Pistetääs gallup pystyyn, eli mitä puoluetta aiot äänestää
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:54"]kok/kesk/ps, en ole päättänyt
[/quote]Miten joku voi pähkäillä noiden välillä? Et taida ymmärtää mitään politiikasta etkä seuraa uutisia...
[/quote]
Uskoisin ymmärtäväni politiikasta aika paljon. Politiikan kenttä on laaja, ja aika harva äänestäjä on kaikesta samaa mieltä puolueen kanssa. Lisäksi tulee ottaa huomioon eri vaalitulosten vaikutus hallituskokoonpanoihin.
Talouspolitiikassa olen kokoomuslainen, mutta suhtaudun kriittisesti EU:iin ja maahanmuuttoon. Uskon myös, että Sipilä olisi Stubbia parempi pääministeri.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:55"]
Perussuomalaisia, ainoa puolue joka ajaa tavallisen suomalaisen työssäkäyvän ja pienyrittäjien oikeuksia.
[/quote]
Ajaa hihhuleiden ja rasistien asioita ja Soinin omia narsistisia uratavoitteita, ei mitään muuta.
[/quote] Niinhän valtapuolueiden hallitseman median propaganda haluaa uskotella, ja joihinkin tyhmiin näkyy uppoavan... ;-)
[/quote]
Jos lukee Soinin haastatteluja niin huomaa että hän vetoaa Raamattuun useammin kuin Räsäsen Päivi. Täys hihhuli ukko. Hänen mielestään maallisten lakien säätämisessä pitää katsoa mitä Raamattu sanoo. Tosiaan ihan perusduunarin mielipiteitä? Eikä noita tarvi kenenkään vääristellä, siellä ne jutut on hänen plokissaan.
[/quote] Soini ei ole yhtä kuin Perussuomalaiset.
[/quote]
Ilman Soinia ei olisi persuja.
Vasemmistoliittoa. Ja kyllä, olen ihan työssäkäyvä nettomaksaja. Olen pitkään miettinyt, miten Suomeen saisi puolueettomia ulkopuolisia vaalitarkkailijoita. Ei voi olla todellista, että jatkuvasti köyhtyvät massat äänestäisivät oikeasti jotakin Kokoomuksen kaltaista joukkiota valtaan?! Suomessa ei yksinkertaisesti ole niin paljon rikkaita, narsisteja ja tunnevammaisia että se selittäisi heidän "kannatuksen".
Kaikki puolueet itse asiassa on tänä vuosikymmenenä aika perseestä, vihreät nyt kuitenkin ovat suhteellisen keskellä - heille menee mun ääneni...
- Tasan tarkkaan meidän taloudesta ääntä EI mene persuille, me kaipaamme avarakatseista Eurooppaa, Suomi sitäpaitsi tarvitsee edullista työvoimaa niitä töitä varten joita me valtaväestö emme ole huolineet...;
- Kokoomukselle, tätä tuskin tarvitsee enempää kellekään aukaista?
- Demareille, ovat sössineet aika ikävästi...
Mä äänestän sitä, joka lupaa vähentää säädöksiä ja panna kunnallisia hallintovirkamiehia isolla luudalla pihalle. Muuten aivan sama.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:48"]
Suomi sitäpaitsi tarvitsee edullista työvoimaa niitä töitä varten joita me valtaväestö emme ole huolineet...;
[/quote]
Valtaväestö ei huoli niitä töitä, jotka ulkomaalaiset suostuvat tekemään luokattoman huonolla palkalla tai työehdoilla. Suomessa ei ole sellaista työtä jota joku suomalainen ei tekisi, jos työolosuhteet ovat ihmismäiset ja palkan suhde sosiaaliturvaan kohdallaan. Minä en halua Suomesta luokkayhteiskuntaa, jossa ulkomainen alaluokka tekee "paskaduunit".
[/quote]
Tämmöiset väitteet ulkomaalaisten heikommista työehdoista ei perustu mihinkään faktaan. Kyllä esim. siivousalalla ulkomaalaiset saavat samaa tesin mukaista palkkaa, kun suomalaiset, mutta ei suomalaista kiinnosta "alentua" tekemään tällaista ikävää työtä vaan ylimielinen suomalainen ajattelee tällaisen työn kuuluvan vain ulkomaalaiselle. Tässä maassa ei edes tarvitsisi työperäistä maahanmuuttoa, jos suomalaiset suostuisivat tekemään kaikkia töitä. Työn arvostus on mennyt meillä aivan alas, täällä ihannoidaan korkeaa koulutusta ja titteleitä, mutta ei sitä, että omalla työllään saa leivän perheelle, eikä ole yhteiskunnan elätettävänä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 09:35"]
Ihan tässä halusin ihmisiä informoida että jos haluavat vaalisalaisuuden pitää. Jos eivät tiedä, etteivät ole täällä täysin anonyymeinä
[/quote]
Vaalisalaisuus menetetään vasta vaaleissa jos menetetään, ei turhanpäiväisissä gallupeissa joissa voi valehdella mitä vain.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:53"]Vasemmistoliitto, kuten aina ennenkin.
[/quote]
Sama.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 11:23"]
[/quote]
Tämmöiset väitteet ulkomaalaisten heikommista työehdoista ei perustu mihinkään faktaan. Kyllä esim. siivousalalla ulkomaalaiset saavat samaa tesin mukaista palkkaa, kun suomalaiset, mutta ei suomalaista kiinnosta "alentua" tekemään tällaista ikävää työtä vaan ylimielinen suomalainen ajattelee tällaisen työn kuuluvan vain ulkomaalaiselle. Tässä maassa ei edes tarvitsisi työperäistä maahanmuuttoa, jos suomalaiset suostuisivat tekemään kaikkia töitä. Työn arvostus on mennyt meillä aivan alas, täällä ihannoidaan korkeaa koulutusta ja titteleitä, mutta ei sitä, että omalla työllään saa leivän perheelle, eikä ole yhteiskunnan elätettävänä.
[/quote]
Faktoista puheenollen: heitäpä faktaa siitä, ettei suomalaiselle työntekijälle kelpaisi työt. Vai vedätkö tähän "faktaksi" työttömyysprosentin tai työttömien arvioidun lukumäärän?
Ihan käytännön esimerkkinä: olen hakenut aktiivisesti nimenomaan esimerkiksi siivous- ja kassatöitä. Ja lähes järjestäen vastauksena on tullut: "Hakemuksia on tullut hämmästyttävän paljon... -- Valintamme ei kohdistunut valitettavasti sinuun." Onko se merkki siitä, että ne työt eivät kiinnostaisi?
Enkä edes ole ainut. Tuskinpa olisin, jos kerran jokaista haettua paikkaa kohden on aivan järjetön määrä työnhakijoita.
Toisekseen: "Suomalainen on hinnoitellut itsensä pihalle työmarkkinoilta/suomalaista ei työt kiinnosta" virsi on kuultu aika moneen kertaan. Totuus: eläminen Suomessa maksaa --> sillä palkalla on elettävä --> sen palkan pitää vastata työkokemusta, osaamista ja sille työlle uhrattua aikaa ja vaivaa.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:49"]Mä äänestän sitä, joka lupaa vähentää säädöksiä ja panna kunnallisia hallintovirkamiehia isolla luudalla pihalle. Muuten aivan sama.
[/quote]valitettavasti mikään puolue ei tule niin tekemään.virkanimitykset rulettaa.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:48"]
Kaikki puolueet itse asiassa on tänä vuosikymmenenä aika perseestä, vihreät nyt kuitenkin ovat suhteellisen keskellä - heille menee mun ääneni...
- Tasan tarkkaan meidän taloudesta ääntä EI mene persuille, me kaipaamme avarakatseista Eurooppaa, Suomi sitäpaitsi tarvitsee edullista työvoimaa niitä töitä varten joita me valtaväestö emme ole huolineet...;
- Kokoomukselle, tätä tuskin tarvitsee enempää kellekään aukaista?
- Demareille, ovat sössineet aika ikävästi...
[/quote]
Lisää muslimeja kaipailet vai? Onneks maahanmuuttoa tullan vähentämään.
Vasemmistoliittoa, niin kuin aina. Joskus olen poikkeustilanteissa äänestänyt Vihreitä, kun on ollut joku todella erityinen ehdokas, esimerkiksi kuntavaaleissa ja viimeisissä presidentinvaaleissa.
Kokoomus ja PerusS olisivat viimeiset vaihtoehtoni.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:54"]Voin kertoa mitä en äänestä, eli keskusta, kd ja persut.
[/quote]
En varsinaisesti kannata mitään puoluetta, joten en vielä varmasti osaa sanoa mitä äänestän. Kerroin sitten mitä en ainakaan äänestä ;)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:48"]
Suomi sitäpaitsi tarvitsee edullista työvoimaa niitä töitä varten joita me valtaväestö emme ole huolineet...;
[/quote]
Valtaväestö ei huoli niitä töitä, jotka ulkomaalaiset suostuvat tekemään luokattoman huonolla palkalla tai työehdoilla. Suomessa ei ole sellaista työtä jota joku suomalainen ei tekisi, jos työolosuhteet ovat ihmismäiset ja palkan suhde sosiaaliturvaan kohdallaan. Minä en halua Suomesta luokkayhteiskuntaa, jossa ulkomainen alaluokka tekee "paskaduunit".
Vasemmistoliittoa tai vihreitä. Kokkareet yöks ja SDP ei oikein saa mitään aikaiseksi, heitä äänestäisin jos siellä olisi joku nuori ja dynaaminen tyyppi.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:01"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 19:55"]
Perussuomalaisia, ainoa puolue joka ajaa tavallisen suomalaisen työssäkäyvän ja pienyrittäjien oikeuksia.
[/quote]
Ajaa hihhuleiden ja rasistien asioita ja Soinin omia narsistisia uratavoitteita, ei mitään muuta.
[/quote] Niinhän valtapuolueiden hallitseman median propaganda haluaa uskotella, ja joihinkin tyhmiin näkyy uppoavan... ;-)
[/quote]
Jos lukee Soinin haastatteluja niin huomaa että hän vetoaa Raamattuun useammin kuin Räsäsen Päivi. Täys hihhuli ukko. Hänen mielestään maallisten lakien säätämisessä pitää katsoa mitä Raamattu sanoo. Tosiaan ihan perusduunarin mielipiteitä? Eikä noita tarvi kenenkään vääristellä, siellä ne jutut on hänen plokissaan.
[/quote] Soini ei ole yhtä kuin Perussuomalaiset.
[/quote]
ai ei vai?! Hahhahahhhaaaaahhaaa! Älä ny nauruun tapa. Sehän on helvetti kuningas. Määrää miten äänestetään.