Pelottaako teitä syksyisellä kesämökillä?
Tilanne: Elokuun loppupuoli, siis käytännössä jo alkusyksy. Sataa paljon, ilma on viileä, järvi on viileä, illat ja yöt ovat pikimustia.
Paikka: Kesämökki Hämeen sydämessä, syvällä maaseudulla. Mökki sijaitsee järven rannalla, tarkemmin sanottuna niemen kärjessä. Tontilla on yksi n. 60 neliön päärakennus, pienempi n. 30 neliön sivurakennus, kumpikin yöpymiskelpoisia ja sisältävät pienen keittiön, sekä pihalla erillinen saunarakennus, puuvaja ja ulkohuussi.
Pelottaa ihan helvetisti. Alueella on kuulemma aiemmin kesällä liikkunut karhuja, ja pari vuotta sitten itäeurooppalaiset mökkivarkaat kävivät putsaamassa alueen kesämökkejä. Ahdistaa. Eikä vähän. Nukkunenko ensi yönä?
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 01:07"]
Laita kynttilälyhty palamaan mökin edustalle (tarpeeksi kauas seinästä ettei palovaaraa) niin että karhu, voro tai kummitus tietää, että mökissä asutaan nyt. Terassille isot miesten kumisaapaat ja ruma ruutupaita narulle kuivumaan. Näillä konsteilla aion vanhana naisena itse uskaltaa olla mökillä syyspimeällä.
Saapaat ja ruutupaita tietenkin antavat vihjeen sisällä yöpyvästä vahvasta mieshenkilöstä, jota ei kannata tulla uhmaamaan.
Mukavaa mökkeilyä!
[/quote]
Ja kuistille 30 kilon käsipainot ja ulko-oveen karatekerhon mainostarra. Musta nahkaliivi roikkumaan ovenpieleen.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 01:07"]
Laita kynttilälyhty palamaan mökin edustalle (tarpeeksi kauas seinästä ettei palovaaraa) niin että karhu, voro tai kummitus tietää, että mökissä asutaan nyt. Terassille isot miesten kumisaapaat ja ruma ruutupaita narulle kuivumaan. Näillä konsteilla aion vanhana naisena itse uskaltaa olla mökillä syyspimeällä.
Saapaat ja ruutupaita tietenkin antavat vihjeen sisällä yöpyvästä vahvasta mieshenkilöstä, jota ei kannata tulla uhmaamaan.
Mukavaa mökkeilyä!
[/quote]
Ja kuistille 30 kilon käsipainot ja ulko-oveen karatekerhon mainostarra. Musta nahkaliivi roikkumaan ovenpieleen.
[/quote] Ahhahhaaaa :D :D
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 01:07"]Laita kynttilälyhty palamaan mökin edustalle (tarpeeksi kauas seinästä ettei palovaaraa) niin että karhu, voro tai kummitus tietää, että mökissä asutaan nyt. Terassille isot miesten kumisaapaat ja ruma ruutupaita narulle kuivumaan. Näillä konsteilla aion vanhana naisena itse uskaltaa olla mökillä syyspimeällä.
Mukavaa mökkeilyä!
[/quote]
Eikö kannattaisi ennemmin hankkia ihan omaksi se raavas mies sinne mökin sisälle ;) ei tarvitsisi näytellä.
Oon vissiin sekasin ku mökillä ei ikinä oo pelottanu (mökki lapissa) mutta kotona (oulu, tuira, eka kerros) monestikkin.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 09:29"]
Oon vissiin sekasin ku mökillä ei ikinä oo pelottanu (mökki lapissa) mutta kotona (oulu, tuira, eka kerros) monestikkin.
[/quote]
Eihän Lapissa tarvitse pelätä kun siellä ei ole mitään eikä ketään. Oulussa on somaleja ja arabeja.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 00:10"]Pimeällä pelottaa, vaikka mökki on saaressa joten karhuja ei varmasti tule vastaan ja varkaatkaan tuskin viitsivät lähteä niin kauas järvelle. Voisi kai joku toinen mökkeilijä tai muu järvellä kulkija silti olla vaarallinen sekopää.
[/quote]
Karhut on hyviä uimaan, uivat saaresta toiseen mustikoiden ja puolukoiden perässä varsinkin tällaisena kesänä kun marjoja ei paljoa muualla ole.
Nii-in, mutta kauhun tunne voi olla myös jännittävää, kun taas pääset ihmisten ilmoille, olet iloinen ja helpottunut.
Olen aina haaveksinut, että olisin sellainen metsien nainen: asustelisin jossakin korvessa pienessä mökissä, olisin mahd. omavarainen ruoan suhteen, pilkkoisin puut jne. Olen kyllä maaseudulta kotoisin ja tottunut kovaan työhön. Koiruliini pitäisi hankkia turvaksi jos joskus tuohon päädyn. Ehkä joku välimuoto-mummonmökki lähelllä kaupunkia (max. 50 km) olisi riittävä.
Laita pihavalot rosvoja pelottamaan ja tuulikello karhua varten. Osta käytetyt koon 48 kumisaappaat ja jätä ne kuistille.
Me oltiin äitin kanssa kahdestaan kaksi viikkoa sitten isolla mökillä Kuusamossa. Moderni mökki jossa oli pihakin hyvin valaistu mutta öisin pelotti aivan kauheasti. Nukuin valot päällä joka yö ja heräsin jokaiseen pieneen ääneen. Yleensä en uskaltanut nukahtaakkaan ennen kuin ulkona alkoi tulemaan hieman valoisaa.
Äitillä oli berni mukana mutta se on niin kaikkien kaveri että en uskonut että se olisi millään reagoinut jos jotain outoa olisi ollut meneillään. Olisi vaan uniaan jatkanut.
No ei mua ainakaan! Eikä ees talvella!
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:56"]
Ei pelota! Mökillä on ihanaa kun syystuuli ulvoo. Takkatuli tai kynttilät palamaan ja hyvä kirja käteen!
[/quote]
Syystuuli ulvoo... Vai onko se susi?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 00:12"]
Yksin oisin ihan paskat housussa, mutta oikeestaan jo odotan sitä, kun lähetään parin viikon päästä mökille miehen kanssa kaksin! Ihanan tunnnelmallista ja samalla jännää :D
[/quote]
Upeeta, kun on turvallinen ja vahva ja rohkea mies vierellä!
Olen juuri nyt sähköttömällä kesämökilläni meren rannassa. Oikeastaan nautin mökillä olosta näin pimeänä syysiltana enemmän kuin keskikesällä.
Mullakin mökkireissu ens viikolla edessä. Paljon kynttilöitä, hyvää musiikkia, ruokaa ja saunaa, ei tosiaan pelota! Tätä olen kaivannutkin koko kesän, mutta en mä yksin lähtis.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 00:10"]Pimeällä pelottaa, vaikka mökki on saaressa joten karhuja ei varmasti tule vastaan ja varkaatkaan tuskin viitsivät lähteä niin kauas järvelle. Voisi kai joku toinen mökkeilijä tai muu järvellä kulkija silti olla vaarallinen sekopää.
[/quote]
Karhut on hyviä uimaan, uivat saaresta toiseen mustikoiden ja puolukoiden perässä varsinkin tällaisena kesänä kun marjoja ei paljoa muualla ole.
[/quote]
Kauheeta miten sä pelottelet naisparkaa!
En suosittele olemaan mökillä syysaikaan. Rosvot liikkuvat juuri siloin.
Älä pelkää! Rukoile Jeesusta, hän lähettää enkeleitä suojelemaan sinua!
Mukavaa mökkeilyä!