Pelottaako teitä syksyisellä kesämökillä?
Tilanne: Elokuun loppupuoli, siis käytännössä jo alkusyksy. Sataa paljon, ilma on viileä, järvi on viileä, illat ja yöt ovat pikimustia.
Paikka: Kesämökki Hämeen sydämessä, syvällä maaseudulla. Mökki sijaitsee järven rannalla, tarkemmin sanottuna niemen kärjessä. Tontilla on yksi n. 60 neliön päärakennus, pienempi n. 30 neliön sivurakennus, kumpikin yöpymiskelpoisia ja sisältävät pienen keittiön, sekä pihalla erillinen saunarakennus, puuvaja ja ulkohuussi.
Pelottaa ihan helvetisti. Alueella on kuulemma aiemmin kesällä liikkunut karhuja, ja pari vuotta sitten itäeurooppalaiset mökkivarkaat kävivät putsaamassa alueen kesämökkejä. Ahdistaa. Eikä vähän. Nukkunenko ensi yönä?
Kommentit (62)
Kyllä mua vähän aina jänskättänyt mökillä pimeällä. Mies ja koira on kyllä aina mukana, yksin en menisi mistään hinnasta.
Hah! Hyvä tuo ap:n kuvaus. Pelottavinta tuossa on just toi pinta-alojen suhde! Päärakennus 60 neliöö ja sivurakennus maagiset PUOLET siitä eli 30 neliöö! Juuri tuollaiseen kiinteistöön hyökkäöö todenäköisyysjärjestyksessä a) 4,7 km päässä asuva täyshullu erakkopoikamiesraisaajapaloittelumurhaajajokaeikoskaanolejäänytkiinni b)raivostunut karhu c) paikassa ennen asunut nainen joka on muuttunut saatanalliseksi kummitukseksi
Tää on nyt vaan sun kohtalosi!
http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/4257953/ala_lue_illalla
Tuossa pientä piristettä näin illan hämäryyteen ap:lle! ;)
Pelottaisi kyllä, siksi en käy syksyllä mökillä.
En mä ainakaan karhuja pelkäisi. Ihmisiä ehkä..
Unohtui sanoa, että voit toki välttyä kohtaloltasi purkamalla jompaa kumpaa rakennusta pari neliötä, jolloin kokosuhde muuttuu ja "taika" raukeaa. Mut tää on tehtävä ennen puoltayötä! IIk sehän on just 12.00. Goodbyeeee!
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:58"]
Mä oon asunu yksin keskellä korpea. Lähin naapurikin oli kaukana, valoista ei tietoakaan. Pelotti ihan hulluna välillä, siellä joskus yöllä pyörikin porukkaa pihassa. Meidän mummo asui siellä ennen mua, ja hänet pari kertaa ryöstettiin. Mä sit keksin jättää auton pihaan enkä vienyt talliin yöksi, että jos tajuaisivat että siellä ollaan kotona. Ja mun parhaat ystävät oli karjalankarhukoira ja peaäpallomaila <3 Ilman niitä en olis asunu sitäkään vuotta minkä siellä asuin.
[/quote]
Ihanan rohkaiseva vastaus! Kiitos! Ap.
Pimeällä pelottaa, vaikka mökki on saaressa joten karhuja ei varmasti tule vastaan ja varkaatkaan tuskin viitsivät lähteä niin kauas järvelle. Voisi kai joku toinen mökkeilijä tai muu järvellä kulkija silti olla vaarallinen sekopää.
Jaaha, taidan nyt käydä nukkumaan kiitollisena kaikista näistä saamistani vastauksista. Jos en lähipäivinä vastaile tähän ketjuun, niin sitten todennäköisesti karhu tai slaavi on minut päästänyt päiviltä. Ap.
Yksin oisin ihan paskat housussa, mutta oikeestaan jo odotan sitä, kun lähetään parin viikon päästä mökille miehen kanssa kaksin! Ihanan tunnnelmallista ja samalla jännää :D
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 00:12"]Jaaha, taidan nyt käydä nukkumaan kiitollisena kaikista näistä saamistani vastauksista. Jos en lähipäivinä vastaile tähän ketjuun, niin sitten todennäköisesti karhu tai slaavi on minut päästänyt päiviltä. Ap.
[/quote]
Kyl sä selviät. Luultavasti karhu menee ennemmin kauemmas ku tulee sisälle ja ne ulkomaalaiset varkaat joita on pyöriny on tainnu käydä lähinnä tyhjillään olleissa taloissa, ainaki meillä päin :)
Höpistä !!!!! Määkin pelkäsin, mutta kun tajusin että Tampereen keskustassa on paaaaljon vaarallisempaa kui täällä, niin uskallan jopa käydä ulkona pissalla. Meillä asuu naapurissa KARHU, oon lopettanut pelkäämisen, kun ei oo kiinni käyny. ( kyllä se karhu silti pelottaa,vaikka eis syytä )
Se karhu syö muutenkin varmaan mieluummin ne slaavit, kun ne kerran ovat jo siellä ulkona sopivasti tarjolla.
Oltiin kerran näin elokuussa mökillä ja oltiin jo nukkumassa ja herättiin kun koira alkoi haukkumaan ja ryntäsi ovesta ulos (meillä ei pidetä ovea lukossa vaan koira saa sen helposti auki kun hyppää sitä vasten) ja suoraan rantaan. Siinä sitten paniikissa että apua, mitä nyt. Laituriin oli tullut vene jossa kaksi miestä kännissä kun käet kysymään reittiä jonnekin ties minne. Olivat olleet kalassa ja eksyneet pimeän tullen ja nähneet meidän ulkovalot ja veneen. Neuvottiin reitti parhaamme mukaan ja toivottavasti löysivät perille. Koiraa kuulemma säikähtivät pahasti joten eivät uskaltaneet nousta edes veneestä :D Vähän kyllä säikähdettiin itsekin, koira kun ei koskaan huvikseen hauku, varsinkaan keskellä yötä.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 00:23"]
Se karhu syö muutenkin varmaan mieluummin ne slaavit, kun ne kerran ovat jo siellä ulkona sopivasti tarjolla.
[/quote]
:D :D :D ! ! !
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:58"]
Mä oon asunu yksin keskellä korpea. Lähin naapurikin oli kaukana, valoista ei tietoakaan. Pelotti ihan hulluna välillä, siellä joskus yöllä pyörikin porukkaa pihassa. Meidän mummo asui siellä ennen mua, ja hänet pari kertaa ryöstettiin. Mä sit keksin jättää auton pihaan enkä vienyt talliin yöksi, että jos tajuaisivat että siellä ollaan kotona. Ja mun parhaat ystävät oli karjalankarhukoira ja peaäpallomaila <3 Ilman niitä en olis asunu sitäkään vuotta minkä siellä asuin.
[/quote]Jotenkin sitä ajattelee niin idyllisen houkuttelevana punainen tupa ja perunamaa-asetelmaa, mutta alko nyt silmät avautua... En ois varmaan uskaltanut asua vuottakaan.
Ebola tunkee pyllystä kun käyt huussissa, sen jälkeen karhu nusasee ja aamuyöstä juo sun viinat. Huomenna ei toivoakaan terkkarille