#LOKAMAATUSKAT VIIKKO 35#
Kommentit (50)
..pitääpä pitää pinoa pinkeenä:O).
Tervetuloa Annamaisku, hauska saada lisää porukkaa joukkoon tummaan!
Oli tultava Romia peesaamaan ton BB:n kanssa! Ekaks en yhtään tykänny siitä viime vuonna, mutta kummasti siihen jäikin sitten koukkuun, ja muutamatkin illat Milo kainalossa pilkin sohvannurkassa ja katselin sitä..Mulla on vaan ongelmallista toi unisuus; en meinaa millään pysyä hereillä yli ysiin, ja saapa nähdä onnistunko ees BB:n vuoksi..Ihan kauheeta kyl aatella, että siitäkin on jo vuosi, kun maha pömpöllään söin litratolkulla jätskiä ja kattelin BB:n äänestyksiä..Sniif..
Jos oisin vuosia nuorempi, niin mullakin ois varmaan vauvakuume, kun huomaan liikuttuvani kaikesta vauva-jutskasta, katselen odottavia äitejä ja massuja " sillä silmällä" , muistelen synnytyksiä ja tullut vielä se " ei se niin kaameeta ollutkaan" -vaihe! No mutta, onneksi riittää kun katson peiliin, ja huomaan ihmetteleväni, kuka tuo kaamea vanha rouva onkaan???Eli beibejä muille, ei meille...
Meillä nukutaan tosi vahvasti vielä kaksia päikkäreitä, joskus kolmetkin..Aamupäivällä sen tunnin-pari ja iltapäivälläkin ihan reilusti..Enkä ees muista, koska vanhemmat mukelot alkoivat yksiä nukkumaan, mutta eiköhän tossa vuoden korvilla oo aika tyypillistä.
Taapero-puolikirjoittelusta en mene vannomaan, kun tuntuu tämä pinon saaminen tällekin puolelle olevan välillä työn ja tuskan takana..Huh.
Puheenvuoro muille välillä...Heipatsut!
Truide
Ja totta maar taaperopuolelle sitten syssymmällä! Sittenhän sitä vasta tapahtuukin kun tenavat alkaa juosta ja pulputtaa, on ainakin pinossa kertomista! Ehtiihän sitä vaikka päikkäriaikaan muutaman rivin kirjottaa, ainakin sillon tällön jos ei joka päivä. Mä luulen, että sit kun joutuu palaamaan OIKEESTI töihin, niin tän maatuskan turinat harvenee ihan jo ajanpuutteen vuoksi, mut siihen asti panen parastani! ;) Mutta kaikki tekee niinku itestä hyvältä tuntuu, eikös?
Vauvakuumetta liikkeellä vai? Oisinko mä immuuni moiselle taudille.. Lähipiirissä on muutamia vauvoja, jokunen raskaana oleva ja pari vasta haaveilee isosta masusta, joten asia on hyvinkin esillä ja ympärillä koko ajan. Mulla vaan on edelleen tunne, että meidän perhe on nyt tässä, ihan täydellisen valmis. MUTTA kuten oon joskus sanonut, niin jos saisin lottovoiton (= ison talon ja tila-auton), haluisin lisää lapsia ja jäisin oitis kotiäidiksi. Muuten tyydyn odottelemaan eläkepäiviä ja lastenlapsia.. :)
No voi rähmä mitä tuolta sängystä nyt kuuluu! Se niistä päikkäreistä, ei tyttö ehtiny nukkua kuin reilun puol tuntia.. Täytyy mennä yrittää jotain tuutulaulua vaikka, jos se sais uudestaan unen päästä kiinni. Siis heissulivei!
Pähkis :)
Kivan viileä aamu pitästä aikaa, ei tartte hikoilla het aamutuimaan.
Saatiin lainaksi kaverilta taaperokärry, viddi kun tytyllä on kivaa, milloin äippä " joutuu" työntelemään pimua, kun on kyydissä, ja kyllähän tuo jo kävelee sen kanssa, eikä tartte hirmusesti edes pitää kiinni, kunhan hollilla on.
Taas on uutta " opittu" , äitin ja iskän naamaa on älyttömän kiva läiskiä ja repiä, hiddi kun sattuu. Eilen mummi ja ukki tuli kylään, ja tyty oli mummin sylissä, oikee mummin naama veny kun sitä riepotti. Ja tänä aamuna, olin kontillaa lattialla pinniksen vieressä, (noukin yöllä lentäneitä tutteja sängyn alta, tyty oli sängyssä) ni eiköhän tää hokannu et äitin selkää onkin kiva raapia, ja hauskaa on, voi sitä naurun määrää... siis tytyn... Onko kellään samaa havaittavissa????
Nyd pitänee mennä ulkoilee...
Päivänjatkoja itsekullekkin...
-eekkis-
Tulihan se meilläkin tuo 10kk vihdoin täyteen! :)
Käytiin neuvolassakin tänään ja komiasti on tyttö kasvanu! Nyt me ollaan 78cm 10820g! Neuvolatätikin kehui kovasti kun on niin toimelias ja iloinen tyttö! Vois olla eri mieltä kun tulis meillä iltasella käymään kun on tytön iltakiukku menos... ;)
Meilläkin nukutaan vielä kahet päikkärit, tosin molemmat yleensä vaan max. tunti. Tuntuis et ois helpompaa jos nukkuis mieluummin yhet pitkät! Sillon ehtis ehkä itekin vähän puuhailla jotain.
Yöt on meillä tosin nyt taas vajaan viikon verran nukuttu tosi hyvin. Ei oo tarvinnu kertaakaan käydä ees tuttia antamassa. Nukkumaan on mennyt siinä 21 jälkeen ja heränny vähän ennen 8. Tänään tosin oli poikkeus ku herättii jo 6.30, mut tunnin verran viel vetkuteltii mein sängyssä ennen nousemista.
Hiekkisellekin päästii vihdoin eilen iltapäivällä ku ei enää satanu. Kyl pimu nautti taas ku sai konttailla hiekassa ja laskea liukumäkeä. Se on muuten mein tytön lemppari tuo liukumäki. Vauvauinnissakin on sellanen pikkunen liukumäki ja tytön suupielet nousee korviin asti ku siitä lasketaan!
Ootteko muuten antanu viel pikkusten ite syödä? Pimu antaa kyl viel ihan nätisti syöttää, mut toi neuvolantäti alko puhuu siitä et voi antaa jo lusikkaa omaan kauniiseen käteen ja antaa ite syödä jos syöttäminen ei taho onnistua...
Voin vaan sieluni silmin nähdä millanen sotku siitä tulis ku tuolle antais lautasen eteen... Suuhun ei varmaan menis mitään vaan kaikki ois lattialla/hiuksissa/vaatteilla yms...
Mutta nyt sen verran toi nälkä kurnii vatsaa, et jotain pitää haukata ennen pimun heräämistä. Yritän kuiteski tulla viel tänään uudestaan!
Ja ehdottomasti jatketaan taaperopuolella! :)
Siitä on taas aikaa kun pinouduin. Mutta huomasitte varmaan päivitin kasvupinkan tossa eilen vai toissapäivänä.
Minä olen jatkanut jo opiskeluja, tälläkin hetkellä istun tunnilla.(terveydenhuollon tietotekniikka) todella kiinnostavaa. -> " katkerana" katson teidän keskusteluja arjesta. No ei nyt tosi.
Meille tuli serkkupoika eilen maailmaan. Paavo sai eka serkun. Pojille tuli ikäeroa huimat vajaa 11kk. Itselle iski kovasti vauvakuume...jahka sit kun tämä toinen tutkinto on luettu...
Mutta yritän ruveta pinoutumaan usiammin. Meinattiinko millon siirtyä taapero puolelle?
*Höde*
Hyvin nukuttu yö takana,ah...vaikka naapurista vastasyntyneen itku tänne kuuluuki ei paljo meikäläisen unia haittaa..
Nyt pitää heti sitte tuulettaa,Niko oppi konttaamaan tänään ja seisoo oikeen hyvin tukea vasten,ihanaa!!
jaha,siellä se seisoo nyt sohvaa vasten eikä pääse alas...
Aamulla lähetään aikasin ajamaan sinne kemijärvelle,voi tuskan määrää..on kuiten ihana päässä äityliäki moikkaamaan ja saa vähä hengähtä ku se jaksaa tuon pojan kans touhuta,ei o meijän äippä vielä 50 täyttäny joten virtaa on kinttaassa ku teini tytöllä=)
itku tuli,hätyy mennä. Koitan päässä kempassaki koneelle ettei pino ihan kuihu!!
Johanna ja Niko
ONNITTELUT SANKAREILLE JA ISOT HALIT=)
Mies tossa kyl vähän vihjas että on menossa sänkyyn, täytyy ehtiä sen mukaan.
Joku pähkäili kun turvaistuimessa pää retkottaa eteenpäin, meillä on sama ongelma ja mä siitä paapatin miehelle että ei se voi noin olla, en jaksa koko aikaa pidellä päätä kun se nukkuu että istuin on laitettava niin että pään on hyvä olla, mutta nyt olen keksinyt laittaa siihen saunatakin vyön turvaistuimen ympäri pään kohdalta, pysyy ihan näpsäkästi pää paikoillaan, ehkä sit kun siirretään tuolia kun pojalla jalkatila loppuu niin sitten sen saa pikkusen viel kallistettua niin ettei enää retkota niin vois jättää vyöt pois, sitten ei vaan enää hyvin mahdu etupenkille :(
Meillä nukutaan vaunuissa päiväunet ja edelleen kahdet, en kyllä vielä taida vaihtaa yksiin. Kyllähän tuo nykyään yrittää nousta vaunuista kun nukutan mutta kolmannen kielto kerran jälkeen laitan sen valjaisiin ja sit tulee huuto mutta nukahtaa vihdoin.
Meille kans neuvolassa sanottiin et voi antaa jo lusikkaa käteen ja koittaa jos ite syö, no meillä Jessellä on ollu lusikka kädessä jo pitkään mutta lautanen on ollu vaan mulla, nyt olen pikku hiljaa koittanu antaa lähemmäs myös lautasta ja onhan se sellasta sotkua, mutta kyllä toinen vähän yrittää, se lusikka vaan ei osu suuhun tai käänttyy väärinpäin jo paljon ennen kun pääsee suuhun.
Mulla on nyt vähän huoli tuosta vintiöstä siis ihan siitä sen vauhdikkaasta elämästä. Se menee koko ajan eikä oikein malta keskittyä mihinkään. En tiedä kauan tuon ikäisen lapsen pitäis keskittyä yhteen asiaan mutta tuntuu että tuolla pojalla on monta rautaa tulessa. No olen mä hyvilläni välillä kattonu kun se leikkii torni purkeilla tai koiran remmillä. Mutta sitten toinen on se kun en saa oikein katsekontaktia tai siis sitäkin olen oikein nyt seurannu ja olen huomannu että kyl se tietyissä tilanteissa katsoo ja ihan tuijottaakin mua mutta esim. tänään taas kun vein pojan nukkumaan ja kannoin sylissä sen omaan huoneeseen ja siellä sit yritin saada katsekontaktia niin ei sitten millään, aina katseli vaan seinille, oliko se vaan leikki vai mitähän se pelleili? Mä olen kyl hirveen herkkä vetämään kaikkea diagnooseja vaikka ei ehkä todellakaan olis mitään huolen aihetta. Olen vaan tuolla töissä nähny kaikenlaista huliviliä ja pelkään että jos omasta tulee samalainen.
Höh äiti taas soitteli kun sillä niin ikävä Jesseä, että kuka sitä nyt huomenna hoitaa kun olen menossa syömään kavereiden kaa ja kun sanoin että miehen äiti niin oli vähän loukkaantunut. Mä yritin puolustella että se hoiti viimeks niin nyt on toisen mummon vuoro. Tarttis varmaan useemmin käydä rimpsalla että saa mummot hoitaa poitsua.
No nyt on pakko lopetella jos meinaan ehtiä miehen kanssa samaan aikaan unille.
Hyviä öitä kaikille
T.Silja
Tulinpahan nopsaan käväseen kun typy nukkuu, ois niin paljon puuhaa pyykeistä ruuanlaittoon ja hesarikin vielä lukematta.. plääh!
Eekkis, meillä kans tuo naaman läiskiminen olis tytön mielestä hyvinkin hauskaa, mutta ikävä äiti kieltää sen jyrkästi. Samoin silmälasit lentäis kaaressa jos vaan antais tuon napata ne. Mä oon ollut aika ehdoton noissa tapauksissa, kun tyttö " käy käsiksi" , ja että mua ärsyttää kun isukki antaa sit joskus neidin kuolata rillit ja repiä suunnilleen silmät päästä.. :/
Siitä tulikin mieleen, että kuinka hyvin teillä muilla menee miehen kans kasvatusperiaatteet yksiin? Musta kun tuntuu joskus, että kun mä oon työllä ja tuskalla saanu jonkun asian menemään muksujen kaaliin, niin ihana isukki tulee paikalle ja torpedoi koko homman. Antaa just esim. luvan johonkin, minkä mä olen kieltänyt. Sekös meikää sapettaa, ja on mies siitä kunniansa kuullukin vähän useaan kertaan.. No, eihän se tietysti aina tiedä mitä oon lasten kanssa sopinut, ja noi isommat on jo aika taitavia saamaan tahtonsa läpi, tavalla tai toisella. Äidin auktoriteetti siinä vaan hieman kärsii.. :(
Se siitä. Eekkiksellä on muuten kans aika sirpakka pimu, minkäskokoset vaatteet teillä on käytössä? Musta tuntuu et jotkut 74cm kuteetkin on tytölle kauheen isoja, ja sit kokeilin sille 19 numeron kenkiä niin hyvä kun tuo jaksaa jalkaansa nostaa.. On se semmonen pieni pätkis. ;)
Ei vaan, nyt on ruvettava hommiin. Illaksi töihin ja sit piiitkästä aikaa sohvalle Lostia tölläämään. Heipat!
Pähkis :) ja Pätkis :)
Siljalle sanoa, että nou hätä, ei tän ikäiset vielä kovin kauaa jaksa yhteen asiaan keskittyä. Meilläkin tuo painaa menemään ihan päätä pahkaa huoneesta toiseen, tuskin tietää itekään mihin on menossa. Sitten kun löytää jotain mieluista puuhaa (äidin meikkipussin tutkiminen.. tms.) niin voi olla vähän pidempään aloillaan.
Ja katsekontaktin saa vaihtelevasti. Joskus musta tuntuu, että tyttö oikeen välttelee silmiin katsomista ja niinku epäilit, että ois joku leikki, niin sitä se varmaan onkin. Meillä ainakin huomaan, että usein tyttö hymyilee samalla itekseen, ja puuttuu vaan se, että alkas vielä viheltelemään.. :) Toisaalta joskus tykkää hyvinkin tuijotella silmiin, pitkään ja hartaasti. Myös vieraita ihmisiä katselee niin mielellään, että huomaan kuinka jotkut suorastaan vaivaantuvat kun tyttö niin intensiivisesti tarkkailee.
Mut nyt niihin hommiin, pyykkikone jo huutelee..
P&P
Sanja kyseli turvaistuinjuttua. Meillä matkustetaan vielä Gracon kaukalossa, joten ei pilkkimiskokemuksia.. Tyttö kun on niin nysä, niin mahtuu (ja suostuu!) ihan helposti kaukalossa köllöttämään.
Annamaiskulle tervetuloa! Päikkärit on muuten vähän kinkkinen juttu, kun ei nää vauvelit oikeen käskemällä nuku. Meillä ekat kunnon unet otetaan myös 2-3 tuntia heräämisestä, eli mahdollisesti jo aamuyhdeksältä! Tyttö saattaa vedellä hirsiä puoleenpäivään asti, eikä välttämättä nuku enää kuin puol tuntia joskus 16-17 aikaan. Tänään on ihan kumma päivä, tuolla se emäntä on kuorsannu jo pitkälti toista tuntia..!?! Ota nyt noista sitten selvää.
Ja ihan ymmälläni oon monesti, vaikka tyttö on meidän kolmonen.. että se siitä kokemuksen syvästä rintaäänestä, hih. ;)
Jaksoihan se romikin koneelle, kiva!
Jopotitille noista jugurteista. Mä en todellakaan oo mikään ravintoekspertti tai luomuihminen, mutta silti oon meinannu vältellä noita makeutettuja lisäainepommeja ainakin vielä.. Heh, en ookkaan vielä kokeillu sitä maustamatonta jugurttia, että helppohan täs on sanoa. ;) Ja meidän keskari on muuten vetäny jo vuosikaudet Viiliksen joka aamu, että sillee..
Mitähän vielä oli..hmmm. Ei muista ei. Palailen kunhan ensin muisti palailee.. smoikka!
Pähkis :)