Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauvalle heseruokaa

Vierailija
23.08.2014 |

Viereisessä pöydässä VAUVALLE SYÖTETÄÄN KOKISTA JA RANSKALAISIA MAJONEESILLA JA HAMPURILAISTA! samalla vanhemmat kiroilevat ja puhuvat junttimaisesti ryyppyreissuistaan. Tulee paha mieli.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:37"]

Saako jostakin ravintolasta ala carte ruokana einespullia?? Kerro toki paikan

[/quote]

Lähes kaikkialta. Harva ravintola pyörittelee itse lihapullansa, vaikka niitä miten kotiruokana mainostettaisikin...

Vierailija
42/56 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:27"]

Miks sitä paskaa pitää ylipäätänsä syödä? Eikö voi lasta viedä vaikka kotiruoalle, melkein joka paikasta saa pastaa kastikkeella tai lihapullia muusilla.

[/quote]

kerrotko mulle vielä, että millä tavalla se pasta kastikkeella on terveellisempää/ravintorikkaampaa kuin heseruoka? Voin vastata ihan itse: ei millään. 

[/quote] taas läski siellä yrittää selittää ! Italialainen ruoka on maailman terveellisin , sä voisit laittaa kuvan tähän itsestä niin katotaan miltä näytät , voin toki kertoa jo nyt, et näytä miltään

[/quote]

Hahahhahaa ok. Jos sun mielestä painoindeksillä 20,4 on läski, niin kai mä sitten sellainen olen ;) Italialainen ruoka ei muuten todellakaan ole maailman terveellisintä. Veikkaan että tässä on taas se kuuluisa ilmiö, että kun siinä ruoassa lukee "hesburger" niin se on automaattisesti ydinjätettä, mutta kun pasta-annoksessa (joka sisältää pastaa, kermaa, voita, suolaa=hiilaria ja rasvaa törkeät määrät) lukee "kotiruokaa", niin se tekee heti terveelliseksi ja autuaaksi. Tiedätkö, että jossain pasta carbonara annoksessa on heittämällä tuplakalorit hamppariin verrattuna? Ja mitään muutakaan ravintoarvoa pastalla ei sen enempää ole.

[/quote] en syö carbonaraa ka menepä katsomaan paljon yhdessä hampurilaisesta in kaloreita, kotiruokaa kun teen , tiedän tasan tarkkaa mitä siihen laitan, sä et , vedät paskaa ja ylpeilet sillä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:43"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:37"]

Saako jostakin ravintolasta ala carte ruokana einespullia?? Kerro toki paikan

[/quote]

Lähes kaikkialta. Harva ravintola pyörittelee itse lihapullansa, vaikka niitä miten kotiruokana mainostettaisikin...

[/quote] hahaha, niin varmaan

Vierailija
44/56 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:38"]Se on hyvä että käytte kunnon paikassa toisin kuin me muut. Aika monessa paikassa nuo lihapullat on hirveetä kuraa. Paitsi tietenkin ravintolat erikseen, mutta hintatasokin on jo silloin toinen

[/quote] onhan se hyvä, jos ei raha riittäisi kunnon ravintolaan niin jättäisin menemättä ja tekisin yhtä terveellistä ruokaa kotona.

[/quote]

No hienoa, tee sinä niin. Itse usein reissun päällä se ruoka pitää saada lapsille nopeasti. Eikä mielestäni ole mikään nautinto siellä paremmassa ravintolassa odottaa sitä ruokaa, maksaa siitä suhteellisen paljon, kun lapset jättävät syömättä. Siellä Hesessäkin voi valita terveellisemmin annoksen ja sen saa nopeasti eteen.

Kotona vältän aromivahventeita, eineksiä, nitriittiä jne.

Vierailija
45/56 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:39"]Hesestä voit samaan hintaan valita lapselle terveellisemmän vaihtoehdon.

[/quote] oletko täysin tyhmä ? Etkö Kati telkkaria tai lue lehtiä? Syötä sä itsellesi sitä roskaruokaa, mä en omaa lasta myrkytä

[/quote]

Just. Käyn myrkyttämässä lapseni Hesessä pikkuporkkanoilla, salaatilla ja maidolla. No joo näykkii se sitä hampurilaistakin. Pitäisikö soittaa päivystykseen vai riittääkö soitto myrkytystietokeskukseen?

Vierailija
46/56 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:27"]

Miks sitä paskaa pitää ylipäätänsä syödä? Eikö voi lasta viedä vaikka kotiruoalle, melkein joka paikasta saa pastaa kastikkeella tai lihapullia muusilla.

[/quote]

kerrotko mulle vielä, että millä tavalla se pasta kastikkeella on terveellisempää/ravintorikkaampaa kuin heseruoka? Voin vastata ihan itse: ei millään. 

[/quote] taas läski siellä yrittää selittää ! Italialainen ruoka on maailman terveellisin , sä voisit laittaa kuvan tähän itsestä niin katotaan miltä näytät , voin toki kertoa jo nyt, et näytä miltään

[/quote]

Hahahhahaa ok. Jos sun mielestä painoindeksillä 20,4 on läski, niin kai mä sitten sellainen olen ;) Italialainen ruoka ei muuten todellakaan ole maailman terveellisintä. Veikkaan että tässä on taas se kuuluisa ilmiö, että kun siinä ruoassa lukee "hesburger" niin se on automaattisesti ydinjätettä, mutta kun pasta-annoksessa (joka sisältää pastaa, kermaa, voita, suolaa=hiilaria ja rasvaa törkeät määrät) lukee "kotiruokaa", niin se tekee heti terveelliseksi ja autuaaksi. Tiedätkö, että jossain pasta carbonara annoksessa on heittämällä tuplakalorit hamppariin verrattuna? Ja mitään muutakaan ravintoarvoa pastalla ei sen enempää ole.

[/quote] en syö carbonaraa ka menepä katsomaan paljon yhdessä hampurilaisesta in kaloreita, kotiruokaa kun teen , tiedän tasan tarkkaa mitä siihen laitan, sä et , vedät paskaa ja ylpeilet sillä

[/quote]

kyllä mä tiedän tarkalleen mitä hampurilaisissa on kaloreita, mutta tiedätkö sä mitä niissä sun kotiruoissa on kaloreitta? Kyllä nimittäin niistäkin löytyy, jos tosiaan pasta+kastike tai perunamuusi+lihapullat on sitä sun kotiruokaa. Ja kyllä, syön joskus hampurilaisia mutta kyllä, pääsääntöisesti syön toki kotona ihan perusruokaa. Mutta mä osaankin syödä kaikkea kohtuudella, ja kun perusruokavalio on kunnossa ei hampparilla sillointällöin ole yhtään mitään merkitystä kokonaisuuteen :)))

Vierailija
47/56 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti! Mää haluun et tänne tulee rekistöröitymus pakko, ja et peukuttajat näkyy.

T.14v poika

Vierailija
48/56 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kuvaama tapaus kuulostaa kamalalta.

Mutta relatkaa nyt hyvät naiset. Teen töitä ravitsemuksen parantamiseksi, mutta kyllä meidän 1v on jo Heseen tutustunut. Tärkeintä on se mitä lapset YLEENSÄ syövät. Meillä tulee helposti tuoreita vihanneksia ja hedelmiä/marjoja viidellä aterialla ja muutenkin terveellinen menu. Ruoan laatu ja terveellisyys on tärkeä asia perheessämme.

Mutta ei sitä pipoa kannata liiaksi kiristää. 1-vuotiaamme ei ole saanut limua koskaan, mutta rakastaa ranskalaisia ja on saanut hampurilaispaikoista kananugetteja, ranuja ja jauhelihapihviä hampparin välistä. Valkoisen sämpylän jättää syömättä.

Nyt kokeiltiin ravintolassa lasten lohiannosta. Söi ensin ranskiksia, sitten lohta ja viimeiseksi kurkkua ja tomaattia.

Vierailija
49/56 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:54"]Ap:n kuvaama tapaus kuulostaa kamalalta.

Mutta relatkaa nyt hyvät naiset. Teen töitä ravitsemuksen parantamiseksi, mutta kyllä meidän 1v on jo Heseen tutustunut. Tärkeintä on se mitä lapset YLEENSÄ syövät. Meillä tulee helposti tuoreita vihanneksia ja hedelmiä/marjoja viidellä aterialla ja muutenkin terveellinen menu. Ruoan laatu ja terveellisyys on tärkeä asia perheessämme.

Mutta ei sitä pipoa kannata liiaksi kiristää. 1-vuotiaamme ei ole saanut limua koskaan, mutta rakastaa ranskalaisia ja on saanut hampurilaispaikoista kananugetteja, ranuja ja jauhelihapihviä hampparin välistä. Valkoisen sämpylän jättää syömättä.

Nyt kokeiltiin ravintolassa lasten lohiannosta. Söi ensin ranskiksia, sitten lohta ja viimeiseksi kurkkua ja tomaattia.

[/quote]

Aamen!

T. Samoja metodeja menestyksekkäästi soveltanut äiti. Koko perhe hoikka ja hyväkuntoinen, sairastelemme aniharvoin.

Vierailija
50/56 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko tuo nyt oikeasti ihan kamalaa jos sitä kerran tekee? Voi luoja teitä täydellisiä.

Vierailija
51/56 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pienikokoinen 1v (vauva) kävi synttäripäivänä mäkkärissä ekaa kertaa ja meidän 4v oli myös ekaa kertaa elämässään mäkkärissä silloin :) varmaan meitäkin joku idiootti tuijotti miten vauva mättää hampurilaista ja kuvitteli typerässä päässään että me syödään siellä viikottain!

Vierailija
52/56 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:36"]

Viereisessä pöydässä VAUVALLE SYÖTETÄÄN KOKISTA JA RANSKALAISIA MAJONEESILLA JA HAMPURILAISTA! samalla vanhemmat kiroilevat ja puhuvat junttimaisesti ryyppyreissuistaan. Tulee paha mieli.

[/quote]

Varo ettet tuikkaa itseäsi ranskalaisella silmään, kun noin tarkasti vahdit toisten ruokailua. Vai vakoiletko Hesen asiakkaita muovikasvin takaa ja raportoit tänne havaintosi?

Vierailija
53/56 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:39"]Hesestä voit samaan hintaan valita lapselle terveellisemmän vaihtoehdon.

[/quote] oletko täysin tyhmä ? Etkö Kati telkkaria tai lue lehtiä? Syötä sä itsellesi sitä roskaruokaa, mä en omaa lasta myrkytä

[/quote]

Myrkytätvarmaan kokoajan, tiesitkö että makkarassa, nakissa ja leiikeleissä on niatriumnitriittiä joka aiheuttaa syöpää, sitä saisi antaa lapselle puolikkaan nakin verran ettei suositusarvot ylittyisi, eikä usein. Myös savustettu kala sisältää karsinogeenejä. Kanelin kumariini on maksatoksista joten jos et halua myrkyttää käytä oikeaa kanelia äläkä marketin. Kaikki ruoka jossa on öljyä ja lämmitetään sisältää trans rasvaa, älä siis syötä mitään missä on kypsennettyä öljyä. Leipä on usein täysin ravintoarvotonta valkoistavehnää ja muka terveellisempään vaihtoehtoon on lisätty gluteiinia. Hedelmät sisältävät paljon myrkkyjä. Ja viimeiseksi huipuksi se kuinka todennäköisesti kyllästät lapsesi erillaisilla kemikaaleilla jotka aiheuttavat syöpää, helmättömyyttä, hormonitasapainohäiriöitä, käytöshäiriöitä ja paljon sellaista mitä ei edes vielä ole tutkittu.

Vierailija
54/56 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:39"]Hesestä voit samaan hintaan valita lapselle terveellisemmän vaihtoehdon.

[/quote]

Myrkytätvarmaan kokoajan, tiesitkö että makkarassa, nakissa ja leiikeleissä on niatriumnitriittiä joka aiheuttaa syöpää, sitä saisi antaa lapselle puolikkaan nakin verran ettei suositusarvot ylittyisi, eikä usein. Myös savustettu kala sisältää karsinogeenejä. Kanelin kumariini on maksatoksista joten jos et halua myrkyttää käytä oikeaa kanelia äläkä marketin. Kaikki ruoka jossa on öljyä ja lämmitetään sisältää trans rasvaa, älä siis syötä mitään missä on kypsennettyä öljyä. Leipä on usein täysin ravintoarvotonta valkoistavehnää ja muka terveellisempään vaihtoehtoon on lisätty gluteiinia. Hedelmät sisältävät paljon myrkkyjä. Ja viimeiseksi huipuksi se kuinka todennäköisesti kyllästät lapsesi erillaisilla kemikaaleilla jotka aiheuttavat syöpää, helmättömyyttä, hormonitasapainohäiriöitä, käytöshäiriöitä ja paljon sellaista mitä ei edes vielä ole tutkittu.

[/quote]

Mitähän sinulle on vauvana/lapsena syötetty? Noin hullun mamman kotiin pitäisi tilata lastensuojelu tarkistamaan, mitä niille raukoille yleensä syötetään.

Vierailija
55/56 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te olette ankaria ihmisiä kun ette anna lastenne syödä hampurilaisia. Ei yksi kerta vie maata merelle. Itse vein molempia lapsia välillä syömään Heseen ja molemmat ovat jo aikuisia, hoikkia ja urheilullisia poikia jotka osaavat tehdä ruokaa, siivota kotinsa ja maksaa laskunsa.

Vierailija
56/56 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea kohtuudella. Meillä ei nyt olla niin tarkkoja. Lapset eivät kuitenkaan pienenä ole edes tykänneet mehuista tai limsasta. Just tarjosin parivuotiaalle kaakaota eikä se tykännyt siitäkään.

Ei se maata kaada jos silloin tällöin syödään roskaruokaa, kun muuten kotona normiruoka.

Sitten kun menevät kouluun, niin siellä vasta hirveä ruoka onkin. Koostuu pääasiassa eineksistä.