minä fanaattinen olisin ollut. Eli ei kuitenkaan voi liian pitkälle mennä. 

On varmaan eläinkokeita tehty, mutta niillekin ollaan kehitetty ja kehitetään edelleen vaihtoehtoja.

Mutta itse yritän tehdä kaikkeni että pysyn terveenä ja voin välttää lääkkeet, onneksi näin 50 v. ei tarvitse mitään lääkkeitä vielä, kiitos ruokavalion.

Kerran kylässä epäilen saaneni 15 vuotta sitten liivatteellista piirakkaa, ja vieläkin minua inhottaa. Eli kyllä siitä henkistä kärsimystä seurasi minulle, enkä aio kärsiä sen vuoksi että joku kyläemäntä loukkaantuisi.

Eli en syö lihaa enkä liivatekakkujanne, ihan vaan sen vuoksi että minun ei ole pakko ja saan itse valita sen.

Minullekaan ei ole vastattu kun olen kysynyt lihansyöjiltä että jos olisitte vaikka lento-onnettomuudessa Elossa-kirjan/leffan tyyliin ja hengissäsäilymisen ehtona olisi toisten ihmisten lihan syöminen niin söisittekö? Minä en.

Sitä paitsi saattehan tekin esim. rokotteissa abortoiduista sikiöistä uutteita, mutta ette kai te silti syö ihmislihaa huvittelutarkoituksessa. 

Vierailija
27/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:33"]

Ovat tyypillisesti synteettisiä, olet oikeassa. Paha homma että lähes poikkeuksetta nämä eivät anna yhtä hyvää vastetta kuin eläinperäiset lääkkeet. Miksi vegaani voi syödä liivatteen lääkkeessä (jos muuta ei ole tarjolla) mutta kun juhlan emäntä on tietämättömyyttään käyttänyt sitä leivontaan siitä tehdään SHOW, en voi syödä tätä, ja istutaan marttyyrina nurkassa. Terv. Yksi tällainen paska vegaanikokki

[/quote]Kukahan nyt on marttyyri, etttei vain kokki itse? :D Mikset ota asioista selvää, jos vegaaneille kokkaat, netti on niitä täynnä.
[/quote]

Ahaa, eli erehtyminen on syntiä. Selvä. Ja meillä ei enää vegaanivieraille tarjoilla, vaan pyydetään ottamaan omat eväät mukaan.
[/quote]

Näin myös meillä. Allergisille on ihan tarpeeksi haastavaa laittaa syötävää, miksi omasta tahdostaan ruokavaliotaan rajoittavalle pitäisi tarjota mitään? Jos kaupasta valmista löydän,mutta itse en tee mitään.

Vierailija
28/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lihansyöjä ei voi syödä hyttystä? Minusta se on tekopyhää nillittämistä. 

Vierailija
29/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näin myös meillä. Allergisille on ihan tarpeeksi haastavaa laittaa syötävää, miksi omasta tahdostaan ruokavaliotaan rajoittavalle pitäisi tarjota mitään? Jos kaupasta valmista löydän,mutta itse en tee mitään."

Hyvä juttu. Tiedän miten vaikeaa se on joten en odota mitään ja olen kiitollinen jos emäntä ei tuputa minulle mitään eläinperäistä. kahvipöydästä en välitä, menen kylään tapaamaan ihmisiä, en pullaa.

On muuten helppo marjapiirakka joka sopii niin lakto- ja munaesteisille kuin vegaaneille: vehnäjauhoja, öljyä, sokeria, nestettä, leivinjauhetta. Näistä pohja, päälle marjoja.

Vierailija
30/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:31"]"Näin myös meillä. Allergisille on ihan tarpeeksi haastavaa laittaa syötävää, miksi omasta tahdostaan ruokavaliotaan rajoittavalle pitäisi tarjota mitään? Jos kaupasta valmista löydän,mutta itse en tee mitään."

Hyvä juttu. Tiedän miten vaikeaa se on joten en odota mitään ja olen kiitollinen jos emäntä ei tuputa minulle mitään eläinperäistä. kahvipöydästä en välitä, menen kylään tapaamaan ihmisiä, en pullaa.

On muuten helppo marjapiirakka joka sopii niin lakto- ja munaesteisille kuin vegaaneille: vehnäjauhoja, öljyä, sokeria, nestettä, leivinjauhetta. Näistä pohja, päälle marjoja.

[/quote]

Tuo s**tanan vehnä on se ongelma. Kun perunakaan ei sovi, ei monet hedelmät tai kananmunat. Ja anafylaksian takia kaikki tasot ja astiat pitää desinfioida, eikä samaan aikaan voi tarjota muuta.

Vierailija
31/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tarkoitus on ollut tarjota vegaanista ruokaa mutta sen kakun pyöräyttämiseen menee monta tuntia! Ei sitä noin vain nosteta jääkaapista valmiina. 

Sanoit itsekin tehneesi erehdyksen ruoanlaitossa. Miksi siis marttyyrina valitat, jos olet itse mokannut ja tarjonnut muuta kuin lupasit.

Pedofilia on parafilia, jota ei ns. Terveessä ihmisessä esiinny. Miehissä teini-ikäiset (naiset) herättävät luonnollisesti kiinnostusta, ja ilman länsimaista moraalia he olisivatkin vapaata riistaa saavutettuaan sukulypsyyden. Me kuitenkin kiellämme tämän vaiston, sillä haluamme varjella teinienkin seksuaalisuutta. Ja se on hieno asia! 

Me voimme myös itsse päättää elää ilman, että eläimet kärsivät meidän takiamme, eikö?

Jos olet käynyt seuraamassa kotimaisia tiloja ja teurastamoja niin huomaat kyllä että sairaat eläimet lopetetaan heti, ja jos joku kana kisutetaan kuoliaaksi niin se on todellakin ON vahinko. Näet itse asiat mustavalkoisesti.

Lue Salainen päiväkirja eläintiloilta ja hämmästy kuinka huonosti eläimiä kohdellaan.

Vaadit toisilta fanaattisuutta loppuun saakka. Eikö se oli mielestäsi mustavalkoisuutta?

"Ei karjaa ei kärsimystä". Miten olisi ensin tuotantoeläinten inhimillinen kohtelu, sen jälkeen lihansyönnin vähentäminen? Miksi täytyy heti lähteä fanaattiselle linjalle? Minusta srn fanaattisen linjan tulisi kantaa ihan loppuun asti. Esim kilpirauhashäiriöt harvoin ovat hengenvaarallisia, ja lääkkeitä syödään nimenomaan mukavuudenhalusta.

Keksit tuollaisen oman fanaattisuuden, mitä muiden pitäisi noudattaa, samaan aikaan kun sinua itseäsi ei voisi vähempää kiinnostaa julmuuus ja kärsimys.

Minä syön synteettistä kilpirauhaslääkettä. Mitäs siihen sanot?

Mitä tulee eläinten oikeuksiin, Minua ei kiinnosta eläimet. Käytän nahkatakkia, nahkakenkiä ja takissani on turkista. Kuitenkin voin perustella näiden käytön halutessani, sillä ovat kestävämpiä ja helpompia hävittää kuin tekonahkaiset vaatteet. 

Jos eläinten oikeudet ja kärsimykset eivät kiinnosta, miksi olet niin kiinnostunut vegaaneista? Mitkä ovat perustelusi, etteivät eläinten oikeudet kiinnosta?

Tiedostan tuotantoeläimien huonot olot, mutta eivät ne kiinnosta minua. Minulla on isompiakin huolia. 

Ai muillako ei ole huolia? Hyvällä omatunnolla annat eläinten kärsiä. Eikö se ole fanaattista?

Perustelusi käytökseesi ovat äärimmäisen heikot, mutta silti ylemmyydentuntoisesti tuomitset ne, jotka yrittävät jotain.

Vierailija
32/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:08"]

[/quote]Sanoit itse erehtyneesi ruoanlaitossa eli se oli aivan oma syysi. Pyysitkö edes anteeksi? Sinä olet se prinsessa ja marttyyri, joka suurentelee ("synti" :D) tässä keskustelussa.

Ja se että nettikeskustelun takia ei tee ruokaa jollekin ihmisille on suoraan saanottuna naurettavaa. :D :D

Vierailija
33/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:30"] [quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:12"] [quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:08"]Tähän on jo vastattu toisessa ketjussa. Vegaaniviha ajaa tekemään sokeana monia samanlaisia avauksia. [/quote] Mikä ihmeen vegaaniviha? :D kasvissyönti on kiva juttu, mutta siinä vaiheessa kun lihansyönti on lopetettu kokonaan ja homma menee fanaattisuuden puolelle ollaan kyllä väärillä jäljillä. Ihminen on sekasyöjä! JOS arvottaa eläimet ihmisen tasolle, on tekopyhää nostaa se oma henkilulta muiden hengen yläpuolelle. [/quote] Fanaattisimpia näisssä ketjuissa tuntuvat olevan vegaaneja monin eri tavoin törkeästi haukkuneet ihmiset. On merkillistä, että vegaanisuus saa aikaan niin äärimmäisiä reaktioita, että voidaan puhua vihasta. Lue ketjuja ja tule sitten sanomaan, kuka on fanaattinen. Vegaani nimenomaan ei arvota eläintä ihmisen kanssa samalle tasolle. Ihminen kykenee päättämään valinnoistaan, kuten syömisistään, toisin kuin eläin. Se, että ihminen kykenee olemaan sekasyöjä, ei tarkoita sitä, että niin pitäisi olla. Eihän ihminen toteuta muitakaan biologisia tarpeitaan ja impulssejaan vain siksi, että ne ovat olemassa.    [/quote] Kuitenkin suurinta osaa toteuttaa: lisääntyminen, jälkeläisistään huolehtiminen, metsästäminen. Edelleen kasvossyönti on todella suotavaa, mutta on naurettavaa kieltäytyä lihansyönnistä kokonaan. Se on pelkkää pätemisen halua ja nillittämistä. Kieltäytymällä lihansyönnistä et itseasiassa paranna eläinten oloja lainkaan. Kuluttamalla luomulihaa kannustat kasvattajia panostamaan eläinten elämänlaatuun. Ihminen kykenee päättämään syömisistään, mutta miksi se rajoittaminen päättyy siihen kun oma henkikulta on vaarassa? Eiköhän eläinkokeissa käytetyt eläimet ole kärsineet hieman enemmän kuin elävältä (vahingossa) teurastettu kana. Mikä tekee lääketestauksesta saatikka eläinperäisistä lääkkeistä erityistapauksia? Pahimmillaan nämä vegaanit nillittävät etteivät voi syödä tarjottua ruokaa esim. erehdyksessä käytetyn liivatteen (teurasjätteen!!!) vuoksi mutta hyvin lääkettä varten kidutettu eläin on ihan ok. En vaan ymmärrä. [/quote]Mutta väkivalta ja raiskaaminen ja sukukypsiin alaikäisiin sekaantumien ei varmasti sinustakaan ole ok, vaikka nekin impulssit ovat meissä. Kerrotko, miksi on naurettavaa, pätemistä ja nillittämistä kieltäytyä lihansyönnistä? Se ei viestistäsi selvinnyt. Kieltäytymällä lihansyönnistä lihakarjaa ei kannata kasvattaa niin pajon. Ei karjaa, ei kärsimystä. Eikö olekin yksinkertaista? Ei kanojen elävätä teurastaminen ole mikään vahinko vaan normipäivä. Jos liivatetta on käytetty vahingossa, silloinhan liivatteen käyttäjän tulisi pahoitella, ja tarjota se, mitä oli tarkoitettukin, eli ilman liivatetta, jos oikein ymmärsin. Et siis näe mitään eroa lääkkeiden ja ravinnon välillä? Oletko yhtä mustavalkoinen kaikissa moraaliasioissa. Onko sinulla periaatteita? Koe-eläinten kohtelu on vaikea asia, mutta ilman aktivisteja siihenkään ei oltaisi saatu edes niitä mutoksia, mitä nykyään on tapahtunut. Koska itsekin olet sitä mieltä, että koe-eläimiä kidutetaan, mitä teet näiden eläinparkojen eteen?   [/quote] En ole tuo jota lainasit, mutta minkä hinnan kuvittelet ihmisille koituvan koe-eläinten käytön lopettamisesta? Ja turha puhua mistään paremmasta kohtelusta. Ei se olee hyvää kohtelua, että tartutetaan syöpä eläimille tai altistetaan hurjille määrille lääkeaineita ja katsotaan jälkeläisten vammat. Tiede vaatii uhreja ja uhrauksia. En minä ainakaan haluaisi elää kivikaudella. Näiden kokeiden takia minulla on kolme tervettä lasta käyttämistäni välttämättömistä lääkkeistä huolimatta. Näiden kokeiden takia luokka nelosen paksusuolensyöpää sairastava äitini voi saada parasta hoitoa.

[/quote]Kuka on vaatinut lääkkeiden valmistuksen lopettamista? Puhutaan synteettiosistä lääkkeistä. Mitä jonkun suoli vegaaneihin liittyy?

Vierailija
34/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:33"] Ovat tyypillisesti synteettisiä, olet oikeassa. Paha homma että lähes poikkeuksetta nämä eivät anna yhtä hyvää vastetta kuin eläinperäiset lääkkeet. Miksi vegaani voi syödä liivatteen lääkkeessä (jos muuta ei ole tarjolla) mutta kun juhlan emäntä on tietämättömyyttään käyttänyt sitä leivontaan siitä tehdään SHOW, en voi syödä tätä, ja istutaan marttyyrina nurkassa. Terv. Yksi tällainen paska vegaanikokki [/quote]Kukahan nyt on marttyyri, etttei vain kokki itse? :D Mikset ota asioista selvää, jos vegaaneille kokkaat, netti on niitä täynnä. [/quote] Ahaa, eli erehtyminen on syntiä. Selvä. Ja meillä ei enää vegaanivieraille tarjoilla, vaan pyydetään ottamaan omat eväät mukaan. [/quote] Näin myös meillä. Allergisille on ihan tarpeeksi haastavaa laittaa syötävää, miksi omasta tahdostaan ruokavaliotaan rajoittavalle pitäisi tarjota mitään? Jos kaupasta valmista löydän,mutta itse en tee mitään.

[/quote]Voi kyynel, älä tee. Varmaan kaikki niistä lukemattomista vegaanivieraistasi ovat nyt ihan shokissa.

Vierailija
35/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketieteen kehitykseen on käytetty juutalaiskokeita natsiaikana. Pystyykö lihansyöjä käyttämään hyväkseen näitä lääketieteen saavutuksia jotka on saatu juutalaisten kärsimyksellä? Pitäisikö lihansyöjän alkaa syömään juutalaisten lihaa jotta ei olisi tekopyhä?

Vierailija
36/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 09:14"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:45"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:30"] [quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:12"] [quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:08"]Tähän on jo vastattu toisessa ketjussa. Vegaaniviha ajaa tekemään sokeana monia samanlaisia avauksia. [/quote] Mikä ihmeen vegaaniviha? :D kasvissyönti on kiva juttu, mutta siinä vaiheessa kun lihansyönti on lopetettu kokonaan ja homma menee fanaattisuuden puolelle ollaan kyllä väärillä jäljillä. Ihminen on sekasyöjä! JOS arvottaa eläimet ihmisen tasolle, on tekopyhää nostaa se oma henkilulta muiden hengen yläpuolelle. [/quote] Fanaattisimpia näisssä ketjuissa tuntuvat olevan vegaaneja monin eri tavoin törkeästi haukkuneet ihmiset. On merkillistä, että vegaanisuus saa aikaan niin äärimmäisiä reaktioita, että voidaan puhua vihasta. Lue ketjuja ja tule sitten sanomaan, kuka on fanaattinen. Vegaani nimenomaan ei arvota eläintä ihmisen kanssa samalle tasolle. Ihminen kykenee päättämään valinnoistaan, kuten syömisistään, toisin kuin eläin. Se, että ihminen kykenee olemaan sekasyöjä, ei tarkoita sitä, että niin pitäisi olla. Eihän ihminen toteuta muitakaan biologisia tarpeitaan ja impulssejaan vain siksi, että ne ovat olemassa.    [/quote] Kuitenkin suurinta osaa toteuttaa: lisääntyminen, jälkeläisistään huolehtiminen, metsästäminen. Edelleen kasvossyönti on todella suotavaa, mutta on naurettavaa kieltäytyä lihansyönnistä kokonaan. Se on pelkkää pätemisen halua ja nillittämistä. Kieltäytymällä lihansyönnistä et itseasiassa paranna eläinten oloja lainkaan. Kuluttamalla luomulihaa kannustat kasvattajia panostamaan eläinten elämänlaatuun. Ihminen kykenee päättämään syömisistään, mutta miksi se rajoittaminen päättyy siihen kun oma henkikulta on vaarassa? Eiköhän eläinkokeissa käytetyt eläimet ole kärsineet hieman enemmän kuin elävältä (vahingossa) teurastettu kana. Mikä tekee lääketestauksesta saatikka eläinperäisistä lääkkeistä erityistapauksia? Pahimmillaan nämä vegaanit nillittävät etteivät voi syödä tarjottua ruokaa esim. erehdyksessä käytetyn liivatteen (teurasjätteen!!!) vuoksi mutta hyvin lääkettä varten kidutettu eläin on ihan ok. En vaan ymmärrä. [/quote]Mutta väkivalta ja raiskaaminen ja sukukypsiin alaikäisiin sekaantumien ei varmasti sinustakaan ole ok, vaikka nekin impulssit ovat meissä. Kerrotko, miksi on naurettavaa, pätemistä ja nillittämistä kieltäytyä lihansyönnistä? Se ei viestistäsi selvinnyt. Kieltäytymällä lihansyönnistä lihakarjaa ei kannata kasvattaa niin pajon. Ei karjaa, ei kärsimystä. Eikö olekin yksinkertaista? Ei kanojen elävätä teurastaminen ole mikään vahinko vaan normipäivä. Jos liivatetta on käytetty vahingossa, silloinhan liivatteen käyttäjän tulisi pahoitella, ja tarjota se, mitä oli tarkoitettukin, eli ilman liivatetta, jos oikein ymmärsin. Et siis näe mitään eroa lääkkeiden ja ravinnon välillä? Oletko yhtä mustavalkoinen kaikissa moraaliasioissa. Onko sinulla periaatteita? Koe-eläinten kohtelu on vaikea asia, mutta ilman aktivisteja siihenkään ei oltaisi saatu edes niitä mutoksia, mitä nykyään on tapahtunut. Koska itsekin olet sitä mieltä, että koe-eläimiä kidutetaan, mitä teet näiden eläinparkojen eteen?   [/quote] En ole tuo jota lainasit, mutta minkä hinnan kuvittelet ihmisille koituvan koe-eläinten käytön lopettamisesta? Ja turha puhua mistään paremmasta kohtelusta. Ei se olee hyvää kohtelua, että tartutetaan syöpä eläimille tai altistetaan hurjille määrille lääkeaineita ja katsotaan jälkeläisten vammat. Tiede vaatii uhreja ja uhrauksia. En minä ainakaan haluaisi elää kivikaudella. Näiden kokeiden takia minulla on kolme tervettä lasta käyttämistäni välttämättömistä lääkkeistä huolimatta. Näiden kokeiden takia luokka nelosen paksusuolensyöpää sairastava äitini voi saada parasta hoitoa.

[/quote]Kuka on vaatinut lääkkeiden valmistuksen lopettamista? Puhutaan synteettiosistä lääkkeistä. Mitä jonkun suoli vegaaneihin liittyy?
[/quote]

Puhuttiin myös koe-eläimistä nuija. Ei koe-eläimiä, ei lääkkeitä, minkään laisia. Koe-eläimiä ei myöskään voi kohdella hyvin. Se ei palvele silloin mitään ja taaskin tulos, ei lääkkeitä. Asia on erittäin yksinkertainen ja yksiselitteinen.

Vierailija
37/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 10:08"]

Puhuttiin myös koe-eläimistä nuija. Ei koe-eläimiä, ei lääkkeitä, minkään laisia. Koe-eläimiä ei myöskään voi kohdella hyvin. Se ei palvele silloin mitään ja taaskin tulos, ei lääkkeitä. Asia on erittäin yksinkertainen ja yksiselitteinen.

[/quote]Synteettisiä lääkkeitä ei siis ole eikä tule? Kummallista, minä syön sellaista. Miksi eläimiä ei voi kohdella hyvin? Lukeeko laissa, että ei saa kohdella hyvin?

Miksi asia liikuttaa sinua, jos eläinten oikeudet ja kärsimykset eivät sinua kiinnosta?

Vierailija
39/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:47"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 08:39"]

Kasvissyönti on ok. Kunhan ei oke fanaattinen. (Esim. Mitään vegaanivihaa ei ole. On vain huonostikäyttäytyviä vegaaneja) 

[/quote]Käy lukemassa ne ketjut, missä oli sivukaupalla törkeää halveksimista, ja sano sitten, ettei vegaanivihaa ole.

Rasismiakaan ei varmaankaan ole, on vain huonosti käyttäytyiä tummaihoisia.

[/quote]

Onko sulla mitään käsitystä miten rasistinen ja loukkaava kommenttisi on? Sinä ihan tuosta noin vaan lonkalta rinnastat rotuvihan ja vihan aatetta kohtaan. Sinä voit luopua aatteestasi tiukan paikan tullen (et välttämättä tee niin, mutta sinulla on siihen mahdollisuus). Värillinen iho on värillinen iho, eikä sille ole mitään tehtävissä rasismia kohdatessa. Sinulta ei varmaankaan myöskään mene aatteesi takia työpaikka sivu suun, ellet sitten kovaan ääneen julista oppejasi haastattelussa. Listaa voi jatkaa loputtomiin... Ja kaiken kruunaa se, että olet muotoillut asian niin, että olet näennäisesti rasismia vastaan. Kuka tarvitsee vihollisia, kun on tuollaisia ystäviä?

Vierailija
40/59 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 10:08"]

[/quote]Synteettisiä lääkkeitä ei siis ole eikä tule? Kummallista, minä syön sellaista. Miksi eläimiä ei voi kohdella hyvin? Lukeeko laissa, että ei saa kohdella hyvin?

Miksi asia liikuttaa sinua, jos eläinten oikeudet ja kärsimykset eivät sinua kiinnosta?
[/quote]

Mitä, jos tulet kuule jakamaan mielipiteitäsi sen jälkeen, kun tiedät lääkekehityksestä ja lainsäädännöstä edes ihan vähän, ok? Ärsyttää niin paljon tuollaiset mukatietäjät. Mistä tiedät, että TODENNÄKÖISESTI voit syödä SYNTEETTISTÄ lääkettäsi raskausaikana!? Siitä, että monien satojen koe-eläinten maksat on keitetty esim panadolia tutkittaessa, että saadaan teratogeeniset maksimirajat ja turvalliset rajat ylipäätään. Tuskin sinustakaan olisi hyvä, että nämä olisi tutkittu ihmisillä?! Mitähän sanaa käsitteessä KOE-eläin et ymmärrä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan