Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten väsynyt vauvan äiti taltuttaa herkuttelukierteen?

Vierailija
23.08.2014 |

Ongelmani otsikossa. Olen kahden pienen lapsen äiti, vauva 5kk ja painoni on lähtenyt nousuun. Imetän ja minulla on jatkuva nääntynyt olo. Vatsalaukkuni ei täyty, ajattelen mielessäni että tulipa jo syötyä, samaan aikaan näen itseni ottamassa lisää. Juon vettäkin ihan koko ajan ja ravaan vessassa. Millä ihmeen tempulla tämä kierre ktrkaistaan? Loppuuko tämä ruuan himo kun lopettaa imetyksen? En ole ennen kärsinyt vastaavasta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin imetyksen puoli vuotta sitten ja herkkuja tekee mieli koko ajan.

Vierailija
2/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui sitten kun väsymyskin helpotti ja kun lopetin imetyksen. Pahimman uupumuksen aikaan suklaa oli paras pikaenergian lähde. Saattoi mennä suklaalevy päivässä. Kilotkin lähti sitten kun lopetin imetyksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys saa aikaan hormitoimintaa joka tekee näläntunteen, helpottaa kun väsymys helpottaa, toisaalta sokeri väsyttää.

Ratkaisu on VIRKKAUS, virkaa aina kun tekee mieli syödä, keitä kuppi nokkosteetä ja ota virkkuukoukku esiin, tee lapselle pipo tai pehmolelu!

Vierailija
4/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun se on valitettavast just niin et väsyneenä kroppa huutaa hiilareita ja rasvaa. Mulle kävi samoin, nyt kun vauva jo vuoden, nii paljon helpottaa, kun unen määrä on lisääntynyt. Ihan hurjaa painon lisäystä ei tullut, vähän täs on tiputeltavaa. Annoin kyl itelleni luvan herkkuihin, ei hirveessä määrin, mut normaalia enemmän, tuntu et se hemmottelu piti järjissä pahimmat univajekaudet. Tsemppiä!

Vierailija
5/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, mäkibn muuten myös virkkasin paljon syömisen lisäksi :D -5

Vierailija
6/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdi että syöt kunnon ruokaa. Pari lämmintä ateriaa päivässä ehkäisee jo aika tehokkaasti herkkumielitekoja. Nälkää ei saa päästää päälle!

Vierailija
7/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut asian niin, että kunhan liikun, voin syödä jonkin verran herkkuja. Jos sulla siihen vain on mahdollisuus. Makeaan tulee riippuvaiseksi, joten jos pari viikkoihin osaisitko herkutella pelkästään hedelmillä,niin muut herkut saattaisivat jäädä.

Vierailija
8/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti! Kun ei osta, ei tule syötyä niitä herkkuja. Kaapiin jotain muuta tervellisempää naposteltavaa kute hedelmiä, pähkinöitä yms. Tällä hetkellä suosittelen tuoreita luumuja! Ihanan mehukkaita ja makeita, paikasta riippuen 1-1.50€kg. Pesee vaan, ja jättää jonnekin pöydälle, mistä voi hyvällä omallta tunnolla ja luvan kanssa niitä syödä. :)

Vierailija
9/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva 3 kk, suklaata menee joka päivä, myös pari palaa leipää enemmän. Raskauskiloja vielä 7, eikä enää 1,5 kk pudonnut yhtään. Mies välillä huomauttaa herkuista, mutta hänpä ei öisin herääkään ja vklp nukkuu puoleen päivään

Vierailija
10/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras keino on, että ei osta herkkuja kotiin. Herkkukierteestä eroon pääseminen ei vaadi kuin viikon tsemppaamisen. Siinä ajassa jo huomaa, miten virkeämpi olo on ilman sokeria.

Itse vedin porkkanoita ihan tolkuttomasti.

Vierailija
11/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Word: tahdonvoimalla.

Vierailija
12/12 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen vauvan kanssa tuli 10kg painoon lisää kun vauva oli äärettömän "vaikea" ja siihen lisäksi synnytyksen jälkeinen masennus. Toisen kannsa ei ollut mitään ongelma ja unta tuli riittävästi.

Eli uskon, etten olisi voinut vaikuttaa syömisen määrään ja laatuun juuri sillä hetkellä. Oli hankisesti ja fyysisesti niin rankkaa. Unet jäivät 4-5 tuntiin vkr ja makeanhimo oli jatkuvaa.

Siis tiivistettynä. Tiedosta, että nyt on rankka kausi ja anna löysää sen syömisen suhteen. Tiputa kilot sitten myöhemmin. Pyydä vaikka lahjakortti kuntosalille vuoden päästä lahjaksi.