Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakan poltto loppuu nyt!

Vierailija
23.08.2014 |

Olen ollut satunnainen polttaja jo jonkun aikaa. Äsken parvekkeella sauhutellessani katsoin kädessä olevaa tupakkia ja tajusin kuinka paskaa se on. En ole polttanut vuottakaan ja päätin pistää stopin sille nyt. Mutta miten selviän mm. juhlailloista, kun kaikki muutkin polttaa ja itsellä tekee mieli, mitä siihen keksii? Olen vähän päälle parikymmpinen. Olisi kiva höpötellä kokemuksista ja nikseistä muiden asian kanssa painijoista :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sulle peukkuja. Yli 30 vuotta kessutellut ja nyt 4 vuotta ilman.

Vierailija
2/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, hieno saavutus! :) Onnea siitä sulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, että tää on sun juttu eikä toisten tekemiset siihen vaikuta mitenkään. Itse lopetin kerrasta reilut kolme vuotta sitten ja saatoin lähteä tupakkapaikalle seuraksi..olin niin varma lopettamisestani että minulle oli aivan sama polttivatko muut vai ei.

Vierailija
4/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain omasta päätöksestä kiinni. Muitten polttamiset ei vaikuta, vaan voi ylpeänä olla seurueessa ilman savukkeita.

Vierailija
5/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin alkuun ne juhlimiset vähemmälle, sitten kun uskoin pärjääväni ilman sitä röökiä niin lähdin vasta viihteelle.

Vierailija
6/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä varmasti on vaan tehtävä :) Onnea sulle myös hienosta saavutuksesta! :)

Vierailija
7/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiiiiiii!!!!

Vierailija
8/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille! :)

Vierailija
9/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas päätin, että teen kaikkea samaa kuin polttaessanikin, menen kaverien kanssa baariin, töissä työkaverien mukana tupakkatauolle - mutta en vain polta. Hyvin meni. (Aika pian lakkasin käymästä "tupakkatauolla"). Tästä on pian 20 vuotta aikaa. En ole katunut päätöstäni!

Vierailija
10/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutkin tässä on sanonut, se on omasta päätöksestä kiinni!

Itse poltin 6 vuotta, viimeiset pari vuotta aika paljonkin. Yritin monta kertaa lopettaa kaikenlaisia neuvoja noudattaen mitä oli, korvata sitä jollain, nikotiinituotteilla yms mutta ei siitä koskaan mitään tullut. Sitten eräs päivä tuli sellainen ahaa-elämys että eihän tässä ole tolkkua ja päätin että tämä oli viimeinen rööki. Ja viimeiseksi se jäi, nyt reilun vuoden kokonaan ilman! Kun oikeasti haluaa lopettaa niin se onnistuu kyllä, minäkin olen tyyppi joka jää helposti koukkuun, enkä mikään lehmänhermoinen.

Vierailija
11/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Itse olin kaksi vuotta polttamatta kunnes kuukausi sitten aloitin uudelleen. Ihan vaan siitä syystä, etten kertakaikkiaan huomannut mitään positiivisia vaikutuksia lopettamisesta. Päinvastoin: sekin pieni ilo ja nautinto oli nyt pois elämästäni. Ei sen kummemmin tehnyt edes mieli röökiä, mutta joku kiireetön lauantaiaamu vaan kahvin ääressä muistelin, miten hyvältä aamusavut raikkaassa ilmassa maistuivat. Menin r-kioskille ja ostin askin. Ja nautin. 

Vierailija
12/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän peukkuja ap:lle että onnistuisi tavoitteessaan! Itse polttelin hiukan vaille 15 vuotta ja sitten lopetin. Se kävi vähän vahingossa ja yllättävän helposti. Olin hommannut itselleni oikein kunnon mandoliinikrapulan ja rööki ei tod napannut sinä päivänä, eikä vielä seuraavanakaan. Kolmantena päivänä funtsailin, että okei, nyt ehkä saattais olla saumaa lopettaa. Päätin kokeilla, kuinka kauan pystyisin olemaan ilman tupakkaa, ei mitään pakkoa, ei mitään paineita. Jos retkahdan, niin sitten retkahdan. Kenellekään en kertonut tai uhonnut, että nyt loppui meikäläisen kessuttelu. Ja niin vaan kävi, että päivistä tuli viikkoja ja viikoista kuukausia. Joskus baarissa saatoin satunnaisesti polttaa, mutta sekin loppui. Tulin röökistä pahoinvoivaksi poltettuani satunnaisesti ja niin stumppasin lopullisesti. Oksettava olo ei houkuttanut. Raha- ja terveysnäkökulmasta ajateltuna elämäni paras päätös.

Vierailija
13/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syy lopettaa oli ensinnäkin tupakan paha haju. Inhotti ajatella, että olen äitui joka haisee pahalta ja antaa huonoa mallia jälkikasvulleen. Toiseksi liikuntaharrastuksessani alkoi tuntua yskimistä ja jotain puristusta, vaikka tupakoinkin satunnaisesti. Jos kus kyllä meni toppa päivässä, toisinaan pari röökiä päivässä. Kolmanneksi, seurasin töissä tupakoivien ulkonäköä ja moni kaunis nainen oli harmaa iholtaan, keltaiset sormet ja levoton olemus. Nyt olen ollut vuoden tupakoimatta ja mitään haittaa ei tästä ole ollut.

Vierailija
14/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä lopettamispäätökseen vaikutti kun 2v siskontyttö halusi tulla viereen päiväunille, mutta kainaloon möngittyään totesi että "yäk-henki". Aloin sitten ajatella että joskus omia lapsia kun on niin en halua haista pahalle. Lisäksi mies ei polta niin ei tuntunut kivalta pussailla kun tiesi että se on aika turn-off sille kun haisen tupakalle. Kyllä välillä tekee mieli, kun miettii miten hyvältä se maistui vaikka aamukahvin kanssa, mutta se mieliteko menee äkkiä ohi kun raikas hengitys ja miehen pusut maistuu paremmalta. Lisäksi nyt omaa lasta on ihana pusutella.

Vierailija
15/15 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan päättäväisiä naisia täällä! Olen niin iloinen puolestanne, toivottavasti mäkin onnistun tässä :) Nyt on ensimmäinen päivä menossa ja ei ainakaan nyt ole tehnyt mieli polttaa yhtään, toivottavasti pysyykin näin helppona. Luulen itselläni olevan ennemmin se sosiaallinen riippuvuus, on niin kiva kaveriporukassa istua ja kiskoa kessua. Sitten vaan seuraksi tai jää sisälle istumaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan