Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:adoptoisitko ?

Vierailija
28.08.2006 |

jos et saisi biologisia lapsia vai kokeilisitko ensin hedelmöityshoitoja? mistä maasta?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Kiinasta, siellähän on paljon orpoja tyttölapsia.

Vierailija
22/31 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan kovasti kun kaikki hakevat niitä lapsia Kiinastakin asti että eikö täällä Suomessakin olisi vauvoja ja lapsia jotka tarvitsisivat uudet vanhemmat? Itse olen adoptiolapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse en haluaisi Kiinasta, Venäjältä ja jostain Etelä-Amerikasta oli ok. Miten tämänkin järkevästi perustelisi että miksi ei Kiinasta halua.. en vain tiedä! Mutta vastaus ap:n kysymykseen on, että adobtoisin, mutta haluaisin myös biologisen lapsen.

Suomessa varmaan annetaan adobtoitavaksi todella vähän lapsia, siinä syynä että kv-adobtiot ovat yleistyneet.

Vierailija
24/31 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olisimme adoptoineet, jos biolapsia ei olisi tullut. Nyt olemme adoptoimassa lasta, vaikka biolapsia voisi periaatteessa tulla lisääkin, mutta adoptoimme mieluummin.

Kohdemaana lienee Thaimaa, Intia, Kiina tai Etiopia. Se selviää sitten, kun lupa on saatu, mikä kontakti silloin vetää hyvin ja mihin me silloin kelpaamme.

33: Suomesta emme saa adoptiolasta, koska meillä on jo biolapsia. Kotimaassa annetaan adoptioon vuosittain 25-30 lasta, ja adoptioneuvontaa annetaan jopa kymmenkertaiselle määrälle kotimaasta adoptiolasta odottaville vuosittain. Viiden vuoden odotuksen jälkeen näistä jonoista ohjataan muualle, jos lasta ei ole kuulunut (esim. kv-jonoihin tai sijaisvanhemmaksi).

Meillä on ajatuksena adoptoida nyt 1-2 lasta vielä. Sitten kun nämä lapset ovat isompia, harkitsemme sijaisvanhemmuutta. Minä ajattelen, että perheeseen olisi hyvä tulla siinä järjestyksessä, että eniten " omat" tulevat ensin. Siis ensin perheeseen syntyvät, sitten adoptiolapset ja sitten sijoitetut lapset. Etteivät lapset tai perheen ulkopuoliset ajattele, että adoptiolapsen jälkeen lopultakin saatiin se biologinen tai sijoitetun lapsen jälkeen lopultakin se adoptiolapsi.

Vierailija
25/31 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta adoptoin kaksi lasta Kiinasta. Kiina on ihana maa ja halusin omat lapseni nimenomaan sieltä!

Vierailija
26/31 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttiin adoptiosta ennen kuin edes tiedettiin, että luomulapsia ei tule. Kuitenkin haluttiin kokeilla hoitojakin. Olisi ollut ihan kiva, jos olisivat toimineet.

Hoitoihin meno (ainakin meidän kohdalla) oli huomattavasti nopeampaa, helpompaa ja halvempaa, kuin adoptioon ryhtyminen, ja potentiaalisesti niillä olisi voinut saada sen lapsen varsin vaivatta ja aika pikaisestikin. Adoptioprosessi on hidas ja hankala.

Nyt mietitään adoptiota taas, hoitojen " toisella puolella" . Mulla on ristiriitaisia ajatuksia kansainvälisestä adoptiosta, joten toivoisin, että adoptio mieheni kotimaasta onnistuisi - lapsi saisi kasvaa ainakin osittain omassakin kulttuurissaan, puhuen omaakin kieltään.

Vierailija
27/31 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollista saada lapsi? Suomestakin saa lapsia jos käy hyvä säkä.

Vierailija
28/31 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluaisin tarjota kodin sitä tarvitsevalle ja olla hänelle äiti.

En ajattele että pitäisi olla omaa verta. Maailmassa on aivan liikaa kodittomia pieniä :(

Melkeinpä olen välillä sitä mieltä, että lisääntyminen pitäisi kieltää lailla kunnes kaikille hylätyille lapsille olisi löydetty ensin koti.

Vierailija
29/31 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olemme juuri kesällä käynnistäneet adoptioprosessin, vaikka meillä on jo kaksi lasta ennestään. Maa ei ole vielä aivan selvillä, koska sillä ei meille varsinaisesti ole merkitystä.

Vierailija
30/31 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole hyvä syy adoptoida?

Vierailija
31/31 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisimme adoitoida siis UK:ssa asuessamme brittilapsen - emme tietenkään UK:sta Suomeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän