Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väärä asenne ruoanlaittoon

Vierailija
22.08.2014 |

Miten pääsen eroon ajatuksesta, että ruonlaitto on typerää enkä osaa? Mä en ole koskaan oppinut kokkailemaan mitään, ja nyt vallitsee ajatus, että en edes viitsi opetella koska en kuitenkaan osaa.

Lueskelen onnessani reseptejä, koska rakastan ruokaa. Haluaisin tehdä kaikkia herkkuja, mutta sitten iskee tyhmyys ja ajattelen, että en viitsi edes yrittää koska ei ole edes välineitä. Keksin vain tekosyitä, että en voi tehdä.

Toistaiseksi mies tekee ruoat, ja hyvää ruokaa tekeekin. Olen jo siinä pisteessä, että en edes kehtaa koittaa, koska mies ei tykkää kuitenkaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiska paska siis

Vierailija
2/8 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä tosiaan ihan just niin helppoa kuin miltä näyttääkin. Ehkä niitä onnistumisen kokemuksia tulisi jos kävisit jollain sellaisella yhden illan kokkikurssi-illalla missä ensin tehdään ihanaa ruokaa ja sitten syödään yhdessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää yhdessä? Mulla on keittiössä monet perusasiat aika hukassa, mutta välillä mies saattaa vaan ilmoittaa mulle, että sähän voisin valmistaa ton kalan tänään. Sitten huudan keittiöstä typeriä kysymyksiä tarvittaessa ja opin tehdessäni :D

Vierailija
4/8 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi mahdollisimman yksinkertainen, mutta hyvänmakuinen resepti. Tuunaa esim. makaroonilaatikko makusi mukaisesti, niin motivaatio nousee ja on helpompaa alkaa kokeilemaan lisää. 

Itse inhoan ruoanlaittoa. Osaan perusruoat yms ja olen aikoinaan tehnyt vauvansoseetkin itse, mutta nykyään en halua enkä jaksa. Kuitenkin ruokailu on aika iso osa elämää.. Mites tästä eroon?

Vierailija
5/8 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kauhistus kun ohjeessa on monta eri ainesosaa. Pitkä lista kaikenlaista joita pitäisi vielä muistaa kaupasta ostaa.

Yleensä teen sellaista missä on mahdollisimman vähän eri raaka-aineita.

Nytkin ostin kotimaisia sieniä rasian kun näyttivät niin herkullisilta. Netistä etsin ohjeita niiden käyttöön, mutta olisi pitänyt olla vaikka mitä lisukkeita niihin joten pilkoin niitä vaan pitsan päälle.

Vierailija
6/8 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita helposta, simppeleistä jutuista. Tee ensin vaikka tomaattikastike jauhelihalle ja keitä spagettia. Hyvin yksinkertainen mutta maistuva ruoka. Siitä pikkuhiljaa siirryt hankalempiin. Kyllä sä opit! Mäkin olin alussa ihan tohelo mutta nyt teen jo ihan yhtä hyvää käristystä kuin isäni ja se on iso edistys mulle :)

Vierailija
7/8 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh, opit vain tekemällä

Vierailija
8/8 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla on erilainen maku, tai kaipaat vain ruoalta jotain muuta kuin toiset. :D Mua ei voisi vähempää kiinnostaa ns. perinneruoat, mutta laitan mielelläni juttuja, jotka maistuvat musta hyvältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi