#LOKAMAATUSKAT VIIKKO 35#
Kommentit (50)
Missä te kaikki ootte? Me käytiin tossa neuvolassa ja pikku lenkillä muutenkin, ja nyt typykkä nukkuu. Piti heti ponkasta koneelle ja mitäh? Täällä ei oo ketään! Nyt pinoon ja sassiin!
Saatiin siis uusimmat mitat, ja aika tirriäinen tuo neito tuntuu olevan, 8875g ja 68,5cm. Kasvaa kuitenkin omalla käyrällään ihan tasaseen, joten ei hätiä mitiä. Pinsettiotetta kokeiltiin, ja kyllähän se sieltä jotenkin löytyi, kaikki muutenkin ihan ok.
Keskarille tuli nyt sitten varattua 6v-neuvola, saapa nähdä miten pikku matami ottaa pikku rokotteen.. :/ Mites Truutan eskarilainen, joko ootte käyny neuvolassa? Jos, niin miten meni?
Mites mulla nyt taas pää tyhjeni ihan totaalisesti. Oon illaksi menossa duuniin, niin aivot säästää vissiin kapasiteettia sitä varten.. No juuh, täytyy mennä pyykille ja vääntää sapuskat valmiiksi, jospa se tästä.
Hauskaa alkavaa viikkoa!
Pähkis :)
Nyt on niko parantunu flunssasta onneksi,mutta äitilleppä tuli sitte vatsatauti...kyllä poju ihmeissään kattoo ku äippä kesken syönnin juoksee vessaan=) Nikolla on nyt tullu ylös kolmas hammas ja neljäs vähä pilkottaa,mutta ei ole vielä läpi asti.
Konttausharjotuksia tehään kovasti,eteenpäin ei vieläkään kuitenkaan pääse.Kovasti kiipeilee sohvalle ja nousee seisomaan. Osaa sanoa iti,täti ja auto,mutta en usko että vielä voi yhistää mihinkään,seku pulisee.
Kävin eilen alakerran naapurilla,siellä oli 6pv ikäinen,musta tukkainen prinsessa!Voi jösses ku oliki sulonen!! Tuumasin että ei niko ole ollu kyllä nuin pieni,mutta niko oli vielä pienempi ku synty ku vertailtiin painoja ja pituutta!! Äkkiä ne kasvaa..kyllä tuliki vauvakuume sitte,apuva!
Torstaina pitäs lähtiä kemijärvelle ajamaan..plääh..se on sitte niin tylsä ja pitkä matka ettei yhtään huvittas,mutta autolla tulee halvemmaksi ku junalla ja pitäähän mummien ja pappojen niko nähä pitkästä aikaa ja kyllä tässä itelläki jo äitiä alkaa olla ikävä..hih..
Nyt pitää taas rientää,mutta iltasella käyn taas uudestaan..wc kutsuu!!
Johanna ja niko
Hyvä Pähkis, kun aloitit pinon, kun meinas taas kerran epätoivo iskee, kun niin nihkeetä on ollunna..En valita enkä komenna, en!
Ensin K@tjuun; Meillä kans niin siansaksaa toi poitsun höpinä, ettei puhettakaan mistään selkeistä sanoista! Mä kyllä luulen, että nämä " ei-esikoiset" alkaa puhumaan useesti myöhempään kuin aiempaa, kun sitä niin ymmärretään muutenkin, kun on isompaa sisarusta jotka tietää heti, mitä vaavi tahtoo sanoa:O). Meitin esikoinen puhui tosi selkeesti ja pitkiä lauseita puolitoista-vuotiaana, kolmonen alkoi vasta kunnolla puhumaan pari-vuotiaana, ja nelonen puhui sanoja vuosikkaana, mutta kun pikkuveli syntyi, nelosen ollessa 1v4kk, sanat katosi totaalisesti!!Sovittiinkin silloin neuvolassa, että ellei 2-vuotistarkastuksessa ole tullut sanat takaisin, niin sitten aletaan tutkimaan tarkemmin, mutta nehän tuli ja 4-vuotiaana sitä jo pyydettiin tarhassa tukilapseksi ryhmään, jossa oli puheenkehitys-viivästymä-lapsia..Että jokainen tyylillään..Taisi vaan olla niin suuri shokki toi vauvan tuleminen taloon, että pieni iso-velikin sitten taantui hetkeksi.
Ja Pähkikseen; Meijän eskarilainen oli neuvolassa jo huhtikuussa, kun silloin täytti 6. Nehän saapi muistaakseni 2 piikkiä silloin, mutta meillä ainaskin meni loistavasti piikityshomma..Olen vähän surullinen ton eskarin puolesta, kun se on aina siellä uudessa päiväkodissa yksin, kun haen sitä..Opejen mukaan osallistuu kyllä kaikkiin leikkeihin ja yhteisiin puuhiin reippaasti, mutta ei ole löytänyt itselleen sopivaa kaveria:O(. On kyllä luonteeltaan sellainen tarkkailija ja rauhallinen tapaus, mutta kun jo yhdeksättä päivää siellä on, niin pikkuhiljaa alkaa huolestuttamaan..Onneksi on vielä ainakin toistaiseksi mennyt sinne mielellään, niin hyvä niin.
Mun pitääkin kohta tarttua puhelimeen ja varata Milon 10-kk-nla, kun täyttää sekin jo ylihuomenna täysiä kuukausia.
Lapsilisät tuli ja meni, ja nyt sitten liksaa ootellaan, kun tarttis ostaa lenkkareita ainakin parille torikalle, ja mitä lie vielä pieneksi jääneitä syysvaatteita löytyykään kaapeista, kun aletaan takkeja ja housuja koklaamaan.
Lauantaina mulla oli se kaverini lapsenlikkana 10 tuntia ja Milo oli käyttäytynyt tosi hienosti ja vissiin hoitsun kunniaksi sitten vääntänyt tortutkin kolmeen kertaan..Ihan kiva vieraskorea tapaus.
Semmosta aattelin kysellä näin asian vierestä, että oisko jollain antaa joku kiva täyte-ohje uuniperunaan??(Romi, Eekkis ja muut kotikokit).
Taidanpa lähteä ruuan lämmitykseen, ja sitten taas jalka kaasulle ja menoksi..
Huisin hauskaa alkavaa viikkoa, runsasta osanottoa pinoon ja onnea päivänsankareille!
Truide
Jopotiti on samallailla aloittanut oman viestinsä, mutta en plagioinut, en...
T
Poika valvottaa nykyään öisin niin että oksat pois. Yhtä kitinää ja kätinää...
Taisin viikonloppuna ollakin ainut maatuska linjoilla ja taidan pysyä väsymyksen vuoksi pari päivää poissa...Zzzzz.
Truidelle (ja muillekin) uuniperunatäyte-esimerkki:
kermaviiliä, creme fraiche, limen mehu, tonnikala, punasipuli, valkosipuli, mustapippuria, makeaa chilikastiketta, ehkä vähän suolaa. Helppo.
Juu nyt häippäsen hommiin. Parempaa alkanutta viikkoa muille!
Piti tulla kertomaan että meidän hauva saikin lisäaikaa. Sillä alko sitten viimeviikolla toi sen alapää vuotaa ja tuntui vaivaavan niin kovin että pakkohan se oli lauantaina lääkärille viedä. Sai siihen nyt sitten antibiottikuurin ja katsotaan miten tepsii. Jos koira tuosta sen ansiosta vaikka piristyis, JOS se apattisuus johtuikin vain tuosta vaivasta.
Alkoi tosiaan koiruus olee niin elämäänsä leipääntyneen oloinen että ajattelin tehdä sille viimeisen palveluksen mutta ihanaahan se olisi jos jaksaisi vielä hetkenkin meidän ilona täällä olla. Katsotaan nyt kuin käy.
En kyl nyt muista yhtään mitä täällä on jutskailtu... Meidän muija paapattaa ja maamattaa, oikeita sanoja on vasta: äiti ja iti. Sillon ku on nälkä niin mankuu; näää nääää...
Matkii kyllä hyvin perässä sanoja välilä mutta eipä ne taida mieleen jäädä...
Vieläkö teillä nukutaan rattaissa? Meillä ei olla nukuttu moneen kuukauteen. Tänäänkin oltiin koko päivä reissussa ja pimu oli NIIIN väsynyt mutta ei se vaan nuku rattaissa. Heti ku tultiin kotiin se sippas, reppana.
Hampaitakin tulee taas lisää.. nyt on 4 ylhäällä ja kohta 4 alhaalla.
Nyt on kyl ihan ryde fiilis.. ratsimaan kohta pitäs lähtee, mies tulee vielä kuvaamaan videokameralla mun huippusuorituksia.. :D Onneks ostin just turvaliivin jos sieltä vaikka rämähtääkin esteen päälle tjtn..
nyt huilii vielä hetkeks.
-mari-
Oli niin kiire vkloppu, ettei ehtinyt tulla koneelle ees lukemaan pinoja. Oli vieraita yökylässä ja kaikkee muuta puuhaa...
Mutta nyt siis taas paikalla! :)
Oon niin lahopää, etten yhtään muista onko jotain galluppeja ollu... Yritetään jotain tuolta päästä kaivaa.
Vaunuissa meillä ei oo sitten kevään tulon nukuttu. Saattaa nukahtaa, jos on oikeen pitkään liikenteessä, mut aika harvinaista. Yleensä jöpöttää pystyssä tai puoliks roikkuu laidan yli, mut ei suostu makaamaan ja nukkumaan...
Mitään sanoja ei meillä vielä oo. Eikä me osotellakaan mitään. Kyllä sekin aika varmasti viel tulee!
Hampaita on 6, neljä ylhäällä ja kaks alhaalla.
Ooops, salkkarit alkaa, täytyy mennä :)
En saa taas unta tuntikausiin työvuoron päälle, ja yökin menee kumman katkonaisesti aina iltavuoron jälkeen..No, onneks tulee Pelinaisia, niin saanpa jotain mulkoiltavaa tunniksi...
Marillahan oli iloisia uutisia(tai no, eihän tieteskään iloista ole koiran sairastelu, mutta edelliseen viestiin verrattuna hyvä uutinen)..Peukkulat pystyyn, että karvainen kaveri toipuu kuntoon!
Ihanalta kuulosti Romin täytevinkki, kiitos siitä..Pitänee kokeilla het huomenissa.. Mikäs sitä Romin pojua nyt valvottaa ja kiukuttaa? Liekö hampit tai flunssa, huhhuh..Yöunet on kyllä niin tärkeet, että pää menee ihan epäkuntoon, jos joutuu niistä luopumaan:O(.
Meillä ei oo ikinä rattaissa nukuttukaan, ainoostaan sisällä sängyssä koko ikä.. Tosin olikin Milo nukahtanut rattaisiin sillon lauantaina kaverini kanssa ulkoillessa, mutta mun kanssa ei ole onnistunut..Toisaalta olen kyllä ajoittanut menot suht silleen, että ollaan kotosalla uni-aikaan.
Huomenna onkin jo 10-kk-nla, vaikka vasta tänään aloin varaamaan aikaa..Mukava saada vähän mittoja taas ajan tasalle.
Jumboonkin pitäs huomenna mennä, kun vitonen tarttee ne lenkkarit, eikä Itiksen Stokkalta ainakaan niitä löytänyt:Oli tosi hintavia, ja taas kerran tosi rumia pojille..Sukupuolisyrjintää joka kaupassa vaatteiden kanssa, kun tytöille on jos jonkinlaista vaihtoehtoo ja pojille suunnilleen kaks mallia, ja nekin toinen toistaan synkempää ja rumempaa..Yökkis!
Mutta nyt on niin naatti olo, etten jaksa kuin heittäytyä sohvalle ja istua ajattelematta mitään..
Hyviä unia ja kauniita unikuvia!
Truuttis
Rompsulle voimia väsymykseen! Toivottavasti saat otettua päivänokosia huonojen öiden vastineeksi. Vaikka eihän ne päikkärit yöunta korvaa, mutta silti, auttais ehkä edes vähän.
Nukkumisesta vaunuissa ei voi meilläkään enää kuin haaveilla. Joskus tosi harvoin tyttö saattaa torkahtaa, mutta silloinkaan ei kuorsaa kuin max puoli tuntia. Tosin meillä on myös rytmi sellainen, että ne varsinaiset päikkärit ollaan kotona, ja rimpsalle lähdetään vasta sitten kun on herätty. Täytyy olla kovasti kiitollinen, että tyttö nukkuu (on lähes aina nukkunut) yönsä hyvin..
Marille: täällä myös peukut pystyssä karvakorvan puolesta! :)
No mutta, nyt on mentävä viimein varaamaan aika papa-kokeeseen (yäks!), kutsu tuli jo alkuvuodesta, mutta kun en oo muka ehtinyt.. Onneks muuten on nää seulat, muuten ainakin meikä " unohtais" käydä tarpeeksi usein. Jep, tiistaita sitten kaikille!
Pähkis :)
..unohdin Trudelle kommentoida tota eskarijuttua. Tuli oikeen paha mieli kun kerroit, että teidän poitsuli on aina yksin kun meet hakemaan sitä tarhasta. Meillä joskus isompien kans ollu vastaavia tilanteita, onneksi ovat yleensä ohimeneviä juttuja, mutta kyllä äidin sydän aivan pakahtuu oman kullan puolesta!
Olen joskus miettiny niin, että onhan sitä itsekin vieraassa paikassa vieraiden ihmisten keskellä (uus työpaikka, harrastus tms.) hieman hämillään, ennekuin uskaltautuu menoon mukaan. Sitten vielä jos on vähän arka luonteeltaan, niin on varmaan ihan mukava ensin tarkkailla rauhassa muita. Kyllä ne kaverit sieltä sitten löytyy, siihen on pakko luottaa.
Ja vielä yks juttu tuli mieleen Truidelle, oisko ne Traktori-treffit vielä mahdolliset jossain vaiheessa? Esim. joku iltapäivä?
Pähkis again..
Meitsit on nyt sitten käynyt 10-kk-neuvolassa ja ihan hyvin on poju kasvanut; Mitat oli tasan 10kiloo ja 76,5cm. Pituutta oli spurtannut kahdessa kuukaudessa reilut 4 senttii, mutta painoa taasen oli tullut vain 300 grammaa! Syöhän tuo ihan hirveästi, mutta liikkuu kait jo sen verran tehokkaasti, että kuluttaakin syömänsä ja myös tuo alaosa toimii aikas tehokkaasti:O).
Uusia juttuja on nyt sitten meillä vuorostaan se hampaiden narskuttelu! Aikaa venkaa kuultavaa, kun narskuttaa..Isommat penskat oikeen yllytti Miloa narisuttamaan, ja poikahan teki työtä käskettyä..
Pähkiksen papa-jutskasta; meitsi kans samanlainen, ettei paljon tuu omatoimisesti missään seuloissa käytyä, kun en oo gynellä käyny muutenkaan vuosikausiin..Tänään tulikin mulle papa-kokeen tulos ja kaik ok.Kesti vajaa 2 kk tuloksen saaminen, ja nyt pitäs vissiin sitä kierukka-aikaa alkaa soittelee, mutten vieläkään oo varma, onko sekään mulle sopiva ehkäisykeino:O(. Viime menkat ollu sen verran runsaat, että saattaa olla huono valinta se kuparinen, jos lisää vuotoa ja mulla vielä tosi " laiha" veri, joten saan tietty anemiankin vuotojen lisäks..Sitte taas noi hormoonijutut ei mulle kyllä käy..(sarjassamme:kaikkia kiinnostavaa yksinpuhelua).
Vähän nihkeetä muuten alkaa olee se eskarilaisen aamuinen lähtö, kun tänäänkin jo rupes anelemaan vapaapäivää...Voi hitsin hitsi, kun sais jonkun kivan ystävän sieltä.
Niitä traktori-treffejä voi tietty miettiä, kuhan vaan saa sovitettua päivät ja ajat yksiin, ja mulla ei edelleenkään oo sitä sähköpostiosoitetta, jota piti availla joskus keväällä..Oon tosi tehokas immeinen nääs...
Huomaa, että menkat on tulollaan, kun alkaa kumma siivousvimma iskeä päälle..Aattelin ostaa jätesäkkejä ja mennä tonne meidän " vinttiin" siivoomaan ja heitän pois kaiken turhan roinan, ja se ei oo ihan vähän..Mitä hittoa säästän esim.leluja vintillä, kun niillä ei oo kukaan leikkinyt kolmeen vuoteen eikä kukaan varmaan ees muista niiden olemassaoloa? Mutta kun olen hamsteri luonteeltani, hyh!
Mihin Eekkis ja Anni ovat kadonneet!! Savutkin on kait jo loppuneet, etteivät tukehtuneitakaan varmaan ole niihin käryihin..Huhuu, kuulumisia ootellaan!!!
Nyt lähen pyykkishow:ta pyörittämään ja sinne Jumboonkin pitäs sitten vääntäytyä jossakin kohtaa..
Heihei ja hauskaa päivää!
Truutta ja Milo
...pili pili pom... tjn...
Ensin ei vettä tuu sitten millään ja nyt sataa koko ajan... Muuten ihan kiva, mut ku ei pääse tytön kanssa ulos... Pää hajoo tänne neljän seinän sisään...
Meillä on huomenna 10kk " synttärit" ja päästään samalla myös neuvolaan. Ihana päästä taas tarkastamaan kui tyttö on kasvanu! :)
Onkos kukaan teistä huomannut sellasta ongelmaa, et ku laps nukahtaa turvaistuimeen ni pää retkottaa eteenpäin? Nyt ku mein tyttö siirty tohon istuimeen, ni aina ku se nukahtaa ni pää roikkuu eteenpäin... ei oo musta kovinkaan kivaa... niskahan siitä kipeäks toiselle tulee! Oon yrittäny nostaa pään ylös, mut ei se siinä pysy... Istuintakaan ei pysty kallistamaan yhtään enempää...
Meidän naapuriin synty eilen pieni tyttö! Näin siitä kuvan ja ihana ruttunaama! Odotan kovasti et pääsee sitä katsomaan! Alkaa taas vauvakuume nousta...
Mut nyt ei kyl toi ajatus luista ollenkaan, joten paras lähteä muualle jumittamaan ;) Moro!
Nyt on maailmankirjat sekasin! Meillä herättiin tänään vasta 9 jälkeen!
No, pimu kyllä heräs puol viiden aikaan ja joi pari desii maitoa ja aattelin sit vielä vaihtaa vaipan ku tuntu niin märältä; nostin hoitopöydälle ni pimu käänty masulleen sammakko asentoon ja nukahti siihen... no, jäi sit vaippa vaihtamatta ja nostin vaan takas sänkyyn.
Puol 7 heräsin ku pimu soitteli soittokelloa mutta ei pulissu mitään joten jäin sitä oottelemaan... ja heräsin seuraavan kerran sitten 9 jälkeen.
Nyt se " yrittää" käydä tuolla päikkäreille mut aika epätoivoiselta kuulostaa meininki. Olis vaan hyvä jos ehtis nukkua tunninkin niin päästäis treffeille näkee kamuja. Dinsku ei oo taas moneen viikkoon päässy ikäistensä kanssa leikkimään.
Joo.. se niistä päikkäreistä.. tuossahan tuo nyt roikkuu; äiti, äti, äiti! :)
Dina on nyt päässyt niin leivän makuun että ei muuta söiskään. Puuro ei kelpaa, jugurttikin pitää olla jotain tosi namii et menee, ruoka menee vielä suht hyvin mut leipä menee aina.
Mut nyt kaivataan mammaa leikkeihin mukaan et solong taas!
-mari-
SAataa sataa ropisee pilipali pom.. vai mite se nyt mänkää.
Joo, ei olla tukehuttu savuun eikä maa oo nielly, on ollu aikas kiireisii päivii, synttäreillä on juostu, tontilla ollaa oltu puuhommeleissa, jotta saadaan takkaroihuumaan ku päästää sinne. Eipä tartte muutamaan vuoteen ostaa puuta, jokunen puu kaadettii sillo, kun tonttia raivattiin. Nyt on kädet mukavan näköiset, halkojen kantamisesta, ihan ku ois ruoskalla vedelty pitikin käsiä....
MARI- Kivat uutiset koiruudesta...
Meillä ei oo rattaissa nukuttu pitkään aikaan. Yrittäny oon, mut toivotonta on, joten oon antanu periks...
Jaahas, makkarissa kuuluu älämölö. Tyty kävi jo ennenaikojaa päikkäreille, ennen kahtatoista, yleensä joskus yhenkahen välillä..
Palailen törisemää..
-eekkis-
Pikkuisen helpompi yö oli viime yö vaikkei vielä sitä mitä joskus on ollut. Nytkin poika heräsi 3h päikkäreiltä, ihme juttu kun eilenkin nukkui yli 3h päivällä. Tosin jos yöt menee koiranunessa niin kait päivällä väsyttää.
Ei sitten päästy mammakavereita eikä babyjä treffaamaan...löysittekös MARI oikean paikan? Oliko sama tila missä silloin joulukuussa tavattiin neuvolan toimesta?
Meillä nukutaan varsin hyvin RATTAISSA vielä, eilenkin meni se yli 3h. Nukahtaa tosi helposti niihin, onneksi. Vaikka yleensä päikkärit nukutaankin sisällä omassa pinniksessä niin se on puoli tuntia sitä että noustaan ylös ja laitan alas, noustaan ylös ja laitan alas....En vaan jaksa aina lähteä ulos jotta poika nukkuisi, äskenkin löhöilin pari tuntia sohvalla ja sain luettua melkein kokonaan yhden lapsilehden.
Ihme ja kumma, mulla on kans orastava vauvakuume. Apua! Jospa saatais ensin pojan sydän korjattua ja että hän on toipunut leikkauksesta niin sitten vasta olisi järkevää ruveta edes miettimään toista...
Eipä muuta tähän hätään...
Yö nukuttu tosi hyvin..tai poju nukku,äippä näki hulluna painajaisia,joten vähä väliä pompin ylös=)
Vaunuissa tykätään muuten olla mutta jos yrittää nukkumaan laittaa,siellä käännytään koko ajan mahalleen ja kurkitaan mitä ulkopuolella tapahtuu...ei siis onnistu millään!!Laitoin yks päivä turvavyötki ettei pääsis kääntymään ni jopa tuli huuto,oli poitsu kääntyny ja vöissä sikinsokin,että se siitäki sitte.Päikkärit nukutaan omassa sängyssä,max tunti.Kahet päikkärit nukutaan eli 2h yhteensä.
Tuo koirajuttu oli kyllä tosi hyvä kuulla,että kuitenki pääsee vielä yrittämään..ois se kiva ku sais luonnollisesti lähtiä täältä.Mulla oli vielä 2v. sitte koira,mutta se jäi junan alle,se oli sillo se mun lapsi,olis just täyttäny 2v. Ei siiitäkän menetyksestä ikinä vissiin toivu,aina se mielessä pyörii ja kuva on seinällä muistuttamassa=)
Voiko nikolle alkaa jo maistattamaan tavallisia jogurtteja,niitä joissa on makua?se ei tykkää yhtään siitä maustamattomasta jogurtista.
Nyt pitää tuon tappelu pukarin kans lähtiä touhuamaan,yrittää pistää iskän tietsikkaa uuteen uskoon=)
Johanna ja Niko
Marraskuussa syntyneen pojun äiti täällä tunkeutuu pinkkaanne. Meillä oli la lokakuun puolella, mut poika päättikin pysytellä masussa piiiitkään... lokakuun pinoja lueskelin jo odotusaikana, eikä sitä tapojaan osaa muuttaa eli lokakuisten pinkkoja tullut kateltua täällä vauvapuolellakin vaikka tuo marraskuun lapsi onkin.
Mutta asiaan. Päiväunista kyselen: onko joku jo siirtynyt yksiin päikkäreihin? Mitenkä teillä tuo siirtyminen tapahtunut?
Meillä viimeajat ollut ongelmallisia nukkumisten suhteen. poju väsähtää aamulla noin kolmen tunnin päästä heräämisestä 10-11 aikaan, nukkuu 1-2 tuntia. Iltapäivälläkin tulee väsy neljän aikaan, mutta unet onkin enää vain kymmenisen minuuttia (ennen nukku tunnin). Ja sitten valvoa töröttää ilta kymmeneen(!) asti.
Kokemuksia kaipailen muilta samanikäisiltä, kiitos! Ja kokemuksen syvää rintaääntä saa myös käyttää, keillä useampia lapsia.
ROMI: Juu, löydettiin perille ja tila oli sama ku sillon.. ainakin mun mielestä,, suuntavaisto hoi! :)
Kyllä olikin kivaa, varsinkin beibeillä! Tosi kiva juttu toi tila, saa muksut siellä vapaasti peuhata.
Ihmeen sosiaalinen Dinakin oli vaikka on niin vähän päässy näkee muita muksuja. Jos näin jatkuu niin tuskin tulee vaikeuksia päiväkotiin menossa. Hyvä juttu! :)
Jopotitikö se kyseli jugurteista? Kyllä mä ainakin oon antanu Dinalle jo maustettujakin jugurtteja ja viilejä, nyt itseasiassa ostin ekaa kertaa tollasen maustamattoman jugurtin litran pönikän ja ei kyl meinaa upota.. :/ Ei myöskään tykännyt perus viilistä, (vaikka siis sekaan oon laittanu jotain hedelmä tms. sosetta) viilikset kyllä menee!
Parempihan se olis ku söis noita maustamattomia, ni ei menis sitä sokerii niin paljon MUT....
Meillä nukutaan taas kaksia päikkäreitä. Kesällä pahimpien helteiden aikaan meni jonkun aikaa vaan yksillä mut sitte alko taas kahet tulee kuvioihin. Dinan sais kyllä varmaan " helposti" nukkumaan vaan yhet päikkärit jos olis vaan liikenteessä koko päivän, se kun ei tosiaan siellä rattaissa nuku. Ja oon myös nyt huomannu että ei nuku jos me ei olla kotona eli jos vaikka mummi on hoitamassa. Sillon jää päikkärit väliin.
Mut mulle kyllä sopii tää nykyinen tyyli, saa kuitenkin ite hyvät hengähdytauot aina niiden päikkäreiden aikaan.
Mut nyt ruoanlaittoon..
-Mari-
Annamaiskulle: meillä oli yksi viikko jolloin nukuttiin yhdet päikkärit, pari viime viikkoa meni taas kaksilla ja tää viikko on alkanut taas yksillä pitkillä. Yleensä kyllä menee samaan tyyliin kun teillä, on valmis 10-11/12 nukkumaan ja tasan tunti, toinen tunti iltapäivällä.
Eiköhän sitten kun osaa liikkua jo kunnolla omilla jaloillaan ja ovat purkaneet energiaa ulkona aamupäivän ym ym niin siirtyvät yksiin...en tiedä...odotan jo niitä kun voisi itsekin saada vähän pidemmän levon samaan aikaan.
Tänään alkaa taas tv-orjuus kun BB alkaa, viime vuonnakin jäin koukkuun ja...piti katsoa sen illan jakso ja sitten vasta lähteä synnärille kun alkoi olla synnytyksen aika, heh.
Onnea 10kk sankareille, ei enään kauaa 1v päivään! Siirtyykö porukka kirjoittelemaan Taaperopuolelle?
Vettä tulee ku esterin sieltä, mutta aamulenkki on silti heitetty. Tytykin oli pikkase kummissaan, että mitä hiddii tuo on mitä taivaalta tulee. Sade suojastakin koitti noukkia pisaroita suuhun, varmaa sai vattasa täytee... huvit ne on vissii hullullakii..heh..
Äske tyty söi pitkästä aikaa perunaa ja lohta yrttikastikkeessa, hyvin meni tällä kertaa, jospa se kalan syönti tästä alkais.. Toivos on ainakii hyvä elää..... sano lapamato jne...
PÄhkis, katoin kans tei viime neukka mittoja, taitaavat tydyt melko käsikädessä kulkea. 74 vaatteita käytetää, jotkuu on tosiaa isoja, mut oon käärässy hihoja ja lahkeita. 68:kin menee... mutta niissä taas jotkuu on hihoista lyhkäsiii.. Meillä kans 19 koon kengät, Annikaan ei jaksa tassuaan nostaa niitten kanssa..heh.. aikas hassun näköstä kun mennä jolkottaa muutaman askeleen, kunnes kompsahtaa nurite.. Noooh.. harjotekoo, ekhä se kinttu siitä vahvistuu.
Oon myöskin aika jyrkästi kieltäny, ja varsikii ton läpsimisen ja raapimisen kanssa. Minul onkii muutamaan otteeseen rillukat lentäny päästä.. Sitte ku kiellät, ni tuntuu et tyty saa vaa lisää ponnetta siitä.. Ja varsikii sillo ku on muutenkii " ylikierroksilla" . Välillä oon laittanu omaan sänkyy miettimää(ihan ku se tajuais) mitä teki...
Kasvatusperiaatteet meillä käy suht yksiin, mutta ehkä minä oon hivenen höllempi.. MUTTA en toki anna rillejä nuolla...heh..
Jaahas..se ois torstai ja höpöhöpölehden aika.. Sii juu maatuskat..
-eekkis-