Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä talvikenkiä ostatte n. 2-vuotiaalle taaperollenne?

28.08.2006 |

Itse ajattelin hankkia vajaa 2-vee. tytöllemme Tepsut nahkaiset nauhakengät karvavuorilla, ovat olleet tosi hyvät myös viime vuonna. Toiset kengät olisi vielä hakusessa, joten suosituksia otan vastaan..olisko goret hyvät leudommille säille?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena 1-vuotiaalla tytöllämme Tepsujen välikausikengät ja talvikengät sekä Vikingin goretexit. Meillä tämä oli erinomainen yhdistelmä.

Viime kevään alennusmyynnistä hankin tälle talvelle Pionin nahkaiset talvikengät ja Vikingin goretexit. Viime lauantaina kävin ostamassa Tepsujen välikausikengät Tepsujen tehtaanmyymälästä.

Vierailija
2/19 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vaan, että niiden koot loppuvat 25:een ja meillä edessä on talvikengät vähintään kokoa 26.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollu yhdet elefantenin goretex talvikengät ja olin tosi pettynyt. Neidin varpaat oli aina jäässä pidin villasukkia alla tai en. Kuomat ovat helppo laittaa jalkaan ja ovat tosi lämpöiset.

Vierailija
4/19 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuomissa ollut kokonumerot kohdallaan?? Paljonkos kannattais jättää ns.villasukkavaraa? Jos kengännro on 24,niin riittääkö 25?

Vierailija
5/19 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkit vielä avoinna.

Vierailija
6/19 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susasanna:

Meillä ei niitä ole koskaan ollu ja olen kuvitellu, et ne ei ole jalalle hyvät.

Mikäli lapsella on todettu jalan virheasento ym, silloin Kuomat eivät ole hyvä valinta.

Mutta: normaalille lapsen jalalle hyvät kengät (luonnollisesti oltava oikean kokoiset ym). Jalka pääsee liikkumaan, lämpimät, helppo pukea.

Kenkiä on hyvä vaihdella, ja paljain varpain liikkuminenhan on parasta jaloille :)

t. Tuulimaria, jonka suku lääkäreitä/fysioterapeutteja + tanssijoita täynnä ja jonka suvussa kaikilla lapsilla ollut Kuoma-tyyppisiä kenkiä

Vierailija
7/19 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tänäkin talvena kuomat, kun satuin löytämään kirpparilta tosi hyvä kuntoiset Kuomat 4¿. Olin niin tyytyväinen. =O)

-Mimma

Vierailija
8/19 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan helpot pukea, ei nauhoja ja lapsi itsekin osaa ne pukea jalkaansa. Myös lämpimät. :)

Vierailija
9/19 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan ehdottomasti. Meidän talvella 6 täyttävällä tytöllä on ollut aina kuomat, eikä muita ole tarvittu. Jos on oikein kylmä, villasukat väliin ja muuten kyllä tarkenee ilmankin. Tosi hyvät kengät, ei kulu eikä ränsisty kovassakaan käytössä! Lämpimät, helppo laittaa jalkaan jne...

Vierailija
10/19 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ostetaan kui viime talvenakin...eli viime talvena oli Elefantenin Goret ja Kavatin karvavuoriset nahkakengät. Merkki saa kyllä muuttua...

Vierailija
11/19 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ainakin hankitaan kuomat..ovat aivan loistavat kengät niin ku aikaisemmatkin kirjoitteli eli helpot laittaa jalkaan pienemmänkin,lämpimät yms..

toiset kengät vielä hakusessa siis semmoset jotka menis juhlissa ja olis kaupunki kengät nauhallisetkin kelpaa vaikka tuon meidän neidin kaa voivat teettää ongelmia ku itse haluaa laittaa kengät!!

Vierailija
12/19 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli Vikingin goret ja Tepsujen nahkaiset talvikengät

Vierailija
13/19 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä karvavuoriset Pionit olleet toiset ja toisena goretexit. Esikoiselle löytyi loistavat gore Eccolta viime talveksi, joten sellaiset tarpeen tullen pienellekin täksi talveksi. Tytöillä on molemmilla sirot jalat ja esikoisella varsinkin Eccot on viimeisen vuoden aikana todettu parhaiksi, kun niissä on niin matala se jalkapöydän kohta. Ei ihan täysillä lonksu jalassa. Kuomat jää meillä nurkkaan, kun tippuivat aikoinaan esikoisen jalasta koko ajan. Ihan liian löysät sirolle jalalle. Myin juuri ne kirppiksellä, kun olivat joka tapauksessa pienemmälle liian pienet jo.

Niin, mun mielestä goretexit on loistokengät leudommalla säällä. Kumpparit on jääneet melkeen käyttämättä. Uskon, että goret on muutenkin jalkaystävällisemmät kuin kumpparit.

T: Ynis

Vierailija
14/19 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime talvena Vikingin goretexit, niillä pärjättiin aina jos oli ulkoiluilma, eli -12 maksimissaan. Lisäksi oli kauppareissuille toiset kengät.

Täksi talveksi hankitaan myös Vikingit ja ehkäpä sitten ne Tepsut...

Vierailija
15/19 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena oli ja ne oli ihan ehdottomat! Tytöllä on pullero jalka ja niissä on sen verran tilaa, että mahtui hyvin villasukankin kanssa. Eikä loskakelilläkään ihan heti päästä läpi. Ihan loskakeleille meillä on serkun vanhat elefantenin goret varakenkinä.

Jotkut nahkaiset nauhakengät ajattelin sitten toisiksi kengiksi hankkia.

YNIÄINEN: Paljon nuo pionin talvikengät maksoivat? Onko niissä kuinka paksu vuori? Eli meneekö syksyllä ettei ole liian kuumat?

Meillä oli tytöllä kesällä pionin sandaalit ja on olleet tosi hyvät!

Vierailija
16/19 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut varmaan kaikki Pionit Citymarketista, mutta en kyllä muista mitä maksoivat. Joskus olen saanut hyvällä alennuksellakin puoli-ilmaiseksi. Voi mennä ihan metsään, mutta oiskohan vajaa 50e. On ihan kunnon nahkaiset talvikengät. Meillä olleet ne pakkaskengät. Mutta minä olen kuvitellut, että Pionit ei ois niin pullean jalan kengät. Ainakin Tepsut ja Kavatit on selvästi pulleampia. Jos pääset Stokkalle, niin kannattaa kattoa nahkakenkiä Hulluilta Päiviltä.

T: Yniäinen

Vierailija
17/19 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei niitä ole koskaan ollu ja olen kuvitellu, et ne ei ole jalalle hyvät.

Meillä on ollu Elephantenin ja Eccon Coretex kenkiä, niillä kyllä tarkenee hyvin kylmemmälläkin kun ostaa sellaiset että villasukka mahtuu. Välillä on juttuja ettei coretexin kanssa sais pitää villasukkaa mut en ymmärrä et miksei ja jossain lehdessäkin tuo väite on kumottu.

Vierailija
18/19 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on paras, kun on alimmaisena joku villasekotesukka joka päästää kosteuden läpi. Minä siis tykkään käyttää jotain legginsejä ja sukkia mielummin kuin sukkahousuja. Kylmimmillä keleillä on ohut villasekotesukka ja vielä villasukka jalassa.

En tiedä sitten joutuuko päiväkodissa tyytymään sukkahousuihin, kun ne lienee käytännöllisimmät.

T: Yniäinen

19/19 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin oli joskus lapsilla kuomat, mutta eivät tue jalkaa tarpeeksi hyvin. meidän 6,5v tytöllä ja 4,5v pojalla matalat jalkaholvit ja tarvitsevat siksi hyvin jalkaa tukevat, muotoillut kengät. kuomat liian putkimaiset.. ja löysät.

elefantenin goret on ollu tosi hyvät. tosin joku kenkäkauppias sanoi ettei elefantenin kenkiä enää tehdä. viime talvena käytettiin vikingin goretex kenkiä ja oltiin tyytyväisiä.