Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella isopeppuinen pulassa housuostoksilla -auttaisitko?

Vierailija
22.08.2014 |

Tilanne on siis se, että tarvitsisin kipeästi parit housut alkavaan syksyyn ja talveen. Olen nyt kiertänyt kauppoja ja epoätoivo alkaa iskeä.

Tilanne on siis se, että takamukseni on suhteessa vyötäröön ihan kauhean iso. Vaikka olen ihan selvästi pullea ihminen, ei ole kivaa kun vyötärö on noin 80 senttiä ja muu takamus mahtuisi yleensä noin vaatekoon 46 riepuun. Kaikki ns isojen tyttöjen housut ovat vyötäröltä todella löysiä, eli ne on leikattu omenavartaloiselle, mitä minä en tosiaankaan ole.

Osaisitko auttaa, missä normaalikaupassa ja normaalimallistossa olisi housuja, joiden koot yltäisivät korkealle ja olisivat kuitenkin leikattu suunnilleen normaalisti.

Ja tiedän joo, että laihtua voisin, niin voisinkin ja pitäisi, mutta tähän hätään pitäisi saada kuitenkin jotain riepua alavartalon suojaksi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut asian ompelemalla itse vaatteita, vyötäröni on sellainen että housut valuvat alaspäin standardimalleissa, aina joudun laittamaan vyön.

Käytä joustavaa kangasta ja huomioi keskitakasauma voiko sitä korjata.

Vierailija
2/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin auttaa sua antamalla sille pepulle pikkusen liikuntaa... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voglian jotkut mallit on aika hyviä jos on pienempi vyötärö kuin lantio. Pitää vaan katsoa, että mikä malli se on (yleensä kai se "helmi") Ei ne mitään teinivaatteita ole, mutta aika neutraalia klassista peruskamaa, yläosalla voi sit säätää nuorekkuusastetta ja muuta tyyliä.

Lisäksi suosittelen, että hankit vyön. Sillä voi pienentää vyötäröä. Itse olen myös opetellut ompelemaan, joten voin paremmista housuista ottaa sisään itsekin, mutta vyötärönauhan takaisinistuttamisessa on aika iso homma, joten usein kiristän vain sillä vyöllä.

Vierailija
4/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko laittaa kuvan siitä pepusta?

t. homo vaateliikkeen myyjä

Vierailija
5/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täsmälleen sama ongelma, vyötärö sen 80 senttiä ja peppu kokoa 46/48. Suurin osa housuista tippuis jalasta ilman vyötä, ja vyön kanssa se ylimääräinen kangas jaa ikävästi ruttuun, eikä mua ainakaan inspiroi käyttää jotain telttapaitoja (ja näyttää siltä kuin ei ois vyötäröä) vain siksi, kun pitää piilotella rutussa ja pussilla olevaa housujen vyötärönauhaa.

Silloin kun mun pyrstöni mahtuu joihinkin housuihin, niin useimmiten ne on vyötäröltä aivan valtavat, siis sellaiset, että ne saa vaivatta riisuttua vetoketjua ja nappeja avaamatta. Lindexiltä löysin yhdet tosi hyvät farkut, niitä olen nyt pitänyt paljon, mutta ois hyvä kun ois parit muutkin housut.

(Muistathan sinäkin sen nyrkkisäännön, että jos käytät farkkuja, niin farkkujen pitääkin tuntua tosi napakoilta kaupassa niitä sovitettaessa, eli ota yhtä kokoa pienemmät kuin ne jo valmiiksi mukavan tuntuiset, niin silloin ne sopivat ja istuvat hyvin myös hetken pitempään jalassa oltuaan.)

Joskus kun kiukuttaa nuo housuostosreissut tuskastelen itsekseni, että vissiin pitäisi hommata mahaläskiä kun ei sopivia housuja muuten meinaa kaupoista löytyä. Mutta mä pahoin pelkään, että ei ne läskit toiveajattelunkaan voimalla jakaudu vain vyötärölle, vaan se peppu leviäisi samaa tahtia vyötärön ympärysmitan kasvun kanssa... *huokaus*

T. nimim. "Kurveja piisaa, mutta mistäs housut?"

Vierailija
6/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:41"]

Mä voisin auttaa sua antamalla sille pepulle pikkusen liikuntaa... ;)

[/quote]

Ja mä kun luulin, ettei miehet pitäneet kurveista, kun kurvit=läskiä. Vai olisiko sittenkin jotain kiinnostusta?

Vierailija
7/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan hankkia tregginsejä? Ne näyttävät oikeilta housuilta, mutta ovat "legginssit", toisin sanoen ne istuvat kuin hansikas. Noita myydään useimmissa kaupoissa, isompia kokoja mm. Kappahlissa.

Vierailija
8/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompeluta itsellesi housut? Esimerkiksi joissakin ammattikouluissa pukupuolella tehdään asiakastöitä.

Vierailija
9/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko viestiä, mutta vastaan vain otsikon kysymykseen. Kyllä voisin auttaa, jos mulla olisi aikaa ja avuntarve olisi esim. hakea kokoa suuremmat naisten osastolta, kunhan saisin tarkat ohjeet mistä yms. En auttaisi mitenkään sullomalla sitä isoa persettä housuihin, vetskaria kii tms. Eli joo, tietyissä rajoissa olisin valmis auttamaan.

Vierailija
10/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisia housuja olekaan? Mulla samaa vikaa..

Vierailija
11/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin suosiolla mekkoja kun olin isompi. Näyttää ja tuntuu paljon paremmalta kuin housut.

Vierailija
12/12 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei ne vaatteet ole myöskään hoikkajalkaiselle omenalle tehtyjä, vyötärö kiristää, mutta reisissä on tuulipurje.... :(

Mutta siis, mm.NPn housuissa on montaa vartalomallia varten valikoimaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän